weekje WAW

Verslagen over evenementen, toertochten, reizen...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
toy
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 22:52
Postcode: 3941
Locatie: eksel
Contacteer:

weekje WAW

#1 Bericht door toy »

Begin vorige week zag ik op de site van de fietser.be dat Dries zijn WAW010 in de verhuur had staan. Dit was voor mij een kans om de WAW eens grondig te testen en ook om de bekijken of zo een velomobiel wel wat is voor mij. Voor m'n woon werk verplaatsing heb ik hem niet nodig(maar 2km) :( . Na een telefoontje met Dries ben ik de WAW verleden week woensdag gaan halen met de bestelwagen van het werk. De trip al fietsend naar Limburg zag ik niet direkt zitten. Aangekomen in Gent bij Dries stond de rode WAW klaar zonder neus en achterstuk. De trapas moest nog op mijn maat afgesteld worden en aan de besturingshendels nog een beetje ingekort en dan paste ik er juist in. Alles ingeladen en vertrokken naar huis. Thuis de WAW volledig gemonteerd, niet dat er veel te monteren viel want neus en achterstuk worden met klitteband bevestigd. Een eerste proefrit in een rustig straatje lukt goed, alleen de besturing viel in het begin een beetje tegen met de stuurhendels maar na een poos heb je door wat naar links en rechts is. Dan vertrokken naar het kanaal toe om er wat meer uit te halen. Na een tijdje warm te rijden heb ik ongeveer een tiental kilometer gereden met een snelheid van 45 km/h. Je voelt goed het verschil met een gestroomlijnde fiets tov mijn ligfiets.
Zondag had ik met Johan afgesproken de 50 km te gaan verkennen voor het limburgs fiets weekend. Hij stond me al op te wachten aan knooppunt 75 met de gele mango samen met ?(sorry naam vergeten) en zijn optima rider. Johan wilde de WAW ook proberen maar het lukte hem niet er in plaatst te nemen(een beetje te struis gebouwd). We zijn dan aan onze tocht begonnen maar na een aantal kilometers krijgt Johan pech met zijn mango. Blijkbaar is een tandwiel op de tussen as krom en kan onmogelijk verder. Hij verwittigd zijn vrouw voor hem komen op te halen. Ik had de waw aan de kant in het gras geparkeerd komt er van de andere richting een paard met berijdster aan. Het paard panikeerd bij het zien van de WAW waardoor het rechts omkeer maakt. Bij de tweede poging lukt het nog niet. Dan ga ik voor de WAW staan , nu komt het paard wel verder maar wanneer het ter hoogte van de fiets komt schrikt het weer en schiet in volle vaart vooruit en kan de berijdster het paard nog juist tot stilstaan brengen voor de drukke weg. Ik ben toen alleen verder gereden richting huis. Ik heb op die week een 430 km gereden met een gemiddelde van 28.1km/h. Gisteren vrijdag dan de WAW al fietsend terug gedaan naar Gent. In Balen het kanaal op gegaan richting Kwaadmechelen. Ik had me voorgenomen niet sneller dan 35 km/h te gaan fietsen. Maar na een 5 tal km liep ik stillaan 2 bukkers in. Ik ging ze traag voorbij en ze bleven me volgen toen er 1 riep of dat het niet een beetje sneller ging. Beginnen op trekken naar 45km/h en ze bleven nog volgen toen door gegaan naar 50km/h en toen liet de eerste het af weten en na een 5 tal minuten ook de tweede. Na een vijftal km heb ik mijn snelheid terug laten zakken tot 36 km/h en juist voor de splitsing van het kanaal richting Antwerpen hadden die 2 me terug ingelopen maar helemaal afgepeigerd.'Kan jij snel fietsen met dan ding' riep hij. Al rijdend afscheid genomen want zij reden naar scherpenheuvel. Tot in Viersel het Albertkanaal gevolgd en daar het netekanaal op om zo Vlaanderen fietsroute te volgen. In Schelle aangekomen voor de veer te nemen over de Rupel.Toen verder door richting Sint Amands waar ik ook de veer moest nemen voor op linkeroever te geraken, maar blijkbaar lukte het niet ommet de WAW hier de overzet te nemen. Gewoon langs rechteroever verder gefietst richting dendermonde en daar de brug over naar Grembergen en zo wou ik terug de schelde op maar ik ben volledig door Grembergen dorp moeten rijden voor ik terug de schelde op kon (Wat een slechte fietspaden in Grembergen) In Gent aangekomen stond er op de gps 175km met een gemiddelde van 25.6km/h en 6h51min gereden(effectief gereden zonder pauze's bij te tellen). Dit was tot nu toe mijn langste tocht ooit gereden. Al bij al goede ervaring met de waw alleen had ik wel last met mijn staartbeentje dat pijn deed na deze tocht. Johan ik had 5l drank mee die allemaal op was na aankomst en af en toe een muesli reep ge-eten. Bedankt Dries het was een fijne ervaring(ik was trouwens de eerste huurder) maar ik zie me niet direkt een WAW aanschaffen tenzij ik een dikke sponsor vind.

p.s. Ik ben nog tegen gehouden door een fotograaf van het Laatste Nieuws en een intervieuw afgenomen. Zou gisteren in de krant verschijnen maar heb niets gevonden, ook niet in die van vandaag. Mocht iemand toevallig het zien staan laat mij iets weten.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#2 Bericht door Edje »

Toy, blijkbaar tof weekje achter de rug.

Ik zie ernaer uit om de bende in kelchterhoef eens te ontmoeten. Ik heb al laten weten dat het misschien niet de hele rit gaat worden, daar zijn mijn benen die op halve kracht werken nog niet tegen opgewassen. maar oefening baart kunst he ;-)

Ps als je eens een oefenritje plant over helchteren, knooppunt 76 laat maar iets weten, rij ik stukje me :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#3 Bericht door de bakker »

Toy,

ik heb reeds veel bukkers het nakijken gegeven maar het is mij nog nooit overkomen dat ze daarna meteen naar Scherpenheuvel rijden voor 'hulp en bijstand'

Een velomobiel kan ik iedereen aanbevelen, das zeker.

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#4 Bericht door Johan Clerx »

Die man met de Optima Rider was Marc, een collega van me. Hij rijdt trouwens ook met in Kelchterhoef en op de elfstedentocht.

Tussenas is inmiddels vervangen, maar had vandaag bijna terug hetzelfde voor. Om een of andere reden lossen de bouten waarmee hun tussentandwiel op de flens vastzit. Precies een zwak puntje aan de mango.

Tof om te lezen dat je zoveel plezier hebt gehad aan de WAW. Als de WAW iets te prijzig is ... kweet nog ergens ne alleweder staan die technisch perfect in orde is :D

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#5 Bericht door Ward De Meyer »

Johan Clerx schreef:.

Tussenas is inmiddels vervangen, maar had vandaag bijna terug hetzelfde voor. Om een of andere reden lossen de bouten waarmee hun tussentandwiel op de flens vastzit. Precies een zwak puntje aan de mango.
Onbegrijpelijk hoe je dit doet :shock: . Hoeveel km heb je ondertussen met de mango gedaan.
Was het deze keer ook weer vertrekken vanuit stilstaan dat problemen gaf?

PS: Durft mijne tussenas ook nie naar de kl*ten te helpen hé :wink:
Optima Stinger EX met Aeropunt

Plaats reactie