Breskens - Oostende

Je favoriete fietsroutes
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
lammerts
Nieuweling
Berichten: 26
Lid geworden op: do 30 okt 2003, 8:25
Locatie: Schuddebeurs (NL)
Contacteer:

Breskens - Oostende

#1 Bericht door lammerts »

Vrijdagavond wil ik vanuit huis via het veer naar Breskens naar Oostende (start van BRM 600) met de Q rijden. Dit moet de snelste route zijn. en ook zoek ik een slaapplaats (opstaan rond 5.00). Wie kan me helpen?
Robert Lammerts
Quest 104
http://www.lammerts.net
http://www.snelfietsroute.nl

Gast

#2 Bericht door Gast »

Robert, eventueel een mail naar de inrichter julien.prinsier@pandora.be die je verder kan helpen. Een vriendelijk man, die soms zijn mails te laat leest.
Ik neem ook deel, maar dan wel voor de helft van uw afstand. De 600 km is voor mij gepland begin juli.

LET OP! Ik heb de route gedownloaded en de start is daar voorzien van 04.00 u tot 04.30 u.

Gebruikersavatar
lammerts
Nieuweling
Berichten: 26
Lid geworden op: do 30 okt 2003, 8:25
Locatie: Schuddebeurs (NL)
Contacteer:

#3 Bericht door lammerts »

Inderdaad staat de er een aanvangstijd van 4.00 uur, voor de zekerheid heb ik een mail aan Julien gezonden. Nu nog een slaap plek vinden voor een paar uur.
Robert Lammerts
Quest 104
http://www.lammerts.net
http://www.snelfietsroute.nl

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#4 Bericht door Wouter D »

kan je niet eens mailen naar bakker, die is van nieuwpoort, toch ook zo ver niet van oostende. of misschien blijft geert dit weekend op zijn kot om te studeren en kan je daar wel een nachtje op een matras of een zetel doorbrengen, of je je fiets dan ook deftig kan stallen weet ik niet.

verder is er ook nog een zeker stefaan die van die kanten is, "steff" op het forum, kan je misschien eens kontacteren via de ledenlijst.

of tim willekens van blankenberge, als die niet aan het werken is natuurlijk. zijn email kan ik wel eens prive doorgeven, als je dat wenst.

als dat niets word, ken ik nog een zekere bob van hoornissen uit brugge, al is het al een tijdje geleden dat ik iets van hem of zijn ligger hoorde, maar ook zijn mailadres kan doorgegeven worden voor het goede doel.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#5 Bericht door GeertJ »

Luc Willaert is natuurlijk ook van oostende eh, bij mij gaat het nogal moeilijk zijn om hier te blijven slapen, tmag ten eerste al niet, en kheb alleen nen harde koude vloer...
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Gebruikersavatar
Willem
Helper
Berichten: 470
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 22:44
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Hurricane
Locatie: 9000 Gent
Contacteer:

#6 Bericht door Willem »

Volgens mijn fietskaart loopt er een LF route van Breskens naar Oostende:
de LF1 tot in Brugge, en dan de LF511 naar Oostende. Ik denk dat ik die alletwee al eens gedaan heb. Enkel in Brugge hebben we eventjes de weg moeten zoeken. Maar 't is bijna voortdurend langs water, dus 't is redelijk simpel.
In grote lijnen is het:
Breskens - Sluis (Dat stuk heb ik nog nooit gedaan. De LF route gaat redelijk noordelijk, langs de kust, misschien kan het korter)
Sluis - Brugge (langs het "Kanaal van Brugge naar Sluis")
Brugge - Oostende (langs het "Kanaal van Oostende")

Misschien moet je ook eens kijken naar de wegbeschrijving van Sluis-Boulogne-Sluis, dat is ongeveer hetzelfde denk ik.
Willem Van Besien

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#7 Bericht door de bakker »

Beste,

als je geinteresseerd bent in een overnachtingsplaats dan kan dit hier bij mij. je velomobiel kan dan es mooi naast mijne Quest staan en misschien komen daar kindermobielen van !!

heb je ondertussen van iemand een te volgen weg gekregen?? zoniet wil ik je wel een kaartje doorsturen. misschien heb je een garmin gps en dan stuur ik je meteen een route door.

beetje laat gereageerd maar mijne computer was een paar dagen buiten dienst.

Gast

#8 Bericht door Gast »

Start voorzien van 05.45 u tot 06.00 u
Laatst gewijzigd door Gast op wo 15 jun 2005, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#9 Bericht door Wouter D »

zeg patrick, de robert is natuurlijk niet meer aan zijn proefstuk toe, ook hij fietste reeds met zijn paarse hurri (is toch zo he?) PBP en is ook dit jaar zo een klepper van plan, dacht ik.
Laatst gewijzigd door Wouter D op wo 15 jun 2005, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gast

#10 Bericht door Gast »

Wouter, ik heb PBP niet gefietst (en zal het waarschijnlijk ook nooit doen). Die 'gij' bij paarse hurri zou 'hij' moeten zijn.
En natuurlijk is Robert niet aan zijn proefstuk toe.

oke patrick heb het verandert, sorry he

Gebruikersavatar
lammerts
Nieuweling
Berichten: 26
Lid geworden op: do 30 okt 2003, 8:25
Locatie: Schuddebeurs (NL)
Contacteer:

#11 Bericht door lammerts »

Bedankt voor alle suggesties en het overnachtings aanbod van "De Bakker". Ik heb een plekje aangeboden gekregen in Wenduine, al moet ik wel op een bakkertijd weer het bed uit om rond 5:30 in Oostende te staan.

Nogmaals tnx, Robert
Robert Lammerts
Quest 104
http://www.lammerts.net
http://www.snelfietsroute.nl

Gast

#12 Bericht door Gast »

Ik heb Robert gezien aan de start in Raversijde. Hij deed de 600, ik hield het maar op 300. Het was de eerste keer dat ik een Quest in levende lijve zag. Ik moet zeggen dat deze machine veel indruk op mij maakt. Ook Robert maakt indruk. Een vriendelijk man.

Wij vertrokken met 13 rijders in de richting van Sluis-Oostburg. Na nog géén 10 kilometer hield Robert het voor bekeken. Wij reden aan een kruissnelheid van 27 km/uur, verloren meteen twee man en voor Robert ging het te traag.
Hij ging er alleen vandoor, én snel. Hopelijk loopt deze tocht goed voor hem af. De routebeschrijving was namelijk erbarmelijk slecht. Een schande.
Zelfs al zaten er in mijn resterende groep twee man van de organisatie, de ene wist van de andere niet waar het nu precies naartoe moest. De andere rijders, waaronder Daniël Cauchie van tegen Doornik die reeds 7 keer PBP meereed (en uitreed), maakten zich daar behoorlijk druk om. Terecht.
Wij moesten de LF39 volgen waarvan de nummering intussen veranderd was. Ook ontbraken op sommige plaatsen de bordjes en soms werd het MTB met stukken over onverhard en door bossen met mul zand onder de wielen. Er was wel een prachtig stuk weg langs Overslag waarlangs in januari de nachttocht verreden werd. De Canisvlietweg meen ik. Ook zag ik de kasseiweg waar toen een stop in het donker ingelast werd.

Uiteindelijk sukkelden wij tot in Doel, de eerste controlepost. Het was reeds 12.00 u en bakkend heet aan het worden. Daar, aan een soort windmolen-restaurant-taverne, kregen wij onder onze voeten omdat het 'geen picknick was' op hun terras.
Nog 180 km te gaan tot terug in Oostende. Vanaf Waasmunster moest ik de groep laten. Even in de berm gaan zitten, in de schaduw, recapituleren over de zin en onzin van langeafstandsrijden. Aangezien daar weinig discussie kan over bestaan : absoluut verderrijden, steeds vooruitkijken en zéker niet nadenken.
In Dendermonde, de tweede controlepost, vlug de stempel halen in een fietsenzaak en aansluiten op de LF5B naar Brugge. Geen sinecure. Ik ken dat daar. Voor de leek is het een ramp om die route te vinden.
In Gent moest ik aansluiten op het kanaal Brugge-Gent. Dat ligt ergens in het centrum volgens de routebeschrijving maar er was een omlegging. Aan minstens 10 Gentenaars de weg gevraagd, maar niemand kent dat kanaal blijkbaar. Ik vroeg het ten slotte ook aan iemand die kwam aangewandeld, maar die ging het ook niet weten want aan zijn ogen zag ik dat hij onder de drugs zat. Dus recht op recht meteen naar Vinderhoute waar ik op de goede route LF5B kwam. Ergens in Lovendegem ging ik langs de kant een pauze inlassen.
Nét wou ik ze doen branden, toen 4 man uit de groep die ik voordien moest lossen, eraan kwamen. Ik liet alles vallen en haalde die mannen in. Het bleek de kopgroep te zijn. Waar de anderen zaten, joost mag het weten. De controle in Dendermonde had hen veel moeilijkheden gegeven om de juiste route te vinden.
Om 20.15 u kwamen wij met ons vijven in Oostende aan. Verbrand door de zon. Maar mijn 300 zat erop. Er zouden nog vijf man de volgende lus van 300, tot in Boulogne-sur-Mer en terug, moeten rijden om het brevet 600 te halen. En dan durven ze thuis te verklaren dat ik goed gek moet zijn om lange afstanden te rijden. Ik heb een troost. Ik ben de enige gek niet.

Gebruikersavatar
lammerts
Nieuweling
Berichten: 26
Lid geworden op: do 30 okt 2003, 8:25
Locatie: Schuddebeurs (NL)
Contacteer:

#13 Bericht door lammerts »

Patrick ik ben afgehaakt na dik 100 km, zie voor mijn relaas
http://www.lammerts.net/index.php?optio ... iew&id=101

of hier de tekst:

Afgelopen vrijdagavond ben ik om 19.04 van huis weggereden om de Fastferry Vlissingen-Breskens te nemen. Na dik anderhalf uur was ik bij de Fastferry. Een compleet nieuwe ontvangsthal en kaartjesautomaat en de laatste wilde mij na enkele minuten wel een kaartje printen. Ik was al gewaarschuwd over de nieuwe glazen automatische toegangspoorten, dus even iemand opgezocht die een grote glazendeur kon openen om zo zonder schade er door te komen.

Henk uit Retranchement heeft voor mij een routebeschrijving gemaakt om vanuit Breskens naar Wenduine te geraken. In Wenduine kan ik overnachten bij de roeifietser Jacquis, die ken ik nog van de SBS 2002. Bij Knokke was mijn route afgesloten, dus ik moest toch tussen de met een motor aangedreven cabrio’s dwars door Knokke rijden. In Blankenberge moest ik de tramrails vermijden en dat valt niet mee met een driewieler. Met mijn GPS kon ik de straat in Wenduine goed vinden, achter mij hoorde Robert roepen. Dus ik zat goed, wederom in iets meer dan anderhalf uur gereden. Totaal vanavond 95 km weggetrapt.

De Quest kon naast het huis achter een poortje op slot staan. Na een douche was er nog pasta en die smaakte om 23.00 wel goed. Na wat praten en drinken ben ik mijn slaapzak gaan opzoeken, het was een warme nacht. Langs de Belgische kust was het de hele dag zeer zonnig geweest, dus alles was lekker opgewarmd.

Om 4.00 ging mijn mobiele telefoon af, Jacquis was al beneden want hij zou mij naar de start begeleiden van de 600 in Oostende. Was toch nog 22 km rijden, maar we stonden er in drie kwartier. Enkele andere randonneurs waren ook al aangekomen, nu nog wachten op Julien Prinsier de organisator. Jacques kreeg het koud en is weer huiswaarts gegaan.

Om klokslag 6.00 uur reden we met de groep weg, ik heb niet geteld maar zal rond de 12 man zijn geweest. Patrick Pevenage was ook met een ligfiets. Het tempo lag rond de 24/25 km/u dat is wel erg laag om een 600 te starten, dus ik heb iedereen gegroet en ik ben vooruitgereden. Tot de eerste aanwijzing, want toen reed ik al verkeerd. Na enkele minuten was ik weer bij de groep die ook niet wist hoe we moesten rijden maar de locals wisten volgens mij een weg om bij het kanaal Gent naar Oostende te komen. Daar ben ik weer er vandoor gereden met een lekker gangetje van 40 km/u schoot het lekker op. Bij de brug bij Plassendale werd ik nog gegroet door Jean-Pierre Vyvey die opweg was naar zijn bed, door een verkoudheid kon hij niet meerijden. Hij gaf me nog de aanwijzing hoe ik verder moest rijden.

In Brugge kon ik moeiteloos de Damse Vaart vinden en mijn gemiddelde lag nog op 35 km/u. Toen werden de aanwijzigen op de sheet wel heel raadselachtig, uiteindelijk heb ik de LF39 opgepikt in Breskens, Oostburg heb ik helemaal niet gezien. Volgens de beschrijving moest ik de LF39 blijven volgen maar dat kan helemaal niet omdat deze ver afbuigt naar het zuiden. Uiteindelijk ben ik via de plaatsjes op de routesheet en met behulp van mijn GPS gaan rijden. In Sas van Gent kwam ik op een kruispunt rechts de groep tegen, terwijl ik weer net het idee had de juiste route te rijden. Inmiddels had ik 105 km op de teller staat (volgens de routesheet 89) en ik was al vier en half uur onderweg.

Eerst de C1000 in voor fourage en drinken, de temperatuur was al aardig opgelopen en de zon komt door. Op basis van de routesheet weer verder gereden, iedere aanwijzing was voor mij onduidelijk. Wegnummers klopten bij mij niet etc. Waarschijnlijk door mijn mindsetting werd alles steeds erger, ik moet uiteindelijk uiterlijk zondagavond rond 18.00 in Oostende zijn om de Fastferry naar huis te halen.

Toen ik weer bij een kruising kwam waar ik helemaal geen touw aanvast kon knopen en ik een bordje Breskens 37km zag staan, heb ik na enige twijfel (anders nog 500 km te gaan met deze beschijving) de weg naar huis genomen. Het valt me zwaar om zo’n beslissing te nemen, maar voor dat moment de juiste. Wellicht lag het aan mij, of aan wat ik gewend ben aan kwaliteit van de routesheets maar ik kon er niet meer mee om gaan. Nu nog maar een maand trainen voor de LEL, waarvan de route wel goed te volgen is.
Robert Lammerts
Quest 104
http://www.lammerts.net
http://www.snelfietsroute.nl

Plaats reactie