Alex naar Antwerpen

Verslagen over evenementen, toertochten, reizen...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
driewiel
Junior
Berichten: 70
Lid geworden op: za 15 mei 2010, 0:01
Fiets: Ice QNT
Locatie: Woensdrecht
Contacteer:

Alex naar Antwerpen

#1 Bericht door driewiel »

Gisteren 20 april 2011 is Alex uit Brussel naar Antwerpen geweest. Alex is blind en fietst heel af en toe op een TerraTrike tanden van een stichting. Op mijn advies raadde ik Alex aan om de mogelijk van een koppel delta trikes te onderzoeken.
Eenmaal in Antwerpen heeft hij een stukje kunnen meerijden met een bezoeker aan de winkel. Ik hoorde daarnet dat dit goed lukte en ook zeker goed beviel.

Ik hoop dat ligfietsers in Belgie en Nederland begrijpen dat personen als Alex afhankelijk zijn van de bereidwilligheid van anderen. Zo denk ik aan het trike en velomobiel treffen in Juni waar hij zeker een of meer voorrijders kan gebruiken. Of waar vervoer van een delta trike nodig is dient dit ruim van te voren in de groep besproken te worden.

Voor Alex is berichten plaatsen op dit forum wat lastig vandaar dat ik jullie graag op de hoogte wilde brengen van zijn passie voor ligfietsen en trikes in het bijzonder.

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Alex naar Antwerpen

#2 Bericht door rik »

driewiel schreef:Gisteren 20 april 2011 is Alex uit Brussel naar Antwerpen geweest. Alex is blind en fietst heel af en toe op een TerraTrike tanden van een stichting. Op mijn advies raadde ik Alex aan om de mogelijk van een koppel delta trikes te onderzoeken.
Eenmaal in Antwerpen heeft hij een stukje kunnen meerijden met een bezoeker aan de winkel. Ik hoorde daarnet dat dit goed lukte en ook zeker goed beviel.

Ik hoop dat ligfietsers in Belgie en Nederland begrijpen dat personen als Alex afhankelijk zijn van de bereidwilligheid van anderen. Zo denk ik aan het trike en velomobiel treffen in Juni waar hij zeker een of meer voorrijders kan gebruiken. Of waar vervoer van een delta trike nodig is dient dit ruim van te voren in de groep besproken te worden.

Voor Alex is berichten plaatsen op dit forum wat lastig vandaar dat ik jullie graag op de hoogte wilde brengen van zijn passie voor ligfietsen en trikes in het bijzonder.
Als mede-organisator van het trike- en velomobieltreffen wil ik dit zeker en vast ondersteunen en een oproep doen naar mensen die eventueel over een benodigde trike kunnen beschikken. Het is altijd de bedoeling van Lili geweest om iedereen te laten genieten van het ligfietsen.
Misschien zijn er zelfs nog meer mensen gelijk Alex die 's graag zouden meefietsen? 't Zou mooi zijn als we dit kunnen waarmaken.
Dit moet zelfs kunnen voor elke toertocht wat mij betreft!
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Re: Alex naar Antwerpen

#3 Bericht door slangetje »

Ik ben onlangs gaan tandem rijden in Middelburg en dat is me goed bevallen. Als hij mee toertochten wil rijden en over een tandem beschikt, wil ik me steeds kandidaat stellen om voorrijder te zijn (als ik zelf meerijdt dat moment) :-)
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
driewiel
Junior
Berichten: 70
Lid geworden op: za 15 mei 2010, 0:01
Fiets: Ice QNT
Locatie: Woensdrecht
Contacteer:

Re: Alex naar Antwerpen

#4 Bericht door driewiel »

Voor mij hoeven ligfietsclubs geen liefdadigheids instelling te worden. Maar af en toe heb je zo'n trike fanaat als Alex die in z'n uppie naar Cyclvision afreist om te 'zien' of er tandem op de beurs staan. Ik had een tentje geregeld indien nodig en de rest gewaarschuwd en daar stond hij op zondag. Vind ik toch een prestatie. Met de trein en de bus je weg vinden. Alleen waren er geen tadpole tandems daar. Wel reed er een mee op zaterdagavond. Een ICE nog wel van een engels echtpaar. Zeldzamer kan het niet.

Ik raad de ligfietswinkels in de Benelux aan om de aanschaf van een TerraTrike rover te overwegen. Die kost 1500 dollar. Dat is wat anders als 15.000 voor die ICE in Amsterdam. Nederlandse fabrikanten blijven vaak schromelijk achter bij zo'n onwikkeling. Als het er al is dan onbetaalbaar.

Het koppelen van delta trikes is evenwel een goed oplossing. Misschien maak ik eens een koppelstuk die achter elke willekeurige fiets kan. Dus ook een rechtop rijwiel.

Alex heeft al aangegeven naar Genk te gaan op 18 juni. Samen moeten we gewoon proberen een koppel Kettwiesels te krijgen daar. Iemand zonder trike wil wellicht voorrijder zijn.
Er hoeven niet gratis trikes geregeld te worden. Misschien huren tegen gereduceerde prijs.

Er is vast een stichting die zich inzet voor blinden. Misschien wil iemand dat opzoeken. Iemand van zo'n stichting zou uitgenodigd kunnen worden mee te fietsen als voorrijder. Hun ervaringen kunnen ze gebruiken voor eigen doeleinden.

Kom ik naar het treffen in juni, die kans is groot, en doe ik dat met de auto, dan lukt het me wel om 1 Kettwiesel uit Antwerpen mee te nemen.

De tijd gaat altijd sneller dan verwacht. Hoe eerder dit geregeld is des te beter.
Nogmaals ik verwacht dat winkels ook meedenken. Immers is dit ook de kans wat trikes te verkopen voor koppeltandems. Een leuk verslagje is bruikbaar voor publicatie.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: Alex naar Antwerpen

#5 Bericht door Edje »

Zoals ik Alex al laten weten heb, ben ik aan het uitkijken voor een oplossing, eventueel wil ik wel voorrijder spelen, dan kan ik een trike naar hier halen als ik er een vind, misschien effe aan Dani vragen haar trike staat zowat op non actief. dan moe tik nog enkel een koppelstuk en tweede ketwisel vinden natuurlijk. Maar nog geen zekerheden van deze kant
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Alex naar Antwerpen

#6 Bericht door rik »

Edje schreef: dan moe tik nog enkel een koppelstuk en tweede ketwisel vinden natuurlijk.
Ik denk dat Tihamér een koppelstuk heeft.
DF 269
Ice sprint1 26"

Plaats reactie