Tante Lies

Meer informatie en foto's van onze leden
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
luki
Helper
Berichten: 399
Lid geworden op: do 16 mei 2013, 21:39
Postcode: 2910
Fiets: QUEST Rood
Locatie: Essen Wildert
Velomobiel: Quest
Contacteer:

Tante Lies

#1 Bericht door luki »

Erwin - 'Tante Lies' - heeft een ernstig ongeluk gehad op zijn aanrijroute naar de OBT.
Hij is op 6 januari overgebracht naar het AMC in Amsterdam. Hier heeft op 7 januari de vervolgoperatie aan zijn gezicht plaatsgevonden.

Na 2 weken van hoop, vrees, strijd en vooruitzicht op herstel is Erwin - Tante Lies - op 12 januari j.l. overleden.

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Tante Lies

#2 Bericht door rik »

Zeer slecht begin van 2019 :( :( :( . Eerst Peter en nu Erwin. Het mag nu zeker stoppen!

Heel veel sterkte aan familie en vrienden!
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: Tante Lies

#3 Bericht door paulheyndrickx »

Dit is verschrikkelijk!
Mijn deelneming.
Hoe is dit kunnen gebeuren?

joop
Helper
Berichten: 273
Lid geworden op: zo 08 nov 2009, 23:49
Postcode: 9999
Fiets: Quest
Locatie: philippine
Contacteer:

Re: Tante Lies

#4 Bericht door joop »

voor de mensen die niet het blog van Wilco Pompert "De Bak" volgen; Erwin heeft tijdens de rit naar de Oliebollentocht afgelopen december in Roermond een zwaar ongeluk gehad.
Hij was zeer ernstig gewond maar we dachten de afgelopen weken dat hij erdoor zou komen. Het was gisteren nogal een bericht toen dat niet zo bleek te zijn.
Erwin bezocht, samen met zijn maat Wilco, meerdere evenementen van Ligfietsers.be waaronder het Treffen in Essen en afgelopen jaar in Axel. Hij heeft toen bij ons gelogeerd. Wij kenden hem als een bijzonder aardige Hollander, een rustige, sportieve vent die veel kilometers maakte in zijn gele Strada, genoemd naar zijn Tante Lies. Hij blogde ook onder die naam.
Als er mensen zijn die eventueel donderdag naar Hoofddorp samen zouden willen rijden voor het afscheid laat even weten. ik twijfel daar nog over omdat het nogal een reis is.

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: Tante Lies

#5 Bericht door paulheyndrickx »

Joop, weet je meer over de omstandigheden van het ongeval?

Gebruikersavatar
Markske
Helper
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:43
Postcode: 3950
Fiets: Norta S20 (bukker)
Locatie: Kaulille (Limburg)
Velomobiel: QV (2016)
Contacteer:

Re: Tante Lies

#6 Bericht door Markske »

paulheyndrickx schreef: di 15 jan 2019, 16:28 Joop, weet je meer over de omstandigheden van het ongeval?
Zover ik het begrepen heb, is het gebeurd bij het uitrijden van een bospad. Dit was afgesloten door een houten slagboom, die voor een velomobielrijder juist op hoofdhoogte hangt. Hij had deze in het donker niet opgemerkt (die dingen zijn dan best moeilijk te zien als ze niet wit geverfd zijn, want de lampen schijnen er onderdoor) en is er dus tegenaan gebotst. Ik denk dat je niet zo heel hard hoeft te rijden om fatale gevolgen te hebben, want meestal zijn die slagbomen in het bos aan beide kanten vast gemaakt en geven ze dus niks mee. In elk geval een scenario waar ik altijd al voor beducht geweest ben sinds ik met een VM rijd.
Het nuttige met het aangename combineren

joop
Helper
Berichten: 273
Lid geworden op: zo 08 nov 2009, 23:49
Postcode: 9999
Fiets: Quest
Locatie: philippine
Contacteer:

Re: Tante Lies

#7 Bericht door joop »

Zie de blog van Wilco "de bak" die blijkbaar de woordvoerder is van de familie en een goede vriend van Erwin.

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Tante Lies

#8 Bericht door Ares »

Ik heb Erwin nooit ontmoet maar volgde zijn blog. Dit abrupte einde deed mij, mede door de licht positieve berichten van de laatste tijd, enorm schrikken.
Je moet dankbaar zijn voor alle mooie momenten in het leven, maar het mag gerust wat langer duren...

Verstuurd vanaf mijn Pixel XL met Tapatalk


Plaats reactie