Grote Lijst der Belgische Velomobilisten"

Hier kan je gezellig kletsen

Velomobielen in België of Belgische velomobilisten

Velomobilist moet effectief in België wonen om op de lijst te staan
13
24%
Velomobilist moet Belg zijn en mag gerust in het buitenland wonen (vb. Frederique vdw)
42
76%
 
Totaal aantal stemmen: 55

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#16 Bericht door Edje »

:wink: :twisted: :twisted: :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
WFvN
catering
Berichten: 1538
Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
Postcode: 8043
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Zwolle (NL)
Contacteer:

#17 Bericht door WFvN »

Johan Clerx schreef:
WFvN schreef:Zullen we ook eens gaan tellen hoeveel VM'mers in Nederland rondrijden? :twisted:
Is geen beginnen aan Wilfred. Jullie winnen niet met een straatlengte voorsprong maar met een hele autostrade voorsprong ...

Het enige wat wij Belgische VMmers kunnen zeggen is dat we veel exclusiever zijn :lol:
De diversiteit aan modellen is groot bij jullie. En inderdaad: de enkeling die velomobiel rijdt is echt een apart verschijnsel. In Nederland moet je tegenwoordig met een Versatile aan komen zetten wil je nog een beetje de blits maken :wink:

Hier rijdt het overgrote deel in Alleweders, Quests en Mango's. Zaken als Cabbike, Go-one en WAW zijn er wel maar in zeer kleine aantallen, zeker relatief gezien.

En tja... ook niet vreemd dat er bij ons meer rondrijden:
1) 3 fabrikanten van 4 huidige modellen en ook nog eens van enkele modellen die niet meer geproduceerd worden
2) Qua land waarschijnlijk wat 'beter' dan België voor fietsen; heerlijk vlak.

Desondanks zeker mooi dat de Belgen ook flink aan de weg timmeren met de aanschaf van ligfietsen en velomobielen.
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]

Gast

#18 Bericht door Gast »

Johan Clerx schreef:Het enige wat wij Belgische VMmers kunnen zeggen is dat we veel exclusiever zijn :lol:
Exclusief, dus ook lifestyle.
Ik had het vroeger niet voor velomobielen. Je moet al een ruime auto hebben voor transport naar een vertrekplaats, je geraakt er niet overal mee door of langs, het kost toch wel iets in aanschaf, en waar parkeer je dit in een garage waar al een auto staat.
Maar niettemin is de VM een duivelse machine met capaciteiten waar men geen gedacht over heeft. Hij gaat verder dan men denkt. Hij gaat sneller dan men denkt. De velomobiel is in de juiste handen het juiste wapen tegen de ervaring van een onjuist moreel geïnspireerde fietsomgeving. Die ziet alleen zijn eigen ranke zeven-kilogram-wegende-racefiets, bekijkt de velomobiel in al zijn groteske omvang, denkt dat die zeepkist tot weinig of niets in staat is, om vervolgens tot eigen schande te moeten vaststellen dat dit verdomde ding heel wat meer in zijn mars heeft.

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#19 Bericht door Johan Clerx »

Mijn velomobiel is inderdaad veel meer dan een fiets
Is echt een way of life. Het is een knop die je omdraait. Waar ik vroeger de auto als enig vervoersmiddel voor afstanden groter dan 5 kilometer zag is dat nu heel anders. Laatst nog langs mijn eerste werkgever gereden. Zo'n 25 kilometer van mijn ouderlijk huis. Toen "moest" ik een auto hebben, anders kon ik niet gaan werken. Nu denk ik: "had ik toen ook al een velomobiel gehad zou ik nu misschien heel wat kilokes minder wegen".
Mijn velomobiel is mijn antistress machine, mijn fitnessding en bovenal mijn toegang tot heel wat nieuwe vrienden.

En wat die racefietsers betreft. Ik ben der inderdaad al heel wat tegengekomen (of beter voorbijgereden) die op een bepaald moment moeten zeggen: "..... gedoeme was da voor iets!" en vervolgens moeten afhaken.

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#20 Bericht door de bakker »

Amaai, lijkt wel de littanie der heiligen.

Heilige Velomobiel, bid voor ons, :roll:

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#21 Bericht door Johan Clerx »

Zijn de gentse liggers dan niet een of andere sekte? :twisted:

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#22 Bericht door de bakker »

willen we het aan de verschillende groepen 'bukkers' vragen die de vlaamse wegen onveilig maken :roll:

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#23 Bericht door Ward De Meyer »

Zet de teller maar op 27!

1)Boris Van Dingenen rijdt alleweder.
2) ene Harry die met nen winkel in A'pen zit, heeft ook een Quest voor de deur staan.

Trouwens mijn vroegere alleweder die gecrasht is(NIET door mij), staat ook nog in de buurt van Genk. Ik geloof wel niet dat daar veel mee gereden wordt.

Ward- Er rijden meer bananen rond dan je zou denken -De Meyer
Optima Stinger EX met Aeropunt

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#24 Bericht door de bakker »

En zouden die 27 koene ridders allemaal weten dat er een 11 stedentocht is??

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#25 Bericht door Johan Clerx »

Die vroegere Alleweder van jou staat inderdaad in de buurt van Genk, maar die rijdt geen meter meer. Is namelijk gecrashed.

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#26 Bericht door Ward De Meyer »

Johan Clerx schreef:Die vroegere Alleweder van jou staat inderdaad in de buurt van Genk, maar die rijdt geen meter meer. Is namelijk gecrashed.
Komt ie eigenlijk niet terug te koop te staan? Niet dat ik intresse heb maar het is stom om zoiets te laten staan.
Staat die fiets eigenlijk ver van je vandaan?
Ik heb hem één keer nog zien staan bij Tim, maar erna was ie weg. Kzou hem graag nog eens zien...

Ward
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#27 Bericht door Johan Clerx »

Ik ken de persoon bij wie hij staat. Ik zal der eens binnenspringen, een fotoke maken en onder te koop zetten.

Ik weet dat de persoon die de aanrijding destijds heeft veroorzaakt hem voor 60.000 BEF heeft opgekocht omdat ie geen gezever met de verzekeringen wou. Dit is geen velomobilist dus ik neem aan dat hij wel tevreden zal zijn als ie der nog iets voor krijgt.

Khou jullie op de hoogte

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#28 Bericht door Wouter D »

zeg ward, alles waar jij mee hebt gereden is al minimum een keer gecrashed, of toch alles wat vm is, nu ja ik dat dat de oorspronkelijke vraag was hoeveel velomobilisten er zijn in belgie, daar moet je volgens mij gecrashte voortuigen nit bijrekenen, want die rijden niet meer en kan je dus zelfs geen velomobielen noemen.

in antwerpen of limburg zit er nog iemand die naar ik denk colpaart (maar ben ik niet zeker, dries help^mij even)

die hebben een alleweder en een aantal maanden terug de c-alleweder van marita opgekocht, ik heb dries er nog over verteld en die antwoorde toen: hebben ze toch nog een gevonden.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#29 Bericht door Johan Clerx »

Dat brengt de (tussen)stand dus op 28 rijdende velomobielen.

Wouter,
We beginnen aardig in de buurt te komen van die 30 waar we van uit gingen.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#30 Bericht door Wouter D »

idd 28 rijdende velomobielen waarbij als je goed kijkt zowel je eerste tussenstand van 20 als je twee tussenstand van 24 niet goed geteld is, maar dat heb je zelf ook gevonden met je laatste tussenstand, dan komen daar dus nog twee wrakken van ward, één wrak van koen, en één van hans, nog mensen die iets te melden hebben op het velomobielkerkhof
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie