Fiets(knoopunt)netwerk Westhoek Noord

Je favoriete fietsroutes
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

Fiets(knoopunt)netwerk Westhoek Noord

#1 Bericht door marksje »

Voorbije week een weekje aan zee geweest, fietsenknooppuntenkaart gekocht, en het fietsnetwerk Westhoek Noord uitgeprobeerd.(driehoek De Panne - Diksmuide - Nieuwpoort).
Eén woord : fantastisch (dan toch de trajekten die ik heb gefietst).
Het is niet de eerste keer dat ik daar in de streek rondfiets en had mij al dikwijls afgevraagd waarom sommige bestaande fietsroutes niet met elkaar verbonden waren. Dit is nu een feit. Ontbrekende verbindingstukjes werden, met veel zorg, aangelegd. De algemene kwaliteit van de wegen is dik in orde (over hier en daar een schoonheidsfoutje, van een plaatselijk bestuur, ga ik zeker niet zeuren). Er is duidelijk inspraak geweest van mensen die al ne keer op ne fiets gezeten hebben. Zelfs omleidingen zijn duidelijk aangegeven (bvb de Wulpen-fietsbrug wordt vernieuwd en ge kunt het kanaal niet over). Door een aantal natuurgebieden werden goed berijdbare dolemietpaden aangelegd. Onder de bruggen werden fietsbrugjes gemonteerd zodat ge niet over de grote weg moet. Het uitstippelen van je route is eenvoudig, op een half post-it papierke kunt ge u volledige route opschrijven en ergens op een fietsbuis kleven, geen gesleur meer met te grote kaarten of stuurplanken.
Echt een aanrader.

PS. Ook de LF 1 en 6 lopen door die streek, maken gebruik van dezelfde paden en zijn heel duidelijk aangegeven.

PS bis. 'k heb mij afgelopen week weer kunnen verkneukelen da'k met ne ligfiets rijd . Het waaide er niet naast en als ge dan al die sukkelaars op hunnen bukker bezig ziet....om kompassie mee te krijgen. :twisted:
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#2 Bericht door Johan Clerx »

Das een streek waar ik altijd al eens door heb willen fietsen. Goed om te weten dat er ook een goed knooppuntennetwerk is.

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#3 Bericht door Luc Willaert »

Ook "Brugge Ommeland is nu voorzien van een knooppuntennetwerk. De kaarten zijn momenteel gratis af te halen.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#4 Bericht door Wouter D »

had al laten vallen dat ik daar ooit wel eens een meerdaagse trip wil organizeren.
maar ook een toekomstig treffen kan daar een mooi plaatsje vinden, zodus liggende west-vlamingen breidt u maar voor :)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#5 Bericht door Luc Willaert »

Wouter schreef:had al laten vallen dat ik daar ooit wel eens een meerdaagse trip wil organizeren.
maar ook een toekomstig treffen kan daar een mooi plaatsje vinden, zodus liggende west-vlamingen breidt u maar voor :)
Misschien in 2007 :P

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#6 Bericht door marksje »

Luc Willaert schreef:Ook "Brugge Ommeland is nu voorzien van een knooppuntennetwerk. De kaarten zijn momenteel gratis af te halen.
"GRATIS !!!" :shock:

waar, waar :P

Ik betaalde 5 € voor mijn kaart en WVl is opgedeeld in 5 kaarten, per stuk is het 5 €. Als ge ergens een plaatske weet waar ze ze gratis geven wil daar wel ne keer naar toe fietsen.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#7 Bericht door eeuwige reiziger »

Luc Willaert schreef:Ook "Brugge Ommeland is nu voorzien van een knooppuntennetwerk. De kaarten zijn momenteel gratis af te halen.
Wat je op dit ogenblik nog gratis kunt krijgen, zijn voorlopige kaarten. Om de volledig uitgewerkte kaarten te krijgen, moet je "hard currency" neerleggen...

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#8 Bericht door Luc Willaert »

eeuwige reiziger schreef:
Luc Willaert schreef:Ook "Brugge Ommeland is nu voorzien van een knooppuntennetwerk. De kaarten zijn momenteel gratis af te halen.
Wat je op dit ogenblik nog gratis kunt krijgen, zijn voorlopige kaarten. Om de volledig uitgewerkte kaarten te krijgen, moet je "hard currency" neerleggen...
Ze zijn inderdaad in een kleinere schaal uitgewerkt. De volledige zullen waarschijnlijk later volgen en dan inderdaad ook 5 euro kosten

tom
Kopman
Berichten: 546
Lid geworden op: vr 09 dec 2005, 1:57
Postcode: 0000
Fiets: Baron 1142, Stinger 204, Quest 67, Minerva,
Contacteer:

Fietswegen in de westhoek

#9 Bericht door tom »

Als ik aan zee ben is mijn vertrekpunt meestal knooppunt 66 van westhoek-noord.
Voor wie die kaart niet heeft: de bordjes van 66 staan op de kruisingen van de Leopold II laan met de Guldenzandstraat en de Piet Verhaertstraat in Oostduinkerke.
Ik heb daar met mijn Baron geen last van, maar twijfel of velomobielen op tal van plaatsen ertussen kunnen waar ze paaltjes gezet hebben. Westhoek Noord en ook Zuid hebben mooie goed aangelegde fietswegen, maar er staan ook veel afsluitingen met paaltjes. Dus voor de velomobilisten misschien dan toch niet zo interessant.
Help de kids van [url]http://www.bouwspeelpleindam.be[/url]
Iedereen en iedere vorm van hulp is welkom.

Gebruikersavatar
lmoens
Helper
Berichten: 364
Lid geworden op: di 14 dec 2004, 21:30
Postcode: 9940
Fiets: M5 midracer
Locatie: Ertvelde
Contacteer:

#10 Bericht door lmoens »

Luc Willaert schreef:Ook "Brugge Ommeland is nu voorzien van een knooppuntennetwerk. De kaarten zijn momenteel gratis af te halen.
Heb deze eens geprobeerd rond Sint-Joris, Beernem e.d. Daar zijn echter veel onverharde stukken die niet als dusdanig op de kaart staan. Deze zone is duidelijk voor verbetering vatbaar, ten ware dat je houdt van zandwegen natuurlijk.
Louis / M5 midracer
www.louismoens.be

Plaats reactie