Tenniselleboog...

Heb je pijnlijke knieen? Een stijve nek? Kortom, ondervind je last tijdens het ligfietsen? Stel hier je vragen
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#46 Bericht door Luc Willaert »

kleintje schreef:geen ervaring maar heb gemerkt dat er nog een zeer pijnlijke alternatief is. Een collega heeft in het ziekenhuis haar harm uit elkaar laten halen en weer in elkaar laten zetten, klinkt raar, maar geen medicatie heel veel blauwe plekken en geen last meer van een tenniselleboog
Soort van robocoptoestanden?????

Gebruikersavatar
kleintje
Helper
Berichten: 273
Lid geworden op: do 27 apr 2006, 16:45
Fiets: een echte kadett
Locatie: overslag
Contacteer:

#47 Bericht door kleintje »

Ik heb het nog eens grondig nagevraagd bij die collega ( tis een hollandse dus je moet wel de grens oversteken want ik weet niet of ze het in belgie doen).

De oud sportarts van PSV die heeft een methode die drie maal een paar seconden heel pijnlijk is en het kost je 25 euro per consult, maar ik moet zeggen dat zij sindsdien geen last meer heeft gehad van haar tenniselleboog.
Dienen dokter die masseert even je spieren rondom je elleboog om je te ontspannen waarna hij heel vlug, de rafels van je pezen trekt ( lans buitenuit). Je moet drie keer vrij direct achter elkaar gaan en direct ook weer die tenniselleboogbewegingen gaan doen.

Nieks spuiten, slikken, even op je tanden bijten en je bent er weer voor heel lang vanaf.

Gebruikersavatar
PatrickW
Nieuweling
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 15 jan 2006, 22:16
Fiets: Challenge Focus Sport
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

#48 Bericht door PatrickW »

Kleintje
De oud sportarts van PSV die heeft een methode die drie maal een paar seconden heel pijnlijk is en het kost je 25 euro per consult, maar ik moet zeggen dat zij sindsdien geen last meer heeft gehad van haar tenniselleboog.
Dienen dokter die masseert even je spieren rondom je elleboog om je te ontspannen waarna hij heel vlug, de rafels van je pezen trekt ( lans buitenuit). Je moet drie keer vrij direct achter elkaar gaan en direct ook weer die tenniselleboogbewegingen gaan doen.

Ik snap het niet. Wat betekend dat concreet "de rafels van je pezen trekken"?

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#49 Bericht door marksje »

Na de operatie van maandag nu al 6 dagen met de linker arm in het gips ; nog 15 te gaan :cry: en dan zal mijn conditie wel naar de ....zijn, of msschn :idea:

Afbeelding
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#50 Bericht door Wouter D »

moet zeggen, na de operatie zie je der veell beter uit, zonder uwen baard en da bruin haar, ge zijt erop verjongt. :twisted:
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Jef
chauffeur
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
Postcode: 2610
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

#51 Bericht door Jef »

Heum, Wouter. Ik denk dat hij de verkeerde foto geplaatst heeft :?
Na een operatie van een tenniselleboog zit ge niet met uw been in de plaaster :roll:
Zo zie je maar he, nooit te oud om te leren :lol:
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#52 Bericht door Johan Clerx »

Die conditie zal nog wel meevallen hoor mark. Je basisconditie zit goed en dan kunnen een paar weekjes verplichte rust juist goed doen.

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#53 Bericht door marksje »

Vandaag naar doktoor geweest (allé 't was zijnen assistent). Open gips (aangebracht na operatie) is nu, na één week, verwijderd en is vervangen door een volledige gips. Open gips was nog enen van echte plaaster en da scheelt wel ne kilo of twee met hetgeen er nu aanhangt, oef!
Nu nog twee weken met dit nieuw foltertuig rond mijnen arm.
Ik heb nog wat meer uitleg gevraagd over de operatie en over tennisellebogen. Blijkt dat de doktoors daar nie goed weg mee kunnen. Oorzaak?? Trauma, overbelasting,....kan zowat van alles zijn, wel met als resultaat ontsteking van de pees thv de elleboog. Daar waar normaal een peesonsteking met medicatie en/of kine te verhelpen is, is deze onsteking iets dat zichzelf onderhoud en steeds blijft duren. Als ge sjans hebt gaat het vanzelf over, maar anders is opereren een te proberen middel als de rest (kine, pillen, naaldjes, spuiten, enz...) gefaald hebben. Operatie geeft 80 % kans op succes. De operatie houdt in dat men, zoveel dat kan, de ontstoken stukjes pees wegsnijdt, plus, wordt er ergens een stukje bot weggekapt zodat de pees daar geen kans meer heeft om er tegen te schuren, plus, en dat is het slechtste, 3 weken gips. Een gips van half weg de bovenarm tot de hand waarbij je arm in een hoek van 90° staat (enorm handig); nog sjans dat het links is. Daarna wordt het kine om alles weer soepel te krijgen. Geschatte herstelperiode is 3 maand.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#54 Bericht door marksje »

'k heb aan de verleiding niet kunnen weerstaan en ben met de fiets op bedevaart gegaan naar Houthulst-bos (50 Km) :D Naar daar gereden via de nieuw verharde spoorwegbedding tussen Kortemark en Boezinge (nu nieuw verhard tussen Hooglede-St Jozef (de géte) en Houthulst) met één arm in het gips ???? Msschn wel niet de slimste stoot, maar 'k zijn er toch geraakt. Achteraf bekeken wel niet voor herhaling vatbaar :roll:, maar af en toe ne keer een risicoken houdt ne mens een beetje scherp :twisted:
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#55 Bericht door marksje »

Joepi ! sedert deze morgen is de gips weg :lol: maar nu : pols zo stijf als iet, elleboog zo stijf als iet, vingers die nie goe mee willen, 't zal wel nog een paar dagen trekken en bijten zijn maar het kan van nu af alleen maar verbeteren. Ik moet eerst nu 1 week zelf mijn plan trekken en daarna start de kine....maar Ik denk dat ik binnen een tweetal dagen wel al terug kan gaan uitkijken voor opnieuw een iets langer (50 km) tochtje. :wink:
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#56 Bericht door Duckjibepete »

pffff, ik zie da allemaal ni zitten, en op het werk al helemaal niet... Ik heb een klein beetje resultaat van de zalf die ik smeer, maar weg is de pijn helemaal niet. Ik ga nog een beetje afwachten, kan nog altijd kracht zetten met slechte arm.
ride to live, live to ride

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#57 Bericht door Edje »

marksje schreef:Joepi ! sedert deze morgen is de gips weg :lol: :wink:
Kan je misschien de ijzer tocht meerijden binnen 14 dagen :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#58 Bericht door marksje »

Edje schreef:
marksje schreef:Joepi ! sedert deze morgen is de gips weg :lol: :wink:
Kan je misschien de ijzer tocht meerijden binnen 14 dagen :wink:
Ja, maar ik voorzie om de zondag naar Oostende te rijden (om te gaan kijken) en twee dagen na elkaar weg gaat hier thuis geen appalus opleveren, vrees ik :roll:
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#59 Bericht door Edje »

juist daarom da tik de toch meerij, ben ik toch daar ;-)

Nope begrijp het, ze noemen dat de kerk in het midden houden he. ALHOEWEL denk niet dat ik ooit een dorpke ben tegengekomen waar de kerk in het midden stond ;-)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#60 Bericht door Wouter D »

ach jong, we hebben niet alleen racers nodig, maar ook veel supporters, hoe meer supporters er zijn, hoe interessanter het word om meer wedstrijden te organizeren.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie