100 km tocht - za 21 aug

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Markske
Helper
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:43
Postcode: 3950
Fiets: Norta S20 (bukker)
Locatie: Kaulille (Limburg)
Velomobiel: QV (2016)
Contacteer:

100 km tocht - za 21 aug

#1 Bericht door Markske »

Het vertrek is bij de brug van Genenbos over het Albertkanaal, vlak bij Lumma ski, rond 10 uur. Middagstop is voorzien in Kersbeek-Miskom.

De tocht gaat richting het Hageland en Sint-Truiden, dus er zullen af en toe wat klimmetjes in zitten, al heb ik de strafste stukken bergop proberen te vermijden. De lengte volgens de track is 92 km, maar de heuveltjes zullen die 8 km tekort heus wel compenseren ;) Wegens wegenwerken is er een lus op het einde weggevallen. Er zijn er zoveel onderweg dat het wel lijkt alsof er verkiezingen in aantocht zijn :lol: Er zijn 3 klimmen die best pittig zijn, al heb ik de mountain drive nergens nodig gehad. Eentje ervan is op kasseien, maar door wegenwerken op de andere weg :roll: is die onvermijdelijk.

Eetadres - na ca. 45 km in Drieslinter (gewijzigd na verlof op eerder adres, zie bericht verder in thread)

De track is toegevoegd en kan je terugvinden op https://www.routeyou.com/nl/route/view/ ... tocht-2021

Inschrijven kan hier
Laatst gewijzigd door Markske op vr 20 aug 2021, 21:01, 5 keer totaal gewijzigd.
Het nuttige met het aangename combineren

Gebruikersavatar
Markske
Helper
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:43
Postcode: 3950
Fiets: Norta S20 (bukker)
Locatie: Kaulille (Limburg)
Velomobiel: QV (2016)
Contacteer:

Re: 100 km tocht - za 21 aug

#2 Bericht door Markske »

Vandaag de route eens verkend. Het gedeelte van de voormiddag heeft wel wat stukken waar harder geduwd moet worden, na de middag is het een stuk vlakker op de klim bij het circuit van Zolder na. De steile stukken zijn overigens kort. Een klim heeft wel een stuk kasseien (mogelijk te bypassen via de zandweg langs de boomgaard die langs deze weg ligt), maar de alternatieve route ligt open door wegenwerken... Er zijn wel veel wegenwerken in de buurt van de eerste helft, al heb ik vandaag nergens moeten omrijden. Toch zal ik best de route nog eens controleren kort voor de daadwerkelijke rit. Nabij Halen is er een technisch uitdagende oversteek, al is ze mij met de QV wel nipt in een keer gelukt.

Qua variatie en uitzichten is de ronde zeker de moeite!

Het is overigens wel mogelijk dat de tocht oneindig lang zal duren als er juist verkeer het fietspad kruist op het punt dat we op deze foto zien. We zullen dan op elkaar moeten wachten (wij hebben een stopbord, de andere moet voorrang verlenen :lol:)
deadlock.jpg
Het nuttige met het aangename combineren

Gebruikersavatar
Markske
Helper
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:43
Postcode: 3950
Fiets: Norta S20 (bukker)
Locatie: Kaulille (Limburg)
Velomobiel: QV (2016)
Contacteer:

Re: 100 km tocht - za 21 aug

#3 Bericht door Markske »

Vandaag nog eens verkend, en zoals ik vreesde zijn er toch enkele vervelende wegenwerken waarvoor ik de route wat heb moeten omleggen en ook heb ingekort (ook omdat ie met de hellingen toch al zwaar genoeg is). Misschien moeten we ritnaam aanpassen naar de het-lijken-wel-bijna-verkiezingen-tocht :lol:

Gelukkig ook vandaag geen ander verkeer bij het eerder vernoemde kruispunt.

Bij de rit naar huis nog een beetje gelachen met een Mercedes die mij eerst hoogdringend nog vlak voor een kruispunt voorbij moest. 500 meter verder was de haast weg omdat er 50 meter asfalt was opgebroken. Blijkbaar kon dat ding er maar aan wandeltempo over rijden, terwijl mijn QV daar probleemloos 25-30 kon blijven vasthouden (het lag goed vlak en er was geen scherpe rand) :lol:
Het nuttige met het aangename combineren

Gebruikersavatar
Patrick Vanmechelen
Neo Prof
Berichten: 160
Lid geworden op: vr 08 dec 2017, 22:21
Postcode: 3600
Fiets: Challenge Hurricane
Contacteer:

Re: 100 km tocht - za 21 aug

#4 Bericht door Patrick Vanmechelen »

Heb mij ingeschreven.. :wink:

Gebruikersavatar
maarten
Kopman
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 14 aug 2011, 0:16
Postcode: 3500
Fiets: DF, M5 26-26
Contacteer:

Re: 100 km tocht - za 21 aug

#5 Bericht door maarten »

Patrick Vanmechelen schreef: za 14 aug 2021, 21:07 Heb mij ingeschreven.. :wink:
Ik ook.
Verzamelen we onder de brug van Genebos, of aan Lumma Ski ?

Gebruikersavatar
Markske
Helper
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:43
Postcode: 3950
Fiets: Norta S20 (bukker)
Locatie: Kaulille (Limburg)
Velomobiel: QV (2016)
Contacteer:

Re: 100 km tocht - za 21 aug

#6 Bericht door Markske »

maarten schreef: di 17 aug 2021, 0:17 Verzamelen we onder de brug van Genebos, of aan Lumma Ski ?
Lumma ski opent pas om 10 uur, dus zullen we de brug maar pakken. Als het dan warm is kunnen we nog kiezen tussen schaduw of zon. Het wordt zaterdag in elk geval mooi en droog weer volgens de huidige weerkaarten. We kunnen als er behoefte aan is nog altijd aan de ski stoppen aan het einde van de rit om ons vocht aan te vullen.
Het nuttige met het aangename combineren

ivo
Helper
Berichten: 251
Lid geworden op: za 26 aug 2017, 15:29
Postcode: 3990
Contacteer:

Re: 100 km tocht - za 21 aug

#7 Bericht door ivo »

ik heb me ook ingeschreven. Tot morgen

Gebruikersavatar
Beinsberger E
Kopman
Berichten: 727
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 23:47
Postcode: 3621
Locatie: Rekem
Contacteer:

Re: 100 km tocht - za 21 aug

#8 Bericht door Beinsberger E »

Zal er ook bij zijn tot morgen :wink:

Gebruikersavatar
Markske
Helper
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:43
Postcode: 3950
Fiets: Norta S20 (bukker)
Locatie: Kaulille (Limburg)
Velomobiel: QV (2016)
Contacteer:

Re: 100 km tocht - za 21 aug

#9 Bericht door Markske »

Opgelet! Het eetadres verandert omdat het originele restaurant blijkbaar gesloten is door verlof. Dit staat niet op hun website :roll:

De stop zal pas 10 km later zijn in Drieslinter aan Brasserie De Smed. Of er spaghetti op het menu staat weet ik niet zeker (vermoed van wel), maar er is zeker eten. Ze staan op facebook, geen eigen website. Deze hebben intussen bevestigd dat ze open zijn, dus we hoeven geen schrik te hebben om te verhongeren :wink: (en ik heb net ook nog wat gebak uit de oven gehaald voor morgen zodat er altijd wat krachtvoer beschikbaar is)
Het nuttige met het aangename combineren

Gebruikersavatar
Patrick Vanmechelen
Neo Prof
Berichten: 160
Lid geworden op: vr 08 dec 2017, 22:21
Postcode: 3600
Fiets: Challenge Hurricane
Contacteer:

Re: 100 km tocht - za 21 aug

#10 Bericht door Patrick Vanmechelen »

Mark, het was weer een prachtige tocht, toch fenomenaal hoe je er in slaagt om ons zoveel mogelijk door bosrijke of landelijke gebieden te loodsen en dan nog mooie berijdbare wegen vindt. Ik heb ervan genoten. Mede dank zij het prachtige weer en leuke gezelschap. Moe maar voldaan thuisgeraakt :)
Bedankt, Patrick

Gebruikersavatar
Markske
Helper
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:43
Postcode: 3950
Fiets: Norta S20 (bukker)
Locatie: Kaulille (Limburg)
Velomobiel: QV (2016)
Contacteer:

Re: 100 km tocht - za 21 aug

#11 Bericht door Markske »

Patrick Vanmechelen schreef: zo 22 aug 2021, 16:51 Mark, het was weer een prachtige tocht, toch fenomenaal hoe je er in slaagt om ons zoveel mogelijk door bosrijke of landelijke gebieden te loodsen en dan nog mooie berijdbare wegen vindt. Ik heb ervan genoten. Mede dank zij het prachtige weer en leuke gezelschap. Moe maar voldaan thuisgeraakt :)
Bedankt, Patrick
Fijn om te lezen! :D Gewoonlijk teken ik handmatig een tour uit op een kaart met mapsource (een oud kaartenprogramma van Garmin) in de regio die ik wil bezoeken. Doorgaans heb ik wel een idee van waar ik nog weinig of niet ben geweest en probeer ik dan iets te verzinnen. Dat wordt mettertijd natuurlijk moeilijker, maar het lukt nog wel om wat verrassende stukjes er tussen te krijgen. De eerste verkenning is voor mij dan ook altijd spannend om te zien of het goed te doen is. Dit jaar maakten de last minute wegenwerken het ietsje moeilijker, dus ik was blij dat ik het weekend voordien nog eens verkend had ;)
Het nuttige met het aangename combineren

Plaats reactie