Elke

Meer informatie en foto's van onze leden
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Elke
Supporter
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 19 okt 2005, 21:31
Postcode: 3690
Fiets: Batavus Relaxx 4all
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

Elke

#1 Bericht door Elke »

Ik volg het forum al een tijdje van vrij kortbij. Een aantal van jullie zullen mij ondertussen al wel kennen als "vrouw van" Johan.

Sinds het voorbije weekend ben ik de trotse eigenaar van een Batavus Relaxx. Hier en daar heb ik ondertussen wel al wat spierpijn, maar ik heb me laten vertellen dat alle beginnende liggers daar wel wat last van hebben.

Nu ik zelf een ligfiets heb vind ik dat het hoog tijd wordt om het vrouwelijke kamp op het forum een beetje te versterken.

Ik zal jullie ongetwijfeld nog wel eens wat beter leren kennen tijdens een of ander tochtje.
www.voetreflextherapie.be

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#2 Bericht door Johan Clerx »

Voila, een eerste foto van de Relaxx van Elke.

Dat de Mango der ook op staat is louter toeval 8)
Bijlagen
DSC02966.JPG

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#3 Bericht door marksje »

Elke schreef:dag allemaal,......

Op 3 december is er een ritje gepland van een 110 km... oei, ik ga nog veel mogen trainen!!
Ik ben der wel heel blij mee! Tis toch wat anders dan zo ne 'bukker'!

groetjes,
elke

Welkom Elke,

Ik rij ook met een batavusken en op zich is het een heerlijke fiets, maar....
als ge zinnens zijt om een rit(je) te doen van 110 Km, zou ik toch enige wijzigingen aanbrengen. Het is niet dat ik uw conditie onderschat maar de Relaxx, in zijn oorspronkelijke vorm, is niet echt gemaakt om grote afstanden te doen.

en paar veranderingskens die het aangenamer maken :

Als ge zegt 3 december, zou het kunnen zijn dat ge met licht moet rijden. Niets vervelender of zo'n ne wrijvende dynamo. Weg daarmee, een lichtsetje met batterijen en daar zijt ge al vanaf.

De pedalen. Gelijk ge het ook draait of keert, klikpedalen zijn nu eenmaal aangenamer fietsen of gewone pedalen.

En dan het zadel. Vermoedelijk hebt ge die fiets juist aangeschaft omdat ge het niet echt zat zitten om te gaan liggen ('k vind dat hier zelf gene gemakkelijken zin, zitten-liggen). Liggen is niet te vergelijken met zitten. Ik zou zeggen : Zitzadel eraf en vervangen door een ligzadel. Je fietsplezier gaat met 100 % verhogen en ge gaat die 110 Km kunnen doen.

Je fiets gaat er dan ongeveer zo uitzien.

http://gentseliggers.net/forum/download.php?id=1033

Veel plezier ermee, en tot hier of daar. Leve de Batavuskes.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Riderpiloot
Neo Prof
Berichten: 167
Lid geworden op: do 13 okt 2005, 23:01
Fiets: Optima Rider
Locatie: Helmond (nl)
Contacteer:

#4 Bericht door Riderpiloot »

Zo zie ik mijn relaxx ook nog eens terug, fijn te horen dat de Relaxx je bevalt Elke. En je je kan de fiets altijd aanpassen en er nog meer een ligger van maken. Wat dat betreft is het een makkelijke fiets om aan te werken. Maar nog maar 25km gefietst, dan toch eerst maar eens wat meer gaan oefenen als de tijd het toelaat. Mijn vrouw (Marlies) gaat nu op een Challenge Hurricane fietsen maar heeft ook nog niet verder dan 500meter gedaan :)
Voor wie het wil weten, Geert Dijstelbloem is de echte naam.

tom
Kopman
Berichten: 546
Lid geworden op: vr 09 dec 2005, 1:57
Postcode: 0000
Fiets: Baron 1142, Stinger 204, Quest 67, Minerva,
Contacteer:

Vrouwelijke vertegenwoordiging

#5 Bericht door tom »

Hallo Elke,

Laat volgende meeting in Hulshout de Johan maar op de kids letten en kom in zijn plaats.
Breng vooral veel vrijgezelle vriendinnen mee. :lol:

Wat beenspierkracht betreft moeten vrouwen over het algemeen niet onder doen voor mannen. Heb ik genoeg gezien bij zeilwindsurfen ter zee.
Ik vond het trouwens altijd leuker als er wat vrouwen onder mijn cursisten zaten.
Vrouwen onderschatten zichzelf heel vaak. Maar ze moeten volgens mij dat zeker niet doen. Vrouwen aarzelen om een fysieke sport te doen. Maar éénmaal over de drempel heen, kunnen ze meestal met de mannen mee zenne.
Help de kids van [url]http://www.bouwspeelpleindam.be[/url]
Iedereen en iedere vorm van hulp is welkom.

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

Re: Vrouwelijke vertegenwoordiging

#6 Bericht door Johan Clerx »

tom schreef:Hallo Elke,

Laat volgende meeting in Hulshout de Johan maar op de kids letten en kom in zijn plaats.

Zeg mijne goeie vriend ... wilt gij u ne keer nie moeien in mijn huishouden :evil:

Das nie de goei manier om hier vrienden te maken zene. Seffes kunnen we allemaal thuis op de kinderen letten terwijl ons vrouwen aan het fietsen zijn [-X

tom
Kopman
Berichten: 546
Lid geworden op: vr 09 dec 2005, 1:57
Postcode: 0000
Fiets: Baron 1142, Stinger 204, Quest 67, Minerva,
Contacteer:

#7 Bericht door tom »

Ik breng de vrouwen op slechte gedachten hé :twisted:
Dat ze vooral veel vrijgezelle vriendinnen meebrengt :wink:

Ik als eeuwige vrijgezel wil natuurlijk vooral meer vrouwelijk schoon op liggers-meetings. hahahahahahaaa
Help de kids van [url]http://www.bouwspeelpleindam.be[/url]
Iedereen en iedere vorm van hulp is welkom.

Plaats reactie