Pelgrimage naar Santiago.

Reisvoorstellen, minitrips (NL, L, F, D)
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#31 Bericht door Wouter D »

ward: waarvoor hoop je vergeving te vinden of wat is de reden van een pelgrimstocht, of gaat het je gewoon om de kms die je kunt wreten?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#32 Bericht door eeuwige reiziger »

Wouter schreef:ward: waarvoor hoop je vergeving te vinden of wat is de reden van een pelgrimstocht, of gaat het je gewoon om de kms die je kunt wreten?
Hij moet een boetetocht ondernemen als herstel voor al het leed dat hij de beschermheiligen van de weg heeft aangedaan. De heilige Kristoffel en alle bewaarengels waren op bepaalde dagen oververmoeid... zodanig zelfs dat op een bepaald moment de heilige Rita erbij werd gehaald.

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#33 Bericht door marksje »

eeuwige reiziger schreef:... zodanig zelfs dat op een bepaald moment de heilige Rita erbij werd gehaald.
Is dat de die niet van van de hopeloze gevallen :wink:
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#34 Bericht door eeuwige reiziger »

ma go schreef:Is dat de die niet van van de hopeloze gevallen :wink:
Dat heeft u goed geraden! En naar op de hemelse wolken gefluisterd werd, bedankte ook de heilige Rita voor de job. Ook die ging bij haar opperste Baas klagen...

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#35 Bericht door Ward De Meyer »

Ik heb misschien een medeligger gevonden die vanaf de Spaanse pyreneën wilt aanpikken.
Ook kreeg ik de ervaring toegemaild van een ligger die de tocht reeds grotendeels heeft afgelegd.

Volgend weekend spreek ik met een leerkracht uit St-Niklaas af, die dit jaar met de gewone fiets wil gaan...

Ward
Optima Stinger EX met Aeropunt

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#36 Bericht door de bakker »

En toch denk ik Ward dat je uiteindelijk beter alleen vertrekt. Jij en je fiets. Onderweg zal je gelijkgestemden ontmoeten. Op deze manier zal je nooit rekening moeten houden met wensen van anderen. Ik denk niet dat je ergens sneller zal raken met twee. Is de bedoeling van zo'n tocht niet een beetje jezelf ontdekken en kan je zoiets niet beter alleen met in de verte het doel, Compostela.

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#37 Bericht door Ward De Meyer »

de bakker schreef:En toch denk ik Ward dat je uiteindelijk beter alleen vertrekt. Jij en je fiets. Onderweg zal je gelijkgestemden ontmoeten. Op deze manier zal je nooit rekening moeten houden met wensen van anderen. Ik denk niet dat je ergens sneller zal raken met twee. Is de bedoeling van zo'n tocht niet een beetje jezelf ontdekken en kan je zoiets niet beter alleen met in de verte het doel, Compostela.
Inderdaad Daniël, je hebt gelijk.
Alleen al met het gevoel zitten van 'op weg zijn' geeft al een zekere adrenaline aan de tocht. Op je eentje van de natuur genieten, je eigen keuzes maken, en noem maar op, een zekere vrijheid die wegvalt doordat je niet alleen op pad bent. Tenslotte is de stinger mijn trouwe reisgenoot :wink:

Ward- Hoe ga ik mijn ouders overtuigen?
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gebruikersavatar
Koen
Junior
Berichten: 98
Lid geworden op: wo 12 nov 2003, 12:08
Postcode: 2000
Fiets: Challenge Hurricane
Locatie: Antwaarpen
Contacteer:

#38 Bericht door Koen »

de bakker schreef:En toch denk ik Ward dat je uiteindelijk beter alleen vertrekt. Jij en je fiets. Onderweg zal je gelijkgestemden ontmoeten. Op deze manier zal je nooit rekening moeten houden met wensen van anderen. Ik denk niet dat je ergens sneller zal raken met twee. Is de bedoeling van zo'n tocht niet een beetje jezelf ontdekken en kan je zoiets niet beter alleen met in de verte het doel, Compostela.
Da's wel keiwaar, ben ook op terugweg van het zuiden van Frankrijk naar huis solo gegaan. En hoewel ik de eerste 2 dagen wat heb afgezien van de eenzaamheid van de plotse scheiding van 11 vrienden die met een buske naar huis gingen, heb ik toch van de resterende tijd wel hard genoten van de vrijheid. Ik maakte tijd voor een babbelke met iemand onderweg als IK daar goesting voor had en als ik moe was stopte ik. Alles op mijn tempo, maar dat bleek dan ook nog wat te rap :-?

Als ik nu nog eens op fietreis zou gaan zou ik dat ook graag met mezelf en ik doen ;-)

Koen

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#39 Bericht door Edje »

Koen schreef:
Als ik nu nog eens op fietreis zou gaan zou ik dat ook graag met mezelf en ik doen ;-)

Koen
hoe Koen laat je GIJ thuis :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#40 Bericht door Ward De Meyer »

Voila,

vandaag naar Tilburg en terug gefietst. In Tilburg ging ik de driedelige fietsroute ophalen( de St-jacobsfietsroute). Ik kreeg er eveneens twee schelpen bij... Ik kocht deze bij twee avonturiers die vorig jaar ook met de fiets naar Santiago vertrokken en een 30tal dagen later aankwamen.
Veel tips, leuke verhalen en foto's gezien.

Vandaag ook eens grondig mijn GPS (Meridian gold) kunnen testen. Echt heerlijk om niet te moeten stoppen om die ellendige kaart boven te halen.
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#41 Bericht door Wouter D »

je hebt natuurlijk wel een nadeel aan die gps he, je weet niet meer langswaar je rijd, je volgt enkel je pijltje
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#42 Bericht door Ward De Meyer »

Wouter schreef:je hebt natuurlijk wel een nadeel aan die gps he, je weet niet meer langswaar je rijd, je volgt enkel je pijltje
Ja das waar. Ik ben zowat aan het twijfelen of ie nu wel meegaat of niet. Ik moet tenslotte iedere avond een plaatsje vinden waar ik mijn batterijkes kan opladen.
Heb die routeboekskes eens bekeken, en das gedetailleerd genoeg. Ook met pijltjes enzo, precies nen GPS op papier. Ik moet ook nog een manier vinden om die boekskes op mijn stuur te kunnen monteren zonder dat ze in de weg zitten qua zicht op de weg! Iemand ervaring?

Ward
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#43 Bericht door Wouter D »

al eens een routerol geprobeerd?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#44 Bericht door Ward De Meyer »

Wouter schreef:al eens een routerol geprobeerd?
Een routerol?? Wa mag da wezen?
Het probleem is wel dat die boekjes "ingeringd" zijn. Dus het zou een soort van kaarthouder moeten zijn, zoals ze op gewone fietsen gebruiken.
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#45 Bericht door Wouter D »

op de site van robert lammerts vid je het volgende

http://members.lycos.nl/customhomes/image/IMG_0277.jpg
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie