Ligfiets(t)er spotted

Hier kan je gezellig kletsen
Bericht
Auteur
blackarmor
Public Relations
Berichten: 983
Lid geworden op: wo 23 jun 2010, 10:59
Postcode: 1880
Fiets: quest 404
Locatie: Kapelle op den bos
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#4366 Bericht door blackarmor »

als dat rond 7u was zal ik da geweest zijn met een zwarte quest gisteren trouwens in kapelle op den bos een grote gele vm die richting nieuwenrode reed rond 15u30 a 16u . en vandaag een highracer aan de verbrande brug , maar die was zo druk bezig om al die wandelaars en fietsers te ontwijken op dat "fietspad" dat die mij waarschijnlijk ni eens gezien heeft
https://www.amazon.fr/photos/share/MrLXSbl3la41l1SvduOWfw7xxUOfVT4bghen8rpBST2
https://www.amazon.fr/photos/share/Rs9I2i6rvOklIYpwAD22A1qJQoV3NxsKnhOmF4RZM1C

Maddox
Neo Prof
Berichten: 213
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 17:37
Postcode: 1800
Fiets: Azub Tricon 26 BJ2020
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#4367 Bericht door Maddox »

2 dingen die opvallend waren op het jaagpad.

Een heel grote scooter met een bestuurd(st)er die heel verontschuldigend was voor alle ongemak die veroorzaakt werd. (heb die er al meer gezien, en regelmatig ingehaald, rijd er nooit meer dan 20 km/u)

Een zeikerd die te laat was om vanachter een boom kon wuiven naar een mede-ligger. (ikke dus)

Slotter
Supporter
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 24 jan 2021, 19:44
Postcode: 9290
Fiets: HP Scorpion
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#4368 Bericht door Slotter »

Woensdag rond 12u30 mooie oranje quest gespot in hoogkamerstraat in Richting Temse. Berijder had een hele big smile. Ik moest leveren dus met camionette.

Slotter
Supporter
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 24 jan 2021, 19:44
Postcode: 9290
Fiets: HP Scorpion
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#4369 Bericht door Slotter »

Woensdag rond 12u30 mooie oranje quest gespot in hoogkamerstraat in Richting Temse. Berijder had een hele big smile. Ik moest leveren dus met camionette.

Maddox
Neo Prof
Berichten: 213
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 17:37
Postcode: 1800
Fiets: Azub Tricon 26 BJ2020
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#4370 Bericht door Maddox »

Gisterenmiddag, zo rond 15u20, een rode HP velotechnik gezien op de Slachthuislaan in Antwerpen.

(Die herken ik wel, het was de Scorpion of de Tricon toen ik bestelde)

Gebruikersavatar
Obelix
Neo Prof
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 27 sep 2015, 17:07
Postcode: 2890
Fiets: Carbon Strada 321
Velomobiel: Carbon Strada 321
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#4371 Bericht door Obelix »

Slotter schreef: vr 26 feb 2021, 7:25 Woensdag rond 12u30 mooie oranje quest gespot in hoogkamerstraat in Richting Temse. Berijder had een hele big smile. Ik moest leveren dus met camionette.
Ik passeer daar regelmatig, maar mijn fiets is wit en niet oranje. Op dat traject kom ik nauwelijks (lees geen) andere liggers tegen.

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#4372 Bericht door paulheyndrickx »

Gisteren op het jaagpad langsheen de Schelde tussen Melle en Wetteren Ronny gekruist. Coronaproof klapke gedaan. Een half uurtje later opnieuw elkaar gekruist, maar dan elk in de andere richting :)

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#4373 Bericht door Ronnius »

paulheyndrickx schreef: vr 26 feb 2021, 18:50 Gisteren op het jaagpad langsheen de Schelde tussen Melle en Wetteren Ronny gekruist. Coronaproof klapke gedaan. Een half uurtje later opnieuw elkaar gekruist, maar dan elk in de andere richting :)
Ben uiteindelijk toch tot in Wetteren gereden om daar te draaien.
Waar ga jij van het jaagpad als je naar Laarne terug rijdt?
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#4374 Bericht door paulheyndrickx »

Ronnius schreef: za 27 feb 2021, 15:10
Ben uiteindelijk toch tot in Wetteren gereden om daar te draaien.
Waar ga jij van het jaagpad als je naar Laarne terug rijdt?
Ben er in Wetteren aan de brug van het jaagpad af gereden, maar je kan ook rijden via Wetteren - Ten Ede
Bijlagen
zwaantje.gpx
(59.95 KiB) 51 keer gedownload

Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#4375 Bericht door Pauvre Mouton »

Vandaag omstreeks 10u50 in Meldert Bart86 in zijn prachtige blauwwitte waw met knipperlichten aan op de straat zien rijden (met ernaast een brakkemikkerig fietspad dat iedere fietser zou mijden).

Ik was even op verkenning geweest met het witte Fiatje om woensdag langs diezelfde slecht uitgeruste weg naar Brussel te fietsen.
Wel heel erg veel slechte/geen fietspaden of wegen in slechte staat in die regio, dat beloofd voor als ik er door kom met mijn vm weldra. Ik krijg er nu al loodzware benen van, en dan heb ik het nog niet over het heuvelachtig landschap gehad. Maar de dwalen dus af ;-)

Altijd leuk een medeligger tegen te komen.
My smile is always in shape!

Gebruikersavatar
Bart86
Neo Prof
Berichten: 160
Lid geworden op: do 07 mar 2019, 9:44
Postcode: 3560
Fiets: Klever X Alpha 45 (speed pedelec)
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#4376 Bericht door Bart86 »

Pauvre Mouton schreef: ma 01 mar 2021, 15:00 Vandaag omstreeks 10u50 in Meldert Bart86 in zijn prachtige blauwwitte waw met knipperlichten aan op de straat zien rijden (met ernaast een brakkemikkerig fietspad dat iedere fietser zou mijden).

Ik was even op verkenning geweest met het witte Fiatje om woensdag langs diezelfde slecht uitgeruste weg naar Brussel te fietsen.
Wel heel erg veel slechte/geen fietspaden of wegen in slechte staat in die regio, dat beloofd voor als ik er door kom met mijn vm weldra. Ik krijg er nu al loodzware benen van, en dan heb ik het nog niet over het heuvelachtig landschap gehad. Maar de dwalen dus af ;-)

Altijd leuk een medeligger tegen te komen.
Heb het forum al even niet meer gelezen, om dan dit bericht als een van de eerste te zien :D
Tussen Lummen (mijn woonplaats) en Leuven zijn de wegen niet altijd even goed om dan nog maar te zwijgen over de fietspaden :cry: . 10 tot 20% van de fietspaden zijn goed bereidbaar, de rest is matig tot ongeschikt voor een VM (buitenformaatfiets).

jantje
Helper
Berichten: 314
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 20:51
Postcode: 2520
Fiets: Omafiets
Velomobiel: Milan GT , WAW, eWAW
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#4377 Bericht door jantje »

Bart86 schreef: za 06 mar 2021, 10:14...
Tussen Lummen (mijn woonplaats) en Leuven zijn de wegen niet altijd even goed om dan nog maar te zwijgen over de fietspaden :cry: . 10 tot 20% van de fietspaden zijn goed bereidbaar, de rest is matig tot ongeschikt voor een VM (buitenformaatfiets).
Kan je als agent een PV opstellen voor nalatigheid ivm onderhoud van fietspaden?

Gebruikersavatar
Beinsberger E
Kopman
Berichten: 727
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 23:47
Postcode: 3621
Locatie: Rekem
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#4378 Bericht door Beinsberger E »

Gisteren een rode DF gespot langs de Zuid-Willemsvaart tussen de brug van Neerharen en Rekem met race kap en rijkelijk voorzien van knipper lichtjes.

Maddox
Neo Prof
Berichten: 213
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 17:37
Postcode: 1800
Fiets: Azub Tricon 26 BJ2020
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#4379 Bericht door Maddox »

jantje schreef: zo 07 mar 2021, 22:57 Kan je als agent een PV opstellen voor nalatigheid ivm onderhoud van fietspaden?
Een agent kan altijd een PV opmaken als een burger daar op staat.

Maar het gaat allemaal veel sneller als er gewonden zijn, en de verzekeringen allerhande proberen de kosten af te wimpelen.

Maddox
Neo Prof
Berichten: 213
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 17:37
Postcode: 1800
Fiets: Azub Tricon 26 BJ2020
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#4380 Bericht door Maddox »

Beinsberger E schreef: do 11 mar 2021, 11:37 Gisteren een rode DF gespot langs de Zuid-Willemsvaart tussen de brug van Neerharen en Rekem met race kap en rijkelijk voorzien van knipper lichtjes.
Ondertussen geleerd dat men als ligfiets(t)er nooit genoeg licht kan hebben.

Plaats reactie