Ekeren-Geel-Ekeren

Verslagen over evenementen, toertochten, reizen...
Bericht
Auteur
Greet
Helper
Berichten: 278
Lid geworden op: ma 03 mei 2004, 10:01
Fiets: Challenge hurricane mini
Locatie: Antwerpen/ Nijlen
Contacteer:

#16 Bericht door Greet »

ik begreep je wel deglijk, vin het gewoon grappig dat je verwacht da mensen zich aan regels moeten houden maar je er zelf mag overtreden.

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#17 Bericht door GeertJ »

//m5 schreef:En ohja, ik heb 3 weekjes terug van de eerste keer m'n rijexamen behaald.


En wat zegt dat hier een dees geval... niks toch...
en ja, wat dat oud vrouwtje betreft, oke zij is in fout, maar jij moet er in de eerste plaats rekening mee houden dat als je naast een rij geparkeerde auto's rijd er plotseling portieren open kunnen gaan, of dat er mensen vantussen komen. Je moet altijd kunnen stoppen of uitwijken voor plotse obstakels (zoals oude vrouwtjes). Tis gelijk weten dat ge voorang hebt en zomaar klakkeloos hem nemen zonder dat je weet of er iets aankomt, en als het een auto is, dan verlies je toch sowieso hoor... eneuh, nog liever mijne voorrang kwijt dan int ziekenhuis te belanden zunne...
Groeten
Geert
Challenge Taifun

//M5
Neo Prof
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 08 dec 2004, 2:02
Postcode: 2180
Locatie: Ekeren
Contacteer:

#18 Bericht door //M5 »

Geert Joos schreef:
//m5 schreef:En ohja, ik heb 3 weekjes terug van de eerste keer m'n rijexamen behaald.


En wat zegt dat hier een dees geval... niks toch...
en ja, wat dat oud vrouwtje betreft, oke zij is in fout, maar jij moet er in de eerste plaats rekening mee houden dat als je naast een rij geparkeerde auto's rijd er plotseling portieren open kunnen gaan, of dat er mensen vantussen komen. Je moet altijd kunnen stoppen of uitwijken voor plotse obstakels (zoals oude vrouwtjes). Tis gelijk weten dat ge voorang hebt en zomaar klakkeloos hem nemen zonder dat je weet of er iets aankomt, en als het een auto is, dan verlies je toch sowieso hoor... eneuh, nog liever mijne voorrang kwijt dan int ziekenhuis te belanden zunne...
Geert Joos, ik rijd met een low Baron en m5 lowracer, en ik rijd dagelijks naar m'n werk langs portiertjes die plots kunnen openvliegen, dus ik hou daar (zoveel ik kan) rekening mee. Ten 2e is het niet enkel aan mij om uit te kijken, in de eerste plaats als je van je geparkeerde wagen naar het voetpad wil gaan, moet je eerst kijken of er geen fietser (zelfs een ligfietser) aankomt. Klakkeloos oversteken, dan zoek je het zelf. Overlaatst werd ik uitgescholden omdat ik commentaar gaf op een kerel die met zijn hond op het fietspad was aant het wandelen. Mocht ie blij zijn dat het een rotweiler was, of ik had rechtsom gekeerd en er over gereden.

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#19 Bericht door Johan Clerx »

//M5 schreef:Mocht ie blij zijn dat het een rotweiler was, of ik had rechtsom gekeerd en er over gereden.
Jij mag blij zijn dat dat oud vrouwtje niet toevallig een van mijn kinderen was ... :x

Sorry M5 ik fiets ook graag snel maar dit soort berichten storen mij een beetje. Wat ik merk bij veel liggers (en wat me ook zo aanspreekt aan dit wereldje) is het RESPECT tov van mekaar en tov andere weggebruikers.

Het is juist dat RESPECT dat ik mis in jouw bericht.

//M5
Neo Prof
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 08 dec 2004, 2:02
Postcode: 2180
Locatie: Ekeren
Contacteer:

#20 Bericht door //M5 »

Johan Clerx schreef:
//M5 schreef:Mocht ie blij zijn dat het een rotweiler was, of ik had rechtsom gekeerd en er over gereden.
Jij mag blij zijn dat dat oud vrouwtje niet toevallig een van mijn kinderen was ... :x

Sorry M5 ik fiets ook graag snel maar dit soort berichten storen mij een beetje. Wat ik merk bij veel liggers (en wat me ook zo aanspreekt aan dit wereldje) is het RESPECT tov van mekaar en tov andere weggebruikers.

Het is juist dat RESPECT dat ik mis in jouw bericht.
Ik begin mij hier ook aardig te ergeren aan jullie idiote berichten. Als jou kind dat oud vrouwtje was geweest, dan zij/hij ook op weinig of geen (lees nada) sympathie gerekend. En als er toevallig een agent dit had gezien, had je kind nog eens lekker 50 euro mogen ophoesten wegens het niet gebruik maken van het zebrapad. Maar ach, het is toch doodnormaal tussen die verkeersdrukte in merksem lekker al lopend over te steken tussen auto's door terwijl je evengoed het zebrapad kan nemen :roll:

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#21 Bericht door Johan Clerx »

Ik heb liever dat mensen zich ergeren aan mijn IDIOTE berichten dan aan mijn IDIOOT gedrag. =;

Verder einde discussie wat mij betreft :-# . Ik hoop alleen uit de grond van mijn hart dat je nooit aan den lijve moet ondervinden dat er misschien toch wat waarheid in onze IDIOTE berichten zat.

Verder no hard feelings what so ever M5. Meningen kunnen nu eenmaal verschillen. :-k

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#22 Bericht door Ward De Meyer »

Ik denk dat iedereen een beetje uitgewaaid is na deze...

Misschien kunnen we deze topic maar beter sluiten voor er weer lange discussies op volgen over het al dan niet juist handelen of reageren in het verkeer.

Ik heb geen zin om me er langer mee op te draaien. Op een gegeven moment had ik het gewoon even gehad van al dat gekibbel...

Ward- Het leven is veel te kort om te discussiëren. -De Meyer
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#23 Bericht door marksje »

Ik wil toch eindigen met een positieve noot.

Op mijn dagelijks traject thuis-werk moet ik een vrij drukke ringweg dwarsen. Daar waar ik vroeger met mijn gewone fiets telkens diende te wachten tot ik ergens een gaatje vond om over te steken, gebeurd het nu, nu ik met mijn ligfiets ben, niet zelden dat de auto's stoppen om mij over de weg te laten. Dan toch respect van andere weggebruikers t.o. ligfietsers.

(of misschien zijn ze alleen nieuwsgierig of dat ding wel vooruit gaat, dat kan ook natuurlijk)
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#24 Bericht door Johan Clerx »

awel ma go. Ik ervaar eigenlijk net hetzelfde met de Mango. Is zeker voor een stuk uit nieuwsgierigheid.

Wat ik ook regelmatig ervaar is dat respect ook respect uitlokt. Op een ligfiets of een velomobiel val je op. Mensen beginnen je te kennen (zeker op de trajecten die je dikwijls doet) en kennen ook de manier waarop je je gedraagt in het verkeer. Als jij morgen pietje voorrang geeft zal hij dat morgen wellicht ook bij jouw doen.

Alhoewel deze discussie misschien wat zwaarder of directer was dan de palavers die we hier normaal voeren vond ik ze zeker niet nutteloos. Het is bovendien belangrijk dat iedereen hier voor zijn mening kan uitkomen.

Gesloten