Hoe velomobiel beveiligen?
-
- General Manager
- Berichten: 3187
- Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
- Postcode: 3630
- Fiets: Df 269
- Locatie: Maasmechelen
- Contacteer:
Hoe velomobiel beveiligen?
Nu ik zo stilaan ook begin te denken over de aankoop van een velomobiel stel ik me de vraag: hoe kun je ervoor zorgen dat je velomobiel niet gestolen wordt? Bestaan er bijvoorbeeld alarmsystemen of is een eenvoudig kettingslot voldoende? Of zijn er nog andere oplossingen?
Want, als ik dergelijke investering doe wil ik er ook zoveel mogelijk van profiteren (lees: mijn auto laten staan en met de velomobiel gaan). Wat ik dus bedoel is dat je je auto op de meeste plaatsen toch wel zo goed als onbezorgd kan achterlaten, kan dit ook met een velomobiel? Iemand ervaring met wat dan ook hieromtrent?
Want, als ik dergelijke investering doe wil ik er ook zoveel mogelijk van profiteren (lees: mijn auto laten staan en met de velomobiel gaan). Wat ik dus bedoel is dat je je auto op de meeste plaatsen toch wel zo goed als onbezorgd kan achterlaten, kan dit ook met een velomobiel? Iemand ervaring met wat dan ook hieromtrent?
- Proes
- chauffeur
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
- Postcode: 2050
- Fiets: M5-Highracer
- Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
- Contacteer:
Hé Rik ... je kan best even gebruiker "Bakker" contacteren.
Hij rijdt met een Quest en ik heb hier onlangs nog dezelfde vraag van NOD (Nest of dragons) zien voorbijkomen die ook met een Quest rijdt.
Volgens mij heeft Bakker een alarmsystem ingebouwd.
Je kan ook eens via de functie "zoeken" bovenaan proberen!
groetjes en succes
Hij rijdt met een Quest en ik heb hier onlangs nog dezelfde vraag van NOD (Nest of dragons) zien voorbijkomen die ook met een Quest rijdt.
Volgens mij heeft Bakker een alarmsystem ingebouwd.
Je kan ook eens via de functie "zoeken" bovenaan proberen!
groetjes en succes
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Neen, dat Wilfred (WFvN)Proes schreef:Volgens mij heeft Bakker een alarmsystem ingebouwd.
Je kan ook eens via de functie "zoeken" bovenaan proberen!
http://www.gentseliggers.net/forum/prof ... ofile&u=71
zie ook:
http://versatile021.blogspot.com/
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Re: Hoe velomobiel beveiligen?
En wat zal het worden? Of ben je nog alles aan het uitvlooien?rik schreef:Nu ik zo stilaan ook begin te denken over de aankoop van een velomobiel ...
Sedert september van vorig jaar werd een Versatile m'n voornaamste voertuig, terwijl de wagen nauwelijks nog gebruikt wordt en sedertdien wat eenzaam stof staat te eten in de garage. Ondertussen al flink wat kilometers afgetrapt in de meest uiteenlopende richtingen en naar allerlei oorden. O.a. Gent, Nieuwpoort-Bad, Brugge, Oudenaarde, Lokeren, Sint-Niklaas...rik schreef:Want, als ik dergelijke investering doe wil ik er ook zoveel mogelijk van profiteren (lees: mijn auto laten staan en met de velomobiel gaan). Wat ik dus bedoel is dat je je auto op de meeste plaatsen toch wel zo goed als onbezorgd kan achterlaten, kan dit ook met een velomobiel? Iemand ervaring met wat dan ook hieromtrent?
Al meerdere keren stond de Versatile onbewaakt voor een kroeg, winkel, woonhuis... Als er veel volk is, is het gegarandeerd een aandachtstrekker. Bij voorkeur plaats ik de velomobiel ook op zulke plaatsen, want de kans dat eraan geprutst wordt is - het klinkt misschien wat paradoxaal - veel kleiner dan wanneer je je vm ergens in een halfduister hoekje probeert weg te steken. Natuurlijk is het een aandachtstrekker eerste klasse. Mensen blijven staan. Ik heb echter nog niemand opgemerkt die eraan begon te prutsen of de klep probeerde open te doen.
Om de Versatile te beveiligen heb ik altijd een U-slot bij. Soms doe ik ook m'n motorslot mee (Vector Pro Chain), waarmee de Versatile dan vastgemaakt wordt aan een of andere paal.
Laatst gewijzigd door eeuwige reiziger op do 05 jan 2006, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- General Manager
- Berichten: 3187
- Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
- Postcode: 3630
- Fiets: Df 269
- Locatie: Maasmechelen
- Contacteer:
Wel, het zou een WAW kunnen worden maar ook een leiba behoort nog tot de mogelijkheden. Een Mango interesseert mij ook wel maar ik wil geen 3 jaar of zo erop wachten.En wat zal het worden? Of ben je nog alles aan het uitvlooien?
Een aankoop is nog niet 100% zeker maar als ik eens mijn zinnen ergens op gezet heb...
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Aha, als de wolf ergens zijn tanden in zet... Met de WAW zit je volgens mij in een heel goede richting, waarmee ik de Leiba wel niet wil afbreken. Wel vind ik de uitstraling van de WAW stukken verheven boven de Leiba: een vlot en sportief concept dat flitsend overkomt. De WAW behoort daarenboven tot de snelste velomobielen die er nu geproduceerd worden, al zullen Q-eigenaars dat wel niet te graag horen. Naar prijszetting zit de WAW wel een stuk hoger dan de Leiba, maar als je iemand bent met gouden vingers dan kun je zelf aan de totstandkoming van je vm werken. Dat scheelt dan wel een knauw in de portemonnee.rik schreef:Wel, het zou een WAW kunnen worden maar ook een leiba behoort nog tot de mogelijkheden. Een Mango interesseert mij ook wel maar ik wil geen 3 jaar of zo erop wachten.
Een aankoop is nog niet 100% zeker maar als ik eens mijn zinnen ergens op gezet heb...
- Johan Clerx
- General Manager
- Berichten: 3123
- Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
- Postcode: 3690
- Fiets: Quest 300
- Locatie: Zutendaal
- Contacteer:
Dat alarm systeem van Wilfred werkt prima. Is op de oliebollentocht uitvoerig getest door de bakker en mezelf .
De van de bakker is ook ok hoor. Vooral omdat het zo eenvoudig te monteren is. Trouwens Daniel, je ging me nog laten weten waar ik die dingen kan bestellen?
Wat je bij een mango ook kan doen is het stuurtje vastleggen aan het frame. Ze kunnen je fiets dan nog wel optillen, maar der mee gaan joyriden is in ieder geval al uitgesloten.
De van de bakker is ook ok hoor. Vooral omdat het zo eenvoudig te monteren is. Trouwens Daniel, je ging me nog laten weten waar ik die dingen kan bestellen?
Wat je bij een mango ook kan doen is het stuurtje vastleggen aan het frame. Ze kunnen je fiets dan nog wel optillen, maar der mee gaan joyriden is in ieder geval al uitgesloten.
- tom peeters
- Neo Prof
- Berichten: 240
- Lid geworden op: wo 25 mei 2005, 9:31
- Postcode: 9100
- Fiets: leiba
- Locatie: sint-niklaas
- Contacteer:
Qua keuze van VM kan ik enkel aanraden om te testen, indien mogelijk. Zo kan je zien wat bij jouw profiel past.
Qua veiligheid gebruik ik bij mijn Leiba niets meer dan een gewoon fietsslot. Zo'n slot kan achteraan worden vastgemaakt aan bijv. een paaltje, ofwel gewoon door de trappers steken.
Van diefstal zelf heb ik echter weinig schrik. Niemand gaat ongemerkt met een VM lopen. De meesten weten zelfs niet hoe ze zich erin moeten zetten en zouden door hun onhandige pogingen nog meer opvallen. Dit alles weliswaar in de veronderstelling dat de VM op een druk bezochte plaats geparkeerd staat.
Beschadiging of vandalisme vanwege nieuwsgierige omstaanders (al dan niet opzettelijk) lijkt mij een groter risico.
Het ergste is natuurlijk de combinatie van de twee. Zo werd bij de makers van de Leiba zelf reeds een VM voor hun deur gestolen, die later beschadigd werd teruggevonden in een nabijgelegen bos.
Qua veiligheid gebruik ik bij mijn Leiba niets meer dan een gewoon fietsslot. Zo'n slot kan achteraan worden vastgemaakt aan bijv. een paaltje, ofwel gewoon door de trappers steken.
Van diefstal zelf heb ik echter weinig schrik. Niemand gaat ongemerkt met een VM lopen. De meesten weten zelfs niet hoe ze zich erin moeten zetten en zouden door hun onhandige pogingen nog meer opvallen. Dit alles weliswaar in de veronderstelling dat de VM op een druk bezochte plaats geparkeerd staat.
Beschadiging of vandalisme vanwege nieuwsgierige omstaanders (al dan niet opzettelijk) lijkt mij een groter risico.
Het ergste is natuurlijk de combinatie van de twee. Zo werd bij de makers van de Leiba zelf reeds een VM voor hun deur gestolen, die later beschadigd werd teruggevonden in een nabijgelegen bos.
tom peeters
-
- catering
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
- Postcode: 2930
- Fiets: Stinger
- Locatie: Brasschaat
- Contacteer:
Rik,
Leuk dat je ook getroffen bent door dit virus.
Maar je keuze ligt precies nogal uiteenlopend lijkt me. WAW= snelheid, Leiba= comfort, maar ook een pak trager.
Wat zijn de specificaties die je eigenlijk vooropsteld betreffende een velomobiel? (Of hou je nog alle mogelijkheden open voor je een beslissing neemt?)
Leuk dat je ook getroffen bent door dit virus.
Maar je keuze ligt precies nogal uiteenlopend lijkt me. WAW= snelheid, Leiba= comfort, maar ook een pak trager.
Wat zijn de specificaties die je eigenlijk vooropsteld betreffende een velomobiel? (Of hou je nog alle mogelijkheden open voor je een beslissing neemt?)
Optima Stinger EX met Aeropunt
- tom peeters
- Neo Prof
- Berichten: 240
- Lid geworden op: wo 25 mei 2005, 9:31
- Postcode: 9100
- Fiets: leiba
- Locatie: sint-niklaas
- Contacteer:
Ik heb de Leiba eerst een maand gehuurd voor 300 EUR. Indien ik hem aankocht, mocht de huurprijs afgetrokken worden van de aankoopprijs. En de VM werd tot bij mij gebracht, zonder transportkosten. Dat vond ik een mooi aanbod.rik schreef:Tom,
Ik meen mij te herinneren dat ik gelezen heb dat jij je leiba eerst een week had getest. Zo lang zal ik zeker niet nodig hebben, maar had jij toen rechtstreeks contact opgenomen met de fabrikant hiervoor?
Eigenlijk zou je de verschillende VM'n van jou keuze zo eens moeten huren en uittesten.
En om eerlijk te zijn : ook na aanschaf van de LEIBA heb ik wel eens goesting om voor de fun een week met een WAW, VERSATILE, MANGO, GO ONE of CB rond te scheuren, om te zien wat dat geeft.
Of moeten we misschien via dit forum eens een ruilbeurs organiseren, zodat we allen eens een week met iets anders kunnen rijden, zonder kosten ? En nadien hebben we dan voor vele weken stof voor leuke posts op dit forum. Of komen daar vodden van ?
tom peeters
-
- General Manager
- Berichten: 3187
- Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
- Postcode: 3630
- Fiets: Df 269
- Locatie: Maasmechelen
- Contacteer:
Ik hou inderdaad nog wat mogelijkheden open, al moet ik toegeven dat ik geneigd ben om eerder te kiezen voor snelheid. Ook wat bagageruimte zou ik wel op prijs stellen. Weet er trouwens iemand of je een karretje achter een velomobiel kan hangen?Maar je keuze ligt precies nogal uiteenlopend lijkt me. WAW= snelheid, Leiba= comfort, maar ook een pak trager.
Wat zijn de specificaties die je eigenlijk vooropsteld betreffende een velomobiel? (Of hou je nog alle mogelijkheden open voor je een beslissing neemt?)
Wat de leiba betreft: ik weet (nog) niet goed hoe ik hem moet plaatsen (zeker niet qua snelheid). 'k Heb er nog nooit eentje van dichtbij gezien, stil zwijgen er mee gereden. Daarom ben ik van plan om enkele velomobielen te testen, waarschijnlijk te beginnen met de WAW. Maar dat zal mogelijk nog minstens enkele weken duren eer ik hier tijd voor kan maken. We zien wel!
- Jan.E
- catering
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
- Postcode: 3520
- Fiets: te veel fietsen om op te noemen
- Locatie: Zonhoven
- Contacteer:
En gewoon wat je mooi vindt, mag dat dan absoluut niet meetellen? Ik vind de leiba nl zelf machtig uitzien, ook al wil dat dan zeggen dat ie trager is, dat neem ik er dan maar bij, niet dat ik een velomobiel ga kopen. Je moet er natuurlijk in kunnen, wat bij sommige modellen niet evident is, heb ik begrepen. Het oog mag toch ook wat, vind ik.