mobiliteitsadvies voor een (her)beginner?

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Bericht
Auteur
svdaele
Neo Prof
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 17:37
Postcode: 9850
Fiets: Toxy ZR
Contacteer:

Re: mobiliteitsadvies voor een (her)beginner?

#16 Bericht door svdaele »

Multitasken, heb ik ook al aan gedacht. Dat zou wel handiger zijn met een VM dan met een gewone ligfiets (of ik moet toch flevobike proberen rijden) :D

Ivm langere route: ik heb zelf 2 jaar geleden mijn heup gebroken door een val met de fiets (woon-werkongeval).
Ik heb toen in het begin van de procedure mijn ganse traject moeten beschrijven.
Het laatste wat je wil is dat de verzekering niet tussenkomt omdat je een route hebt genomen die zij beschouwen als niet de kortste veilige route.
Het gaat dus niet alleen om een paar gemiste euro's aan fietsvergoeding per maand als je werkgever je actuele route te lang vindt. Loonverlies, medische kosten die je zelf deels moet ophoesten etc. Het kan al snel om een paar duizend euro's gaan als je een paar maanden out bent.
(ik wil niemand terechtwijzen, maar geef gewoon aan waar je best ook rekening mee kan houden)
Alleweder A4 -> Optima Baron -> Raptobike midracer -> Flevoracer ->-> Toxy ZR

Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: mobiliteitsadvies voor een (her)beginner?

#17 Bericht door Pauvre Mouton »

svdaele schreef: do 23 apr 2020, 10:22 Ivm langere route: ik heb zelf 2 jaar geleden mijn heup gebroken door een val met de fiets (woon-werkongeval).
Ik heb toen in het begin van de procedure mijn ganse traject moeten beschrijven.
Het laatste wat je wil is dat de verzekering niet tussenkomt omdat je een route hebt genomen die zij beschouwen als niet de kortste veilige route.
Het gaat dus niet alleen om een paar gemiste euro's aan fietsvergoeding per maand als je werkgever je actuele route te lang vindt. Loonverlies, medische kosten die je zelf deels moet ophoesten etc. Het kan al snel om een paar duizend euro's gaan als je een paar maanden out bent.
(ik wil niemand terechtwijzen, maar geef gewoon aan waar je best ook rekening mee kan houden)
Als je werkgever je woonwerkroute heeft goedgekeurd (bij ons controleren ze je ingediende route) is er verzekeringstechnisch geen vuiltje aan de lucht. Nu ja, als het er op aan komt vinden de verzekeringsmaatschappijen meestal (altijd) wel iets om niet tussen te komen.
My smile is always in shape!

KarelJ
Helper
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 9:30
Postcode: 9800
Fiets: Ice Sprint X
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: mobiliteitsadvies voor een (her)beginner?

#18 Bericht door KarelJ »

Pauvre Mouton schreef: do 23 apr 2020, 18:15 Als je werkgever je woonwerkroute heeft goedgekeurd (bij ons controleren ze je ingediende route) is er verzekeringstechnisch geen vuiltje aan de lucht. Nu ja, als het er op aan komt vinden de verzekeringsmaatschappijen meestal (altijd) wel iets om niet tussen te komen.
Inderdaad. Hangt een stuk van werkgever af. Bij ons maakt de route niet uit, die kies je zelf (veiliger, langer, ...). Verzekeringen zullen dikwijls moeilijk proberen doen, maar als het er op aankomt (rechtzaak), dan is het arbeidsrecht, ... heel sterk. De personeelsdienst van mijn werkgever is al een aantal keren naar de rechtbank mogen trekken tegen verzekeringen en zelfs in de speciale gevallekes, winnen ze keer op keer (b.v. iemand die tijdens het thuiswerken 's middags even naar de bakker over en weer gaat en onderweg een voet breekt = arbeidsongeval, ...)

svdaele
Neo Prof
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 17:37
Postcode: 9850
Fiets: Toxy ZR
Contacteer:

Re: mobiliteitsadvies voor een (her)beginner?

#19 Bericht door svdaele »

Dat is goed om weten. Dan heb ik me voor niks laten intimideren (ze konden er sowieso niet onderuit toen, want was op een plek die ik bij quasi elke veilige route moest passeren).
Alleweder A4 -> Optima Baron -> Raptobike midracer -> Flevoracer ->-> Toxy ZR

Plaats reactie