Oliebollentocht 2017

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Bericht
Auteur
joop
Helper
Berichten: 273
Lid geworden op: zo 08 nov 2009, 23:49
Postcode: 9999
Fiets: Quest
Locatie: philippine
Contacteer:

Oliebollentocht 2017

#1 Bericht door joop »

Op donderdag 28 december 2017 is dit jaar de Oliebollentocht gepland. De rit zal dit jaar doorgaan in de omgeving van Rotterdam. Nog niet bekend is waar precies.
Deelname is voorbehouden aan velomobielen. Het is zeker het meest unieke en grootste velomobieltreffen dat bestaat.
Afgelopen jaar was de rit in Dronten en er reden daar ca. 200 velomobielen mee, een prachtig gezicht.
Nu dit jaar de gekozen lokatie niet zó ver noordelijk is voor ons, gaan we zeker in de fiets naar Rotterdam.
( vooropgesteld dat het weer redelijk is en als er geen dikke laag sneeuw ligt zoals in 2014 toen onze Vlaamse ploeg halverwege noodgedwongen moest terugkeren.) Wij denken toch aan minstens 1 overnachting, misschien zelfs twee om wat langer te genieten van de aankomst en de Oliebollen "after-party".
Houdt de dagen rond de 28ste december alvast vrij op de kalender !

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Oliebollentocht 2017

#2 Bericht door CapoJan »

Mooi om weten. Vorig jaar hoorde ik enkele velonauten de plannen smeden om de tocht in Rotterdam te houden. Weer eens iets helemaal anders dan in de polders.
Ik hou de datum in gedachten, maar kan nog niet zeggen of ik erbij zal zijn. Indien wel, ga ik met het busje.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Re: Oliebollentocht 2017

#3 Bericht door Wim -de roetsende »

Rotterdam is helaas te ver voor mij.

Er klinken trouwens al geluiden om een alternatieve LOLiebollentocht in het oosten van het land te gaan rijden.

Zal waarschijnlijk niet op dezelfde dag plaatsvinden.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Oliebollentocht 2017

#4 Bericht door Wouter D »

Dat vind ik nu echt erover hoor. Sommigen komen vanuit België om mee te rijden ook al is dat 300km ver. En als het eens in centraal Nederland georganiseerd worden vinden de Nederlanders het zelf te ver.
Toen ik vorig jaar informeerde voor een oliebollen in Zeeuws-Vlaanderen en Vlaanderen. Kon en mocht het niet mogelijk zijn. Of het was toch wel heel erg moeilijk.

Maar weet je wat. Wij vinden het vanaf nu ook te ver en organiseren er zelf ene. Pfff
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

joop
Helper
Berichten: 273
Lid geworden op: zo 08 nov 2009, 23:49
Postcode: 9999
Fiets: Quest
Locatie: philippine
Contacteer:

Re: Oliebollentocht 2017

#5 Bericht door joop »

Hee, komaan. Toen de rit in 2015 in Lattrop werd gereden vond ik, en velen met mij, het ook te ver. Behalve Fujin zijn er naar mijn idee niet veel Vlamingen geweest. (?) Er is maar één Oliebollentocht en die kan nu eenmaal maar op 1 plaats georganiseerd worden. Het leuke is dat elk jaar er weer een nieuwe lokatie komt, zo krijgt iedereen weer een kans.
Dit jaar zijn wij blijkbaar in het Zuiden weer eens wat meer in het voordeel. Als een evenement bijzonder genoeg is komen de rijders vanzelf. (Wij hebben afgelopen jaar een dag een bus gehuurd)
Het is volgens mij erg belangrijk dat we moeten voorkomen dat in het kleine velomobiel wereldje dit soort unieke en niet te evenaren evenementen aan rivaliteit ten onder zouden gaan. Ik zie die rit in 2018 nog wel in de buurt van Apeldoorn of Dieren gereden worden. =D> Fantastisch toch, zoveel enthousiasme.
En wat let ons om daar naast een alternatief te organiseren. Niet als surrogaat Oliebol en ook niet met Kerst maar in een ander seizoen bijv. een Mosseltocht in Zeeland, een Belgs Bier tocht in Vlaanderen, een - de Veluwe heeft ook vast wel wat lekkers-tocht #-o en zo voort.
Natuurlijk zijn er best al heel wat ritten en treffens. Maar met de laatste grote Plassentocht waren er ook diverse nieuwe gezichten, dankzij vermelding van de rit op ligfiets.net. Goed zo ! We moeten het wat groter trekken, niet kleiner.

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Re: Oliebollentocht 2017

#6 Bericht door Wim -de roetsende »

Het is te ver voor MIJ.

Ik heb zo mijn beperkingen qua lange afstanden. Ik ben fysiek niet in staat om zulke afstanden te rijden.


Die LOLiebollentocht is al eens eerder verreden. Zal in principe niet op dezelfde dag gereden worden, zodat mensen die wel naar de echt OBT willen, daar ook naar toe kunnen. Is zeker niet bedoeld als concurrentie-rit.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

joop
Helper
Berichten: 273
Lid geworden op: zo 08 nov 2009, 23:49
Postcode: 9999
Fiets: Quest
Locatie: philippine
Contacteer:

Re: Oliebollentocht 2017

#7 Bericht door joop »

Geen probleem Wim, ik ben er van overtuigd dat je er de volgende bij zult zijn. :D

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Oliebollentocht 2017

#8 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef: Toen ik vorig jaar informeerde voor een oliebollen in Zeeuws-Vlaanderen en Vlaanderen. Kon en mocht het niet mogelijk zijn. Of het was toch wel heel erg moeilijk.
Voor menig Nederlander begint aan de andere kant van de Westerschelde al een ander land. Daar wonen de reserve-Belgen. Ook al wappert daar de Nederlandse vlag, ze denken en spreken daar al "Belgisch". Watervrees? Valt er niet iets voor te zeggen om een OBT in het naburige Walcheren of Zuid-Beveland te organiseren?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
erde
Kopman
Berichten: 731
Lid geworden op: za 07 aug 2010, 14:31
Fiets: challenge concept trike
Locatie: Loker-Heuvelland
Contacteer:

Re: Oliebollentocht 2017

#9 Bericht door erde »

Vorige week was het" bijna" #-o #-o lasagne tocht die hier langs kwam in Heuvelland :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol:
3/4 was met de velomobiel :mrgreen: :mrgreen:
Challenge trike mi-mo-rider
Aan het einde van de leuning zijn er altijd nog enkele treden!!

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Re: Oliebollentocht 2017

#10 Bericht door Wim -de roetsende »

eeuwige reiziger schreef:
spruitje schreef: Toen ik vorig jaar informeerde voor een oliebollen in Zeeuws-Vlaanderen en Vlaanderen. Kon en mocht het niet mogelijk zijn. Of het was toch wel heel erg moeilijk.
Voor menig Nederlander begint aan de andere kant van de Westerschelde al een ander land. Daar wonen de reserve-Belgen. Ook al wappert daar de Nederlandse vlag, ze denken en spreken daar al "Belgisch". Watervrees? Valt er niet iets voor te zeggen om een OBT in het naburige Walcheren of Zuid-Beveland te organiseren?
Iedereen is vrij om een OBT te organiseren. In de laatste Ligfiets& staat een artikel op bladz. 34/35 over de historie en de toekomst van de OBT.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Oliebollentocht 2017

#11 Bericht door bicky »

is de precieze locatie al bekend? buurt van Rotterdam is nogal groot berekend.

joop
Helper
Berichten: 273
Lid geworden op: zo 08 nov 2009, 23:49
Postcode: 9999
Fiets: Quest
Locatie: philippine
Contacteer:

Re: Oliebollentocht 2017

#12 Bericht door joop »

Nee, nog niet bekend. Rotterdam of omgeving is inderdaad een ruim begrip. Ik weet ook niet wie de organisator zou zijn. Als ik wat hoor of lees zal ik het hier posten.

joop
Helper
Berichten: 273
Lid geworden op: zo 08 nov 2009, 23:49
Postcode: 9999
Fiets: Quest
Locatie: philippine
Contacteer:

Re: Oliebollentocht 2017

#13 Bericht door joop »

Zoals beloofd; het laatste nieuws over de Oliebollentocht in Rotterdam 28.12.2017 dat ik net lees op Ligfiets.net:

"Dit jaar wordt de Oliebollentocht verreden in en om Rotterdam.
De tocht van circa 60 km zal dit jaar verreden worden vanuit Rotterdam. Vanaf het startpunt aan de zuidkant van Rotterdam rijden we door het groen naar de Oude Maas in Hoogvliet. We volgen de rivier langs Poortugaal en Rhoon. Net na Rhoon slaan we af naar het noorden. Na dit stukje natuur rijden we Rotterdam binnen en zullen we langs een aantal attracties rijden, denk hierbij aan de bruggen, de Laurenskerk, de Markthal, Hotel New York en de S.S. Rotterdam. Halverwege de tocht zal er gepauzeerd worden met koffie/thee en appelgebak. Aan het einde van de tocht, op het punt vanaf waar we gestart zijn, worden de traditionele erwtensoep en oliebollen geserveerd. Voor het geval het nodig is, zal er ook een ‘sneeuw- en ijsroute’ klaar liggen. Op het moment van het schrijven van dit artikel, eind oktober, worden de laatste details vastgelegd, waaronder de locatie voor de velomobilisten die voor en/of na de tocht willen overnachten. In tegenstelling tot vorig jaar zullen er wel enige kosten aan de tocht verbonden zijn. Meer informatie over de route (mogelijk komt er ook een korte route), de overnachtingsmogelijkheid, kosten enz. volgen".

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Oliebollentocht 2017

#14 Bericht door CapoJan »

't Zal zonder mij zijn. Werkdag en voor de vakantie spreken we af met de collega's. Ik niet, deze keer.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
fujin
Helper
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 07 sep 2009, 21:28
Postcode: 2170
Fiets: Mango Plus 283
Locatie: Merksem
Velomobiel: Quest XS090
Contacteer:

Re: Oliebollentocht 2017

#15 Bericht door fujin »

Om negatief te zijn: er staat niet bij waar het vertrek exact is.
Om positief te zijn. Het lijkt erop dat ik vrij heb.
En het lijkt erop dat het hiervandaan "maar" ca 86 km enkel is.
Nu nog mijn betere helft overtuigen van de absolute noodzaak om er heen te gaan.

Wie kan mij helpen aan het beste argument? :D

Plaats reactie