Milan geschiedenis opgerakeld

Verslagen over evenementen, toertochten, reizen...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
jantje
Helper
Berichten: 314
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 20:51
Postcode: 2520
Fiets: Omafiets
Velomobiel: Milan GT , WAW, eWAW
Contacteer:

Milan geschiedenis opgerakeld

#1 Bericht door jantje »

Dag iedereen,
Ik kwam via facebook hierbij terecht:
https://www.miwik.de/?p=5603&fbclid=IwA ... =1&slide=1
Ik ga er van uit dat het hier waarschijnlijk al wel eens voorbij kwam, maar ik kende het zelf niet dus recent zal het dus vermoedelijk niet geweest zijn.
Veel leesplezier!

Kriebelt het bij het zien van deze beelden bij nog iemand om er zelf aan te beginnen? :D

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

Re: Milan geschiedenis opgerakeld

#2 Bericht door Brechtix »

Mooi om te lezen.

Helaas blijkt er zeer weinig interesse voor de Milan te zijn in Belgie. Na 4.5 jaar in de showroom heb ik deze week onze demo Milan SL Carbon verkocht.

De perfecte kandidaat wel: een eOrca rijder met genoeg technisch inzicht om zo een delicaat topproduct optimaal te houden. De Milan SL wordt zijn hobby-scheurijzer, de eOrca blijft het werkpaard van alle dag.

Nu de Milan overgenomen is door Velomobiel.ro, denk ik dat er geen Kevlar versies meer kunnen gemaakt worden. Dus voor weggebruik zal ik die niet meer aanbieden, of het ware op bestelling.

Spijtig want ik had veel bewondering en respect voor pioniers Jens en Helge van Räderwerk. Ik weet dat ze er veel geld in gepompt hebben, dat kon niet blijven duren.
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Maddox
Neo Prof
Berichten: 213
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 17:37
Postcode: 1800
Fiets: Azub Tricon 26 BJ2020
Contacteer:

Re: Milan geschiedenis opgerakeld

#3 Bericht door Maddox »

De Milan is dan ook een lange afstands kilometer vreter.
Waar kan je in Vlaanderen 500 meter rijden zonder een zij- of dwarsstraat tegen te komen, waar je als ligger geen 5 paar extra ogen nodig hebt? (Sorry Limburg, daar is het mogelijk)


In landen zoals Duitsland, Frankrijk en dergelijke kan je gerust een ritje van 30-50 km doen tussen 2 stadjes, zonder noemenswaardig verkeer tegen te komen.

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

Re: Milan geschiedenis opgerakeld

#4 Bericht door Brechtix »

Klopt. Ik reed net nog op de ´fietsostrade´ naar Kortrijk. Tussen Gent en Deinze moet je zowat elke KILOMETER voorrang verlenen aan onnozele wegskes.
Maar beter dan vroeger, eerst door Gent en dan 20 km omweg via de kanalen.
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Maddox
Neo Prof
Berichten: 213
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 17:37
Postcode: 1800
Fiets: Azub Tricon 26 BJ2020
Contacteer:

Re: Milan geschiedenis opgerakeld

#5 Bericht door Maddox »

Voor ik ligger werd, was (en ben het nog steeds) ik motorrijder. Geen slechte voorbereiding , 30 jaar op 2 gemotoriseerde wielen zonder ongeval. (goeie beschermengel, dat helpt)

Maar als ligfietser is het nog net dat tikje "specialer".

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: Milan geschiedenis opgerakeld

#6 Bericht door fcapri »

ik heb toch aardig wat leuke stukken dat ik toch kan doorvlammen.
vroeger reed ik van waregem naar oostende.
waregem-roeselare langs de vaart, 20km waar je amper aan je remmen komt/
roeselare-torhout op een 4-5 ronde punten na kan je toch ook 12km doorgaan (wel goei schokdempers steken, want het fietspad...)
en dan van torhout naar oostende op de grote baan, 20km knallen met autos die je voorbij vliegen en waar je mee gezogen wordt... en dan ellende in de stad hé :mrgreen:
nu woon ik in kortemark: hele boel kleine baantjes waar je gewoon doorvlamt omdat er geen kat rijd (en fietspad toch voorrang heeft)

motor rijder ook geweest, jarenlang winter en zomer met de motor op de baan. vanaf mijn voorlopig rijbewijs met een CBR900RR rondgereden en die paar jaar terug verkocht omdat het niet te doen is van de flitspalen (zo een moto is niet geschikt om minder dan 70km/h mee te rijden). dagelijkse job + avondschool. wel vaak schrikken als het om 22h00 in de winter ineens glad ligt (zo ne fireblade uit 93 in sneeuw/ijzel [-X ). al een paar keer uitgegeken achter een bruut laagtoerig koppelmonster (triump rocket 3 bv, 2300 3cyl :mrgreen: ). geen hoge snelheden meer, maar vollop acceleratie

Plaats reactie