Zaterdag in een wedstrijd gesukkeld (BeND)

Planning en opvolging van wedstrijden
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wim
Site Admin
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 20:59
Postcode: 2930
Fiets: M5 low racer
Locatie: België
Contacteer:

Zaterdag in een wedstrijd gesukkeld (BeND)

#1 Bericht door wim »

Ja, zaterdag 13 september was er naast het velomobielen event ook nog een BeND wedstrijd op de velodroom in Gent.
(BeND staat voor België Nederland Duitsland)
Een van de deelnemers was Haiden (alias recumby), die we natuurlijk als kersvers lid van ghendtseliggers aangemoedigd hebben.
We konden natuurlijk niet tippen aan Haidens moeder, wiens stem minstens 30 db sterker was. "Geeft u Haiden !"
Op zulks moment zag je haiden duidelijk een tandje bijsteken.
Tussen de snelle categorie en de trage categorie in was er een pause van 10 minuten, dus zag ik mijn kans schoon om een paar rondjes te fietsen op de piste.
Opeens werd mij gevraagd of ik ook wou meedoen.
Nee, ik was hier helemaal niet op voorbereid, had ook geen helm mee, was niet ingeschreven, enz...
Zegt Haiden tegen mij : hier, je mag mijn helm gebruiken, doe maar mee, zo'n kans krijg je niet dikwijls.
Allez, na wat aandringen toch maar beslist om mee te doen, voor de fun.
De eerste rondjes er serieus ingevlogen aan 45/u, top was 48.
Na een 10tal rondjes begon m'n hartslag precies wat over de toeren te raken en stelde ik mij als doel om boven de 40 te blijven, ik moest het toch een uur kunnen volhouden.
Door het feit dat er een aantal tragere deelnemers tussen zaten, moest ik dikwijls hoger gaan rijden, wat natuurlijk niet zo efficient is omdat je dan meer afstand aflegt.
Als ik laag bleef, en dan ingehaald werd door de snelle jongens, moest ik natuurlijk remmen voor de tragere, aangezien ik geen ruimte had om in te halen. Hier zou een spiegeltje zeker van pas komen.
Resultaat : ben 8ste gefinished op 19 deelnemers, 162 rondjes gedaan wat overeenkomt met 40,5/u
De winnaar had 179 rondjes, of 44,7/u
de uitslagen vind je normaal gezien op http://www.ligfiets.net/wedstrijden

Het was hoe dan ook een leuke ervaring. Vooral als je laag blijft en aan 45/u de bocht ingaat, voel je het effect van de middelpuntvliedende kracht.
Als ik nog eens zou meedoen : Trainen, energiedrank meenemen, geen zware kost 's middages, en : ik wil ook een staartpuntje.

Vandaar deze nieuwe rubriek : trainingstochten om aan de conditie te werken.
Wim Willems

Gebruikersavatar
Recumby
Neo Prof
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 19:45
Postcode: 8755
Fiets: M5 low racer
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#2 Bericht door Recumby »

Jaja, mijn ma heeft haar entree duidelijk niet gemist. Zo heb ik idd mogen vernemen dat omstaanders achteruitdeinsden tijdens haar aanmoedigingen... :?

Ik hoop dat je je geamuseerd hebt tijdens die wedstrijd. Er zijn nog wel enkele Ghendtseliggers die van snelheid houden, dus kunnen we gerust eens een "snelle" tourtocht/trainingstocht houden voor de geïnteresseerden. Tegen volgend jaar kunnen we dan met het raceteam van de Ghendtse liggers aantreden aan de wedstrijd *droomdroomdroom* We zijn nu toch al met z'n drieën he! en we hebben nog een hele winter om ons te organiseren....

Ik heb alleszins enorm genoten om mee te rijden. (ook enorm afgezien... :D ).
go veggie, but above all, go BENT! www.ligfietser.tk

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

raceteam

#3 Bericht door Wouter D »

man man man, het is toch een droom van ons recumby om ons eigen team te starten he, nu en dan hoor ik dat al eens waaien. Helaas is deze jongen niet snel genoeg om aan het wiel van deze drie te blijven hangen, laat staan dat hij kan racen, dus je zal toch elders je vierde man moeten zoeken om te kaarten.

wouter - meesmuilend toekijken en zich afvragen waarom ik dat niet kan - Delanote
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Recumby
Neo Prof
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 19:45
Postcode: 8755
Fiets: M5 low racer
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: raceteam

#4 Bericht door Recumby »

Wouter schreef:dus je zal toch elders je vierde man moeten zoeken om te kaarten.

wouter - meesmuilend toekijken en zich afvragen waarom ik dat niet kan - Delanote
heb vierde man al gevonden :P :lol: Renaat!!
die geplande trainingstochtjes zijn niet verkeerd te begrijpen he, het zijn nl trainingstochtjes, er zal dus geen gemiddelde van 46 gereden worden he. we rijden gewoon wat sneller dan de toerliggers. Als je wat kan zweten kom je gewoon meefietsen !
go veggie, but above all, go BENT! www.ligfietser.tk

Gebruikersavatar
renaat
Helper
Berichten: 360
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 10:16
Postcode: 9820
Fiets: M5 CLR
Locatie: Merelbeke
Contacteer:

#5 Bericht door renaat »

I'm in.

Volgend seizoen race ik mee. AL rij ik onder de 40km/u, ik laat het niet aan mijn hart komen. Het kan enkel verbeteren met harder te trainen. En als dat nog niet lukt dan nog een lagere fiets met een staartpunt er boven op, of beter gezegd vanachter erop. Maar ik maak me geen illusies, de manier waarop Haiden reed was klasse en zal ik niet kunnen evenaren.

Wist je overigens Haiden, dat ik zoveel spijt had dat ik niet op de piste gereden had dat ik zondag terug gekomen ben en ... jawel, ik kreeg het voor elkaar om op de piste te mogen rijden. (dank je wel man van de velomobiel organisatie die het voor mij geregeld heeft)
Na 2 schuchtere rondjes op het blauwe vlak ben ik er ingevlogen, een geweldige sensatie! Dus de volgende keer blijf ik niet aan de kant staan.

Greetz
Greetz,

renaat

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

hoezo, zoals haiden reed

#6 Bericht door Wouter D »

is renaat daar dan geweest?? nou heb ik weer iets gemist veronderstel ik.

- sebiet in koolskamp gaan solliciteren -
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Recumby
Neo Prof
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 19:45
Postcode: 8755
Fiets: M5 low racer
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#7 Bericht door Recumby »

ik ben blij te lezen dat je toch nog op de piste geraakt bent! =D>
go veggie, but above all, go BENT! www.ligfietser.tk

Dries@fietser

#8 Bericht door Dries@fietser »

De man van de velomobielorganisatie laat weten dat ie OOIT nog eens gaat vlammen op een wedstrijd. Het zou wel leuk zijn om eens in een team te rijden waarin ik op zijn minst meekan (vroeger probeerde ik in het wiel te raken van mannen als Igor en Frederik)

Gebruikersavatar
mathias
Helper
Berichten: 289
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 11:06
Postcode: 9050
Fiets: Rode Challenge Hurricane
Locatie: gentbrugge
Contacteer:

#9 Bericht door mathias »

en om ervoor te zorgen dat niemand van jullie moet zeggen dat ie laatste was heb ik mij ook voorgenomen om nekeer mee te koersen, al zal het dan zijn met een aangepaste(hopelijk) hurri. :D
Mathias

Plaats reactie