ligfiets te huur gezocht (of bruikleen) wegens medische reden

Plaats hier toertochten, verhalen, verslagen, tips die op hoofdsite moeten komen.

Moderator: Site

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Tijl
Supporter
Berichten: 1
Lid geworden op: do 09 mar 2023, 16:56
Postcode: 9032
Fiets: nog aan te kopen (eventueel seiran 26 inch)
Contacteer:

ligfiets te huur gezocht (of bruikleen) wegens medische reden

#1 Bericht door Tijl »

Beste ligfietsers,

Ik zoek in de omgeving van Gent een ligfiets die ik enkele weken kan huren of gebruiken. Ik ben 1m80 groot.
Een reguliere fiets is niet meer mogelijk voor mijn dagelijks vervoer (en recreatie). Mijn rug kan de bulten, putten en richels op onze fietswegen niet meer aan.
Hopelijk biedt een ligfiets een uitkomst. Ik durf niet meteen overgaan tot een aankoop gezien ik niet zeker weet of het voor mij pijnvrij zal zijn. Daarom zou ik graag enkele weken testrijden.

Jaren geleden deed ik een dagtocht met een Seiran onderstuur (26 inch geloof ik), en dat vond ik in elk geval erg leuk. Uiteindelijk toen net geen aankoop gedaan, waarvan ik nu wel spijt heb natuurlijk.

Vriendelijke groeten en veel fietsplezier toegewenst.
Tijl

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: ligfiets te huur gezocht (of bruikleen) wegens medische reden

#2 Bericht door bicky »

Heb je eventueel al fietser.be gecontacteerd of je daar geen testrit kan bekomen?
Die heeft dacht ik wel voornamelijk trikes staan.

Als je verschillende modellen wil aanschouwen kan je ook keer langskomen op het treffen eind deze maand in Laarne. (zie treffen.ligfietsers.be)
Menig ligger zal je gerust wat info geven en eventueel laten testrijden.
(het aandeel velomobielen is wel meestal wel groter dan ligfietsen)

houd zeker 2dehands markt in de gaten, je kan soms voor een prikje een prachtige fiets kopen.

Je bent anders ook welkom om bij thuis eventueel een fiets te testen en eventueel te ontlenen.
Ik woon in Tielt op 40km van Gent en heb verschillende modellen staan (boven stuur, onderstuur, trike)
stuur me gerust een pm

Plaats reactie