Bart - WAW430

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Bart86
Neo Prof
Berichten: 160
Lid geworden op: do 07 mar 2019, 9:44
Postcode: 3560
Fiets: Klever X Alpha 45 (speed pedelec)
Contacteer:

Re: Bart - WAW430

#31 Bericht door Bart86 »

Samural schreef: wo 17 jul 2019, 9:27 Proficiat met je nieuwe WAW!
Bart86 schreef: di 16 jul 2019, 9:42 De remmen werken, maar de remafstand was langer dan ik verwacht had. Nu was dit aan 35, maar vrees dat het aan hogere snelheid niet altijd zal lukken om in dergelijke situaties tijdig te stoppen. In het vervolg mijn snelheid wat aanpassen als ik geen overzicht heb!
Heb je de 70 mm of de 90 mm trommelremmen? Ik vind de 70mm remmen persoonlijk te zwak want ik kan ze niet blokkeren zonder enorm veel kracht uit te oefenen op de remhendels, zeker op hellingen van >5%. Ik heb soms schrik dat de remkabels gaan breken 8-[
Ik overweeg nu om naar 90mm trommels met koelvinnen over te schakelen.
Ik heb de 70 mm trommelremmen. De ervaring zal uitwijzen of ik het nodig vind om te veranderen. Ik zal al beginnen om iets voorzichtiger te zijn wanneer ik merk dat ik geen overzicht (meer) heb. Dat zou ook een oplossing geweest zijn :D. Momenteel merk ik dat ik overal zo min mogelijk snelheid wil verliezen, om nadien minder te moeten optrekken. Best nog wat wennen aan de WAW om nadien de (bochten)snelheid op te trekken.
Obelix schreef: wo 17 jul 2019, 14:27
Helen schreef: wo 17 jul 2019, 11:59 Die ene zomer dat ik op Shredda's reed, heb ik mijn bandenwisselcapaciteiten kunnen oefenen...
Idem hier... mijn Shredda's waren na minder dan 2.000 km volledig om zeep. In die periode was het elke week wel een keer prijs. Enorm fijne bandjes om mee te rijden, voor zolang het rijden duurde tenminste. Ik moet er wel bij zeggen dat ik er op mijn route vaak rotzooi (steentjes, glas, etc...) ligt. Mogelijk zijn die banden wel geschikt voor mensen die dagelijks over een biljartlaken mogen scheuren.

Vooraan sindsdien ook de - hout vasthouden - quasi onverslijtbare Greenguards (47-406) en achteraan de even robuuste Almotion.
De WAW430 is geleverd met vooraan Durano plus en achteraan Marathon plus. De woon-werkroute die ik vorige week deed, leek meteen de juiste keuze. Enige minpunt is soms de staat van de weg/fietspad, al is dit slechts een klein deel van de route. Het fietspad gebruik ik bijna niet, enkel bij het oprijden van een helling op een steenweg waar je 70 km/uur mag rijden. De rijbaan is voor het meerendeel goed te doen. Hier zit een stuk van 3 km bij met nieuwe asfalt, en dat verschil voel je onmiddellijk! Het grootste deel van de rijbaan zijn betonplaten, en op sommige stukken is deze versleten. Op één stuk zijn er in de betonplaten kiezels verwerkt, of daar lijkt het op. Nu lijkt het of ik over hele kleine kasseien rij, met veel trillingen en lawaai tot gevolg.
fcapri schreef: wo 17 jul 2019, 8:09 het schuren van de knieën omdat de trapas wat te dicht stond, is dit ook niet omdat je wat onderuit schoof? ik heb dit ook met de alleweder en ik duw mezelf recht in het zitje, telkens ik trap. als ik teveel 'trek' met de trappers, trek ik mezel in de VM en raak ik ook alles.
Het schuren van de knieën is zo goed als weg sinds ik de trappenas enkele millimeters naar voor heb geschoven, het onderuitzakken blijft nog. Misschien moet ik overwegen om mijn zitje wat hoger te plaatsen, om zo de rugleuning wat verder te kunnen kantelen.

Schermafbeelding 2019-07-22 om 04.04.12.png
Ik dacht ook ergens (forum/blog) gelezen te hebben dat iemand een yogamatje hiervoor gebruikte. Dit moet ik anders ook maar eens bekijken. Heb eens een opgevouwen doek onder mijn ventisit gestoken waardoor het het zitje meer een kuipje werd. Dit voelde toen zeker niet verkeerd aan, en het hielp. De doek is niet ideaal naar onderhoud/hygiëne, een yogamatje zou dan wel een oplossing kunnen zijn. Tips zijn welkom!

Gebruikersavatar
Bart86
Neo Prof
Berichten: 160
Lid geworden op: do 07 mar 2019, 9:44
Postcode: 3560
Fiets: Klever X Alpha 45 (speed pedelec)
Contacteer:

Re: Bart - WAW430

#32 Bericht door Bart86 »

Op het werk heb ik ondertussen veel positieve reactie gekregen. Verschillende collega's vinden het wel gevaarlijk :D .
De plaatst waar ik momenteel mijn WAW parkeer is mooi in het zicht, waar bijna heel het korps hem kan zien.
Wanneer ik de naar huis rijdt wordt de poort voor mij geopend, omdat ik anders moet uitstappen :D =D>

De term 'velomobiel' moet nog ingeburgerd worden. Hierbij een opsomming van wat ik nu regelmatig hoor :lol: :
  • Banaanfiets. Heel veel collega's hebben al een gele velomobiel in Leuven gezien. Mogelijk is dat dan baropa (gele mango). :D
  • Raket
  • (Vliegende!?) Suppo :lol:
  • Kogel / Bullet
  • Torpedo
  • U-boot / duikboot
  • Sigaar
Op de baan heb ik ook al enkele positieve reacties gekregen. Hij scoort goed bij de scouts :D Eén man gaf me een duim omhoog toen hij mij zag.
Tot nu toe nog maar één negatieve reactie van een tegenligger (automobilist). De man achter het stuur gebaarde dat ik aan de kant moest. Hij werd op geen enkele manier gehinderd, maar vond wellicht dat de straat enkel voor een auto is.
Laatst gewijzigd door Bart86 op ma 22 jul 2019, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JeroenVD
Junior
Berichten: 36
Lid geworden op: do 19 apr 2018, 21:23
Postcode: 3110
Fiets: HPvelotechnik Scorpion fx
Locatie: Rotselaar
Velomobiel: eWAW #355 | 2017
Contacteer:

Re: Bart - WAW430

#33 Bericht door JeroenVD »

Ik heb mijn WAW speciaal niet in fluogeel gepakt omdat ik niet wilde dat ze zouden spreken over mijn "banaanfiets". Omdat ik toch goed wou opvallen in het verkeer is het dan het "woordspelingveilig" oranje geworden. Duh, dat was buiten mijn leerlingen gerekend, die het hebben over mijn "wortelfiets". :(

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Bart - WAW430

#34 Bericht door Helen »

@Bart: dat is een mooie samenvatting van het leven van een velomobilist 8)
Dan toch een blog: https://bmwaw.blogspot.be/

Gebruikersavatar
Bart86
Neo Prof
Berichten: 160
Lid geworden op: do 07 mar 2019, 9:44
Postcode: 3560
Fiets: Klever X Alpha 45 (speed pedelec)
Contacteer:

Re: Bart - WAW430

#35 Bericht door Bart86 »

JeroenVD schreef: ma 22 jul 2019, 9:04 Ik heb mijn WAW speciaal niet in fluogeel gepakt omdat ik niet wilde dat ze zouden spreken over mijn "banaanfiets". Omdat ik toch goed wou opvallen in het verkeer is het dan het "woordspelingveilig" oranje geworden. Duh, dat was buiten mijn leerlingen gerekend, die het hebben over mijn "wortelfiets". :(
Wortelfiets kwam ook al in mij op toen ik de eerste zin las. :D
Voor verschillende kleuren zullen ze wel iets vinden...
Blauw/wit is al moeilijker :)

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Bart - WAW430

#36 Bericht door Helen »

Bart86 schreef: ma 22 jul 2019, 15:27 Blauw/wit is al moeilijker :)
De velocombi?
Dan toch een blog: https://bmwaw.blogspot.be/

Gebruikersavatar
Bart86
Neo Prof
Berichten: 160
Lid geworden op: do 07 mar 2019, 9:44
Postcode: 3560
Fiets: Klever X Alpha 45 (speed pedelec)
Contacteer:

Re: Bart - WAW430

#37 Bericht door Bart86 »

Helen schreef: ma 22 jul 2019, 15:51
Bart86 schreef: ma 22 jul 2019, 15:27 Blauw/wit is al moeilijker :)
De velocombi?
Dat mogen ze zeggen. 8)
Ik zeg ook dat ik voor de bedrijfskleuren gekozen heb. :D

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: Bart - WAW430

#38 Bericht door fcapri »

Bart86 schreef: ma 22 jul 2019, 4:46
Op de baan heb ik ook al enkele positieve reacties gekregen. Hij scoort goed bij de scouts :D Eén man gaf me een duim omhoog toen hij mij zag.
Tot nu toe nog maar één negatieve reactie van een tegenligger (automobilist). De man achter het stuur gebaarde dat ik aan de kant moest. Hij werd op geen enkele manier gehinderd, maar vond wellicht dat de straat enkel voor een auto is.
geef het nog een paar weken, en ge gaat een boek kunnen schrijven.
de ergste die ik heb gehad was een grote camionette op een smal veldwegje achter mij, en die vond dat hij zijn grote lichten (+ van die grote gele verstralers voor zijn grille) moest aanzetten om duidelijk te maken dat ik weg moest.
door de smalle weg, was het onmogelijk, tot ik stopte, want ik zag niks voor mij (zijn lichten schenen in mijn spiegels).
kerel kwaad en duwt tegen mijn schouder en zegt: "wat is u probleem, kunt ge niet op een oprit aan kant staan zodat ik voorbij kan".
ik ben toen wel ff ontploft, eens goe gebrult, zijn nr plaat gaan opschrijven (want die zag ik nog altijd niet door zijn verstralers).
echter 500meter verder de nummerplaat al vergeten, dus dacht ik die van vanachter nog eens te lezen, had die zo een overgrote remork mee, en daar stond een andere nr plaat op (GEEN Q plaat).

Had ik het geweten, ik had mijn fiets in t midden van de weg gezet en de politie gebeld voor een melding van verkeersagressie. hij zou het nogal kunnen uitleggen met zijn illegale lampen, verkeerde nr plaat op remork en waarschijnlijk nog eens overladen. want waarom zoekt ge anders veldwegskes met zo een combinatie

Gebruikersavatar
Bart86
Neo Prof
Berichten: 160
Lid geworden op: do 07 mar 2019, 9:44
Postcode: 3560
Fiets: Klever X Alpha 45 (speed pedelec)
Contacteer:

Re: Bart - WAW430

#39 Bericht door Bart86 »

Pauvre Mouton schreef: wo 24 apr 2019, 23:07 gelet op uw job lijkt dit wel een prima kleurencombinatie. Zitten er ook zwaailichten in de led lichtvin? 😀😀
Bij deze... mijn Velocombi :lol:

Velocombi.jpg
Laatst gewijzigd door Bart86 op za 04 apr 2020, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Bart - WAW430

#40 Bericht door Ares »

Is dat een zwaailicht dat je kan aanzetten als ze iemand je aan de kant wil duwen? 😁😁

Gebruikersavatar
Bart86
Neo Prof
Berichten: 160
Lid geworden op: do 07 mar 2019, 9:44
Postcode: 3560
Fiets: Klever X Alpha 45 (speed pedelec)
Contacteer:

Re: Bart - WAW430

#41 Bericht door Bart86 »

Ares schreef: za 04 apr 2020, 7:50 Is dat een zwaailicht dat je kan aanzetten als ze iemand je aan de kant wil duwen? 😁😁
Zou best handig zijn. Deze week had ik het kunnen gebruiken wanneer een colonne van een uitzonderlijk transport me in de kant wilde duwen. :-x
Ik ben niet aan de kant gegaan en heb ze uiteindelijk weer kunnen inhalen 8)
Heb wel wat stof moeten eten :-& Ze moesten over het middelste rijvak (waar al het zand/stof verzameld) rijden om me in te halen.

Gebruikersavatar
Bart86
Neo Prof
Berichten: 160
Lid geworden op: do 07 mar 2019, 9:44
Postcode: 3560
Fiets: Klever X Alpha 45 (speed pedelec)
Contacteer:

Re: Bart - WAW430

#42 Bericht door Bart86 »

Na meer dan 10 000 km is het gebeurd... :x

Vandaag heb ik een ongeval gehad waarbij het tot een aanrijding is gekomen met een voetganger. Net als bij de hond van Jeroen, liep dit ‘loslopend wild’ plots de straat over. De man kwam van achter een geparkeerd voertuig de straat op gelopen, waardoor ik hem onmogelijk had kunnen zien. ALS hij eerst de tijd had genomen om te kijken, en op een betere plaatst was overgestoken, was het wellicht niet gebeurd. Gelukkig heb ik heb de man deels kunnen ontwijken waarbij hij tegen mijn rechterflank gelopen is. Ik ben niet zeker of ik een aanrijding überhaupt had kunnen vermijden.

Gelukkig vielen er buiten de WAW430 geen gewonden. [-o< De gegevens werden uitgewisseld en al snel bleek dat meneer gehaast was, want hij vertrok op vakantie. De schade is op het eerste gezicht beperkt tot de koepel (kap) en het vizier. De koepel is deels gebarsten, en van het vizier is een deel afgebroken. Afgaand op de bestelbon van de WAW430 zou het vervangen van de koepel & vizier mij 241 euro kosten, al dan niet (deels) vergoed door de tegenpartij. Zien wat Brecht zegt/voorstelt.

Na de aanrijding ben ik naar huis gereden, waarbij ik niets abnormaal heb gemerkt. Thuis aangekomen heb ik de koepel met vizier verwijderd, om dan weer naar het werk te vertrekken. Tot dusver nog geen bijkomende schade kunnen vaststellen. Bij de eerstvolgende poetsbeurt alles ook maar eens grondig nakijken. Wat ik wél heb kunnen vaststellen is dat de regenbui waar ik door moest, zonder koepel niet aangenaam aanvoelde op mijn gezicht/hoofd (kort geschoren). :D

Ik ben enigszins verbaasd dat ik er relatief rustig onder ben, en het vrij goed kan relativeren. Er is een tijd geweest (of die is er misschien nog steeds) dat ik een hele poos niet te genieten zou zijn. Hopelijk is dit het eerste en laatste ongeval. De wet van Murphy speelde ook mee want ik moest werken, en had me verslapen. #-o

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Bart - WAW430

#43 Bericht door Helen »

Oei Bart :(
Gelukkig is de schade nog erg beperkt gebleven, en was de voetganger zo beschaafd om papieren in te vullen.

Als je wil, mag je mijn koepel tijdelijk lenen. Ik heb de gewoonte om vrijwel altijd dakloos te rijden, dus als je er niet mee inzit om een groene touch aan je velocombi te geven, wil ik de koepel wel eens komen brengen (of je mag hem komen halen)
Dan toch een blog: https://bmwaw.blogspot.be/

Gebruikersavatar
JeroenVD
Junior
Berichten: 36
Lid geworden op: do 19 apr 2018, 21:23
Postcode: 3110
Fiets: HPvelotechnik Scorpion fx
Locatie: Rotselaar
Velomobiel: eWAW #355 | 2017
Contacteer:

Re: Bart - WAW430

#44 Bericht door JeroenVD »

Ai, da's minder. Al bij al nog een meevaller dat er alleen materiële schade is. Dat is ook niet leuk, maar gaat toch minder in je kop zitten dan wanneer er gewonden vallen, zelfs als je niet in fout bent. Hopelijk komt de tegenpartij tussen in de kosten, ik heb uiteindelijk zelf mogen opdraaien voor de ong. 1000 euro voor een nieuwe neus voor WAW 355.

Gebruikersavatar
Bart86
Neo Prof
Berichten: 160
Lid geworden op: do 07 mar 2019, 9:44
Postcode: 3560
Fiets: Klever X Alpha 45 (speed pedelec)
Contacteer:

Re: Bart - WAW430

#45 Bericht door Bart86 »

Helen schreef: za 06 jun 2020, 14:52 Oei Bart :(
Gelukkig is de schade nog erg beperkt gebleven, en was de voetganger zo beschaafd om papieren in te vullen.

Als je wil, mag je mijn koepel tijdelijk lenen. Ik heb de gewoonte om vrijwel altijd dakloos te rijden, dus als je er niet mee inzit om een groene touch aan je velocombi te geven, wil ik de koepel wel eens komen brengen (of je mag hem komen halen)
Dat is vriendelijk! Ik zal het in mijn achterhoofd houden. Het zou een opvallende combinatie zijn :D. Dan kan ik de WAW430 ineens de naam 'The Green Beret' geven :lol:.
Toevallig heb ik aan je gedacht, omdat ik je op alle foto's dakloos zie. Aan een rustig tempo vind ik het wel aangenaam, maar tijdens het forenzen ligt mijn snelheid vrij hoog. Dat maakt dat ik veel windgeruis heb, en de dikke regendruppels kwamen vrij hard aan.
JeroenVD schreef: za 06 jun 2020, 18:24 Ai, da's minder. Al bij al nog een meevaller dat er alleen materiële schade is. Dat is ook niet leuk, maar gaat toch minder in je kop zitten dan wanneer er gewonden vallen, zelfs als je niet in fout bent. Hopelijk komt de tegenpartij tussen in de kosten, ik heb uiteindelijk zelf mogen opdraaien voor de ong. 1000 euro voor een nieuwe neus voor WAW 355.
Inderdaad nog een meevaller dat het alleen materiële schade is. Ik vermoed dat de kap ervoor gezorgd heeft dat ik geen verwondingen heb. De man had, als ik mij niet vergis, glas vast om nog snel in de glasbak te doen. En het is dat wat mijn koepel/vizier geraakt heeft.

We zullen nog zien of de tegenpartij tussenkomst in de kosten. Ik ben er zelf zo rustig over, dat ik al heb uitgerekend dat ik 13 dagen zal moeten fietsen (woon-werkverkeer) om de schade te betalen :). Dat is natuurlijk als de schade beperkt blijft tot het vizier en de koepel.

Plaats reactie