15/07 09:00 uur snelle trainingstocht van 83 km.

Planning en opvolging van wedstrijden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#16 Bericht door Edje »

Proes als je er maar plezier in hebt das het voornaamste ER zijn ook andere in het wedstrijdwereldje die niet trainen en toch de wedstrijden meedoen voor de fun, daar zeggten ze ook niets van :wink:

MAAR ik snap 1 ding niet de wielertoeristen vertrouwen je voortandwielen niet??? HOE komt het dan dat je vanachter moet rijden, voor de veiligheid en he tniet vertrouwen zou ik zeggen vanvoor rijden, OF zie ik het verkeerd :? :P
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#17 Bericht door Wouter D »

zal er niet veel woorden aan vuil maken, ik kan toch geen gelijk halen en ik wil geen gelijk halen.
Gentse liggers zijn gezapige mensen... de meeste onder ons laten nen ander mor doen waar die goesting in heeft, awel, dat doe ik ook, nu en dan ne keer ne goeie klets zever op een ander zijn fratsen en we zijn weer content
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

//M5
Neo Prof
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 08 dec 2004, 2:02
Postcode: 2180
Locatie: Ekeren
Contacteer:

#18 Bericht door //M5 »

Edje schreef:Proes als je er maar plezier in hebt das het voornaamste ER zijn ook andere in het wedstrijdwereldje die niet trainen en toch de wedstrijden meedoen voor de fun, daar zeggten ze ook niets van :wink:

MAAR ik snap 1 ding niet de wielertoeristen vertrouwen je voortandwielen niet??? HOE komt het dan dat je vanachter moet rijden, voor de veiligheid en he tniet vertrouwen zou ik zeggen vanvoor rijden, OF zie ik het verkeerd :? :P
Het tempo wordt bepaald door de wielertoeristen, het zou me dan ook verbazen dat je als ligfietser het voortouw gaat nemen, wetende dat zij de rit organiseren. Als ik mee rijd met Patrick, rijden wij veelal op enige afstand, een ongeluk is dan ook vrij snel gebeurd. En daarbij, onze remmen zijn krachtig genoeg, nietwaar Patrick? :wink: (die van mijn Cobra toch)

Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

#19 Bericht door Proes »

Voila, bedankt hé Peter.
Zaterdag ga ik rijden ... als je mee gaat, bel me maar even op!

groetjes
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

//M5
Neo Prof
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 08 dec 2004, 2:02
Postcode: 2180
Locatie: Ekeren
Contacteer:

#20 Bericht door //M5 »

Wouter schreef:
en ik blijf het herhalen, waarom blijft ge eigenlijk trainen als ge nooit wedstrijden rijdt?
Laat ik jou is de vraag stellen: Waarom wedstrijden rijden als er niet getraind wordt? :) Dat vind ik persoonlijk mega-onlogischer dan het omgekeerde doen. Dat het er tijdens toertochten gezapig aan toegaat, kan ik best begrijpen, maar tijdens trainingstochtjes wordt er ook veel afgelachen hoor. Als ik met Patrick meerijd, babbelen wij ook vrijwel non-stop. Waarom er niet getraind kan worden ligt volgens mij niet aan de afstand tussen ons allen. Lui, of gewoon geen goesting, dat zal het wel zijn! Waarom ik zelden een wedstrijd meerijd vind ik dan ook vrij logisch, als je geen trainings'maten' vind. Volgens velen speelt dat allemaal geen rol, maar ik rijd toch liever een goede wedstrijd dan gewoon wat in het midden rond te bengelen. Op indoor-circuits vind ik het dan ook ergerlijk als je iemand voorbij moet die enkel en alleen voor zijn plezier bezig is, daar geraak je dan ook (met enige) moeite voorbij, en wedstrijd-ervaring heeft desbetreffende dan ook al niet echt.. Dan ben je in feite een stoorfactor en vorm je een gevaar voor anderen en voor jezelf.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#21 Bericht door Wouter D »

waar heb jij gelezen dat er niet getraind word??

maar aangezien je je toch die vraag steld, verklaart dit waarom je zelf ook niet voor op wedstrijden bent... :twisted:
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

//M5
Neo Prof
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 08 dec 2004, 2:02
Postcode: 2180
Locatie: Ekeren
Contacteer:

#22 Bericht door //M5 »

Wouter schreef:waar heb jij gelezen dat er niet getraind word??

maar aangezien je je toch die vraag steld, verklaart dit waarom je zelf ook niet voor op wedstrijden bent... :twisted:
Ik heb vroeger al is gezegd dat ik het niet nodig acht wedstrijden te rijden ondanks mijn interesse voor dure lage ligfietsen (full option). Daar rijd ik dan gewoon mee naar Herentals en terug, wat mijn training vormt. Tijdens vakantie 2 à 3x per week, tijdens werkweken in het weekend 1x als het niet regent. Daarbuiten train ik me vooral in het plaatselijk fitnesscentra hier in Ekeren, krachttraining dus (3 à 4x per week). Dit jaar heb ik 2 wedstrijden meegereden (waarvan eentje op cycle vision, 10e plek bij de ongestroomlijnden met de Cobra 42.6 gemiddeld, en eentje op Hulshout, met m'n Baron) 42.4 gemiddeld). Bij die laatste kreeg ik het voor mekaar ene Wouter voor te blijven die met staartpunt reed :wink: Niet slecht, toch voor zo'n smal manneke gelijk ikke. :wink:

//M5
Neo Prof
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 08 dec 2004, 2:02
Postcode: 2180
Locatie: Ekeren
Contacteer:

#23 Bericht door //M5 »

[quote="Wouter"]waar heb jij gelezen dat er niet getraind word??

quote]

Nergens, ik hoef dat in feite ook niet te lezen, ik weet dat gewoon :)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#24 Bericht door Wouter D »

goh, hij zijt ne slimme zeg, en ne rappe ook,
toch ferm he dat je die wouter kan voorblijven, en gezijt zelfs zo slim dat ge alle wedstrijden komt zodat ge hem int klassement ook voor blijft,

man man man, die mannekes die denken dat ze alles weten, die ben ik liever kwijt dan rijk...

neh... nu weet ge dat ook :idea:
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

//M5
Neo Prof
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 08 dec 2004, 2:02
Postcode: 2180
Locatie: Ekeren
Contacteer:

#25 Bericht door //M5 »

Wouter schreef:goh, hij zijt ne slimme zeg, en ne rappe ook,
toch ferm he dat je die wouter kan voorblijven, en gezijt zelfs zo slim dat ge alle wedstrijden komt zodat ge hem int klassement ook voor blijft,

man man man, die mannekes die denken dat ze alles weten, die ben ik liever kwijt dan rijk...

neh... nu weet ge dat ook :idea:
Da klassement interesseert me geen fuck man :) Is het daarom misschien dat je ze allemaal meerijdt? Ik dacht dat het allemaal om het PLEZIER ging? Duidelijk vergist :)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#26 Bericht door Wouter D »

ik amuzeer me op elke wedstrijd, al anders gehoord misschien?
das ookde reden dat ik niet train voor de top, ik train voor mijn eigen top, mezelf overtreffen :)

maar vanuit het standpunt van hpv kunnen we om den hoop wat aan te vullen wel een plaats innemen op zoveel mogelijk wedstrijden, anders krijg je op den duur drie rijders (of vier) voor een totaalklassement en de rest af en toe eens eentje, en voor vijf man kan je nieks organizeren, dan gaan we beter allemaal gezellig toeren,

en daar wringt natuurlijk het schoentje, de een gaan liever toeren, de ander liever racen, als je iedereen wilt believen doe je dus beide, is toch ook zo in gewone wielerbond alleen dat die duizend keer groter zijn :)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

//M5
Neo Prof
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 08 dec 2004, 2:02
Postcode: 2180
Locatie: Ekeren
Contacteer:

#27 Bericht door //M5 »

Wouter schreef:ik amuzeer me op elke wedstrijd, al anders gehoord misschien?
das ookde reden dat ik niet train voor de top, ik train voor mijn eigen top, mezelf overtreffen :)

maar vanuit het standpunt van hpv kunnen we om den hoop wat aan te vullen wel een plaats innemen op zoveel mogelijk wedstrijden, anders krijg je op den duur drie rijders (of vier) voor een totaalklassement en de rest af en toe eens eentje, en voor vijf man kan je nieks organizeren, dan gaan we beter allemaal gezellig toeren,

en daar wringt natuurlijk het schoentje, de een gaan liever toeren, de ander liever racen, als je iedereen wilt believen doe je dus beide, is toch ook zo in gewone wielerbond alleen dat die duizend keer groter zijn :)
Dat toeren doet hier in feite niet ter zake. Er had simpelweg nooit sprake moge zijn van een Gentse Liggers Team als er toch nooit getraind wordt. Als je spreekt van een team, komt daar logischerwijze het woordje training bij kijken. Als jij elke wedstrijd kan meerijden, kan je ook gemakkelijk hier in Antwerpen komen meetrainen met Patrick en ikzelf. De andere keer rijden wij tot bij jou, of we spreken een plaats af waarbij iedereen baat bij heeft. Lijkt me heus niet zo moeilijk hoor! Eigenlijk zou je iedereen die zich een lowracer of een hogere racer aanschaft moeten verplichten 2 à 3 wedstrijden per jaar mee te rijden dan, of je krijgt die fiets niet. Ofwel rijd je die wedstrijden niet, maar betaal je boven die aankoopprijs een bedrag dat naar HPV gaat.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#28 Bericht door Wouter D »

zeg, word elke bukker die een koersfiets koopt verplicht 2 a 3 wedstrijden mee te rijden, als je dat doet, worden er bijna geen lowracers meer verkocht, en dan snij je in het vel van de verkopers.

en omdat er sprake is van een team ...mag er dan niet individueel getraint worden naar eigen believen, moet er persee samen getraind worden, ge vergeet hier ook dat iedereen een eigen leven heeft een eigen agenda, den dag dat ge ligfietsers begint te verplichten, kunt ge alleen gaan fietsen, vrees ik.

trouwens: jij had toch de intentie van bij tim biesemans in zijn team te gaan, dus als het aan mij ligt mag je daar eens proberen je troep te verkopen.
moet je je in het "team" van de gentse liggers niet moeien.
er is pas sprake van een team als je teamgeld betaald een aan de wielerbond. zolang je dat niet doet is het allemaal informeel en kan iedereen zeggen wat em wil, (ja helaas ook jij)

dus zullen we maar afspreken dat jij eerst je troep verkoop in het Tim Biesemans team, ik heb wel mijn bronnen om te weten te komen wat het resultaat is.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

//M5
Neo Prof
Berichten: 237
Lid geworden op: wo 08 dec 2004, 2:02
Postcode: 2180
Locatie: Ekeren
Contacteer:

#29 Bericht door //M5 »

zeg, word elke bukker die een koersfiets koopt verplicht 2 a 3 wedstrijden mee te rijden, als je dat doet, worden er bijna geen lowracers meer verkocht, en dan snij je in het vel van de verkopers.

Rijden bukkers dan op lowracers? En daarbij, wie zich een lowracer aanschaft, koopt zo'n fiets toch niet om te toeren zeker? Is in feite precies zo met velomobielen, volledig gestroomlijnde fietsen, en daar gaan jullie dan lekker 20 kilometer per uur gemiddeld mee rijden, boeiend hoor! Dan pas koop je in mijn ogen zo'n fiets voor de show! Ohja, ik heb er eenmaal een meegereden met m'n Baron, daar ik geen hoge ligger heb, maar het was ook de laatste keer (met een lowracer) Bij aanschaf van een snelle of tragere ligger zou je als verkoper de klant in kwestie moeten informeren over wedstrijden (dit is bij Tim Biesemans reeds jaren het geval meen ik te weten) . Dus, wil je een Baron X-low, NME, Cobra, etc.. rijd je ofwel 2 à 3 wedstrijden per jaar mee ofwel zeg je "nee dank je" en betaal je gewoon een kleine meerprijs, die gaat naar HPV. Zo kan men op wedstrijden over meer prijzengeld beschikken, ofwel gaat dit geld naar projecten ofzo. Is toch niet zo erg denk ik he??

en omdat er sprake is van een team ...mag er dan niet individueel getraint worden naar eigen believen, moet er persee samen getraind worden, ge vergeet hier ook dat iedereen een eigen leven heeft een eigen agenda, den dag dat ge ligfietsers begint te verplichten, kunt ge alleen gaan fietsen, vrees ik.

Heb ik ooit gezegd dat het verplicht was samen te trainen? Er kan individueel getraind worden, maar x-aantal jaar samen een trainingsritje doen kan er toch wel af zeker? Wat ge zegt over da eigen leven, per jaar kunnen er genoeg toertochtjes af, dan zal er ook nog wel ruimte zijn zeker voor een trainingstocht nietwaar? Gewoon een datum vastleggen en KLAAR, verschrikkelijk moeilijk hoor!!

trouwens: jij had toch de intentie van bij tim biesemans in zijn team te gaan, dus als het aan mij ligt mag je daar eens proberen je troep te verkopen.
moet je je in het "team" van de gentse liggers niet moeien.
er is pas sprake van een team als je teamgeld betaald een aan de wielerbond. zolang je dat niet doet is het allemaal informeel en kan iedereen zeggen wat em wil, (ja helaas ook jij)

dus zullen we maar afspreken dat jij eerst je troep verkoop in het Tim Biesemans team, ik heb wel mijn bronnen om te weten te komen wat het resultaat is.

Ben jij plots de woordvoerder geworden van het """"Team"""? Ik moei mij niet in het """"Team"""", maar zeg gewoon mijn eigen mening eromtrent, punt. Ik reed vroeger wel is mee met zijn team, Sietse en Nico o.a (trainingsrit naar Herentals of Geel). Was erg fijn, al kon ik hen als het er echt op aankwam niet volgen. Door de jaren heen ben ik toch wel wat sterker geworden. Heb een paar weken terug gepolst bij Sietse of ie zin had dit in de zomer meer te doen, maar voorlopig steekt zijn agenda vol, binnekort maar is horen bij Nico dan. Op de piste x-aantal maanden terug kon ik Nico wel bijbenen. Hem heb ik dan ook gevraagd om meer te gaan fietsen, en ie vond dat een goed idee, al zit die ook geregeld in Gent. Btw, over resultaten gesproken, ik heb sinds gisteren een puntje voor op de Cobra, zorg jij maar dat je me kan bijbenen als we elkaar nog is tegenkomen. :wink: Welterusten.

Gast

#30 Bericht door Gast »

//M5
Op indoor-circuits vind ik het dan ook ergerlijk als je iemand voorbij moet die enkel en alleen voor zijn plezier bezig is, daar geraak je dan ook (met enige) moeite voorbij, en wedstrijd-ervaring heeft desbetreffende dan ook al niet echt.. Dan ben je in feite een stoorfactor en vorm je een gevaar voor anderen en voor jezelf.
Ge zijt goe bezig.
Dan wil ne mens al eens aan een hobby beginnen. Om een beetje plezier te beleven. Gaat ge de beginners nog een beetje wegpesten en zeggen dat ze stoorfactors zijn. Heb al niet veel goesting meer om met zo'n mensen samen een wedstrijdje te rijden.
Het is toch om het plezier zeker toch niet om leven en dood.
Ik denk dat ge beter Tom Boonen gaat vervangen in den tour; ge hebt ambitie jongen.

Gesloten