Fietsvergoeding afpakken is ook stelen

Meld hier als je fiets gestolen is.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

#61 Bericht door Filip »

Johan Clerx schreef:Net zoals een aantal mensen hierboven al hebben gesteld denk ik juist dat de fietsvergoeding een heel goede insentive is om mensen op een gezondere manier met mobiliteit te laten omgaan.

Neem mezelf als voorbeeld. Voor ik begon met de fiets te woonwerken woog ik dik 120 kilo en kroop ik buiten adem de trap op. Ik was dus hard op weg om voor mijn 60ste een hartaanval of andere leuke dingen te krijgen die de staat handen vol geld kosten. Nu weeg ik dik 20 kilo minder en ben ik veel fitter. Bovendien ben ik sindsdien geen dag meer ziek geweest. Ik denk dus dat "jouw" belastingsgeld in dit geval aan slechtere dingen had kunnen worden uitgegeven :wink:

Zeer juist!

Dit toont heel goed aan dat de 'uitgaven' die ervoor zorgen dat de mensen een stuk gezonder leven en minder vervuilen, door bijv. fietsvergoeding, betere fietswegen, betere sportinfrastructuur (in het algemeen: bijv. ook zwembaden) ... enz, eigenlijk gewoon zichzelf terugbetalen langs andere uitgavenposten die daardoor dalen (bijv. ziektekostenverzekering)

Zodat dit zeker geen 'meeruitgave' is die we moeten laten afhangen van bijv. een discussie over bepaalde taxen op autogebruikers...

Er zijn heus wel argumenten genoeg voor de fietsvergoeding, en bovendien is de fietsvergoeding op begrotingsniveau peanuts!

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

#62 Bericht door crash-quest-dummy »

nondedjol ! ze hebben zonet mijn fietsvergoeding gestolen. :evil:
ik kreeg in de plaats een bedrijfsouto naar het hoofd gegooid. doet een mens alle moeite van de wereld om een outo te kunnen missen, nu dat weer ... en het straffe is dat dat ding de gezinsouto niet kan vervangen omdat ik het soms zal nodig hebben voor het werk, en dan heeft mijn vrouw een probleem ... ik ga uit puur miserie een outodeelproject moeten starten. dju toch. ](*,)
Stop Fueling Around

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#63 Bericht door rik »

crash-quest-dummy schreef:nondedjol ! ze hebben zonet mijn fietsvergoeding gestolen. :evil:
ik kreeg in de plaats een bedrijfsouto naar het hoofd gegooid. doet een mens alle moeite van de wereld om een outo te kunnen missen, nu dat weer ... en het straffe is dat dat ding de gezinsouto niet kan vervangen omdat ik het soms zal nodig hebben voor het werk, en dan heeft mijn vrouw een probleem ... ik ga uit puur miserie een outodeelproject moeten starten. dju toch. ](*,)
Tja, 't leven gaat niet altijd over rozen, hé. :wink:
DF 269
Ice sprint1 26"

Plaats reactie