Hoe plaats ik het best foto's op het forum

LEES deze info voordat u zich registreert. De kalender geeft een jaaroverzicht.
Gesloten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Hoe plaats ik het best foto's op het forum

#1 Bericht door Edje »

Hey iedereen,

Ik zag dat er hier af en toe wel eens iemand rondhing die zijn foto's niet op internet gezet krijgt. En ik reageerde ook al een paar keer op het forum ivm de slecht getoonde foto's die je krijgt als je via het forum upload, deze manier maakt het forum traag. Hiervoor heb ik een soepele manier gezocht die het forum niet benadeeld en de keuze laat aan de forumvrienden om zelf de keuze te maken of ze de foto inlezen of niet.

Indien er vragen zijn in verband met het plaatsen van foto's mag je me altijd berichten via mijn pb, ik zal jullie proberen wegwijs te maken in het plaatsen van foto's.


Wel, ik heb daar iets op gevonden: http://www.imageshack.us
Hier kun je gratis en naar believen foto's uploaden.

1. Op de eerste pagina moet je gewoon op 'UPLOAD' en dan op 'BROWSE & UPLOAD' klikken en de foto zoeken op je computer (zoals je een bestand opent)
2. Dan klik je op 'OPEN'. De foto wordt geüpload.
3. Bij 'ALL IMAGES' kan je je foto selecteren, wanneer je op de drie streepjes onderaan de foto klikt kan je (GET IMAGE SIZES OF LINKS) selecteren.
4. Je komt op een nieuwe pagina met TAGs waar je een 'TYPE' en een 'SIZE' kan kiezen. als resultaat krijg je een TAG
5. Zo'n TAG kun je gewoon Kopiëren/Plakken in het forum-bericht waardoor de foto netjes verschijnt als iemand je bericht bekijkt.

Bij 'select type' selecteer je 'forums'
bij 'select size' kan je de gewenste grootte selecteren

De bovenste 'sizes' verwijzen naar een thumbnail, een kleine versie van de foto. Als je op zo'n thumbail klikt opent de foto is volledig formaat. Iets verder naar onder staan dan de links die de foto direct op normale grootte laten zien. (zie voorbeelden hieronder)

LET WEL: Eens je de pagina met de links sluit, ben je de links kwijt en zijn die niet meer terug te vinden. Een geüploade foto kan ook niet meer verwijdert of gewijzigd worden.
Als je lid wordt bij Imageshack (eveneens gratis) dan kun je meerdere foto's ineens uploaden en kun je je foto's wel beheren. (http://reg.imageshack.us/register.php)

Voorbeeld van een 'thumbnail150x100':


DIT IS DE THUMBNAIL FOR FORUMS (1) dit is een kleine afbeelding van je foto en als je erop klikt krijg je de grote foto te zien. Voordeel het forum blijft snel en de mensen met tragere internet snelheid hebben de keuze om de foto binnen te halen of niet.

Afbeelding

Voorbeeld van de 'full size':


DIT IS DE HOTLINK FOR FORUMS (1) hiermee wordt je foto op ware grote in het forum geplaatst. Wat als nadeel heeft dat je bij te grote foto's een schuifbalk en te brede teksten krijgt.

Afbeelding

Wat ik nog wil voorstellen is dat jullie al dit moois uittesten in het test forum zodat de moderators het makkelijk hebben om het forum proper te houden :wink:


Groeten en plezier ermee,
Eddy
Laatst gewijzigd door Edje op wo 28 dec 2005, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gesloten