Grote Lijst der Belgische Velomobilisten"

Hier kan je gezellig kletsen

Velomobielen in België of Belgische velomobilisten

Velomobilist moet effectief in België wonen om op de lijst te staan
13
24%
Velomobilist moet Belg zijn en mag gerust in het buitenland wonen (vb. Frederique vdw)
42
76%
 
Totaal aantal stemmen: 55

Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Grote Lijst der Belgische Velomobilisten"

#466 Bericht door eeuwige reiziger »

crash-quest-dummy schreef:met hoeveel zijn we ondertussen eigenlijk ? Kan je ook een totaalstand opnemen aub ? Hoe is de evolutie jaar na jaar ?
Ik heb de indruk dat het wat stagneert. Als we bijvoorbeeld rijderslijst en orderboek van velomobiel.nl bekijken, dan komen we voor België aan zeven velomobielen in 2015 en negen voor het lopend jaar (te herleiden tot zeven, want er zitten twee demomodellen bij). Bij InterCityBike om respectievelijk vijf en één. Ongetwijfeld maar een stukje uit een groot glasraam, maar naar mijn aanvoelen toch wel tekenend.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Grote Lijst der Belgische Velomobilisten"

#467 Bericht door CapoJan »

Anderzijds hoorde ik recent bij Fietser dat er binnenkort vier Orca's geleverd zullen worden. De demo-Orca is verkocht en in het magazijn staat nog een mooie rode te wachten op zijn eigenaar.
Als je dan ziet dat op de tochten het aandeel velomobielen gestaag toeneemt (soms zijn er zelfs uitsluitend VM's, zonder dat het expliciet een velomobieltocht was), moeten er toch wel meer rondrijden. Of is het gewoon omdat ze de weg naar het forum gevonden hebben.
De gewone ligfiets boert achteruit. Er is ook weinig of geen vernieuwing op dat vlak. Bij velomobielen is het net omgekeerd: een ruimer aanbod en meer diversiteit.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
printnet
Nieuweling
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 11:50
Postcode: 2500
Fiets: E-Orca
Locatie: lier
Velomobiel: E-Orca
Contacteer:

Re: Grote Lijst der Belgische Velomobilisten"

#468 Bericht door printnet »

CapoJan schreef:Anderzijds hoorde ik recent bij Fietser dat er binnenkort vier Orca's geleverd zullen worden. De demo-Orca is verkocht en in het magazijn staat nog een mooie rode te wachten op zijn eigenaar.
Als je dan ziet dat op de tochten het aandeel velomobielen gestaag toeneemt (soms zijn er zelfs uitsluitend VM's, zonder dat het expliciet een velomobieltocht was), moeten er toch wel meer rondrijden. Of is het gewoon omdat ze de weg naar het forum gevonden hebben.
De gewone ligfiets boert achteruit. Er is ook weinig of geen vernieuwing op dat vlak. Bij velomobielen is het net omgekeerd: een ruimer aanbod en meer diversiteit.
De rode orca is de mijne. Maar jammer, mankement met e-ondersteuning. Brecht van fietser.be neemt de goede zorgen op zich om het vehicel terug naar Flevobike te transporteren.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Grote Lijst der Belgische Velomobilisten"

#469 Bericht door eeuwige reiziger »

printnet schreef:De rode orca is de mijne. Maar jammer, mankement met e-ondersteuning. Brecht van fietser.be neemt de goede zorgen op zich om het vehicel terug naar Flevobike te transporteren.
Problemen achter de rug?

Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar het verschil in rijbeleving tussen je nieuwe velomobiel en de Sunrider.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
printnet
Nieuweling
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 11:50
Postcode: 2500
Fiets: E-Orca
Locatie: lier
Velomobiel: E-Orca
Contacteer:

Re: Grote Lijst der Belgische Velomobilisten"

#470 Bericht door printnet »

eeuwige reiziger schreef:
printnet schreef:De rode orca is de mijne. Maar jammer, mankement met e-ondersteuning. Brecht van fietser.be neemt de goede zorgen op zich om het vehicel terug naar Flevobike te transporteren.
Problemen achter de rug?

Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar het verschil in rijbeleving tussen je nieuwe velomobiel en de Sunrider.
Fiets is vorige donderdag netjes afgeleverd door Fietser.be.
De eerste pendeltochten zijn tot nu goed verlopen. Dus hopelijk zijn de problemen opgelost.
Flevobike en Fietser.be hebben hun verantwoordelijkheid genomen en voor een oplossing gezorgd. Dat is het voornaamste.

Vooral veel engelengeduld heeft het me gekost. Het leek wel de processie van echternach.

Wat betreft Sunrider kan ik kort zijn, dat was achteraf bekeken een miskoop. Heb geen idee of de Sunriders die verder door ontwikkeld zijn door Alligt al dan niet degelijker zijn. Dus over de nieuwe generatie Sunriders spreek ik me niet uit.

Mugtango
Neo Prof
Berichten: 246
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:36
Postcode: 9860
Fiets: Ice Sprint 26
Locatie: Gijzenzele
Velomobiel: Alpha 7.2 (2023)
Contacteer:

Re: Grote Lijst der Belgische Velomobilisten"

#471 Bericht door Mugtango »

Hoi Christophe,

aanvullingen op uw meesterwerk, zijnde de Grote Lijst der Belgische Velomobilisten:

Flevobike Alleweder op naam van Tom De Clercq (Mugtango) heeft gewisseld van eigenaar.
De nieuwe eigenaar is Bart De Rijcke, Landskouter. Hier niet actief op het forum.
Een foto kreeg je jammer genoeg nooit van mij, maar een blik op je lijst doet mij heel sterk vermoeden dat die ooit van Vital Cornelissen uit Zonhoven was.
En de eigenaar voor mij was Thierry Michels.
De blauwe folie plus het blauwe zeiltje zijn een te groot toeval volgens mij. Iemand die dat kan bevestigen/weerleggen ?

Wat mijzelf betreft: binnen een 8-tal weken geef ik een nieuwe velomobiel door, en met foto deze keer :wink:

Alvast bedankt voor je aanpassingen.

Tom

P.s. ik stuurde je ook een pb
Optima Dragon - eWAW 337 - Ice Sprint 26 - Alpha 7.2 (nr 208)

Mugtango
Neo Prof
Berichten: 246
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:36
Postcode: 9860
Fiets: Ice Sprint 26
Locatie: Gijzenzele
Velomobiel: Alpha 7.2 (2023)
Contacteer:

Re: Grote Lijst der Belgische Velomobilisten"

#472 Bericht door Mugtango »

Intussen ook nog ontdekt:

WAW 150 Lopez-Gallart Salvador, Berlaar staat in de lijst. Maar volgens mij werd WAW 150 onlangs verscheept naar Ierland.
Optima Dragon - eWAW 337 - Ice Sprint 26 - Alpha 7.2 (nr 208)

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Grote Lijst der Belgische Velomobilisten"

#473 Bericht door Peter J »

Sinds februari 2014 rijd ik met de Milan GT MK II 0023 die ik overgenomen heb van Jean Schickendantz uit Nederland, ik ben dus de 2de eigenaar. Ondertussen heeft mijn Milan er 13000 km op zitten en ik ben er uitermate tevreden over. Hij is uitgerust met een Dualdrive II wat maakt dat je bij een plotse onverwachte stop stilstaand kan terugschakelen en dat vind ik een enorm voordeel tegenover enkel derailleurversnellingen. De waterdichtheid is nog niet 100 % maar er is duidelijk verbetering merkbaar tegenover de MK I. De rijeigenschappen van de MK I en MK II zijn naar mijn bescheiden mening zeer gelijkend. De draaicirkel is relatief groot, dit is zeker niet de geschikte velomobiel voor stadsverkeer, voor lange trajecten langs jaagpaden of fietsostrades is dit echter het ideale voertuig.
Bijlagen
Milan GT MK II 0023.jpg
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Grote Lijst der Belgische Velomobilisten"

#474 Bericht door eeuwige reiziger »

In de lijst staat er een alleweder bij de low impact man (Steven Vromman). Hij heeft zijn velomobiel evenwel al een tijdje geleden verkocht. Voortaan rijdt die rond in het Antwerpse. Nieuwe eigenaar is Jelle Pelfrene.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Lex
Public Relations
Berichten: 767
Lid geworden op: za 26 apr 2014, 19:44
Postcode: 3600
Fiets: waw
Contacteer:

Re: Grote Lijst der Belgische Velomobilisten"

#475 Bericht door Lex »

Ik vraag me af of de mensen die hier vermeld worden er wel blij mee zijn dat ze hier met hun volledige naam vermeld worden?

Mugtango
Neo Prof
Berichten: 246
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:36
Postcode: 9860
Fiets: Ice Sprint 26
Locatie: Gijzenzele
Velomobiel: Alpha 7.2 (2023)
Contacteer:

Re: Grote Lijst der Belgische Velomobilisten"

#476 Bericht door Mugtango »

Vers uit de doos:

Nieuwe eWAW voor woon-werkverkeer. Komt pas aanstaande maandag voor het eerst in dienst.
Km-stand: 52 km
Ik heb gekozen voor het model met achtervering, volledig licht-systeem en verkorte neus. De aandrijving heeft een torque gestuurde middenmotor en achteraan test ik een 10 spd 11-40 kransje uit met speciaal aangepast derailleur.
Bijlagen
image-2017-05-07.jpg
Optima Dragon - eWAW 337 - Ice Sprint 26 - Alpha 7.2 (nr 208)

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Grote Lijst der Belgische Velomobilisten"

#477 Bericht door Helen »

Mugtango schreef:Nieuwe eWAW voor woon-werkverkeer. Komt pas aanstaande maandag voor het eerst in dienst.
WAW nr hoeveel?

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Grote Lijst der Belgische Velomobilisten"

#478 Bericht door CapoJan »

Mugtango schreef:Vers uit de doos:

Nieuwe eWAW voor woon-werkverkeer. Komt pas aanstaande maandag voor het eerst in dienst.
Km-stand: 52 km
Ik heb gekozen voor het model met achtervering, volledig licht-systeem en verkorte neus. De aandrijving heeft een torque gestuurde middenmotor en achteraan test ik een 10 spd 11-40 kransje uit met speciaal aangepast derailleur.
Mooi! Is dat het type motor dat vermoedelijk de Bafang zal vervangen? Brecht had me er iets over gezegd. Ik ben benieuwd om jouw ervaringen te horen.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Grote Lijst der Belgische Velomobilisten"

#479 Bericht door Wouter D »

je ziet dat ik het allemaal niet meer zo hard volg... heu, verkorte neus? Ziet er wel een wel een gelikte machine uit. proficiat
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Mugtango
Neo Prof
Berichten: 246
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:36
Postcode: 9860
Fiets: Ice Sprint 26
Locatie: Gijzenzele
Velomobiel: Alpha 7.2 (2023)
Contacteer:

Re: Grote Lijst der Belgische Velomobilisten"

#480 Bericht door Mugtango »

@ Helen: nr 337 en idd met korte neus
@ Capojan: of deze motor uiteindelijk de Bafang moet vervangen weet ik niet. Deze motor zat al even op de FAW en heb ik nu op de WAW over gezet. Wat ik wel weet is dat Brecht hetzelfde type nu ook aan het testrijden is.
@ Spruitje : duik even in de pagina's van katanga.eu : de WAW is nu verkrijgbaar met 3 verschillende neuzen en 3 verschillende staarten. Ik koos de korte versie voor personen die max 1m80 meten. Met deze neus is er ook geen voetengat. Dat wordt wel even aanpassen. Enige twijfel die ik tot nu toe heb : had ik een spai moeten voorzien of niet?
Optima Dragon - eWAW 337 - Ice Sprint 26 - Alpha 7.2 (nr 208)

Plaats reactie