Voeding

Heb je pijnlijke knieen? Een stijve nek? Kortom, ondervind je last tijdens het ligfietsen? Stel hier je vragen
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Piet Piraat
Helper
Berichten: 308
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 14:55
Postcode: 9000
Fiets: M5 Shockproof
Locatie: Gent
Contacteer:

Voeding

#1 Bericht door Piet Piraat »

In mijn mailbox:
In het kader van de Universitaire Permanente Vorming organiseert de Directie Onderwijsaangelegenheden, Afdeling Onderwijskwaliteitszorg, van de Universiteit Gent, in samenwerking met de Koninklijke Vlaamse Ingenieursvereniging (K VIV), op woensdag 31 maart 2010 een avondlezing met als titel:

”De voeding voor, tijdens en na de koers.
Een wetenschappelijke visie op de voeding van wielrenners”

Gastspreker is diëtiste Ellen DEVROE, wetenschappelijk adviseur bij "Topsport Vlaanderen".

Op de vooravond van de "Ronde van Vlaanderen" is het goed een blik te werpen achter de schermen van de wielrennerij. Ook daar immers spelen wetenschap en techniek een belangrijke rol. Met deze lezing richten we ons op de voeding van de wielrenner voor, tijdens en na de koers. Het "jonge duifjes dieet" van moeder Planckaert is lang vervangen door een wetenschappelijke benadering.
Diëtiste Ellen Devroe is als wetenschappelijk raadgever bij "Topsport Vlaanderen" zeer goed geplaatst om de rol van "pasta" te verduidelijken, het mysterie van de tubes die tijdens de wedstrijd worden genuttigd op te klaren, de rol van energiedrankjes te relativeren, en om te antwoorden op tal van vragen over koolhydraten, vetten, eiwitten, mineralen en vitamines.
Na deze lezing zult u de verslaggeving van de komende klassiekers en rondes anders bekijken en, als eventueel wielertoerist, gaat u naar huis met praktische inzichten.

U bent van harte welkom!


Praktische informatie:
Deze voordracht vindt plaats op woensdag 31 maart 2010 van 19u00 tot 21u in auditorium D van de Universiteit Gent, Blandijnberg 2 te Gent.

De toegang is vrij voor iedereen en bovendien gratis!

Met het oog op voldoende zitplaatsen in het auditorium is vooraf inschrijven gewenst. Inschrijven kan telefonisch, via email of via onze website:
Tel.: 09 331 00 66
e-mail: Ilse.Steel@UGent.be
website: http://www.ugent.be/openuniversiteit/nl/pv


Vriendelijke groeten,
Ilse Steel
Open Universiteit SC Gent

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

#2 Bericht door PatRecumbent »

Graag een gedetaillerd verslag :twisted: . Ik kan niet gaan want mijn baas heeft gezorgd dat ik op 1 april ver weg ben :evil:.

Eigenlijk wil ik zeggen dat ik op prijs zou stellen te weten hoe we best als niet professionele fietser onze voeding aanpassen om gezond te presteren. Wat moeten we doen een appelflauwte? Wat drinken we best? Enzovoort.

Links naar eerdere draden zijn natuurlijk ook welkom.
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

Gebruikersavatar
FrodoriC
pechvogel van de maand
Berichten: 674
Lid geworden op: vr 11 dec 2009, 17:55
Postcode: 9000
Fiets: WAW003
Locatie: Gent
Contacteer:

#3 Bericht door FrodoriC »

Aleee ik heb les tot 20u15, anders zou ik gaan
(1)WAW003 (matzwart) *upgraded* new frame/red springs/wheels/driveline
(2)Challenge Hurricane (Groen)
(3)Tandemligfiets (ev. TE HUUR) (Lichtblauw) -moet weg-

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#4 Bericht door rik »

PatRecumbent schreef:Graag een gedetaillerd verslag :twisted: . Ik kan niet gaan want mijn baas heeft gezorgd dat ik op 1 april ver weg ben :evil:.

Eigenlijk wil ik zeggen dat ik op prijs zou stellen te weten hoe we best als niet professionele fietser onze voeding aanpassen om gezond te presteren. Wat moeten we doen een appelflauwte? Wat drinken we best? Enzovoort.

Links naar eerdere draden zijn natuurlijk ook welkom.
Of zoiets misschien: http://www.cjsm.vlaanderen.be/gezondspo ... /index.htm
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Piet Piraat
Helper
Berichten: 308
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 14:55
Postcode: 9000
Fiets: M5 Shockproof
Locatie: Gent
Contacteer:

#5 Bericht door Piet Piraat »

@FrodoriC

Zij gij student of wa? Brossen é!

Plaats reactie