Proes Seiran SL
-
- Neo Prof
- Berichten: 237
- Lid geworden op: wo 08 dec 2004, 2:02
- Postcode: 2180
- Locatie: Ekeren
- Contacteer:
Ach Patrick, zo'n groot verschil in hoogte tussen beide fietsen is er toch niet he Moet zeker lukken voor komende zaterdag, misschien dat het staartpuntje er tegen dan wel opzit, who knowsProes schreef:Yep, dat doen we ... ik zal de mijne achter de jouwe zetten want anders zie je je cobra niet meer staan
En volgende week zaterdag moet je maar eens mee rijden me de wielrenners hé
- Proes
- chauffeur
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
- Postcode: 2050
- Fiets: M5-Highracer
- Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
- Contacteer:
.... Er zat maar één staartpuntje gemonteerd en dat was de mijne!
Zwarte staartpunt op zwarte kader is naar mijn mening al wat mooier dan de punt op de oranje kader.
Mijn voorkeur qua schoonheid blijft wel "zonder punt".
Vandaag samen met Peter (M5) en een wielerploeg gaan fietsen.
Onze machientjes deden het gewoonweg perfect.
Er zat in 't begin nogal veel wind tegen maar voor ons - ik met mijn punt en Peter met zijn Cobra - was op ruime afstand "achter" het peloton blijven geen probleem. Onze metertjes gaven kruis tussen de 35 à 38 aan tegen de wind en we hadden beide het gevoel dat het allemaal maar erg traag ging. Mooi tochtje, jammer dat we eindigden met regen en dat Peter tot 2x toe zijn Stelvio's plat reed.
Ik heb bij deze dan ook mijn twijfels over de lekbestendigheid van die banden. Ik rijd met Continental GP4000 en kan dit enkel maar aan iedereen aanbevelen!
Zwarte staartpunt op zwarte kader is naar mijn mening al wat mooier dan de punt op de oranje kader.
Mijn voorkeur qua schoonheid blijft wel "zonder punt".
Vandaag samen met Peter (M5) en een wielerploeg gaan fietsen.
Onze machientjes deden het gewoonweg perfect.
Er zat in 't begin nogal veel wind tegen maar voor ons - ik met mijn punt en Peter met zijn Cobra - was op ruime afstand "achter" het peloton blijven geen probleem. Onze metertjes gaven kruis tussen de 35 à 38 aan tegen de wind en we hadden beide het gevoel dat het allemaal maar erg traag ging. Mooi tochtje, jammer dat we eindigden met regen en dat Peter tot 2x toe zijn Stelvio's plat reed.
Ik heb bij deze dan ook mijn twijfels over de lekbestendigheid van die banden. Ik rijd met Continental GP4000 en kan dit enkel maar aan iedereen aanbevelen!
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)
-
- Neo Prof
- Berichten: 237
- Lid geworden op: wo 08 dec 2004, 2:02
- Postcode: 2180
- Locatie: Ekeren
- Contacteer:
Hej Proes, bleek dat men buitenband gescheurd was op één plek, helemaal niet opgemerkt. Tim zag het toen ik de fiets bij hem binnenbracht voor de montage van het puntje, dat er nu zo goed als opstaat.Proes schreef:.... Er zat maar één staartpuntje gemonteerd en dat was de mijne!
Zwarte staartpunt op zwarte kader is naar mijn mening al wat mooier dan de punt op de oranje kader.
Mijn voorkeur qua schoonheid blijft wel "zonder punt".
Vandaag samen met Peter (M5) en een wielerploeg gaan fietsen.
Onze machientjes deden het gewoonweg perfect.
Er zat in 't begin nogal veel wind tegen maar voor ons - ik met mijn punt en Peter met zijn Cobra - was op ruime afstand "achter" het peloton blijven geen probleem. Onze metertjes gaven kruis tussen de 35 à 38 aan tegen de wind en we hadden beide het gevoel dat het allemaal maar erg traag ging. Mooi tochtje, jammer dat we eindigden met regen en dat Peter tot 2x toe zijn Stelvio's plat reed.
Ik heb bij deze dan ook mijn twijfels over de lekbestendigheid van die banden. Ik rijd met Continental GP4000 en kan dit enkel maar aan iedereen aanbevelen!
- Proes
- chauffeur
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
- Postcode: 2050
- Fiets: M5-Highracer
- Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
- Contacteer:
Mijn fiets gaat volgende week binnen voor montage van een 10 speed cassette van Dura-ace. Helaas moeten daar ook 3 kettingen bij gekocht worden en moet de Sram attack vervangen worden want die zijn niet in 10-speed te krijgen.
Dit alles in voorbereiding van de volgende Mont-Ventoux expeditie in mei 2007. We gaan deze keer pogen om binnen de 2 uur boven te geraken.
Dit alles in voorbereiding van de volgende Mont-Ventoux expeditie in mei 2007. We gaan deze keer pogen om binnen de 2 uur boven te geraken.
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)
- Proes
- chauffeur
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
- Postcode: 2050
- Fiets: M5-Highracer
- Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
- Contacteer:
Ondertussen zijn we weer een jaar verder en staat het vertrek naar de Mont Ventoux weer voor de deur.
Tegenover vorig jaar is mijn SeiranSL nu op de originele hoogte gebleven om beter kracht te kunnen zetten bergop.
De fiets is wel zo'n 2 kg lichter geworden en heeft ondertussen een vast stuur én 2 prachtige HED3 carbon-wielen.
Volgende week vertrekken we weer en dit jaar wil ik sneller op de top staan!
Tegenover vorig jaar is mijn SeiranSL nu op de originele hoogte gebleven om beter kracht te kunnen zetten bergop.
De fiets is wel zo'n 2 kg lichter geworden en heeft ondertussen een vast stuur én 2 prachtige HED3 carbon-wielen.
Volgende week vertrekken we weer en dit jaar wil ik sneller op de top staan!
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)
-
- Junior
- Berichten: 66
- Lid geworden op: vr 16 jun 2006, 16:22
- Fiets: Challenge Fujin
- Locatie: Bergen op Zoom
- Contacteer:
-
- Junior
- Berichten: 66
- Lid geworden op: vr 16 jun 2006, 16:22
- Fiets: Challenge Fujin
- Locatie: Bergen op Zoom
- Contacteer:
- Proes
- chauffeur
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
- Postcode: 2050
- Fiets: M5-Highracer
- Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
- Contacteer:
U vraagt, wij draaien ... gisteren een deel van "Luik-Bastenaken-Luik" gereden als voorbereiding voor de Mont Ventoux.
Mijn fiets vloog de hellingen op en ik kan met trots zeggen dat 2 van mijn wielrennersfietsen op de "La Redoute" (sterke helling) moesten afstappen terwijl "ikke" volledig tot boven ben gereden met mijn ligger.
'k Heb bijna 4 minuten moeten wachten alvorens de volgende boven was.
Prachtige streek trouwens, een echte aanrader om daar eens rond te fietsen (Trois-ponts, Coo, Stavelot, ....)
Mijn fiets vloog de hellingen op en ik kan met trots zeggen dat 2 van mijn wielrennersfietsen op de "La Redoute" (sterke helling) moesten afstappen terwijl "ikke" volledig tot boven ben gereden met mijn ligger.
'k Heb bijna 4 minuten moeten wachten alvorens de volgende boven was.
Prachtige streek trouwens, een echte aanrader om daar eens rond te fietsen (Trois-ponts, Coo, Stavelot, ....)
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)
-
- Junior
- Berichten: 66
- Lid geworden op: vr 16 jun 2006, 16:22
- Fiets: Challenge Fujin
- Locatie: Bergen op Zoom
- Contacteer:
- Proes
- chauffeur
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
- Postcode: 2050
- Fiets: M5-Highracer
- Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
- Contacteer:
Ondertussen heb ik alle stikkers netjes verwijderd en is mijn SL echt een "blackSL" geworden.
Er waren al wat lettertjes beschadigd en ik dacht "ach, we doen het er allemaal maar af" .... een haardroger, goede nagels en nagellak-remover doen dan wonderen!
Er waren al wat lettertjes beschadigd en ik dacht "ach, we doen het er allemaal maar af" .... een haardroger, goede nagels en nagellak-remover doen dan wonderen!
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)
- Proes
- chauffeur
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
- Postcode: 2050
- Fiets: M5-Highracer
- Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
- Contacteer:
Hieronder vinden jullie een mooi overzicht van onze prestaties op onze fietsvakantie op de Mont Ventoux.
Helaas heb ik geen gegevens van zondag 6 mei, de beklimming van de berg zelf zit er dus niet bij.
Per dag vind je 2 links, de bovenste geeft een filmpje, de onderste geeft alle gegevens (snelheden, afstanden, hartslag, ...)
In bijlage vind je ook nog enkele foto's.
Mijn ligfiets klom gewoonweg fantastisch en was op "alle" hellingen (kleiner dan 9 %) stukken sneller dan eender welke koersfiets! Deze ligfiets is dus ook in de bergen "superieur"!
Maandag 7 mei 94,87 KM (cheval-blanc naar Bedoing)
http://trail.motionbased.com/trail/player/2703541
http://trail.motionbased.com/trail/invi ... ue=2703541
Dinsdag 8 mei 95,06 KM (Camargue)
http://trail.motionbased.com/trail/player/2703542
http://trail.motionbased.com/trail/invi ... ue=2703542
(commentaar: in de Camargue heb ik met de ligfiets op een platstuk met Mistral in de rug ong. 62km/u gereden als top)
Woensdag 9 mei 104,16 km (le petit Luberon)
http://trail.motionbased.com/trail/player/2703543
http://trail.motionbased.com/trail/invi ... ue=2703543
Donderdag 10 mei 102,27 km (Fontaine de Vaucluse)
http://trail.motionbased.com/trail/player/2703544
http://trail.motionbased.com/trail/invi ... ue=2703544
Vrijdag 11 mei 5,46 km (Vidauque naar de Antenne)
http://trail.motionbased.com/trail/player/2703545
http://trail.motionbased.com/trail/invi ... ue=2703545
(commentaar: dit was een moordende helling van continue boven de 10% ... binnen de 32 min. gereden)
Helaas heb ik geen gegevens van zondag 6 mei, de beklimming van de berg zelf zit er dus niet bij.
Per dag vind je 2 links, de bovenste geeft een filmpje, de onderste geeft alle gegevens (snelheden, afstanden, hartslag, ...)
In bijlage vind je ook nog enkele foto's.
Mijn ligfiets klom gewoonweg fantastisch en was op "alle" hellingen (kleiner dan 9 %) stukken sneller dan eender welke koersfiets! Deze ligfiets is dus ook in de bergen "superieur"!
Maandag 7 mei 94,87 KM (cheval-blanc naar Bedoing)
http://trail.motionbased.com/trail/player/2703541
http://trail.motionbased.com/trail/invi ... ue=2703541
Dinsdag 8 mei 95,06 KM (Camargue)
http://trail.motionbased.com/trail/player/2703542
http://trail.motionbased.com/trail/invi ... ue=2703542
(commentaar: in de Camargue heb ik met de ligfiets op een platstuk met Mistral in de rug ong. 62km/u gereden als top)
Woensdag 9 mei 104,16 km (le petit Luberon)
http://trail.motionbased.com/trail/player/2703543
http://trail.motionbased.com/trail/invi ... ue=2703543
Donderdag 10 mei 102,27 km (Fontaine de Vaucluse)
http://trail.motionbased.com/trail/player/2703544
http://trail.motionbased.com/trail/invi ... ue=2703544
Vrijdag 11 mei 5,46 km (Vidauque naar de Antenne)
http://trail.motionbased.com/trail/player/2703545
http://trail.motionbased.com/trail/invi ... ue=2703545
(commentaar: dit was een moordende helling van continue boven de 10% ... binnen de 32 min. gereden)
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)