waw 225 is niet meer

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: waw 225 is niet meer

#16 Bericht door fcapri »

het is echt gevaarlijk die dingen. ik mijd ze als de pest. maar sommige wegen staan er borden dat ik niet op de straat mag rijden en het fietspad MOET volgen.
paar maand terug reed ik zo op een fietspad (links dus) en er komt een auto afgereden die zijn pinker aanzet en gewoon afdraait toen ik passeerde. het heeft NIKS gescheelt of ik was zwaar zijdelinks aangereden. heb toen ook een andere woon-werk verkeer route gekozen. ik neem ze wel nog smorgens, maar nooit savonds bij het naar huis rijden. wordt tijd dat ze daar iets tegen doen. autobestuurders rijden op autopiloot zonder naar iets om te kijken

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: waw 225 is niet meer

#17 Bericht door Ares »

Al meerdere malen bijna aangereden tijdens woon-werk verkeer op een 2-richtingsfietspad. Telkens kunnen vermijden dankzij mijn oplettendheid. Ik rij nu speciaal 3-5km om, om een gevaarlijk 2-richtingsfietspad te vermijden. Ik heb nu nog enkel een klein stukje in Bornem. Alleen 16/06 had ik even prijs. Auto die van achter mij kwam (had hem dus niet gezien) sneed me ineens de pas af op het 2-richtingsfietspad aan de overkant van de baan.
Ik had deze auto even daarvoor nochtans ingehaald.
Dit is met de koersfiets, geen VM of andere ligfiets.
Gelukkig maar enkele schrammen en +€400 kosten aan m'n fiets omdat ze mij de pas afsneed en ik er zo tegen botste. Was ze 1s later, had ze me vol in mijn flank geramd...dat had iets minder geweest.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: waw 225 is niet meer

#18 Bericht door Wouter D »

Eergisteren had ik het met mijn martelmtb. Dame tijd uit winkelparking. Kijkt naar de kant waar de auto's vandaan komen. En kijkt niet één keer naar de andere kant vooraleer de weg op te rijden. Ik kwam dus uit die richting en had het gelukkig in de gaten. 2m voor mij rijdt mevrouw domweg de straat op. Denk zelfs dat ze me niet eens gezien heeft op dat ogenblik want ze schrikt niet eens.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie