Wat is er aan trikes op de Europese markt?
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Wat is er aan trikes op de Europese markt?
Is er ooit een overzicht opgesteld van de verschillende trikemerken die in de EU te verkrijgen zijn? Ik had er niet onmiddellijk weet van, dus tijd voor een lijstje! Onvolledig? Vul gerust aan! Sommige Amerikaanse merken ontbreken, omdat ik geen Europese invoerder vond.
AntroTech (Duitsland)
http://www.anthrotech.de
AZUB (Tsjechië)
http://azub.eu
Catrike (VSA)
https://www.catrike.com
Challenge (Nederland)
http://www.challengebikes.com
Greenspeed (Australië)
http://www.greenspeed.com.au
Hase Bikes (Duitsland)
http://hasebikes.com
HP Velotechnik (Duitsland)
http://www.hpvelotechnik.com
ICE (VK)
http://www.icetrikes.co
Jouta (Nederland)
http://joutaligfietsen.eu
KMX (VK)
http://www.kmxkarts.co.uk
Matix (Duitsland)
http://matix-bike.de
Performer (Taiwan)
http://www.performercycles.com
Pirol (Duitsland)
http://www.pirol-trikes.de
Specbike Technics (Letland)
http://specbiketechnics.com
Steintrikes (Servië - Oostenrijk)
http://bike-revolution.at
Terratrike (VSA)
http://www.terratrike.com
Tridentbike (VSA)
http://tridenttrikes.com
Velomo (Duitsland)
http://www.velomo.eu
AntroTech (Duitsland)
http://www.anthrotech.de
AZUB (Tsjechië)
http://azub.eu
Catrike (VSA)
https://www.catrike.com
Challenge (Nederland)
http://www.challengebikes.com
Greenspeed (Australië)
http://www.greenspeed.com.au
Hase Bikes (Duitsland)
http://hasebikes.com
HP Velotechnik (Duitsland)
http://www.hpvelotechnik.com
ICE (VK)
http://www.icetrikes.co
Jouta (Nederland)
http://joutaligfietsen.eu
KMX (VK)
http://www.kmxkarts.co.uk
Matix (Duitsland)
http://matix-bike.de
Performer (Taiwan)
http://www.performercycles.com
Pirol (Duitsland)
http://www.pirol-trikes.de
Specbike Technics (Letland)
http://specbiketechnics.com
Steintrikes (Servië - Oostenrijk)
http://bike-revolution.at
Terratrike (VSA)
http://www.terratrike.com
Tridentbike (VSA)
http://tridenttrikes.com
Velomo (Duitsland)
http://www.velomo.eu
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Re: Wat is er aan trikes op de Europese markt?
Het loopt hier niet echt storm! Ik heb de indruk dat niet alleen ligfietsen maar ook trikes wat naar de zijkant zijn gedrumd. Vrij opvallend hoe op Jans blog bijvoorbeeld een vrij triviaal bericht over een luidspreker in een velomobiel heel wat reacties losmaakt, maar een post over een trike alleen maar stilte oplevert. Deemstert na de ligfiets ook de trike wat weg uit de Vlaamse en Nederlandse ligfietswereld? Oubollig? Onsportief imago?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)
- erde
- Kopman
- Berichten: 731
- Lid geworden op: za 07 aug 2010, 14:31
- Fiets: challenge concept trike
- Locatie: Loker-Heuvelland
- Contacteer:
Re: Wat is er aan trikes op de Europese markt?
Hallo, eeuwige
Ik ben een echte trike rider.
Enige optie voor mij.
Aanvulling; De concept trike van Challenge is niet meer verkrijgbaar nieuw. De andere modellen weet ik niet
Ze zijn blijkbaar bezig met een nieuw ontwerp ( vertelde Hans van Vugt, die alles overkocht van Challenge, aan de telefoon ) en zal nog jaartje duren vooraleer het in productie gaat ( vertelde hij mij begin dit jaar.
Mijn dossier is ( voor aankoop Ice trike met steun van VAPH) onderweg, maar zal waarschijnlijk dit jaar niet rond zijn.
Ben er mee begonnen eind januari 2017.
Wie weet krijg ik steun van de overheid voor aankoop van mijn Ice trike.
Ik ben een echte trike rider.
Enige optie voor mij.
Aanvulling; De concept trike van Challenge is niet meer verkrijgbaar nieuw. De andere modellen weet ik niet
Ze zijn blijkbaar bezig met een nieuw ontwerp ( vertelde Hans van Vugt, die alles overkocht van Challenge, aan de telefoon ) en zal nog jaartje duren vooraleer het in productie gaat ( vertelde hij mij begin dit jaar.
Mijn dossier is ( voor aankoop Ice trike met steun van VAPH) onderweg, maar zal waarschijnlijk dit jaar niet rond zijn.
Ben er mee begonnen eind januari 2017.
Wie weet krijg ik steun van de overheid voor aankoop van mijn Ice trike.
Challenge trike mi-mo-rider
Aan het einde van de leuning zijn er altijd nog enkele treden!!
Aan het einde van de leuning zijn er altijd nog enkele treden!!
- trikelover
- catering
- Berichten: 1623
- Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
- Postcode: 8600
- Fiets: Milan SL challenge Chamsin
- Locatie: stuivekenskerke
- Velomobiel: Milan SL
- Contacteer:
Re: Wat is er aan trikes op de Europese markt
Een trike is vooral interssant als je gewoon wenst te genieten van het landschap en je niet om snelheid of stabiliteit wil bekommeren.
Daar is voor mij de grootste reden als ik een trike gebruik.
Daar is voor mij de grootste reden als ik een trike gebruik.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Re: Wat is er aan trikes op de Europese markt
Klantvriendelijkheid lijkt me niet onmiddellijk het handelsmerk van het RIZIF. Doeltreffend werken ook al niet. Ok, een ICE staat niet onmiddellijk in hun lijst van "orthopedische driewielers" - lelijk, echt lelijk zijn die dingen! - maar de afhandeling van een dossier moet toch wel binnen een redelijke termijn kunnen gebeuren. Maar ja, de administratieve molen draait traag. En soms is het zelfs een regelrechte mallemolen! Hopelijk komt er toch snel uitsluitsel en heb je snel je nieuw speelgoed in huis!erde schreef:Hallo, eeuwige
Ik ben een echte trike rider.
Enige optie voor mij.
Aanvulling; De concept trike van Challenge is niet meer verkrijgbaar nieuw. De andere modellen weet ik niet
Ze zijn blijkbaar bezig met een nieuw ontwerp ( vertelde Hans van Vugt, die alles overkocht van Challenge, aan de telefoon ) en zal nog jaartje duren vooraleer het in productie gaat ( vertelde hij mij begin dit jaar.
Mijn dossier is ( voor aankoop Ice trike met steun van VAPH) onderweg, maar zal waarschijnlijk dit jaar niet rond zijn.
Ben er mee begonnen eind januari 2017.
Wie weet krijg ik steun van de overheid voor aankoop van mijn Ice trike.
Mij valt inderdaad op dat Nederlandse ligfietsfirma's door zwaar water gaan. Challenge deelt blijkbaar ook in de brokken. Des te opvallender als je dat vergelijkt met een Duitse firma als HPV Velotechnik bijvoorbeeld. Wat gaan die mannen erop vooruit. Grotere productie-eenheid. Meer personeel.
Een trike lijkt me een veelzijdig fietsmodel dat naargelang de uitwerking heel anders kan uitdraaien. Scheurijzer (ICE Vortex, Windcheetach...), Rolls-Royce (Thorax Tangens, HPV Scorpion FS...), mtb (Steintrike WildOne, Comfort Trike...), toerfiets (ICE Sprint, Kettwielsel...) en nog veel meer. Schitterend welke variatie er binnen hetzelfde thema mogelijk is!trikelover schreef:Een trike is vooral interssant als je gewoon wenst te genieten van het landschap en je niet om snelheid of stabiliteit wil bekommeren.
Daar is voor mij de grootste reden als ik een trike gebruik.
Met een trike hoef je je inderdaad niet te bekommeren om stabiliteit. Desnoods ga je aan 4 km/u de berg op. En er aan 60 weer af. Anderzijds zijn snelheid en stabiliteit ook perfect partners op een trike. Lekker de bocht door zonder je te moeten afvragen of je misschien enkele meters verder niet in de sloot ligt.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)
- fujin
- Helper
- Berichten: 384
- Lid geworden op: ma 07 sep 2009, 21:28
- Postcode: 2170
- Fiets: Mango Plus 283
- Locatie: Merksem
- Velomobiel: Quest XS090
- Contacteer:
Re: Wat is er aan trikes op de Europese markt?
Drymer Glider
https://www.drymer.nl/onze-fietsen/drym ... nschappen/
Mijn madam wou perse een trike met bovenstuur.
Geen snelle fiets, maar wel een korte draaicircel.
https://www.drymer.nl/onze-fietsen/drym ... nschappen/
Mijn madam wou perse een trike met bovenstuur.
Geen snelle fiets, maar wel een korte draaicircel.
-
- Neo Prof
- Berichten: 161
- Lid geworden op: ma 14 dec 2015, 23:28
- Postcode: 2440
- Fiets: Baron Xlow
- Contacteer:
Re: Wat is er aan trikes op de Europese markt?
toffe gocarfujin schreef:Drymer Glider
https://www.drymer.nl/onze-fietsen/drym ... nschappen/
Mijn madam wou perse een trike met bovenstuur.
Geen snelle fiets, maar wel een korte draaicircel.
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Re: Wat is er aan trikes op de Europese markt?
Bedankt voor de tip! Vet karretje, maar misschien eerder een fiets voor dagjesmensen? Of is dat een verkeerde inschatting?fujin schreef:Drymer Glider
https://www.drymer.nl/onze-fietsen/drym ... nschappen/
Mijn madam wou perse een trike met bovenstuur.
Geen snelle fiets, maar wel een korte draaicircel.
Vorig jaar heeft Bicky een Glyder getest. Onafhankelijke remmen zijn wel heel leuk als je snel en gezwind de bochten in wilt scheuren.
https://bickyenzijnfietsen.blogspot.be/ ... rhoud.html
Ondertussen maakte iemand mij er attent op dat de Windcheetah nog steeds verkocht wordt. En ik die dacht dat die legendarische trike uit de jaren tachtig tot het verleden behoorde. Blijkbaar niet. Ook verder ontwikkeld. 't Blijft toch een schitterende machine!
http://www.windcheetah.co.uk/
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)
- Brechtix
- dokter
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
- Postcode: 9000
- Fiets: EWAW, RAW, Milan,
- Locatie: B-9000 Gent
- Velomobiel: eWAW
- Contacteer:
Re: Wat is er aan trikes op de Europese markt?
Dienstmededeling: naast ICE trikes is Fietser.be ook Belgisch distributeur geworden van velomo.eu.
Een jaar of tien geleden al hebben we ons beperkt tot ICE omdat er echt geen kat was die iets anders kocht nadat ze een ICE getest hadden. Budget-trikes als Terratrike en Trident sloegen niet aan, voor de ergomarkt konden we al eens een HPVelotechnik leveren maar sinds de Sprint 26 RS is dat ook verleden tijd. Jaarlijks test ik nog eens het hele beschikbare zootje op Spezi maar tot nog toe geen reden tot verandering... Behalve dat ik jaar na jaar Patrick Hagemann van Velomo steeds sexier dingen zie maken.
Het is weer een commerciële wandaad maar die HiTrike GTi met chroMo frame en carbon bladveren is zo perfect ontworpen dat ik dat project per se wilde ondersteunen. Eind deze maand zou het eerste exemplaar moeten geleverd worden aan een Nederlandse klant (... en omstreken dus ), met Pinion en al. Wie zin heeft om eens te komen kijken is welkom, ik zal het hier posten.
Als demo voor Fietser.be denk ik een kaal frame te bestellen om eens te experimenteren met elektronisch schakelen.
Een jaar of tien geleden al hebben we ons beperkt tot ICE omdat er echt geen kat was die iets anders kocht nadat ze een ICE getest hadden. Budget-trikes als Terratrike en Trident sloegen niet aan, voor de ergomarkt konden we al eens een HPVelotechnik leveren maar sinds de Sprint 26 RS is dat ook verleden tijd. Jaarlijks test ik nog eens het hele beschikbare zootje op Spezi maar tot nog toe geen reden tot verandering... Behalve dat ik jaar na jaar Patrick Hagemann van Velomo steeds sexier dingen zie maken.
Het is weer een commerciële wandaad maar die HiTrike GTi met chroMo frame en carbon bladveren is zo perfect ontworpen dat ik dat project per se wilde ondersteunen. Eind deze maand zou het eerste exemplaar moeten geleverd worden aan een Nederlandse klant (... en omstreken dus ), met Pinion en al. Wie zin heeft om eens te komen kijken is welkom, ik zal het hier posten.
Als demo voor Fietser.be denk ik een kaal frame te bestellen om eens te experimenteren met elektronisch schakelen.
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."
Larry Page
Larry Page
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Re: Wat is er aan trikes op de Europese markt?
Dat sla ik niet af!Brechtix schreef:Het is weer een commerciële wandaad maar die HiTrike GTi met chroMo frame en carbon bladveren is zo perfect ontworpen dat ik dat project per se wilde ondersteunen. Eind deze maand zou het eerste exemplaar moeten geleverd worden aan een Nederlandse klant (... en omstreken dus ), met Pinion en al. Wie zin heeft om eens te komen kijken is welkom, ik zal het hier posten.
Ronduit pareltjes, de trikes van Velomo. Alleen die prijzen... Voor de prijs van een GTI heb je bijna een velomobiel!
Wel vraag ik me af of een Pinion bij zulke lichtgewicht trikes de balans niet verstoort. Vooraan zit je dan toch met een ferme blok van twee tot drie kilo.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)
- erde
- Kopman
- Berichten: 731
- Lid geworden op: za 07 aug 2010, 14:31
- Fiets: challenge concept trike
- Locatie: Loker-Heuvelland
- Contacteer:
Re: Wat is er aan trikes op de Europese markt?
Een alternatief voor een voor derailleur kan zijn;
Efneo – Gearbox GTRO
Iemand ervaring mee ?
Komt allicht uit Polen en volgens verkopers zou het zeer degelijk zijn , maar wel beetje zwaarder dan een systeem met derailleur.
Efneo – Gearbox GTRO
Iemand ervaring mee ?
Komt allicht uit Polen en volgens verkopers zou het zeer degelijk zijn , maar wel beetje zwaarder dan een systeem met derailleur.
Challenge trike mi-mo-rider
Aan het einde van de leuning zijn er altijd nog enkele treden!!
Aan het einde van de leuning zijn er altijd nog enkele treden!!
- Brechtix
- dokter
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
- Postcode: 9000
- Fiets: EWAW, RAW, Milan,
- Locatie: B-9000 Gent
- Velomobiel: eWAW
- Contacteer:
Re: Wat is er aan trikes op de Europese markt?
Nog enkele ervaringen die ik wil delen voor aspirant trikers.
Disclaimer: ik heb een trikewinkel.
Over AZUB trikes:
De modellen zonder achtervering zijn keihard: geen passieve achtervering maar 'seat stays' van de achteras recht naar de zetel, zoals de oertrikes van Greenspeed, later Catrike. 20" achterwielen vertonen veel problemen met derailleurs (laag bij de grond) dus enkel te gebruiken met naafversnellingen. Azub moest daarom vroeger altijd het onderspit delven.
MAAR: de nieuwe AZUB Ti-Fly 26 vertoont deze gebreken niet en is een zeer goed ontwerp. Het zou geen slechte basis zijn voor een pendeltrike, een elastisch stalen alternatief voor bv. de Scorpion. Een eventueel voordeel tov. de volgeveerde ICEs is het conventioneel veerelement, dat je kan upgraden tot luchtvering (zeer goed voor kasseien).
Voor de goedkoop moet je het niet meer doen, maar de kwaliteit is ook op topniveau. We verdelen AZUB van bij hun ontstaan (Honza is begonnen met onze WAW trouwens), maar ik heb helaas geen demomodel: het aandeel fietspendelaars dat gebaat is bij een volgeveerde (e-)trike maar géén velomobiel is pakweg twee per jaar.
Over e-trikes:
Een aantal merken, inclusief ICE, is de alomtegenwoordige Bosch trapasmotor gaan gebruiken. Die zit in een aluminium beugel: een gebogen plaat die in een gewoon fietsframe stabiel gehouden wordt door de downtube, zadelbuis en chainstays. Op een trike trapboom zit die enkel achteraan vastgelast. Die ondingen zwaaien dus heen en weer, het is verschrikkelijk om te zien. Een onbegrijpelijke keuze, raad ik ten stelligste af!
Wie een elektrische trike overweegt kan dus beter een retrofit motor in de gewone, starre trapas laten bouwen (wij gebruiken op dit ogenblik een getunede Bafang) of zelfs een gewone achternaafmotor (mét vrijloop!).
Over goedkope, of, ahem, àndere trikes:
Wij verdelen geen verre en/of B-merken meer sinds de beginjaren van Terratrike, GeForce, etc: meer problemen en vooral lange aanvoerlijnen voor ons, voor onze klanten minder geluk per euro. Dat gaat goed zolang ze niet gebruikt worden. Onze missie is mensen op/in de fiets helpen. De ervaring leert dat minstens zoveel mensen zich ontgoocheld afkeren van het (lig-)fietsen dan dat er upgraden. En we zijn al met zo weinig. Tegenwoordig, denk ik, kopen occasionele toerders toch eerder een pedelec-van-den-Aldi - kan je ook nog je boodschappen mee doen; mensen die bezig zijn met ergonomie, randonneuren en fietsforenzen hebben goed materiaal nodig en dat brengt ook op.
Maar goed, dat is onze visie, er zijn er andere. Wie ergens op een webshop een trike opsnort is zeker welkom voor service. Ik kan nog een Nederlandse invoerder aan het lijstje toevoegen: Hartlander trikes. LTE uit Breda heeft de tripod van Tim Biesemans overgenomen en maakt ook zelf trikes. Voor een tandem trike is Trident waarschijnlijk de beste keuze. Steintrikes zijn zeer goed. Specbike kende ik niet, daar is op het eerste zicht niets mis mee. Over een aantal andere merken heb ik soms wel een meninkje maar dat ga ik hier niet allemaal etaleren, die mensen verdienen allemaal veel respect.
Eigenlijk zou ik mijn administratie moeten doen,
Brecht.
Disclaimer: ik heb een trikewinkel.
Over AZUB trikes:
De modellen zonder achtervering zijn keihard: geen passieve achtervering maar 'seat stays' van de achteras recht naar de zetel, zoals de oertrikes van Greenspeed, later Catrike. 20" achterwielen vertonen veel problemen met derailleurs (laag bij de grond) dus enkel te gebruiken met naafversnellingen. Azub moest daarom vroeger altijd het onderspit delven.
MAAR: de nieuwe AZUB Ti-Fly 26 vertoont deze gebreken niet en is een zeer goed ontwerp. Het zou geen slechte basis zijn voor een pendeltrike, een elastisch stalen alternatief voor bv. de Scorpion. Een eventueel voordeel tov. de volgeveerde ICEs is het conventioneel veerelement, dat je kan upgraden tot luchtvering (zeer goed voor kasseien).
Voor de goedkoop moet je het niet meer doen, maar de kwaliteit is ook op topniveau. We verdelen AZUB van bij hun ontstaan (Honza is begonnen met onze WAW trouwens), maar ik heb helaas geen demomodel: het aandeel fietspendelaars dat gebaat is bij een volgeveerde (e-)trike maar géén velomobiel is pakweg twee per jaar.
Over e-trikes:
Een aantal merken, inclusief ICE, is de alomtegenwoordige Bosch trapasmotor gaan gebruiken. Die zit in een aluminium beugel: een gebogen plaat die in een gewoon fietsframe stabiel gehouden wordt door de downtube, zadelbuis en chainstays. Op een trike trapboom zit die enkel achteraan vastgelast. Die ondingen zwaaien dus heen en weer, het is verschrikkelijk om te zien. Een onbegrijpelijke keuze, raad ik ten stelligste af!
Wie een elektrische trike overweegt kan dus beter een retrofit motor in de gewone, starre trapas laten bouwen (wij gebruiken op dit ogenblik een getunede Bafang) of zelfs een gewone achternaafmotor (mét vrijloop!).
Over goedkope, of, ahem, àndere trikes:
Wij verdelen geen verre en/of B-merken meer sinds de beginjaren van Terratrike, GeForce, etc: meer problemen en vooral lange aanvoerlijnen voor ons, voor onze klanten minder geluk per euro. Dat gaat goed zolang ze niet gebruikt worden. Onze missie is mensen op/in de fiets helpen. De ervaring leert dat minstens zoveel mensen zich ontgoocheld afkeren van het (lig-)fietsen dan dat er upgraden. En we zijn al met zo weinig. Tegenwoordig, denk ik, kopen occasionele toerders toch eerder een pedelec-van-den-Aldi - kan je ook nog je boodschappen mee doen; mensen die bezig zijn met ergonomie, randonneuren en fietsforenzen hebben goed materiaal nodig en dat brengt ook op.
Maar goed, dat is onze visie, er zijn er andere. Wie ergens op een webshop een trike opsnort is zeker welkom voor service. Ik kan nog een Nederlandse invoerder aan het lijstje toevoegen: Hartlander trikes. LTE uit Breda heeft de tripod van Tim Biesemans overgenomen en maakt ook zelf trikes. Voor een tandem trike is Trident waarschijnlijk de beste keuze. Steintrikes zijn zeer goed. Specbike kende ik niet, daar is op het eerste zicht niets mis mee. Over een aantal andere merken heb ik soms wel een meninkje maar dat ga ik hier niet allemaal etaleren, die mensen verdienen allemaal veel respect.
Eigenlijk zou ik mijn administratie moeten doen,
Brecht.
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."
Larry Page
Larry Page
- Brechtix
- dokter
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
- Postcode: 9000
- Fiets: EWAW, RAW, Milan,
- Locatie: B-9000 Gent
- Velomobiel: eWAW
- Contacteer:
Re: Wat is er aan trikes op de Europese markt?
Nu zaterdagmorgen 2/12/2017 komt Steffen van Velomo.eu een eerste Velomo Hi-Trike GTi afleveren. De klant komt 'm dan ook afhalen en vertrekt in de namiddag terug naar Rotterdam. Zo pakweg tussen 12u en 13u is iedereen die daar benieuwd naar is, welkom bij Fietser.be (in het atelier, oLijfstraat 31, Gent).
Het is een Hi-trike GTI zoals deze:
met spaceframe achtervork en de nieuwe Pinion C1.12.
Het is een Hi-trike GTI zoals deze:
met spaceframe achtervork en de nieuwe Pinion C1.12.
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."
Larry Page
Larry Page
- CapoJan
- General Manager
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
- Postcode: 9050
- Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
- Locatie: Gent (Gentbrugge)
- Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
- Contacteer:
Re: Wat is er aan trikes op de Europese markt?
Wel, er was een massale opkomst om de Velomo te bekijken: ik
De trike was de moeite: prachtig gemaakt en zeer licht. Steffen schatte dat dit exemplaar - remember: met Pinion - zo'n 14 kg weegt. De GTI is dan nog eens rondom geveerd. De dichtste concurrent stond iets verder in het atelier: de ICE VTX. Ik heb er niet mee gereden, maar het lijkt me echt leuk speelgoed
De trike was de moeite: prachtig gemaakt en zeer licht. Steffen schatte dat dit exemplaar - remember: met Pinion - zo'n 14 kg weegt. De GTI is dan nog eens rondom geveerd. De dichtste concurrent stond iets verder in het atelier: de ICE VTX. Ik heb er niet mee gereden, maar het lijkt me echt leuk speelgoed
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
- Ronnius
- General Manager
- Berichten: 3027
- Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
- Postcode: 9040
- Fiets: Grasshopper FX
- Locatie: Sint Amandsberg
- Contacteer:
Re: Wat is er aan trikes op de Europese markt?
Spijtig genoeg lees ik het nu pas.