Thomas en WAW 428

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Thomas D
Junior
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 12 apr 2019, 10:38
Postcode: 8800
Velomobiel: WAW 428 - 2019
Contacteer:

Re: Thomas en WAW 428

#16 Bericht door Thomas D »

Toch effkes mijn opstelling delen.

Deksel en winterkoepel met reflector
Neus N4 korte versie met (SPAI)
kettingbeschermer
Rohloff 14 versnellingen
60t blad
Bafang Acceleratiehulp 250W 25km/u bewegingssensor
Li-ion batterij 500 Wh
Boordelektriciteit, Dagrijlichten en extra LED's in de spiegelkapjes
Kleur: Groen met zwarte reflectie strip
Wielstroomlijnen in carbon

En dit zou de reflecterende sticker zijn die ik op de zijkant wil zetten:
evolutie sticker.jpg

Gebruikersavatar
Bart86
Neo Prof
Berichten: 160
Lid geworden op: do 07 mar 2019, 9:44
Postcode: 3560
Fiets: Klever X Alpha 45 (speed pedelec)
Contacteer:

Re: Thomas en WAW 428

#17 Bericht door Bart86 »

Thomas D schreef: do 02 mei 2019, 19:02 Toch effkes mijn opstelling delen.

Deksel en winterkoepel met reflector
Neus N4 korte versie met (SPAI)
kettingbeschermer
Rohloff 14 versnellingen
60t blad
Bafang Acceleratiehulp 250W 25km/u bewegingssensor
Li-ion batterij 500 Wh
Boordelektriciteit, Dagrijlichten en extra LED's in de spiegelkapjes
Kleur: Groen met zwarte reflectie strip
Wielstroomlijnen in carbon

En dit zou de reflecterende sticker zijn die ik op de zijkant wil zetten:

evolutie sticker.jpg
Heb jij ook gekozen voor spiegelkapjes van carbon zoals de demo WAW's?

Ik heb getwijfeld over de korte neus. Heb puur om esthetische redenen voor de standaard neus gekozen.
Door de luchtvering (achteraan) is de staart wat langer en zou een korte neus minder mooi ogen. (mening van Brecht)
Omdat de keuze van de neus voor mij puur esthetisch was, ben ik Brecht hierin gevolgd.

Thomas D
Junior
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 12 apr 2019, 10:38
Postcode: 8800
Velomobiel: WAW 428 - 2019
Contacteer:

Re: Thomas en WAW 428

#18 Bericht door Thomas D »

Spiegelkapjes zijn niet in carbon. Wist eigenlijk zelfs niet dat het een optie was. Niet dat ik klaag maar finacieel is de WAW toch wel best een grote sprong voor ons. Ik krijg ook geen fietsvergoeding bv. en dat heeft toch wel meegespeeld in de bepaling van budget en opties. Dus om die reden heb ik ook enkel keuzes gemaakt in de zin van functionaliteit. De enige estetische optie (die last minute nog erbij kwam) waren de wieldeksels in carbon, en dat was omdat mijn vrouw het mooier vond.

Ook ik heb brecht gevolgd ivm de neus. En gezien er geen extra voetendeksel diende gekocht te worden was ik daar snel mee akkoord. Ik heb opzettelijk geen luchtvering genomen achteraan en heb dus ook de korte staart. Er staat ook eenn model bij fietser met die staart en neus, en vond dat best wel mooi zo. Om een of andere reden vind ik de lange neus zelfs minder mijn ding. Extra plus, zal zo beter in onze garage passen.

Gebruikersavatar
Bart86
Neo Prof
Berichten: 160
Lid geworden op: do 07 mar 2019, 9:44
Postcode: 3560
Fiets: Klever X Alpha 45 (speed pedelec)
Contacteer:

Re: Thomas en WAW 428

#19 Bericht door Bart86 »

Thomas D schreef: do 02 mei 2019, 20:40 Spiegelkapjes zijn niet in carbon. Wist eigenlijk zelfs niet dat het een optie was. Niet dat ik klaag maar finacieel is de WAW toch wel best een grote sprong voor ons. Ik krijg ook geen fietsvergoeding bv. en dat heeft toch wel meegespeeld in de bepaling van budget en opties. Dus om die reden heb ik ook enkel keuzes gemaakt in de zin van functionaliteit. De enige estetische optie (die last minute nog erbij kwam) waren de wieldeksels in carbon, en dat was omdat mijn vrouw het mooier vond.

Ook ik heb brecht gevolgd ivm de neus. En gezien er geen extra voetendeksel diende gekocht te worden was ik daar snel mee akkoord. Ik heb opzettelijk geen luchtvering genomen achteraan en heb dus ook de korte staart. Er staat ook eenn model bij fietser met die staart en neus, en vond dat best wel mooi zo. Om een of andere reden vind ik de lange neus zelfs minder mijn ding. Extra plus, zal zo beter in onze garage passen.
De spiegelkapjes zijn geen optie, maar omdat het op de demo's stond heb ik er naar gevraagd :)

Thomas D
Junior
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 12 apr 2019, 10:38
Postcode: 8800
Velomobiel: WAW 428 - 2019
Contacteer:

Re: Thomas en WAW 428

#20 Bericht door Thomas D »

Met een ongeloofelijke brede smile (nog breder en ik verrek mijn mondspieren) zit ik nog na te genieten van mijn eerste rit in mijn eigen WAW. Deze middag ben ik hem of haar (hmmm dat word toch kiezen) gaan halen in Gent. Na de afregeling ben ik aan de rit naar huis begonnen. Steeds langs kanalen en jaagpaden was dit het ideale moment om de WAW te leren kennen. Met een muziekje en het mooie weer was het werkelijk genieten.

In iets over 2u stond ik thuis en had 67km in de benen. De ligfiets spieren voel ik nu wel, maar kon het niet laten om er alles uit te halen wat op dit moment mogelijk was. De snelheid is echt bedriegelijk. Vond me op momenten traag gaan, maar reed op zo'n momenten toch al 30km/h.

Nog wat zoeken naar de ideale positie van de schoenplaatjes, want wat doen mijn voeten pijn zeg. Mss zijn de smalle Sidi schoenen hier niet ideaal want kreeg last van slapende voeten. Maar los daarvan is dit gewoon een prachtmachine!!!

Ik vermoed dat de meesten een WAW wel kennen, maar een fototje volgt nog.

Greetz en tot onderweg!!!

Gebruikersavatar
Obelix
Neo Prof
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 27 sep 2015, 17:07
Postcode: 2890
Fiets: Carbon Strada 321
Velomobiel: Carbon Strada 321
Contacteer:

Re: Thomas en WAW 428

#21 Bericht door Obelix »

Proficiat!

Na al die jaren liggen, heb ik bij momenten nog steeds last van slapende tenen/voeten. Wat bij mij helpt is de schoenen nauwelijks aanspannen zodat je voet zeer los in de schoen zit. Het aanschaffen van schoenen met zeer harde zolen zou naar verluidt ook helpen.

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Thomas en WAW 428

#22 Bericht door Helen »

Proficiat met je nieuwe WAW, Thomas! Hopelijk zien we hem (of haar) binnenkort eens "in the flesh" :D
Dan toch een blog: https://bmwaw.blogspot.be/

Gebruikersavatar
JeroenVD
Junior
Berichten: 36
Lid geworden op: do 19 apr 2018, 21:23
Postcode: 3110
Fiets: HPvelotechnik Scorpion fx
Locatie: Rotselaar
Velomobiel: eWAW #355 | 2017
Contacteer:

Re: Thomas en WAW 428

#23 Bericht door JeroenVD »

Veel plezier en veel veilige kilometers, Thomas! En ik kan je uit ervaring vertellen dat die big smile ook na meer dan 18.000 km in een eWAW (ong. 11.000 per jaar in mijn geval) nog regelmatig op je gezicht zal verschijnen.

Thomas D
Junior
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 12 apr 2019, 10:38
Postcode: 8800
Velomobiel: WAW 428 - 2019
Contacteer:

Re: Thomas en WAW 428

#24 Bericht door Thomas D »

Obelix schreef: za 15 jun 2019, 9:08 Proficiat!

Na al die jaren liggen, heb ik bij momenten nog steeds last van slapende tenen/voeten. Wat bij mij helpt is de schoenen nauwelijks aanspannen zodat je voet zeer los in de schoen zit. Het aanschaffen van schoenen met zeer harde zolen zou naar verluidt ook helpen.
Schuiven met de plaatjes heeft het bij de linkervoet alvadt verholpen. Bedankt voor de tips!
Helen schreef: za 15 jun 2019, 12:00 Proficiat met je nieuwe WAW, Thomas! Hopelijk zien we hem (of haar) binnenkort eens "in the flesh" :D
Dat is de bedoeling. In augustus is er hier in Roeselare "Vlaanderens mooiste" en zou ik met de velomobiel meerijden. Verder wil ik vooral eerst conditie opbouwen en wennen aan de WAW.
JeroenVD schreef: za 15 jun 2019, 12:26 Veel plezier en veel veilige kilometers, Thomas! En ik kan je uit ervaring vertellen dat die big smile ook na meer dan 18.000 km in een eWAW (ong. 11.000 per jaar in mijn geval) nog regelmatig op je gezicht zal verschijnen.
Lijkt mij een heel fijn vooruitzicht dan.

Plaats reactie