Mario - Go-one

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#31 Bericht door Wouter D »

vor zover ik weet kan je alle banden van schwalbe bij dries bestellen, een aantal types heeft ie ook cst in stock, waaronder binnenbandjes ook.
heb net wat stelvio's besteld voor de jester

o ja peter, die stelvio plus in 20 inch bestaat dus echt niet he, heb dries laten navragen.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
mario
Belofte
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 13 okt 2003, 12:32
Postcode: 9300
Fiets: GO-ONE3
Locatie: aalst
Contacteer:

#32 Bericht door mario »

ivm banden en flat-away,zoals eeuwige al vroeg waar koop je deze dingen?? Bij Dries of?
En welke banden zijn dan de betere voor de 20" en het achterwiel26" dacht ik
Sorry,ben terug beginnen bukken,maar de liefde voor het liggen is er nog steeds.

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#33 Bericht door marksje »

normaal kunt ge zowat alle banden bestellen bij de gewone fietsenhandel en als dienen mens dat direkt voor u wilt bestellen en een beetje aan de vertegenwoordiger zijn gat duwt, hebt ge dat op twee dagen.
Ik heb zo ne vélomaker :lol:
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#34 Bericht door Duckjibepete »

Wouter schreef:
o ja peter, die stelvio plus in 20 inch bestaat dus echt niet he, heb dries laten navragen.
doemme, daarom dat die zo snel spleten vertoonden van glas en steentjes... heb dan gewoon de 2005 versie zeker... dacht nochtans dat die ook met die antileklaag waren... ga dat eens nazien se!
ride to live, live to ride

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#35 Bericht door Johan Clerx »

Ik heb net nog een telefoontje gekregen van Harrie Paries. Das de persoon die het wrak van Ward's Go-one heeft gekocht en het aan het opmaken is.

Hij is vandaag de plexi kap en het dakje gaan uithalen in Duitsland. Blijkbaar heeft men bij de producent van de go-one een oplossing gevonden voor het condens probleem. Het nieuwe dakje heeft twee zijvenstertjes die via een of ander systeem kunnen openklappen in verschillende standen. Lijkt me al een hele verbetering.

Kzal eens kijken of ik daar een foto van kan vastkrijgen.

De go-one heeft net zijn eerste "herstelde" kilometers achter de rug. Moet wel links en rechts nog het een en ander aan worden afgesteld maar de eerste resultaten waren zeker positief.

Gebruikersavatar
mario
Belofte
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 13 okt 2003, 12:32
Postcode: 9300
Fiets: GO-ONE3
Locatie: aalst
Contacteer:

#36 Bericht door mario »

Die fotos wil ik ook wel inkijken.
Hopelijk kan dit aangepast worden bij de mijne of geeft de fabrikant deze in ruil met de oude???
Is tenslote toch een constructie fout.
Dat met de DREFT werk goed,maar moet elke dag herhaald worden.
Nog maar 1keer in de regen gereden en met die rain-x word de ruit regenvrij bij fele regen ,maar bij motregen precies nen diamant waar je door kijkt. Denk van eventueel een afneembare ruitenwisser.
Sorry,ben terug beginnen bukken,maar de liefde voor het liggen is er nog steeds.

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#37 Bericht door Johan Clerx »

Als ik het goed begrepen heb is het iets wat je er op kan bijmonteren. Leek me een soort systeem zoals je soms bij de achterste zijruitjes van een auto kan vinden.

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#38 Bericht door marini »

ik ken het niet maar ben wel geintresseerd in hoe het er uit ziet
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gebruikersavatar
mario
Belofte
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 13 okt 2003, 12:32
Postcode: 9300
Fiets: GO-ONE3
Locatie: aalst
Contacteer:

#39 Bericht door mario »

week 3 zal vandaag mijn eerste 1000km hebben.
Heb het looprolletje vervangen(dat onder de stoel zit) door zelf gemaakt tanwiel,omdat de o-ring steeds kapot draaide.
Werkt perfect.Ondertussen wat electriciteit gelegt voor achterlicht,stop en toeter.vandaag eerste keer gereden met 2computerventos,zonder de ruit in te smeren met dreft.resutaat halt aangedampte ruit.
Dus we komen er wel. denk ventos die meer debiet geven en(of) de luchtstroom nog beter geleiden.
Sorry,ben terug beginnen bukken,maar de liefde voor het liggen is er nog steeds.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#40 Bericht door eeuwige reiziger »

mario schreef:week 3 zal vandaag mijn eerste 1000km hebben.
Heb het looprolletje vervangen(dat onder de stoel zit) door zelf gemaakt tanwiel,omdat de o-ring steeds kapot draaide.
Werkt perfect.Ondertussen wat electriciteit gelegt voor achterlicht,stop en toeter.vandaag eerste keer gereden met 2computerventos,zonder de ruit in te smeren met dreft.resutaat halt aangedampte ruit.
Dus we komen er wel. denk ventos die meer debiet geven en(of) de luchtstroom nog beter geleiden.
Mooi resultaat, duizend km in drie weken tijd. Hoogstwaarschijnlijk nog geen ervaringen met regen... Dat interesseert me ook wel.

Neem je het deksel trouwens altijd mee?

Hoe vallen de resultaten mee met die zwaardere batterij? Hoe lang gaat die mee?

Gebruikersavatar
mario
Belofte
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 13 okt 2003, 12:32
Postcode: 9300
Fiets: GO-ONE3
Locatie: aalst
Contacteer:

#41 Bericht door mario »

eeuwige reiziger schreef:
mario schreef:week 3 zal vandaag mijn eerste 1000km hebben.
Heb het looprolletje vervangen(dat onder de stoel zit) door zelf gemaakt tanwiel,omdat de o-ring steeds kapot draaide.
Werkt perfect.Ondertussen wat electriciteit gelegt voor achterlicht,stop en toeter.vandaag eerste keer gereden met 2computerventos,zonder de ruit in te smeren met dreft.resutaat halt aangedampte ruit.
Dus we komen er wel. denk ventos die meer debiet geven en(of) de luchtstroom nog beter geleiden.
Mooi resultaat, duizend km in drie weken tijd. Hoogstwaarschijnlijk nog geen ervaringen met regen... Dat interesseert me ook wel.

Neem je het deksel trouwens altijd mee?
Deksel gaat altijd mee.
En dat gewicht van de bat dat voelde niet ,mag er nog veel insteken om aan gewichten te komen van sommige velomobielen :wink:

Hoe vallen de resultaten mee met die zwaardere batterij? Hoe lang gaat die mee?
Sorry,ben terug beginnen bukken,maar de liefde voor het liggen is er nog steeds.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#42 Bericht door eeuwige reiziger »

mario schreef:En dat gewicht van de bat dat voelde niet ,mag er nog veel insteken om aan gewichten te komen van sommige velomobielen :wink:
Mmmm, ik voel al vanwaar de wind komt en waar de slag hoort neer te komen... :wink:

Als ik me niet vergis, weeg de Go toch al 32 kg.

Wat soort batterij is dat trouwens? NiCd? Of NiHM? Ik kijk eerlijk gezegd ook wel naar zoiets uit, want het kleine batterijtje in de Versatile is de laatste tijd vlugger leeg dan gedacht. Nu ja, de afgelopen weken heb ik ook heel wat meer met licht gereden dan in de eerste weken van september.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#43 Bericht door eeuwige reiziger »

de bakker schreef:wat banden betreft, mijne Q staat op Primo's Comet en daar heb ik nogmaals Flat-Away ingekleefd. Op die manier kan ik 8000 km lekvrij rijden! (reeds 2 maal gebeurt) De kilometerstand hoef ik niet in de gaten te houden in de laatste 500 km zal ik een drietal maal lek rijden en dit betekend 8000 km, versleten banden en tijd om te vervangen.
Waar heb jij die Flataway gekocht? Ondertussen heb ik al wat links en rechts gezocht, maar nog niet gevonden...

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#44 Bericht door de bakker »

eeuwige reiziger schreef:
de bakker schreef:wat banden betreft, mijne Q staat op Primo's Comet en daar heb ik nogmaals Flat-Away ingekleefd. Op die manier kan ik 8000 km lekvrij rijden! (reeds 2 maal gebeurt) De kilometerstand hoef ik niet in de gaten te houden in de laatste 500 km zal ik een drietal maal lek rijden en dit betekend 8000 km, versleten banden en tijd om te vervangen.
Waar heb jij die Flataway gekocht? Ondertussen heb ik al wat links en rechts gezocht, maar nog niet gevonden...
Soms zijn ze er in voorraad maar je kan ze net als ik bestellen bij fietsenhandel Vanheste in Adinkerke. Er zijn twee breedtes, de breedste heb je nodig. Zelf heb ik verleden week nieuwe banden op de Quest gelegd. De achterste band heeft dus net geen 8000 km gereden zonder één maal plat te vallen.

Kom je dinsdag aanstaande meerijden met de 1 novembertocht? Ik heb namelijk nog 'Flat Away' in voorraad en zo ben je meteen geholpen.

greetz.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#45 Bericht door eeuwige reiziger »

de bakker schreef:Soms zijn ze er in voorraad maar je kan ze net als ik bestellen bij fietsenhandel Vanheste in Adinkerke. Er zijn twee breedtes, de breedste heb je nodig. Zelf heb ik verleden week nieuwe banden op de Quest gelegd. De achterste band heeft dus net geen 8000 km gereden zonder één maal plat te vallen.
Enkele minuten geleden was ik bij de fietsboer om de hoek. Ik maakte van de gelegenheid gebruik om eens te informeren naar Flataway, maar die bleek er nog nooit van gehoord te hebben.

Waarom neem je de breedste versie? Op de site van Panaracer staat dat de brede versie (40 mm) voor mtb is en de smalste voor de gewone stadsfiets (30 mm).

http://www.panaracer.com/eng/products/index_ac.html#a

Op het net heb ik gelezen dat Flataway in rolletjes wordt verkocht van een lengte die normaal geschikt is om in de binnenzijde van twee gewone fietsbanden te worden geplakt (210 cm). Klopt dat?
Kom je dinsdag aanstaande meerijden met de 1 novembertocht? Ik heb namelijk nog 'Flat Away' in voorraad en zo ben je meteen geholpen.
Dat is heel vriendelijk, maar 1 november is bij ons een dag waarop alle familieleden samenkomen (maaltijd en dan naar het kerkhof).

Ik zal dus eens contact opnemen met die fietsenhandelaar in Adinkerke. Heb je soms een mailadres waarop ik de man kan bereiken? Of weet je z'n openingsuren? Deze vakantie rij ik ongetwijfeld naar mijn ouders in Nieuwpoort; dan stoot ik eens door naar Adinkerke. Ik sta evenwel niet graag voor een gesloten deur.

Plaats reactie