Diefstallen van fietsen???

Meld hier als je fiets gestolen is.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Diefstallen van fietsen???

#1 Bericht door Edje »

Daar ik nog steeds aan het onderhandelen ben om mijn trike te verzekeren, vraagt de verzekering mij om eens na te gaan hoeveel LIGFIETSEN er gestolen zijn.

Dus hebben jullie weet van een diefstal of zelf een diefstal meegemaakt.
Laat me even volgende weten:

Plaats, datum (diefstal), merk en model v/d ligfiets ouderdom en waarde.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#2 Bericht door wost »

Op de site van hpvb is er een rubriek gestolen. staat gelukkig niet veel in.

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#3 Bericht door Johan Clerx »

Edje,

Als je toch bezig bent ... informeer ook ne keer of ze het zien zitten om mijn mango te verzekeren. Bij mijn weten is er in België nog nooit eentje gestolen. Tzou mij verwonderen moesten er in Nederland ooit al veel gestolen zijn trouwens. Daar heb ik toch nog nooit van gehoord.

Gebruikersavatar
Dries
Helper
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 19 sep 2003, 22:42
Postcode: 9000
Fiets: Taifuns
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Diefstallen van fietsen???

#4 Bericht door Dries »

Edje schreef: Plaats, datum (diefstal), merk en model v/d ligfiets ouderdom en waarde.
Brussel, 'bike-jacking', lente 1991, M5 28-20, 5 jaar, 40.000BeF
Gent, tegen de gevel tijdens een bezoek, zomer 1996, Flevobike racer, 4 jaar, 40.000BeF
Gent, uit de bewaakte fietsenstalling vh station, zomer 2004, Challenge Hurricane, jaar of 8, 70.000BeF
Van mezelf of de ongeveer 70 ligfietsers die ik persoonlijk ken(de).
Ik vermoed dat de ligfietsverkopers (dus Manu en Tim) er een beter zicht op hebben

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#5 Bericht door Edje »

Johan Clerx schreef:Edje,

Als je toch bezig bent ... informeer ook ne keer of ze het zien zitten om mijn mango te verzekeren. Bij mijn weten is er in België nog nooit eentje gestolen. T zou mij verwonderen moesten er in Nederland ooit al veel gestolen zijn trouwens. Daar heb ik toch nog nooit van gehoord.
Het probleem is er dus he Johan, In nederland vinden ze werkelijk de ligfietsers terug in de statistieken (en er is een evenredige verhoging met het aantal afgesloten verzekerde), dit zou dus volgens verzekeringen echt wel een ziekte zijn fiets is verzekerd ik rij hem niet meer dus moet hij gepikt worden (lees verkocht en dubbelewinst) Op hun forum is er wel een lijstje te vinden.

Nu het is nog niet voor morgen, maar ik blijf het uitzoeken, vind het stom dat je zo'n stinkend twee takterke MOET verzekeren en een fiets van 3.000 € niet KAN verzekeren.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
tom peeters
Neo Prof
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 25 mei 2005, 9:31
Postcode: 9100
Fiets: leiba
Locatie: sint-niklaas
Contacteer:

#6 Bericht door tom peeters »

Wat wil je eigenlijk verzekeren, Edje ? Schade die je veroorzaakt aan derden zal meestal gedekt kunnen worden door de (in de regel zeer goedkope) familiale verzekering. Schade aan jezelf wordt gedekt door ziekteverzekering, evt. aangevuld met hospitalisatieverzekering. Schade aan je fiets wordt betaald door de tegenpartij als je niet in fout bent. Blijft dus nog over : diefstal en schade aan je fiets die je zelf hebt veroorzaakt. Tenzij men mij daarvoor een zeer lage premie aanbiedt, vind ik het sop de kool niet waard.
tom peeters

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#7 Bericht door Edje »

Een diefstal,
Schade toegebracht aan fiets zonder herkomst,
Omnium verzekering op de fiets voor schade door eigen schuld (dus tijdens accident door eigen fout EN nee voor een verzekering ben je niet altijd een zwakke weggebruiker)

Zie gewoon naar verzekering die tot 1 januari in nederland te verkrijgen was bij Boelaart
Laatst gewijzigd door Edje op di 07 feb 2006, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

Re: Diefstallen van fietsen???

#8 Bericht door graddus »

Dries schreef:
Edje schreef: Plaats, datum (diefstal), merk en model v/d ligfiets ouderdom en waarde.
Gent, tegen de gevel tijdens een bezoek, zomer 1996, Flevobike racer, 4 jaar, 40.000BeF
Dat moet een kenner geweest zijn :wink:

aroma
Supporter
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 12 nov 2004, 20:24
Postcode: 9100
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Verzekering

#9 Bericht door aroma »

Onze 2 Hurry's zijn verzekerd bij DVV, voor diefstal en schade. Weliswaar met een paar voorwaarden zoals van 6u tot 22u degelijk vastgehecht en buiten deze uren moet hij gestald zijn in een met slot voorzien gebouw.
Met een franchise van 200 Eur en een afschrijving van 10% per jaar (met een max van 50%) Kostprijs hiervoor is 28 Euro per maand voor de 2 fietsen. Moet er ook nog bij vermelden dat de verzekering enkel mogelijk was door de hulp van een (goede) verzekeringsagent en uitsluitend voor trouwe klanten was van DVV. Maar bij ons is't gelukt 8)

Hoop alleen da'k ze nooit nodig heb.

Frank D
Neo Prof
Berichten: 247
Lid geworden op: vr 04 feb 2005, 20:46
Postcode: 2275
Locatie: Poederlee
Contacteer:

#10 Bericht door Frank D »

336 euro per jaar + dan nog eens 200 euro franchise én 10% afschrijving??? :shock:
Inderdaad een spotprijsje voor trouwen klanten ...

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: Verzekering

#11 Bericht door Edje »

aroma schreef:Onze 2 Hurry's zijn verzekerd bij DVV, voor diefstal en schade. Weliswaar met een paar voorwaarden zoals van 6u tot 22u degelijk vastgehecht en buiten deze uren moet hij gestald zijn in een met slot voorzien gebouw.
Met een franchise van 200 Eur en een afschrijving van 10% per jaar (met een max van 50%) Kostprijs hiervoor is 28 Euro per maand voor de 2 fietsen. Moet er ook nog bij vermelden dat de verzekering enkel mogelijk was door de hulp van een (goede) verzekeringsagent en uitsluitend voor trouwe klanten was van DVV. Maar bij ons is't gelukt 8)

Hoop alleen da'k ze nooit nodig heb.
Dit aanbod heb ik ook reeds gehad, MAAR je moet meerdere polissen bij hun hebben. DIT is dus koppelverkoop wat in België nog steeds verboden is :? EN daarbij een polis prijs die VEEL te hoog ligt.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

tom
Kopman
Berichten: 546
Lid geworden op: vr 09 dec 2005, 1:57
Postcode: 0000
Fiets: Baron 1142, Stinger 204, Quest 67, Minerva,
Contacteer:

#12 Bericht door tom »

Ik ben ook al bij mijn verzekeringsagent binnen gestapt omdat ik weet dat hij sponsor is van een bukkersploegske.
Hij is agent verbonden met zowel AXA als AG en ook hij verzekerd hen via een nederlandse verzekering.

Gewone betaalbare fietsverzekeringen zonder koppeling of via connecties bestaan gewoonweg niet in België!

Ik had anders ook al wel een diefstal en vandalisme verzekering gehad.
En als je de prijzen in nederland ziet en aan welke voorwaarden vindt ik ze ook niet te doen.
Help de kids van [url]http://www.bouwspeelpleindam.be[/url]
Iedereen en iedere vorm van hulp is welkom.

Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

#13 Bericht door Proes »

Mijn 3 ligfietsen zijn diefstal verzekerd en het kost mij niets!

Ik heb de fietsen gewoonweg mee in mijn "brand, water en diefstal verzekering" van mijn woning gestoken.

Ik heb hiervoor ook eerst naar de verzekering gebeld (en het gesprek per e-mail bevestigd).
Kortweg ... onze fietsen zijn thuis altijd verzekerd.[/quote]
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

Plaats reactie