Samural

Meer informatie en foto's van onze leden
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Samural
Junior
Berichten: 63
Lid geworden op: do 23 aug 2018, 11:14
Postcode: 5024
Fiets: Zox 26 Low
Velomobiel: Waw 169
Contacteer:

Samural

#1 Bericht door Samural »

Ik lees regelmatig de berichten op dit forum vanuit de andere kant van de taalgrens (Marche-les-Dames, Namen) en heb eindelijk beslist om me in te schrijven! Ik rijd sinds 2009 met ligfietsen: eerst met een Raptobike low racer die ik na 2 jaar door een Meta-Bikes Metaphysic vervangen heb. De grotere wielen, de hoge positie en de stijve kader waren beter geschikt voor de wegen in mijn streek. In 2014 reed ik de Ventoux op, een geweldige ervaring! Ik heb de Meta-Bikes onlangs uitgerust met een U-bar stuur om gemakkelijker de steile hellingen te kunnen klimmen.
Afbeelding
https://youtu.be/Zvl2KoNCPPI

In 2013 heb ik WAW169 bij Fietser gekocht om daarmee naar het werk te pendelen (Namen –St.Truiden, 48 km enkel). Dit deed ik 1 keer per week tussen april en oktober maar ben na een tijd gestopt want het gebrek aan training veroorzaakte zware beenkrampen. Ik heb dan beslist om de Waw met een elektrische motor uit te rusten en sinds juni rij ik dus met een e-Waw. De motor is een geared wielmotor (500W nominaal, maar ik rij meestal met 250W) en is geprogrammeerd om vanaf 25 km/u geen ondersteuning meer te geven. Naast de PAS sensor heb ik een potentiometer om het vermogen te regelen. De batterij is een 36V -23Ah type, wat mij een heel grote actieradius geeft, gezien ik rond de 2 Wh/km verbruik.
Afbeelding

Daarnaast rij ik dagelijks met een geveerde vouwfiets (Dahon Jetstream) en ben de trotse bezitter van een Velocipède Michaux van 1868, één van de eerste fietsen met pedalen.
Laatst gewijzigd door Samural op di 04 sep 2018, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Samural

#2 Bericht door Ares »

Welkom! knappe fietsen! :)

Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: Samural

#3 Bericht door Pauvre Mouton »

Van een binnenkomer besproken!
Heel wat ervaring, amai.

Soyez bienvenue 😀
My smile is always in shape!

Gebruikersavatar
JeroenVD
Junior
Berichten: 36
Lid geworden op: do 19 apr 2018, 21:23
Postcode: 3110
Fiets: HPvelotechnik Scorpion fx
Locatie: Rotselaar
Velomobiel: eWAW #355 | 2017
Contacteer:

Re: Samural

#4 Bericht door JeroenVD »

Welkom! We hebben precies wel wat gemeenschappelijk. Ik reed in 2012 de Ventoux op langs de drie kanten (niet op één dag!), inderdaad een geweldige ervaring. Ik deed het wel met een trike (HPvelotechnik Scorpion fx), wat het een stuk stabieler maakt bij de lage snelheden op de heel steile stukken en ook de zijwind geeft minder last. Verder doe ik sinds een jaar mijn woon-werkverkeer 4 dagen per week naar Sint-Truiden (Saffraanberg, 52 km enkel vanuit Rotselaar) met eWAW355 (in ongeveer dezelfde kleur als jouw WAW).
Met die van Pauvre Mouton erbij zijn dat al drie WAW's die Sint-Truiden en omgeving onveilig maken. :D

Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: Samural

#5 Bericht door Pauvre Mouton »

JeroenVD schreef: ma 03 sep 2018, 20:29 Met die van Pauvre Mouton erbij zijn dat al drie WAW's die Sint-Truiden en omgeving onveilig maken. :D
Correctie: ik hou 't daar vooral veilig. De automobilisten daarentegen ter hoogte van ijssalon Limone...gewoonweg verschrikkelijk welke toeren ze daar allemaal uithalen.

On-topic: ik wist niet dat Namen zo dichtbij was 😎
Die van Sint-Truiden zullen denken dat die met zijn rode velomobiel nogal kilometers aflegt daar in de omstreken!
My smile is always in shape!

Gebruikersavatar
Samural
Junior
Berichten: 63
Lid geworden op: do 23 aug 2018, 11:14
Postcode: 5024
Fiets: Zox 26 Low
Velomobiel: Waw 169
Contacteer:

Re: Samural

#6 Bericht door Samural »

Gisteren is er een programma over solidariteit tijdens de Covid crisis op RTBF geweest. Mijn WAW en ik waren er te zien, want ik heb deelgenomen aan de groep "les Coursiers Masqués" (de gemaskerde koeriers) die voor de logistiek zorgde van de maskers die door vrijwillige naaisters van Namen gemaakt werden.

Het programma is te zien op Auvio, mits inschrijving: https://www.rtbf.be/auvio/detail_solida ... id=2660509

Maar kan ook via deze minder officiële link gezien worden: http://rtbf-vod.fl.freecaster.net/vod/r ... _1080p.mp4
Zie vanaf 4'43" en vanaf 38'30"

Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie