Reclame op de velomobiel?

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ludwigdesmet
Junior
Berichten: 63
Lid geworden op: di 05 mar 2019, 10:37
Postcode: 9600
Fiets: Optima Baron Low racer
Locatie: Ronse
Velomobiel: e-WAW 434 - 2019
Contacteer:

Reclame op de velomobiel?

#1 Bericht door Ludwigdesmet »

Ik ben nieuw hier en heb geen ligger. Even de situatie schetsen:
Ik woon in Ronse en werk in Deinze en Gent. (4d/w avondonderwijs, 2x 's avonds, 2x overdag)
De afstanden die ik zou moeten afleggen zijn 35 respectievelijk 50km enkel. ik heb wel mooie lange stukken, (N60, fietspad Gavere-Deinze, R4 rond Gent met afgezonderde fietspaden.
Ik zou zowieso kijken voor een electrisch ondersteunde mobiel, wegens de kruisberg die voor mij knal op mijn route ligt (bekend van de Ronde van Vlaanderen koers) ... en de niet perfecte conditie. O ja, ik wordt er binnenkort 49.
Ik heb even met de e-WAW gereden bij fietser in Gent, en was meteen overtuigd, alleen de financiën willen even niet mee. Deze velomobiel kost flink wat centen en ik laat mijn creatieve brein hier even los ... vandaar mijn vraag: Zijn er in deze groep mensen die de velomobiel als advertentieruimte verhuren? Zo ja, hoe heb je het aangepakt, wat mag ik er van verwachten?

groeten, en alvast bedankt,

Ludwig

Gebruikersavatar
fujin
Helper
Berichten: 384
Lid geworden op: ma 07 sep 2009, 21:28
Postcode: 2170
Fiets: Mango Plus 283
Locatie: Merksem
Velomobiel: Quest XS090
Contacteer:

Re: Reclame op de velomobiel?

#2 Bericht door fujin »

Een artikel, welliswaar uit Nederland.
http://www.velomobiel.nl/reclame/

Ik heb er over nagedacht, maar niet gedaan.
Sponsoring zal over het algemeen verplichtingen met zich meebrengen.
Bijvoorbeeld: de sponsor zal ten alle tijde een professionele uitstraling mogen verwachten. Dus krasjes/ deukjes.. not done..
Dat kan ik niet garanderen met de huidige kwaliteit van fietspaden.

Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: Reclame op de velomobiel?

#3 Bericht door Pauvre Mouton »

Dag Ludwig, maak je aanspraak op fietsvergoeding. Dan kan je alvast uitrekenen wat je daarmee zou kunnen verdienen/besparen. Je afstand en frequentie zijn hoopvol voor een goede terugverdientijd.
Dat in combinatie met reclame (niet eenvoudig binnen te halen) is het ultieme als je de verplichtingen/contract kan nakomen.

Het artikel bevat nuttige info. Op nl.fietser.be kan je ook wat info erover vinden.
My smile is always in shape!

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Reclame op de velomobiel?

#4 Bericht door rik »

Ik heb er vijf jaar mee gereden en het viel goed mee. Natuurlijk hangt wel veel af van de sponsor. Het artikel dat hierboven genoemd is is volgens mij een goede leidraad. Het is ook een kwestie van het goed aan te brengen bij de sponsor, en natuurlijk zal er hier en daar wel eens een verplichting aan vast zitten. Maar dat kan ook plezant zijn. Ook van belang is het aantal kilometers dat je op een jaar rijdt. Hoe meer je rijdt, hoe liever de sponsor het zal hebben. Dat het opvalt staat vast!
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

Re: Reclame op de velomobiel?

#5 Bericht door Brechtix »

Afbeelding

Promomobiel heeft of had een origineel concept, is meer evenement-gericht. Factuur van X € per jaar en WAW&Willem komen x keer een evenement opleuken. Dat is helderder voor de klant.

Maar het moet me toch nog eens van het hart:

Als je ziet hoe weinig mensen hun auto laten sponsoren, die 5 à 10 keer zoveel kost...

Letterlijk honderden mensen heb ik met het idee weten spelen, tot ze zich realiseren dat die velomobiel een opbrengst is en geen kost, én dat het verdomd hard werk is iemand anders te laten betalen voor uw eigen nut. Zelfs zonder fietsvergoeding is de Total Cost of Ownership lager dan de Variabele kost van een auto. Dat wil zeggen dat je meer uitspaart door je auto voor de deur te laten staan dan de velomobiel in het totaal kost aan variabele én vaste kosten. Het kan altijd goedkoper natuurlijk door thuis te blijven of met je gewone fiets te gaan werken. Maar als je dan toch moet gaan werken en het in alle comfort, veilig, milieuvriendelijk, gezond en filevrij kan doen met minder kosten dan gelijk welke auto... dat is toch al een degelijke verzameling goede redenen?

Voor bijna iedereen is het allang goed als het ongeveer kostenneutraal is.

Financiering is ook nog zero keer een probleem - voor zover ik hoor toch. Groene leningen, fietsleningen, autoleningen, leasing, allemaal geen probleem meer, in tegenstelling tot de pioniersjaren. Met een BTW-nummer kan je zelfs rechtstreeks via ons leasen. Het enige dat ik nog zou kunnen doen is ook voor particulieren verkoop op afbetaling aanbieden, maar dat lijkt me slecht voor mijn zielenrust.

Je kan het zelfs online. Ik check het nog eens: Fietslening online, eerste google resultaat is ING. Maximaal 125 000 euro :-). Een full option eWAW is 12500 € op 48 mnd à 1.5% JKP = 268.41€/mnd.
Met de auto: 2 * 2* (35+50)km/wk* 4wk = 1360 km/mnd, * 0.18€/km brandstof en onderhoud = 245 €/mnd. Dus het kost u 23 €/mnd en wat bandjes om hele dagen te kunnen sporten in de (goeie) open lucht. Als dat teveel is kan je op 5 jaar financieren, dan is de kost negatief.
En dan is ie afbetaald en verdien je er hetzelfde bedrag netto mee bij. Of 571.2 €/mnd als je tegen dan 326 €/mnd fietsvergoeding hebt. Netto.
Of kan je een (tweede) auto weg doen, komt daar nog 4000 €/jaar bij. Of autodelen, 3000 € dan.

Ik ben van mening dat het leven te kort is om met reclame te gaan leuren als fietsen zoveel opbrengt.
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Ludwigdesmet
Junior
Berichten: 63
Lid geworden op: di 05 mar 2019, 10:37
Postcode: 9600
Fiets: Optima Baron Low racer
Locatie: Ronse
Velomobiel: e-WAW 434 - 2019
Contacteer:

Re: Reclame op de velomobiel?

#6 Bericht door Ludwigdesmet »

bedankt voor je inzichten Brecht, :)

Ludwig

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Reclame op de velomobiel?

#7 Bericht door CapoJan »

Ludwigdesmet schreef: wo 13 mar 2019, 14:35 Ik ben nieuw hier en heb geen ligger. Even de situatie schetsen:
Ik woon in Ronse en werk in Deinze en Gent. (4d/w avondonderwijs, 2x 's avonds, 2x overdag)
De afstanden die ik zou moeten afleggen zijn 35 respectievelijk 50km enkel. ik heb wel mooie lange stukken, (N60, fietspad Gavere-Deinze, R4 rond Gent met afgezonderde fietspaden.
Ik zou zowieso kijken voor een electrisch ondersteunde mobiel, wegens de kruisberg die voor mij knal op mijn route ligt (bekend van de Ronde van Vlaanderen koers) ... en de niet perfecte conditie. O ja, ik wordt er binnenkort 49.
Ik heb even met de e-WAW gereden bij fietser in Gent, en was meteen overtuigd, alleen de financiën willen even niet mee. Deze velomobiel kost flink wat centen en ik laat mijn creatieve brein hier even los ... vandaar mijn vraag: Zijn er in deze groep mensen die de velomobiel als advertentieruimte verhuren? Zo ja, hoe heb je het aangepakt, wat mag ik er van verwachten?

groeten, en alvast bedankt,

Ludwig
Klein vraagje: heb je die route al met de fiets gedaan. De N60 begot: geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt daar te rijden :shock: Al is het langer: langs de Schelde is een veel veiliger en aangenamer alternatief. Of als dat echt te veel is: via Zingem en Asper tussendoor. Maar langs een gewestweg waar de auto's aan minstens 90 voorbijrazen en het fietspad een mooi voorbeeld van een moordstrookje is? No, thanks.
De R4 is dan nog goed, maar aangenaam zou ik dat niet noemen. Afhankelijk van waar in Gent je moet zijn, is de Schelde volgen tot in Gent veel interessanter: geen verkeer, geen lichten, geen kruispunten. Ondanks de langere afstand is het zowel veiliger als wellicht sneller.
Voor de rest kan ik Brecht enkel bijtreden. Met fietsvergoeding is het financieel zeker haalbaar, met dien verstande dat je eerst dat bedrag moet neerleggen en het nadien beetje bij beetje terugverdient.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Ludwigdesmet
Junior
Berichten: 63
Lid geworden op: di 05 mar 2019, 10:37
Postcode: 9600
Fiets: Optima Baron Low racer
Locatie: Ronse
Velomobiel: e-WAW 434 - 2019
Contacteer:

Re: Reclame op de velomobiel?

#8 Bericht door Ludwigdesmet »

hallo Capojan,
tussen Ronse en Oudenaarde is er niet echt een alternatief, en ja dat heb ik al vaker met de fiets gedaan, ... Van Oudenaarde af kan ik idd langs de schelde, Zingem, Asper, ... de F45 zeg maar. De R4 moet me tot Mariakerke brengen waar ik 2x per week werk.
Ik kan eea helaas niet puur mathematisch bekijken, ik geef ook les tot 22u 's avonds op sommige dagen, en ik weet niet of het enthousisasme dan nog groot gaat zijn om de 35/50 km terug te bollen. ...

blackarmor
Public Relations
Berichten: 983
Lid geworden op: wo 23 jun 2010, 10:59
Postcode: 1880
Fiets: quest 404
Locatie: Kapelle op den bos
Contacteer:

Re: Reclame op de velomobiel?

#9 Bericht door blackarmor »

als je dat al een moord strookje noemt moet je de schaarbeeklei en vilvoordse stw is bezien :s
al moet ik eerlijk zijn dat ik de n60 toch ook eerder op het fietspad zou blijven
https://www.amazon.fr/photos/share/MrLXSbl3la41l1SvduOWfw7xxUOfVT4bghen8rpBST2
https://www.amazon.fr/photos/share/Rs9I2i6rvOklIYpwAD22A1qJQoV3NxsKnhOmF4RZM1C

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Reclame op de velomobiel?

#10 Bericht door CapoJan »

blackarmor schreef: za 23 mar 2019, 15:53 als je dat al een moord strookje noemt moet je de schaarbeeklei en vilvoordse stw is bezien :s
al moet ik eerlijk zijn dat ik de n60 toch ook eerder op het fietspad zou blijven
Vanaf dit jaar zijn er stukken waar je gewoon niet meer mag fietsen op de N60. Op andere stukken is er een 'fietspad', maar het is zo smal dat je velomobiel er niet binnen de lijnen past... Maar bon, als er geen deftig alternatief is, dan moet het wel.

De F45 heb ik al in stukken gedaan en die is ook helemaal zoals veel fiets'snel'wegen: het ene kruispunt met voorrang na het andere, zeer variabele wegbedekking... Als je met de velomobiel bent, is het vaak beter om een iets langere weg te zoeken waar je niet continu moet remmen en weer aanzetten. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar het zou me niet verbazen dat de Schelde volgen tot Merelbeke en dan de R4 nemen vlugger gaat dan via die F45.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Ludwigdesmet
Junior
Berichten: 63
Lid geworden op: di 05 mar 2019, 10:37
Postcode: 9600
Fiets: Optima Baron Low racer
Locatie: Ronse
Velomobiel: e-WAW 434 - 2019
Contacteer:

Re: Reclame op de velomobiel?

#11 Bericht door Ludwigdesmet »

Hallo CapoJan,
bedankt voor je input, er zit over het traject Ronse - Oudenaarde een pechstrook tussen de rijvakken en de fietsstrook, dus dat valt al bij al wel mee. Ik weet dat ik voor Oudenaarde er af moet, en pas bij de Samsonite er weer op kan, doorsteken via Asper is een idee, maar ik heb dit traject nog niet gedaan, de Schelde ken ik :)
Ik kan je volgen in het stoppen en weer moeten vertrekken,
Gisteren trouwens een wat deftiger proefrit gemaakt met de e-Waw, van bij Fietser in Gent tot Deinze en terug. 48km, en ik was met twee tussenstopjes op 1u20 terug. Had wel wat last v opkomende kramp in de bil en een knie die wat tegen de body 'tikte', maar da's kwestie van de zetel wat afstellen. Ik had me voorgenomen om me niet in het zweet te rijden, maar dat is dan toch niet helemaal gelukt, dit ding vraagt om snel te mogen gaan :) Ik vermoed dat dat wel moet lukken als je beneden de 40/u blijft. Nu reed ik 46-47/u op weg naar Deinze. Ik had by the way nog ruim batterij over na mijn 48kms, daar kunnen speed pedelecs wel een puntje aan zuigen.

Heel veel bekijks op de rit, en dat bevestigd mijn vermoeden dat het commercieel wel interessant moet zijn.

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Reclame op de velomobiel?

#12 Bericht door Ares »

Staan misschien leuke starters online die snel terugverdiend zijn.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Pixel XL met Tapatalk


Plaats reactie