Als beginner in een race

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
NL-ligger
Public Relations
Berichten: 886
Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
Postcode: 8244AM
Fiets: Quest
Contacteer:

Re: Als beginner in een race

#16 Bericht door NL-ligger »

Nu maar hopen dan zijn Quest niet in stukken in de werkplaats te Dronten staat, en hijzelf in het hospitaal :?
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 687
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: Als beginner in een race

#17 Bericht door dmd »

Ik ben tweede ge-eindigd. 26 min 40 sec of 45km/h gemiddeld. De eerste 26min of 46.15km/h gemiddeld. Alle andere rijders waren ver achter ons.
Ze waren verwonderd over mijn tijd, en de reacties zeer uiteenlopend, al was de organisatie zeer positief over wat ze noemden "dit experiment". Dit kan ik dan ook best apprecieren. Al hebben ze me wel gediskwalificeerd wegens "airodynamische doping" - inventief zijn ze wel he :wink:

Het naar huis rijden was iets minder leuk: een beetje verzuurde benen, 50km door de regen met een platte band onderweg. Al heb ik de moraal er in gehouden door de gedachte dat ik de platte band na en niet tijdens de tijdrit had!

Bedankt allemaal voor jullie reacties, ik heb de smaak wel wat te pakken, en zal wel eens in een wedstrijd meerijden waarbij ik niet gediskwalificeerd wordt wegens "airodynamische doping" :mrgreen:
NL-ligger schreef:Nu maar hopen dan zijn Quest niet in stukken in de werkplaats te Dronten staat, en hijzelf in het hospitaal :?
Heb jij nu eigenlijk zelf plezier aan dergelijke provocaties? Ik heb mijn ongeval gehad op 2700km, als ik het goed lees in rubriek te koop heb jij nog geen 2000km gedaan.
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2570
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Als beginner in een race

#18 Bericht door CapoJan »

Goed gedaan ! Proficiat. Diegene die jouw verslagen heeft, moet wel over een heel goede conditie beschikken.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

fietserik
Neo Prof
Berichten: 183
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 9:25
Contacteer:

Re: Als beginner in een race

#19 Bericht door fietserik »

dmd schreef:Ik ben tweede ge-eindigd. 26 min 40 sec of 45km/h gemiddeld. De eerste 26min of 46.15km/h gemiddeld. Alle andere rijders waren ver achter ons.
Amai, da's drie seconden sneller dan het record van vorig jaar, en je gaf zelf al aan dat je niet echt geoefend bent. Ik ben nu toch hoopvol dat ik dan ook een kans maak wat bukkers op racefietsen het nakijken te geven.

Nog gefeliciteerd met je Bronzen medaille!

Groet,

Fietserik.
Wie tijd heeft om dit te lezen zou beter gaan fietsen.

Gebruikersavatar
NL-ligger
Public Relations
Berichten: 886
Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
Postcode: 8244AM
Fiets: Quest
Contacteer:

Re: Als beginner in een race

#20 Bericht door NL-ligger »

Nee hoor dmd dat is helemaal niet bedoeld als provocatie....waarom ? :shock:

Ik dacht enkel dat racen op de openbare weg wat risicovoller is en wat eerder een enthousiast verhaal verwachtte te lezen over de race. Misschien iets te ondoordacht uitgeflapt wat ik hoopte dat er niet gebeurd was....zo ben ik helaas.

Tweede is een heel goed resultaat, en 45 km/u gemiddeld heb ik nog nooit gehaald ! ( en 2700 km idd ook niet :wink: )
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Als beginner in een race

#21 Bericht door Peter J »

Van harte gefeliciteerd =D> =D> =D>
Da's een heel mooi gemiddelde ook voor iemand die daar niet speciaal voor getraind heeft ! :wink:
Respect :!: :!: :!: =D>
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Als beginner in een race

#22 Bericht door trikelover »

Al hebben ze me wel gediskwalificeerd wegens "airodynamische doping" - inventief zijn ze wel he :wink:
Zoiets had ik wel verwacht. toch zeker met het goede resultaat. Als je ergens bij de laatste geëindigd waard hadden ze dit zeker niet gedaan.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: Als beginner in een race

#23 Bericht door crash-quest-dummy »

prima resultaat =D>
kom maar mee racen, er zijn nog een paar velomobiel forensers die zich quasi ongetraint meten op de wielerpistes. Je gaat er nog plezier aan beleven.

ondanks die diskwalificatie weten je collega's nu dat je zonder trainen even snel kan fietsen als iemand die wel intensief traint. laat dat feit maar reklame maken voor zichzelf. (+ het feit dat je droog aankomt als het giet en niet onderuitgaat als het glad is en in je cocon veiliger zit etc, etc)
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
NL-ligger
Public Relations
Berichten: 886
Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
Postcode: 8244AM
Fiets: Quest
Contacteer:

Re: Als beginner in een race

#24 Bericht door NL-ligger »

Gewoon volgend jaar meedoen met CV2013 met de bonte stoet internationale velomobielen. Geen disqualificatie en je kunt helemaal voluit. :mrgreen:
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie