26/11/2016 Velomobieltocht WOL (Gent)

Alles over toertochten, doortrapperstochten, evenementen in West -Oostvlaanderen
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: 26/11/2016 Velomobieltocht WOL (Gent)

#46 Bericht door Wouter D »

Jullie bedankt om er bij te zijn, ik kijk al uit naar het beeld materiaal. Ik heb er minstens even hard van genoten als jullie.
Ik was zeker niet te enige die vele kilometer gemaald heeft

Bedankt ook aan de eeuwige afwezige. Hij heeft de route her en der bijgewerkt tot een mooi fietsbaar geheel. Het was echt wel een mooie tocht
Het enige wat niet klopte was die reservatie in de Radio. Daar wisten ze niet dat we kwamen, maar ze vonden het daarom nog niet erg van om 14 uit de kluiten gewassen fietsers van eten en drank te voorzien, ketsjing :-) (ze hadden een reservatie voor Dumoulin maar wij zijn WOL :-)
Afbeelding
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: 26/11/2016 Velomobieltocht WOL (Gent)

#47 Bericht door trikelover »

Na 240km terug thuis gekomen. De laatste km waren er wel teveel aan wat ik kreeg met moeite de trappers rond, dit doordat ik geen drank en eten meer had om mijn energie terug op pijl te krijgen.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
polarstoffel
Supporter
Berichten: 14
Lid geworden op: di 20 sep 2016, 17:47
Postcode: 8301
Fiets: waw 303
Locatie: Heist aan Zee
Contacteer:

Re: 26/11/2016 Velomobieltocht WOL (Gent)

#48 Bericht door polarstoffel »

Mijn eerste vm toertocht is achter de rug, het was met 188km ook mijn eerste +100km tocht met een vm. Ik heb er enorm van genoten, heb weer veel bijgeleerd maar onthou vooral de leuke mensen die ik heb leren kennen. Zeker voor herhaling vatbaar. :)

Gebruikersavatar
BEECEE
Supporter
Berichten: 9
Lid geworden op: za 08 okt 2016, 22:57
Postcode: 3360
Fiets: Flevobike E-Orca
Contacteer:

Re: 26/11/2016 Velomobieltocht WOL (Gent)

#49 Bericht door BEECEE »

voor mij ook de eerste toetocht ervaring en was zeker voor herhaling vatbaar!
Prima georganiseerd, goed gezelschap en heerlijk fietsweer :-)
Tot de volgende keer!

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: 26/11/2016 Velomobieltocht WOL (Gent)

#50 Bericht door trikelover »

Ik was zeker niet te enige die vele kilometer gemaald heeft (http://www..com/recording/detail/7000991)
Pas op met zo'n link, iedereen ook mensen met mixer goede bedoeling kunnen deze info nu ook zien.
Idem voor het deel vande hartslag ik heb dit vroeger ook nagedaan tot ik ophet feit wert gewezen dat iedereen die medisch info kam bekijken dot kan zowel positief al negatief voor jou uit draaien. Zo'n info mag je wel delen maar filter er op wie die mag lezen.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: 26/11/2016 Velomobieltocht WOL (Gent)

#51 Bericht door Ronnius »

trikelover schreef: Pas op met zo'n link, iedereen ook mensen met mixer goede bedoeling kunnen deze info nu ook zien.
Dit jaar was er ook reeds melding gemaakt dat je moet opletten met de strava toestanden online te plaatsen.
Bleek dat er mensen met minder goede bedoelingen dat ook bekeken en wisten waar ze moesten zijn om (zonder vragen) dure fietsen op te halen.

Ik let er reeds langer op dat ik routes die ik online bij hou niet thuis (of garagebox) laat vertrekken maar aan het eerste kruispunt of waar ik op de Schelde kom.
Het is best dat je niet alles zomaar online gooit. Niet iedereen is vredelievend.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: 26/11/2016 Velomobieltocht WOL (Gent)

#52 Bericht door Ronnius »

--> gaat dat zien, gaat dat zien <--

(je moet niet altijd olifanten geduld hebben)
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: 26/11/2016 Velomobieltocht WOL (Gent)

#53 Bericht door bicky »

Ronnius schreef:--> gaat dat zien, gaat dat zien <--
Mooi =D>
Ronnius schreef:Ik let er reeds langer op dat ik routes die ik online bij hou niet thuis (of garagebox) laat vertrekken maar aan het eerste kruispunt of waar ik op de Schelde kom.
Het is best dat je niet alles zomaar online gooit. Niet iedereen is vredelievend.
Je kan een radius instellen rond je huis zodat niemand de originele startplaats kan zien bij strava.

scuri
Helper
Berichten: 312
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 13:57
Postcode: alfa

Re: 26/11/2016 Velomobieltocht WOL (Gent)

#54 Bericht door scuri »

Ronnius schreef:
--> gaat dat zien, gaat dat zien <--
Mooi! Goede afwisseling in het tof beeldmateriaal, leuk muziekje, mooie 'effecten', goed ingeblikt. =D> Velomobielen met verlichte staarten, knipperende voorlampen, richtingsaanwijzers, mooie vormen, wat wil een mens nog meer. :) Het geeft me telkens zo'n gevoel van: dit is werkelijk een vorm van moderne duurzame mobiliteit die meer navolging verdient en waarbij nog andere vormen mogelijk zijn. Niet dat ik zelf zo warm loop om persoonlijk met déze specifieke vorm te rijden, maar ik draag ze toch een warm hart toe.

Dit is miereneuken, dus trek je het niet aan: hier en daar zou ik een stilstaand beeld een secondje langer laten duren (nu moest ik af en toe stoppen, rewinden, afspelen, pauzeren) en die man die in de velomobiel kroop en zwaaide zou ik nét iets langer willen zien hebben nl. tot hij er volledig in zat. Dat is gewoon omdat ik - en dat geldt voor veel mensen - een velomobiel iets curieus, iets bijzonder, ja, als bijna iets buitenaards zie en dus is men als kijker heel curieus hoe dat ineenzit, beweegt, zit. :^o :D
Laatst gewijzigd door scuri op zo 16 apr 2017, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: 26/11/2016 Velomobieltocht WOL (Gent)

#55 Bericht door Jo2p »

Leuk filmpje. Heb weer zitten kwijlen voor de monitor. Drie Orca's, en ik maar wachten... :mrgreen:
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: 26/11/2016 Velomobieltocht WOL (Gent)

#56 Bericht door CapoJan »

Jo2p schreef:Leuk filmpje. Heb weer zitten kwijlen voor de monitor. Drie Orca's, en ik maar wachten... :mrgreen:
Het kan snel gaan: bij Fietser.be stond er een mooie rooie te wachten op zijn nieuwe eigenaar en er zijn er (dixit Brecht) nog enkele in aantocht. De vloot Orca's in Vlaanderen is binnenkort wellicht verdubbeld!
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: 26/11/2016 Velomobieltocht WOL (Gent)

#57 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef:Jullie bedankt om er bij te zijn, ik kijk al uit naar het beeld materiaal. Ik heb er minstens even hard van genoten als jullie.
Ik was zeker niet te enige die vele kilometer gemaald heeft
Wat een mooi plaatje! =D> =D> =D> Al die veelkleurige scheurijzers netjes opgelijnd. Zie ik dat goed? 3x WAW, 3x Orca, 3x Q, 2x Strada, 1x Milan, 1x Q4 en 1x Mango. Wel geen Orango om Bango gezelschap te houden... :oops: :cry: Dubbele dikke duim trouwens voor al die "ver-rijders"! Tijd voor een BRM?
Bedankt ook aan de eeuwige afwezige. Hij heeft de route her en der bijgewerkt tot een mooi fietsbaar geheel. Het was echt wel een mooie tocht
Het enige wat niet klopte was die reservatie in de Radio. Daar wisten ze niet dat we kwamen, maar ze vonden het daarom nog niet erg van om 14 uit de kluiten gewassen fietsers van eten en drank te voorzien, ketsjing :-) (ze hadden een reservatie voor Dumoulin maar wij zijn WOL :-)
Blij te horen dat de tocht jullie is bevallen. Alleen loopt er blijkbaar het een en ander fout in de bovenkamer van de eeuwig verstrooide. Overduidelijk kortsluitingen tussen de hersenkwabben... :x
Ronnius schreef:--> gaat dat zien, gaat dat zien <--
Heel mooi! Om van te watertanden! Ook een fraaie fotoreportage van CapoJan.

Heeft onze voorzitter iets te enthousiast gereden door de Vijfringenstraat? :wink: En die Mangonaut uit Tielt wordt blijkbaar nog steeds onweerstaanbaar aangetrokken door gele Flevobikeproducten... :x :wink: :mrgreen:
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Plaats reactie