DIY Elektrisch aanhangwagen
-
- dokter
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
- Postcode: 8610
- Fiets: FAW27
- Locatie: kortemark
- Contacteer:
Re: DIY Elektrisch aanhangwagen
voor batterijen, enerprof.de
ik haal dat niet uit china, teveel kans voor namaak.
heb deze week mijn 36V 20Ah aangekregen, accu koste 277€, BMS 20€, lader 4A 30€
ik haal dat niet uit china, teveel kans voor namaak.
heb deze week mijn 36V 20Ah aangekregen, accu koste 277€, BMS 20€, lader 4A 30€
- bicky
- General Manager
- Berichten: 3872
- Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
- Postcode: 8700
- Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
- Locatie: Tielt (wst-vl)
- Velomobiel: Mango+ (2011)
- Contacteer:
Re: DIY Elektrisch aanhangwagen
Tof project. kwam eergisteren nog net een soortgelijk idee tegen van een kickstarter die zijn doel niet gehaald heeft
en tuurlijk willen we foto's zien. je kan deze hier posten of via een google foto album delen.
En wat linken naar besteld materiaal zijn ook altijd interessant voor de knutselaars onder ons.
bij 85€ voor een batterij heb ik wel enkele vraagtekens. dat kan niet veel capaciteit hebben.
en tuurlijk willen we foto's zien. je kan deze hier posten of via een google foto album delen.
En wat linken naar besteld materiaal zijn ook altijd interessant voor de knutselaars onder ons.
bij 85€ voor een batterij heb ik wel enkele vraagtekens. dat kan niet veel capaciteit hebben.
-
- Helper
- Berichten: 315
- Lid geworden op: di 24 okt 2017, 20:51
- Postcode: 2520
- Fiets: Omafiets
- Velomobiel: Milan GT , WAW, eWAW
- Contacteer:
Re: DIY Elektrisch aanhangwagen
Foto's!!
-
- dokter
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
- Postcode: 8610
- Fiets: FAW27
- Locatie: kortemark
- Contacteer:
Re: DIY Elektrisch aanhangwagen
vooral dat... mijn goedkope 'plug&play' RC batterijen had ik voor 80€ ongeveer 3Ah op 36V.
een goeie 18650 met aardige capaciteit kost toch 3-4€, 10stuks zit je al direct op 40€. daar nog het aan elkaar zetten bij...
- Kimmeke
- Junior
- Berichten: 61
- Lid geworden op: wo 27 feb 2008, 13:22
- Postcode: 3580
- Fiets: Nazca Cruiser
- Locatie: Beringen
- Velomobiel: Quest XS 027 /2012
- Contacteer:
Re: DIY Elektrisch aanhangwagen
OK, voor zover de links werkend blijven natuurlijk?
Batterij 10s4p 36-42V : https://nl.aliexpress.com/item/40007854 ... 4c4de32MXL
Uit interesse voor de kwaliteit heb ik me idd ook een energie meter besteld: https://nl.aliexpress.com/item/40009598 ... 4c4de32MXL
Connector van de trailer naar de VM, type: https://nl.aliexpress.com/item/40001558 ... 4c4de32MXL
motor sturingen: https://nl.aliexpress.com/item/32837049 ... 4c4dq9mGp5
Gashendel met voltmeter en schakelaar: https://nl.aliexpress.com/item/40006860 ... 4c4daAJ02O
Drukknopje om in achteruit te kunnen schakelen heb ik nog wel liggen.
Auto zekering heb ik er toch maar tussen geplaatst. Al enkele malen aan het DC lassen geweest en dat voelt niet fijn aan
10A is OK met de hooverboard batterij maar na 2 maal stuk gesprongen met de batterij van mama haar fiets leek het met 15 A wel te gaan.
Wel ongelofelijk hoe snel je vonken trekt.
Ik ben niet tevreden over de vering van de gekochte trailer (ziet er fijn uit maar er is zo goed als geen indrukking mogelijk) dus als ik er zelf één maak wil ik hiervoor een beter concept. Lijkt me ook beter om de wielen meer in het midden van de trailer te krijgen zodat de neerwaarts kracht op de trekhaak zo goed als opgeheven wordt.
Batterij 10s4p 36-42V : https://nl.aliexpress.com/item/40007854 ... 4c4de32MXL
Uit interesse voor de kwaliteit heb ik me idd ook een energie meter besteld: https://nl.aliexpress.com/item/40009598 ... 4c4de32MXL
Connector van de trailer naar de VM, type: https://nl.aliexpress.com/item/40001558 ... 4c4de32MXL
motor sturingen: https://nl.aliexpress.com/item/32837049 ... 4c4dq9mGp5
Gashendel met voltmeter en schakelaar: https://nl.aliexpress.com/item/40006860 ... 4c4daAJ02O
Drukknopje om in achteruit te kunnen schakelen heb ik nog wel liggen.
Auto zekering heb ik er toch maar tussen geplaatst. Al enkele malen aan het DC lassen geweest en dat voelt niet fijn aan
10A is OK met de hooverboard batterij maar na 2 maal stuk gesprongen met de batterij van mama haar fiets leek het met 15 A wel te gaan.
Wel ongelofelijk hoe snel je vonken trekt.
Ik ben niet tevreden over de vering van de gekochte trailer (ziet er fijn uit maar er is zo goed als geen indrukking mogelijk) dus als ik er zelf één maak wil ik hiervoor een beter concept. Lijkt me ook beter om de wielen meer in het midden van de trailer te krijgen zodat de neerwaarts kracht op de trekhaak zo goed als opgeheven wordt.
-
- dokter
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
- Postcode: 8610
- Fiets: FAW27
- Locatie: kortemark
- Contacteer:
Re: DIY Elektrisch aanhangwagen
en daar rammelt het verhaal al.
10S4P met samsung INR18650-33G dat 14000mAh zou hebben. die specifieke samsung cell heeft 3150mAh volgens datasheet.
https://www.imrbatteries.com/content/samsung_33G.pdf
4Parallel zo komt dan op 12600mah.
ALS het daadwerkelijk echte cellen zijn, is dat nog een aardig getal. maar omdat ze al liegen in de echte capaciteit, waarbij ze ook het cel type vermelden, is elke geloofwaardigheid al weg bij mij.
de goedkoopste 3100mAh samsung cell (INR18650-32E 3100mAh) kost al 2,15€ als je er 600 van koopt. neem nog maar 2€/stuk.
40 cellen aan 2€ kost al minstens 80€. daar nog de connectors, BMS, assemblage kost... ik geloof niet dat ze die aan 79€ kunnen maken dan. lijkt dat ze dan wel andere cellen in steken, of namaak samsung cellen. probeer die enigsinds in een vuurvaste behuizing /zak te steken, want die accu vertrouw ik voor geen haar.
dus ik denk, een chingchong accu, met een samsung folie er rond waar 3500mAh op gedrukt staat in het beste geval.
een dergelijk accupack kost al minstens 3x zoveel
https://enerprof.de/en/ebike-batteries/ ... ith-v3?c=9
10S4P met samsung INR18650-33G dat 14000mAh zou hebben. die specifieke samsung cell heeft 3150mAh volgens datasheet.
https://www.imrbatteries.com/content/samsung_33G.pdf
4Parallel zo komt dan op 12600mah.
ALS het daadwerkelijk echte cellen zijn, is dat nog een aardig getal. maar omdat ze al liegen in de echte capaciteit, waarbij ze ook het cel type vermelden, is elke geloofwaardigheid al weg bij mij.
de goedkoopste 3100mAh samsung cell (INR18650-32E 3100mAh) kost al 2,15€ als je er 600 van koopt. neem nog maar 2€/stuk.
40 cellen aan 2€ kost al minstens 80€. daar nog de connectors, BMS, assemblage kost... ik geloof niet dat ze die aan 79€ kunnen maken dan. lijkt dat ze dan wel andere cellen in steken, of namaak samsung cellen. probeer die enigsinds in een vuurvaste behuizing /zak te steken, want die accu vertrouw ik voor geen haar.
dus ik denk, een chingchong accu, met een samsung folie er rond waar 3500mAh op gedrukt staat in het beste geval.
een dergelijk accupack kost al minstens 3x zoveel
https://enerprof.de/en/ebike-batteries/ ... ith-v3?c=9
- Kimmeke
- Junior
- Berichten: 61
- Lid geworden op: wo 27 feb 2008, 13:22
- Postcode: 3580
- Fiets: Nazca Cruiser
- Locatie: Beringen
- Velomobiel: Quest XS 027 /2012
- Contacteer:
Re: DIY Elektrisch aanhangwagen
Na test krijg ik een 6,5 Ah eruit vooraleer de spanning te fel wegzakt bij belasting.
Zondag ritje van 60 km tegen 30 km/uur met de aanhangwagen gedaan. Onderweg wel een klein uurtje aan de lader (2A) gehangen. Natuurlijk ik even goed meeduwend als anders. Laatste 5 km ging het geleidelijk aan minder omdat bij te grote belasting de BMS in veiligheid ging. Er was geen zon te zien dus zonnepaneel heeft niets kunnen bijladen.
Uiteindelijk heb ik als vering voor kunststof dempers (loopweg 43mm) van ACE gekozen.Het rijden loop vrij stabiel. Door het grotere traagheidsmoment van de lange bak moet ik wel wat voorzichtig zijn bij grotere hobbels of verkeersdrempels. Ik hoop dat de sterkte van de velomobiel ter hoogte van de trekhaak ook voldoende is.
Zondag ritje van 60 km tegen 30 km/uur met de aanhangwagen gedaan. Onderweg wel een klein uurtje aan de lader (2A) gehangen. Natuurlijk ik even goed meeduwend als anders. Laatste 5 km ging het geleidelijk aan minder omdat bij te grote belasting de BMS in veiligheid ging. Er was geen zon te zien dus zonnepaneel heeft niets kunnen bijladen.
Uiteindelijk heb ik als vering voor kunststof dempers (loopweg 43mm) van ACE gekozen.Het rijden loop vrij stabiel. Door het grotere traagheidsmoment van de lange bak moet ik wel wat voorzichtig zijn bij grotere hobbels of verkeersdrempels. Ik hoop dat de sterkte van de velomobiel ter hoogte van de trekhaak ook voldoende is.
-
- Helper
- Berichten: 315
- Lid geworden op: di 24 okt 2017, 20:51
- Postcode: 2520
- Fiets: Omafiets
- Velomobiel: Milan GT , WAW, eWAW
- Contacteer:
Re: DIY Elektrisch aanhangwagen
Dat is ook mijn ervaring met chinese batterijen.
Juni besteld, begin augustus geleverd. 7 keer mee naar het werk kunnen rijden (net geen 30km, nooit helemaal daar geraakt) voordat enkele cellen zo hard beschadigd waren dat het BMS al na 0.5km dichtsloeg.
Niets waard dus.
Ben jij er nog iets mee om eventuele goeie cellen te recuperen?
Ik rij ondertussen al weer even zonder motor (dat gaat beter want het vrijwiel zit na de vertanding in de motor en dus moest die vertanding bij trappen permanent mee draaien met enkele KM/h verlies)
Juni besteld, begin augustus geleverd. 7 keer mee naar het werk kunnen rijden (net geen 30km, nooit helemaal daar geraakt) voordat enkele cellen zo hard beschadigd waren dat het BMS al na 0.5km dichtsloeg.
Niets waard dus.
Ben jij er nog iets mee om eventuele goeie cellen te recuperen?
Ik rij ondertussen al weer even zonder motor (dat gaat beter want het vrijwiel zit na de vertanding in de motor en dus moest die vertanding bij trappen permanent mee draaien met enkele KM/h verlies)
-
- dokter
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
- Postcode: 8610
- Fiets: FAW27
- Locatie: kortemark
- Contacteer:
Re: DIY Elektrisch aanhangwagen
ik rijd nu al 1jaar met RC batterijen van hobbyking, deze hebben er nu al een 180 laadbeurten op zitten zonder problemen.
https://hobbyking.com/en_us/turnigy-300 ... ack-1.html
zo heb ik er 6 bij elkaar zitten. want die waren allen samen toch iets goedkoper (en meer keuze bij de 5S batterijen)
2x 18,5V in serie, (=36V) en zo 3 keer parallel om 9Ah te halen.
voordeel is dat je maar kabeltjes hoeft te verbinden, en je geen speciale lasapparatuur moet hebben om cellen te puntlassen.
http://www.fordcapri.be/fcapri/allewede ... 07-08.jpg
je kan eventueel ook voor een 10S direct gaan, heb je minder soldeerwerk. BMS inpluggen, connector aansluiten en laadfiche voorzien. kostprijs 84€ voor 4Ah (je kan er ook 2 parallel zetten voor mee capaciteit)
https://hobbyking.com/en_us/zippy-compa ... -xt90.html
met het langere traject nu heb ik er nog een 36V 20Ah bij gezet van enerprof. ik heb gewoon losse gepuntlaste cellen gekocht en zelf behuizing, bms, en bekabeling aan gezet
deze is nu al 80 laadbeurten in gebruik en doet het ook nog goed.
laatste werkdag nog 24Ah uit gehaald en ze was nog niet leeg (29Ah in totaal)
https://hobbyking.com/en_us/turnigy-300 ... ack-1.html
zo heb ik er 6 bij elkaar zitten. want die waren allen samen toch iets goedkoper (en meer keuze bij de 5S batterijen)
2x 18,5V in serie, (=36V) en zo 3 keer parallel om 9Ah te halen.
voordeel is dat je maar kabeltjes hoeft te verbinden, en je geen speciale lasapparatuur moet hebben om cellen te puntlassen.
http://www.fordcapri.be/fcapri/allewede ... 07-08.jpg
je kan eventueel ook voor een 10S direct gaan, heb je minder soldeerwerk. BMS inpluggen, connector aansluiten en laadfiche voorzien. kostprijs 84€ voor 4Ah (je kan er ook 2 parallel zetten voor mee capaciteit)
https://hobbyking.com/en_us/zippy-compa ... -xt90.html
met het langere traject nu heb ik er nog een 36V 20Ah bij gezet van enerprof. ik heb gewoon losse gepuntlaste cellen gekocht en zelf behuizing, bms, en bekabeling aan gezet
deze is nu al 80 laadbeurten in gebruik en doet het ook nog goed.
laatste werkdag nog 24Ah uit gehaald en ze was nog niet leeg (29Ah in totaal)
- Kimmeke
- Junior
- Berichten: 61
- Lid geworden op: wo 27 feb 2008, 13:22
- Postcode: 3580
- Fiets: Nazca Cruiser
- Locatie: Beringen
- Velomobiel: Quest XS 027 /2012
- Contacteer:
Re: DIY Elektrisch aanhangwagen
Merci voor de info.
Wat zijn die 2 blauwe kastjes en 1 zwarte kastje in het midden?
Mijn Li-ion heeft zijn eigen BMS aan boord. Hoe zit dat met die LiPo's omdat je spreekt van BMS inpluggen?
Mijn Li-ion laad ik op met 42V lader en groen/rood lampje. Jouw adapter is slechts 36V... doet me vermoeden dat dat zwarte kastje jouw een aanduiding geeft van de laadstatus?
Heb je ook altijd een zekering achter je batterijen zitten. Na enkele keren aan het lassen geweest te zijn met de batterijen en enkele Chineese spanningsomvormer te hebben opgeblazen tracht ik nu standaard dadelijk achter de batterij en spanningsomvormer een zekering te plaatsen. (Ondertussen ook al enkele malen laten springen)
Bij mijn info tocht heb ik gelezen dat het geen goed idee is om verschillende Li Ion batterij pakketten in parallel te plaatsen. En zeker niet als ze niet tot dezelfde spanning zijn opgeladen aangezien de oplaadstroom beperkt is en de ontladende batterij dan de ladende zou kunnen beschadigen. Hebben die Lipo's daar niet zo'n last van?
Mooi verpakt. Nu wel niet echt iets om het treinstation of Zaventem Airport mee binnen te gaan. Ze zouden je nog als terrorist aanpakken
Wat zijn die 2 blauwe kastjes en 1 zwarte kastje in het midden?
Mijn Li-ion heeft zijn eigen BMS aan boord. Hoe zit dat met die LiPo's omdat je spreekt van BMS inpluggen?
Mijn Li-ion laad ik op met 42V lader en groen/rood lampje. Jouw adapter is slechts 36V... doet me vermoeden dat dat zwarte kastje jouw een aanduiding geeft van de laadstatus?
Heb je ook altijd een zekering achter je batterijen zitten. Na enkele keren aan het lassen geweest te zijn met de batterijen en enkele Chineese spanningsomvormer te hebben opgeblazen tracht ik nu standaard dadelijk achter de batterij en spanningsomvormer een zekering te plaatsen. (Ondertussen ook al enkele malen laten springen)
Bij mijn info tocht heb ik gelezen dat het geen goed idee is om verschillende Li Ion batterij pakketten in parallel te plaatsen. En zeker niet als ze niet tot dezelfde spanning zijn opgeladen aangezien de oplaadstroom beperkt is en de ontladende batterij dan de ladende zou kunnen beschadigen. Hebben die Lipo's daar niet zo'n last van?
Laatst gewijzigd door Kimmeke op zo 04 okt 2020, 1:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Kimmeke
- Junior
- Berichten: 61
- Lid geworden op: wo 27 feb 2008, 13:22
- Postcode: 3580
- Fiets: Nazca Cruiser
- Locatie: Beringen
- Velomobiel: Quest XS 027 /2012
- Contacteer:
Re: DIY Elektrisch aanhangwagen
Aangezien ik toch al verschillende malen een vonk getrokken heb en zelfs eens een aansluitpin weggesmolten ga ik me daar voorlopig nog niet aan wagen. Ik zou al telkens schrik krijgen denk ik als ik de connectors van de configuratie van fcapri moet aansluiten.
-
- dokter
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
- Postcode: 8610
- Fiets: FAW27
- Locatie: kortemark
- Contacteer:
Re: DIY Elektrisch aanhangwagen
die blauwe bakjes zijn balance laders BC-4S15D. daarmee kan ik de cellen extern ook eens balanceren, want vertrouw die BMS allemaal niet.
die zwarte is een battery monitor
ivm die BMS, die RC batterijen hebben een balance stekker. daarmee kan ik ze opladen via die blauwe bakjes, maar die kabels gebruik je dan ook om je BMS aan te sluiten. op deze manier.
t is plug and play dus
een 10S li-ion battery is gemiddled 36-37V. leeg is ze 30V, vol is ze 42V.
Een 36V li-ion lader gaat dus tot 42V. maar als je een lader hebt tot 42V, is dat dus identiek dezelfde.
de mijne heeft ook een rood lichtje als die oplaad, en gaat groen als de accu op 42V komt.
beide batterijen heb ik op 42V gezet, en daarna met elkaar verbonden. ze hangen die permanent parallel, zowel bij ontladen als opladen.
als je hierboven bij mijn foto kijkt van die roze batterijen, daar staan ze ook met 4 in parallel, en kan absoluut geen kwaad zolang ze maar continue verbonden blijven.
zekeringen heb ik niet, ik gebruik dunne draad (dacht 1,5mm² rood-zwarte draad). de RC batterij kan 40C leveren, met 9Ah kan die dus piek 360A leveren. bij een deftige kortsluiting zal mijn draad als zekering spelen en doorbranden
eens opgekuisd ziet dat er allemaal zo gevaarlijk niet meer uit hoor. het glas is ook grijs gespoten nu, dus zie je eigenlijk enkel een grijs koffertje. connectors zitten in de zijkant verwerkt nu, dus ook geen draadjes meer
http://www.fordcapri.be/fcapri/alleweder/accu.jpg
momenteel ziet er alles er zo uit. 3D geprinte behuizingen en dan beide in een 'koelzakje'. op laatste foto zie je al wat onbalance weer. 3.59-3.63-3.61-3.61-3.62V. t is natuurlijk peanuts, maar zo begint het.
als de accus volledig ontladen worden, zal de ene op 3.00V eindigen, en de andere op 2.96 en dat is TE laag waardoor die iets sneller verslijt. verschil zal naarmate de laadbeurten toenemen, dus verergeren. dus als ze vol zijn, hang ik ze elke maand eens aan die blauwe bakjes zodat ze ALLEMAAL op 4.20V staan weer en niet op 4.16.
het 2de pack van 5 batterijen is iets beter.
3.62-3.63-3.64-3.64 en 3,63V. slechts max 0,2V verschil onderling
die zwarte is een battery monitor
ivm die BMS, die RC batterijen hebben een balance stekker. daarmee kan ik ze opladen via die blauwe bakjes, maar die kabels gebruik je dan ook om je BMS aan te sluiten. op deze manier.
t is plug and play dus
een 10S li-ion battery is gemiddled 36-37V. leeg is ze 30V, vol is ze 42V.
Een 36V li-ion lader gaat dus tot 42V. maar als je een lader hebt tot 42V, is dat dus identiek dezelfde.
de mijne heeft ook een rood lichtje als die oplaad, en gaat groen als de accu op 42V komt.
beide batterijen heb ik op 42V gezet, en daarna met elkaar verbonden. ze hangen die permanent parallel, zowel bij ontladen als opladen.
als je hierboven bij mijn foto kijkt van die roze batterijen, daar staan ze ook met 4 in parallel, en kan absoluut geen kwaad zolang ze maar continue verbonden blijven.
zekeringen heb ik niet, ik gebruik dunne draad (dacht 1,5mm² rood-zwarte draad). de RC batterij kan 40C leveren, met 9Ah kan die dus piek 360A leveren. bij een deftige kortsluiting zal mijn draad als zekering spelen en doorbranden
eens opgekuisd ziet dat er allemaal zo gevaarlijk niet meer uit hoor. het glas is ook grijs gespoten nu, dus zie je eigenlijk enkel een grijs koffertje. connectors zitten in de zijkant verwerkt nu, dus ook geen draadjes meer
http://www.fordcapri.be/fcapri/alleweder/accu.jpg
momenteel ziet er alles er zo uit. 3D geprinte behuizingen en dan beide in een 'koelzakje'. op laatste foto zie je al wat onbalance weer. 3.59-3.63-3.61-3.61-3.62V. t is natuurlijk peanuts, maar zo begint het.
als de accus volledig ontladen worden, zal de ene op 3.00V eindigen, en de andere op 2.96 en dat is TE laag waardoor die iets sneller verslijt. verschil zal naarmate de laadbeurten toenemen, dus verergeren. dus als ze vol zijn, hang ik ze elke maand eens aan die blauwe bakjes zodat ze ALLEMAAL op 4.20V staan weer en niet op 4.16.
het 2de pack van 5 batterijen is iets beter.
3.62-3.63-3.64-3.64 en 3,63V. slechts max 0,2V verschil onderling
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
Re: DIY Elektrisch aanhangwagen
https://images.app.goo.gl/ZsWBhTouuJWUk3WU6
15jaar geleden had cabbike 'de powerbox' als hulpaandrijving. Misschien kan je het net eens afschuimen naar hoe dat in elkaar zat.
15jaar geleden had cabbike 'de powerbox' als hulpaandrijving. Misschien kan je het net eens afschuimen naar hoe dat in elkaar zat.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
-
- Public Relations
- Berichten: 985
- Lid geworden op: wo 23 jun 2010, 10:59
- Postcode: 1880
- Fiets: quest 404
- Locatie: Kapelle op den bos
- Contacteer:
Re: DIY Elektrisch aanhangwagen
als je last hebt van vonk trekken bij aansluiten gebruik je de verkeerde connectoren (don't ask me how i know ) .xt60 en 90 bestaat in een versie voor verbinden onder last ( condensators van de controller laden zich direct vol met alles wat ze kunnen krijgen ) . https://lunacycle.com/batteries/connect ... -pigtails/
de nieuwe 21700 cellen zijn trouwens ook wel interessant aan het worden
Samsung INR21700-40T 4000mAh - 35A
de laatste paar batterijen die ik heb gemaakt waren allemaal zonder bms . ( bijna elk probleem kwa batterijen ervoor was te herleiden naar de bms ) .een deftige bms kost meer dan de gemiddelde batterypack.
gewoon af en toe eens aan een ballancer hangen werkt voor mij . wel enkel cellen van een betrouwbare verkoper en deftige kabels en verbindingen ( meestal ruim overbemeten) .
de nieuwe 21700 cellen zijn trouwens ook wel interessant aan het worden
Samsung INR21700-40T 4000mAh - 35A
de laatste paar batterijen die ik heb gemaakt waren allemaal zonder bms . ( bijna elk probleem kwa batterijen ervoor was te herleiden naar de bms ) .een deftige bms kost meer dan de gemiddelde batterypack.
gewoon af en toe eens aan een ballancer hangen werkt voor mij . wel enkel cellen van een betrouwbare verkoper en deftige kabels en verbindingen ( meestal ruim overbemeten) .
https://www.amazon.fr/photos/share/MrLXSbl3la41l1SvduOWfw7xxUOfVT4bghen8rpBST2
https://www.amazon.fr/photos/share/Rs9I2i6rvOklIYpwAD22A1qJQoV3NxsKnhOmF4RZM1C
https://www.amazon.fr/photos/share/Rs9I2i6rvOklIYpwAD22A1qJQoV3NxsKnhOmF4RZM1C