Testerkestocht zondag 19 mei

Bericht
Auteur
wim3600
Belofte
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 16 mei 2008, 20:00
Postcode: 3600
Fiets: Optima Orca wit,Optima Baron wit, M5 Tica lowracer
Locatie: genk
Contacteer:

Re: Testerkestocht zondag 19 mei

#16 Bericht door wim3600 »

Normaal als er niets tussen komt rijd ik ook mee.
Is er eigenlijk ook een wedstrijd in peer? Want dat staat niet zo duidelijk op de HPV-site. (of ik vind het toch niet dadelijk terug)

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Testerkestocht zondag 19 mei

#17 Bericht door rik »

wim3600 schreef: za 18 mei 2019, 18:52 Is er eigenlijk ook een wedstrijd in peer? Want dat staat niet zo duidelijk op de HPV-site. (of ik vind het toch niet dadelijk terug)
Yep, er zijn ook wedstrijden! :D
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Testerkestocht zondag 19 mei

#18 Bericht door Helen »

Planning voor aanstaande zondag BeND wedstrijd in Peer.

10.00 opening
11.00 tijdrit 1200 meter(3 ronden)
13.30 1 uur criterium
14.30 afvalrace
Dan toch een blog: https://bmwaw.blogspot.be/

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Testerkestocht zondag 19 mei

#19 Bericht door Helen »

Ik heb aan jullie gedacht, arme schaapjes, toen ik in mijn auto gestapt was en de drash begon :-(
Hopelijk is er niemand verdronken onderweg naar huis.

https://www.youtube.com/watch?v=r5ImS2UJJ2Q
Dan toch een blog: https://bmwaw.blogspot.be/

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Testerkestocht zondag 19 mei

#20 Bericht door rik »

Bedankt Ivo voor de heel leuke tocht. Ik heb erg genoten van het gezelschap, het was veel te lang geleden!
Toch nog een verhaaltje: ik denk dat ik als eerste ben vertrokken op de piste. Helaas was de woonplaats van Ivo net zo'n 500 meter te ver, want daar begon het keihard te regenen. Een bushokje bracht even bescherming. Regenjas aangetrokken en toen het iets minder was toch maar weer vertrokken. Begon het opnieuw te gieten. Kletsnat bij Ivo aangekomen, snel de fiets in de auto en ikzelf ook. Even gewacht en dan maar vertrokken. De straten stonden gewoon onder water, dus na een tijdje toch maar weer gestopt en op de parking van de wielerpiste gaan staan. Daar begon het nog serieus te hagelen. Uiteindelijk toch weer vertrokken en 2km verder was het zo goed als droog!
Onderweg nog Mark tegengekomen, denk dat die nu nog zijne velomobiel aan het leegpompen is :) , ook de buurman van Ivo en Ivo zelf nog door de regen zien naar huis rijden.
Heerlijk toch, dat ligfietsen :lol: :roll: :lol: :D :D :D
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Beinsberger E
Kopman
Berichten: 727
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 23:47
Postcode: 3621
Locatie: Rekem
Contacteer:

Re: Testerkestocht zondag 19 mei

#21 Bericht door Beinsberger E »

Dan was ik net op tijd weg heb nauwelijks regen gehad onderweg in Rekem scheen de zon 😎

Gebruikersavatar
Markske
Helper
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:43
Postcode: 3950
Fiets: Norta S20 (bukker)
Locatie: Kaulille (Limburg)
Velomobiel: QV (2016)
Contacteer:

Re: Testerkestocht zondag 19 mei

#22 Bericht door Markske »

Ik heb inderdaad een aardige plens water over mij heen gekregen, maar de binnenkant van mijn fiets is behoorlijk droog gebleven. In de winter wordt die ooit even nat door condens als hij vandaag is geworden door de regen. Ik heb hem thuis binnen wat droog geveegd met een klein handdoekje, en die heb ik maar 2 keren moeten uitwringen. Ik had nog het geluk om bij Ivo te zijn eer het water op de straat zo hoog stond dat het er langs onder binnen kwam. Er zijn anderen die langer gewacht hebben om door te rijden, en die hebben dat probleem wel gehad :wink:

In Bree (5-10 km naar het oosten) moest je met de duikboot gaan om bepaalde fietstunneltjes te pakken, zie dit bericht op het weerforum.

Gelukkig was de opvang bij Ivo wel prima in orde. Pas tegen half 8 naar huis vertrokken, toen het fatsoenlijk droog was.
Het nuttige met het aangename combineren

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Testerkestocht zondag 19 mei

#23 Bericht door rik »

Markske schreef: zo 19 mei 2019, 22:19 Ik heb inderdaad een aardige plens water over mij heen gekregen, maar de binnenkant van mijn fiets is behoorlijk droog gebleven. In de winter wordt die ooit even nat door condens als hij vandaag is geworden door de regen. Ik heb hem thuis binnen wat droog geveegd met een klein handdoekje, en die heb ik maar 2 keren moeten uitwringen. Ik had nog het geluk om bij Ivo te zijn eer het water op de straat zo hoog stond dat het er langs onder binnen kwam.
Fijn om te lezen Mark! Ik zag je rijden met je hand voor je ogen en vreesde het ergste. Gelukkig onterecht!
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
maarten
Kopman
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 14 aug 2011, 0:16
Postcode: 3500
Fiets: DF, M5 26-26
Contacteer:

Re: Testerkestocht zondag 19 mei

#24 Bericht door maarten »

Bedankt Ivo voor de mooie tocht en de gastvrijheid voor, maar vooral na de tocht.
De rit was ze geslaagd. Mooi weer, mooie wegjes en aangenaam gezelschap. Na de tocht nog even op de wielersporten naar de afvalrace gekeken en een Trike met automatische versnellingen getest. En toen begon het te donderen, te hagelen en te onweren. Gelukkig was er onder de skipiste veel schuilplaats. Toen de ergste regen door was, reden we verder richting Ivo. Op de weg grote plassen, ... Die opeens toch wel diepe waren dan we dachten. Ik heb nog nooit zoveel water in mijn velomobiel gehad. Ik lag letterlijk in het water. Sorry? Ik heb er geen foto van getrokken. :D Bij Ivo werden we warm ontvangen met handdoeken, droge kleren, enkele koppen koffie en koekjes en na een tijdje droogkast ook onze droge fietskledij terug. Het was er best gezellig. Jammer van mijn GSM. Die ligt nog in de rijst van Ivo te drogen. Dat is nog afwachten of die volledig herstelt...

Het was in elk geval een tocht die ik niet snel zal vergeten ...

ivo
Helper
Berichten: 251
Lid geworden op: za 26 aug 2017, 15:29
Postcode: 3990
Contacteer:

Re: Testerkestocht zondag 19 mei

#25 Bericht door ivo »

het was inderdaad het dagje wel. Het begon met een stralende zon, en ik dacht zeker dat we het de ganse dag droog zouden houden. 's middags wel nog een discussie met een inhalige restaurant-uitbater, die opeens weinig tijd had om ons te woord te staan over veel te dure kaas. 's namiddags nog een gezellig uurtje doorgebracht op de wielerpiste.
Maar op het einde van de ligfietstestdag barstte het onweer los: hagel en regen à volonte. Water langs boven en langs onder (ook rioolwater met een geurtje :^o )Gelukkig is iedereen op den duur toch thuis geraakt. Bedankt allemaal voor de deelname, en tot op de volgende tocht.

Plaats reactie