De oude HeX 28 tem 30 August

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Cars10
Junior
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 01 jun 2016, 12:22
Postcode: 2490
Fiets: DFxl #12 van ICB.nl
Contacteer:

De oude HeX 28 tem 30 August

#1 Bericht door Cars10 »

Voorstel van evenement van velomobiel rijders in Duitsland. 28.-30.08.2020 in D-34439 Willebadessen rond 350 km weg van de Kempen.
Ik zoek VM-rijder die nog fiets-verloof over hebben en dus graag willen mee gaan. Mijn plan is 26.8. te vertrekken en 31.8. of 1.9. terug te zijn.

mvg, Carsten

De oude HeX

Ik kan je niet plat geven. Er zijn heuvels om te rijden. Er zijn bergen in de Alpen. Toch zijn het geweldige banen, geweldig asfalt maar ook soms rommelbanen, absolute racebanen, super lange afdalingen, haarspeldbochten, eenzame paden over de bergketens, kleine dorpjes. Zeer, zeer weinig verkeerslichten.

Wat stelde ik me voor?
1. Elke velonaut of ligfietser kan met of zonder motor meeliften.
2. Het gaat 24 uur duren
3. er zijn 7 circuits (zie foto's) met elk ongeveer 100 km/1.000 HM, die achter elkaar lopen. De route gaat naar het Eggegebergte, Sauerland, Weserbergland, de Solling en soms naar het Kasslergebergte. De hoogtes bij BRouter, Garmin, Wahoo etc. zijn heel anders. Dus wees niet bang. Uiteindelijk vertrouw ik op het aangedreven display.
Alle cursussen staan momenteel nog onder voorbehoud en kunnen in detail worden gewijzigd. Of er wordt weer een bouwplaats geopend.
4. de zevende baan is ongeveer 10 km lang en is bedoeld voor de laatste 4 uur, zodat u naar het mooie einde kunt rijden.
5. iedereen kan zoveel rijden als hij/zij wil. (Er zou iemand zijn die de 700 km zou kunnen rijden). D.w.z. waarschijnlijk kan iedereen 100 km afleggen. Zelfs wie het voor het eerst doet. Als je dan rust, kun je nog eens 100 en misschien een derde 100 doen.
6. de start is in de namiddag. Gepland 16:00 uur. Dus mensen kunnen nog steeds met de auto aankomen. En je kunt nog steeds redelijk fris de nacht in rijden. Eindig dienovereenkomstig 24 uur later de volgende dag
7. Johnny Controlletti: Wederzijdse controle van het voertuig (wielen met spaken en omhulsels, verlichting) en controle van reparatiekinderen (reparatieset, slang, omhulsel, gereedschap, pomp, koplamp, etc.)
Remmen op 2 uur voor de start Vanwege de dalende hellingen is er een "prestatietest" van de remmen gepland op de Hausberg. Het moet mogelijk zijn om binnen een bepaalde afstand tot stilstand te komen. Maak je geen zorgen over de remplaten.
8. als u onderweg kapot gaat en uw VM of uzelf niet op gang kan krijgen, kunt u met een trailer worden opgehaald. Je bent nooit verder dan 40-45 km van ons vandaan.
9. de catering is voorzien (ontbijt, lunch, koffie, avond, middernacht). Je kunt de klok rond eten, wie dan ook. Breng je eigen speciale dingen mee. Je hoeft alleen maar zelf te rijden.
10. overnachting bij ons (bed, vloer met eigen mat en slaapzak, tent). U kunt hier ook een douche nemen.
11. aankomst de dag ervoor mogelijk
12. werkplaats met alle mogelijke gereedschappen is beschikbaar (schroeven, buigen, lassen, lamineren, verven) :)
13. Natuurlijk worden veel foto's gemaakt door de velonauten met stalen zenuwen in hun plastic doosjes.
14. Ontspannen na de rit, sauna is ook mogelijk, samen eten, zo lang mogelijk feesten, slapen. De volgende dag vertrek je, als je goed uitgerust bent.

Strava van het proefrit: https://www.strava.com/activities/3650209659

meer in het Duitse forum https://www.velomobilforum.de/forum/ind ... hex.59554/
„Every time I see an adult on a bicycle, I no longer despair for the future of the human race.“ - H. G. Wells

Plaats reactie