JefS

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jef
chauffeur
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
Postcode: 2610
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

JefS

#1 Bericht door Jef »

Hoi mensen,

ff voorstellen. Persoonlijke gegevens: naam Jef Staepelaere, bouwjaar 1957, gehuwd en 2 kindjes (10 en 6).Door enkele jeugdige ongevallen en de daarop volgende sleet mijn bukkers aan de kant moeten laten wegens lage rug- en nekpijnen. :cry: Tot ik per toeval de ligfiets ontdekt heb. :lol: Nu ben ik de trotse bezitter van een Optima Lynx. Die probeer ik dagelijks te gebruiken als woon-werk vervoermiddel, dat is 10 km enkele reis. Als ik zo rondlees zal het nog ff duren voor ik op een toertocht meekan, nu trap ik zo ongeveer tegen 20 per uur(24 als ik in form ben). 8)
Groetjes,

Jef
Bijlagen
DSCN0744.JPG
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#2 Bericht door Edje »

Jef, de kortere toertochtjes zijn goe te doen, als ze in groep vertrekken komen ze samen thuis heb er al een paar meegedaan zelf met mijne slechte tikker hebben de liggers het begrip om te wachten, zelf in het midden van de nacht wachten ze tot mijne taxi erwas toen ik moest opgeven tijdens de jeneveltocht.

Dus laat je nie tontmoedigen om mee te rijden, natuurlijk een elfsteden tocht is iets anders maar dat weet je ook als je logisch telt moet daar 35 km/u gereden worden.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#3 Bericht door Johan Clerx »

Zoals Edje al stelde Jef: laat je niet ontmoedigen door de straffe verhalen die je hier soms leest.

Ok, der zijn wel een aantal tochten die ik je niet onmiddellijk zou aanraden (zoals bijvoorbeeld de elfstedentocht) omdat het tempo te hoog ligt of de afstand te lang is, maar er zijn ook heel wat tochten die je zeker gaat kunnen meerijden.

Bovendien zal je merken dat we nogal eens evenementen organiseren waarop je de keuze hebt tussen een snelle lange tocht (iets 100km achtig) of een korte (50km) tocht die tegen een toeristisch tempo wordt afgewerkt zodat iedereen meekan.

Over snelheid en afstand worden op voorhand trouwens ook vaak afspraken gemaakt en bovendien blijft er steeds een van de organisatoren achteraan rijden om zeker te zijn dat we niemand vergeten.

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#4 Bericht door Duckjibepete »

blijkbaar heb je er een brompton bij gekregen? Of vergis ik mij over de inhoud van die gigantische tas?! :wink: Over die snelheid wordt veel spek verschoten. Gewoon eens meefietsen en je kan plots veel meer dan als je alleen op pad bent!

Gebruikersavatar
Jef
chauffeur
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
Postcode: 2610
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

#5 Bericht door Jef »

Duckjibepete,

Ik moet mijn boterhammekes toch ergens in kwijt kunnen he :lol:
Kleine jongen, grote honger 8)
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#6 Bericht door Luc Willaert »

JefS schreef:Duckjibepete,Ik moet mijn boterhammekes toch ergens in kwijt kunnen he :lol:Kleine jongen, grote honger 8)
Pas op, die mannen met die ultralichte fietsjes komen dan je boterhammen afschooien, want zij willen zelf dat gewicht niet meezeulen :twisted: :evil: 8)

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#7 Bericht door Johan Clerx »

Dan moet je maar eens met een velomobiel rijden. Als ze goed durfden lieten ze je een volledige reservefiets voor hun meezeulen :wink:

Maar enfin ... we zijn onze Jef zijn topicske weer serieus aan het vol lullen.

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#8 Bericht door Luc Willaert »

Johan Clerx schreef:Maar enfin ... we zijn onze Jef zijn topicske weer serieus aan het vol lullen.
En nu is Peter zelf begonnen met zijn Brompton :twisted: :? :) :( :o

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#9 Bericht door marksje »

was de afspraak niet dat kwaliteitsgelul toegestaan was :?:
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

#10 Bericht door Proes »

Hé JefS, welkom.
Is je tas van Radicaldesign (Nederland)?

Als ze aan je zadel hangt kan je je bagagedrager en je achterste spatbord eraf gooien ... dan weegt je fiets weeral 2kg lichter! :wink:
En als je dan nog niet snel genoeg gaat ... zet je zadel wat platter en steek 2 snelle banden met 8,5 kg druk erop ... wedden dat je ineens naar 25km/u gaat?

Voor de rest liegen wij hier inderdaad er maar wat op los over onze spectaculaire snelheden.
Wist je trouwens dat mijn fiets de allersnelste is? :lol:
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

Gebruikersavatar
Jef
chauffeur
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
Postcode: 2610
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

#11 Bericht door Jef »

Johan en Luc, bedankt voor de verwittiging :lol: 'k zal dan maar een groot brood meebrengen als ik eens eens mee op toer ga. (Ik kan zelfs nen hond nog niet zien bedelen aan de tafel zonder hem iets te geven) :P
En Proes, ik lig al volledig op het platste. Het is vooral veel tekort aan lig-kilometers, als ik sneller ga wordt het fietspad verd.. smal door het slingeren op trapfrequentie. En ik zie mijn velooke graag met alles erop en eraan, dat gewicht trappen we dan maar he. :?
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.

Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

#12 Bericht door Proes »

Groot gelijk Jef, als je hem mooi vindt moet je er af blijven.
Gewicht speelt trouwens toch niet zo'n rol als het plat is.
Misschien je banden (en vooral de druk) eens bekijken en vooral oefenen, oefenen en nogmaals oefenen.
Een 1000km heb je toch wel nodig om je echt goed te voelen hoor!.
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#13 Bericht door marksje »

Er wordt hier altijd gesproken over snelheid en snel fietsen maar volgens mij is er maar één goede oefening als het gaat over controle hebben over je fiets en dat is zo traag mogelijk rijden en nog recht blijven rijden. In het begin is da nie zo gemakkelijk. Ik zou zeggen lichaam gebruiken en niet het stuur.
(bij nen bukfiets is dat ook zo maar daar valt dat minder op)
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#14 Bericht door Wouter D »

juust marksje, we gaan al die snelle mannen ees moeten leren traag rijden he, ik kan trouwens ook gene slakkenrace met mijne ligger zenne, mijn record ooit met de hurri is 3,5 per uur op vlak, trager ging nie of ik viel.

fredrik van de walle heeft de beste tijd ooit he, maar die kan stilstaan met zijne fiets
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#15 Bericht door marini »

marksje, als ge wil weten wat uwe fiets eigelijk kan in de bochten moete is een indoorraceke meedoen, dat is van de bovenste plank zene.
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Plaats reactie