oriëntatie naar een ligfiets
oriëntatie naar een ligfiets
Hallo allen, ik ben mij aan het oriënteren naar een ligfiets. en nu zijn er 2 modellen die mij aanspreken en wel de m5 lowracer en de challenge jester. Nu heb ik geen ervaring met ligfietsen en ik heb gelezen dat een lage racer niet het makkelijkst is om mee te starten.
Het gebruik zal vooral woon werk zijn 30/35km enkel en dat 2/3x per weer (zal met 1 beginnen)
Nu heb ik hier al flink rond gezocht maar nog niet echt een antwoord kunnen vinden. Welk van de 2 modellen bied het meeste comfort?
Groeten
Het gebruik zal vooral woon werk zijn 30/35km enkel en dat 2/3x per weer (zal met 1 beginnen)
Nu heb ik hier al flink rond gezocht maar nog niet echt een antwoord kunnen vinden. Welk van de 2 modellen bied het meeste comfort?
Groeten
- Wim -de roetsende
- Public Relations
- Berichten: 750
- Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
- Postcode: 7204CV
- Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
- Velomobiel: MilanSL MK7
- Contacteer:
Re: oriëntatie naar een ligfiets
Welkom Kip.
Je hebt 2 mooie fietsen uitgezocht.
Om maar meteen antwoord te geven op je vraag welke van deze twee fietsen het meeste comfort biedt: géén van de twee.
Dit zijn lage racers en daar gaat het dan ook om: racen
Mijn allereerste ligfiets was een Baron en dat is ook een lage racer. Laat dus niemand beweren dat dit niet kan. Uiteraard zitten er nadelen aan een lage racer, maar die zitten aan alle typen en modellen fietsen.
Ga deze fietsen gewoon uitproberen. In de buurt van Zutphen (niet bij mij) staat trouwens nog een fantastisch onderhouden Jester te koop. Zo goed als nieuw frame en tiptop onderhouden.
Je hebt 2 mooie fietsen uitgezocht.
Om maar meteen antwoord te geven op je vraag welke van deze twee fietsen het meeste comfort biedt: géén van de twee.
Dit zijn lage racers en daar gaat het dan ook om: racen
Mijn allereerste ligfiets was een Baron en dat is ook een lage racer. Laat dus niemand beweren dat dit niet kan. Uiteraard zitten er nadelen aan een lage racer, maar die zitten aan alle typen en modellen fietsen.
Ga deze fietsen gewoon uitproberen. In de buurt van Zutphen (niet bij mij) staat trouwens nog een fantastisch onderhouden Jester te koop. Zo goed als nieuw frame en tiptop onderhouden.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog
-
- Public Relations
- Berichten: 985
- Lid geworden op: wo 23 jun 2010, 10:59
- Postcode: 1880
- Fiets: quest 404
- Locatie: Kapelle op den bos
- Contacteer:
Re: oriëntatie naar een ligfiets
dat is ook wat kort door de bocht , de baron die ik had was een van de meest comfortabele en die enorm snel was de azub max was daar iets beter in maar redelijk wat trager .
https://www.amazon.fr/photos/share/MrLXSbl3la41l1SvduOWfw7xxUOfVT4bghen8rpBST2
https://www.amazon.fr/photos/share/Rs9I2i6rvOklIYpwAD22A1qJQoV3NxsKnhOmF4RZM1C
https://www.amazon.fr/photos/share/Rs9I2i6rvOklIYpwAD22A1qJQoV3NxsKnhOmF4RZM1C
- Wim -de roetsende
- Public Relations
- Berichten: 750
- Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
- Postcode: 7204CV
- Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
- Velomobiel: MilanSL MK7
- Contacteer:
Re: oriëntatie naar een ligfiets
Ik vond de Baron ook heel erg comfortabel, totdat ik op mijn gewijzigde woon-werk-route een fietspad 'tegenkwam' met ruim 50 boomwortels die het asfalt flink hadden beschadigd.blackarmor schreef:dat is ook wat kort door de bocht , de baron die ik had was een van de meest comfortabele en die enorm snel was de azub max was daar iets beter in maar redelijk wat trager .
De gemiddelde beginnende ligfietser zal een fiets zonder vering meestal niet als erg comfortabel kwalificeren. Vandaar mijn reactie en knipoogje.
Mijn tip blijft staan: gewoon gaan proberen die fietsen.
Ik zou trouwens voor de Jester gaan. Ik vond de M5 alleen fijn op hoge snelheid, terwijl de Jester ook nog redelijk stabiel was bij iets lagere snelheden.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog
- bicky
- General Manager
- Berichten: 3870
- Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
- Postcode: 8700
- Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
- Locatie: Tielt (wst-vl)
- Velomobiel: Mango+ (2011)
- Contacteer:
Re: oriëntatie naar een ligfiets
Ik ben ook gestart met een lowracer. nooit problemen mee gehad
- Wim -de roetsende
- Public Relations
- Berichten: 750
- Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
- Postcode: 7204CV
- Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
- Velomobiel: MilanSL MK7
- Contacteer:
Re: oriëntatie naar een ligfiets
Ik heb er ondertussen een leuke PB-sessie met Kip opzitten en ik denk dat het helemaal goed gaat komen met zijn keuze.
Wat het gaat worden moet hij hier zelf maar een keer gaan vertellen.
Wat het gaat worden moet hij hier zelf maar een keer gaan vertellen.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
Re: oriëntatie naar een ligfiets
ik heb nog een baron Xlow te koop.
voor ik verder antwoord op je vraag, wil toch even informeren naar je gewicht
M5 is gebouwd uit een soort staal, ben ff de naam kwijt, en zal kwa comfort het beste scoren, aangezien men rekening houd met framevering. Indien u meer dan 100kg weegt, is M5 echter een slechte keuze omdat het frame te slap aan zal voelen.
Jester en Baron zijn gemaakt van alu en stijver, ik heb beide gehad en vind de baron het prettigst van de twee. Ik woog de laatste tien jaar wel altijd 100kg of meer.
vooraleer je ook maar een van je favoriete modellen kiest moet je zoveel mogelijk modellen testen, want het kan evengoed zijn dat de 2 gekozen modellen je helemaal niet liggen. Elke ligfiets is anders, ligt anders, fietst anders... ook andere modellen kunnen je meug zijn...
ik heb bvb ook een highbaron, en die vind ik nog prettiger rijden dan de lage versie.
voor ik verder antwoord op je vraag, wil toch even informeren naar je gewicht
M5 is gebouwd uit een soort staal, ben ff de naam kwijt, en zal kwa comfort het beste scoren, aangezien men rekening houd met framevering. Indien u meer dan 100kg weegt, is M5 echter een slechte keuze omdat het frame te slap aan zal voelen.
Jester en Baron zijn gemaakt van alu en stijver, ik heb beide gehad en vind de baron het prettigst van de twee. Ik woog de laatste tien jaar wel altijd 100kg of meer.
vooraleer je ook maar een van je favoriete modellen kiest moet je zoveel mogelijk modellen testen, want het kan evengoed zijn dat de 2 gekozen modellen je helemaal niet liggen. Elke ligfiets is anders, ligt anders, fietst anders... ook andere modellen kunnen je meug zijn...
ik heb bvb ook een highbaron, en die vind ik nog prettiger rijden dan de lage versie.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
Re: oriëntatie naar een ligfiets
net wezen kijken bij een ligfiets, het is geen lowracer geworden. Maar een Challenge Hurricane, die zijn ook best wel laag
- Peter J
- dokter
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
- Postcode: 2620
- Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
- Locatie: Hemiksem
- Contacteer:
Re: oriëntatie naar een ligfiets
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, geniet ervan
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE
- Wim -de roetsende
- Public Relations
- Berichten: 750
- Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
- Postcode: 7204CV
- Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
- Velomobiel: MilanSL MK7
- Contacteer:
Re: oriëntatie naar een ligfiets
Gefeliciteerd.Kip schreef:net wezen kijken bij een ligfiets, het is geen lowracer geworden. Maar een Challenge Hurricane, die zijn ook best wel laag
Als je de Hurrie al laag vindt, dan is het maar goed dat het geen Jester is geworden.
Dat scheelt namelijk echt nog een flink aantal centimeters.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog
Re: oriëntatie naar een ligfiets
dat denk ik ook, maar ik ga het ervarenWim -de roetsende schreef:Gefeliciteerd.Kip schreef:net wezen kijken bij een ligfiets, het is geen lowracer geworden. Maar een Challenge Hurricane, die zijn ook best wel laag
Als je de Hurrie al laag vindt, dan is het maar goed dat het geen Jester is geworden.
Dat scheelt namelijk echt nog een flink aantal centimeters.
- Peter J
- dokter
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
- Postcode: 2620
- Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
- Locatie: Hemiksem
- Contacteer:
Re: oriëntatie naar een ligfiets
Die zogenaamde lowracers hebben 1 voordeel, althans naar mijn bescheiden mening, je kan met je handen aan de grond als je stil staat en dat vind ik wel handig.
Verder vind ik ze niet zo geschikt om in het verkeer te gebruiken daar je echt zeer laag en quasi onzichtbaar bent en ook zelf zeer weinig ziet als je vanachter bvb. een rij geparkeerde auto's uit komt. Nu, dit nadeel kan je zelf opvangen door goed uit je doppen te kijken en op gevaarlijke punten je snelheid aan te passen, dus...
Een Hurricane vind ik een mooi compromis en perfect geschikt om deel te nemen aan het dagelijkse verkeersgebeuren.
Vraagje nog... ben je van plan er een vlagje op te monteren ? Ik heb er zelf geen en vertik het ook maar da's een opmerking die ik dagelijks te horen krijg... "Op zoiets laag hoort een vlagje"
Verder vind ik ze niet zo geschikt om in het verkeer te gebruiken daar je echt zeer laag en quasi onzichtbaar bent en ook zelf zeer weinig ziet als je vanachter bvb. een rij geparkeerde auto's uit komt. Nu, dit nadeel kan je zelf opvangen door goed uit je doppen te kijken en op gevaarlijke punten je snelheid aan te passen, dus...
Een Hurricane vind ik een mooi compromis en perfect geschikt om deel te nemen aan het dagelijkse verkeersgebeuren.
Vraagje nog... ben je van plan er een vlagje op te monteren ? Ik heb er zelf geen en vertik het ook maar da's een opmerking die ik dagelijks te horen krijg... "Op zoiets laag hoort een vlagje"
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE
-
- Public Relations
- Berichten: 767
- Lid geworden op: za 26 apr 2014, 19:44
- Postcode: 3600
- Fiets: waw
- Contacteer:
Re: oriëntatie naar een ligfiets
En ge valt van minder hoog...Peter J schreef:Die zogenaamde lowracers hebben 1 voordeel, althans naar mijn bescheiden mening, je kan met je handen aan de grond als je stil staat en dat vind ik wel handig.
Re: oriëntatie naar een ligfiets
Nee een vlaggetje vind ik onzin, althans nog welPeter J schreef:Die zogenaamde lowracers hebben 1 voordeel, althans naar mijn bescheiden mening, je kan met je handen aan de grond als je stil staat en dat vind ik wel handig.
Verder vind ik ze niet zo geschikt om in het verkeer te gebruiken daar je echt zeer laag en quasi onzichtbaar bent en ook zelf zeer weinig ziet als je vanachter bvb. een rij geparkeerde auto's uit komt. Nu, dit nadeel kan je zelf opvangen door goed uit je doppen te kijken en op gevaarlijke punten je snelheid aan te passen, dus...
Een Hurricane vind ik een mooi compromis en perfect geschikt om deel te nemen aan het dagelijkse verkeersgebeuren.
Vraagje nog... ben je van plan er een vlagje op te monteren ? Ik heb er zelf geen en vertik het ook maar da's een opmerking die ik dagelijks te horen krijg... "Op zoiets laag hoort een vlagje"
- Helen
- Public Relations
- Berichten: 799
- Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
- Postcode: 3071
- Fiets: WAW 201 en Alpha 7
- Contacteer:
Re: oriëntatie naar een ligfiets
Een vlaggetje is nochtans erg nuttig: het is een probaat middel tegen het gezeur!Kip schreef:Nee een vlaggetje vind ik onzin, althans nog wel