Rich aan de Velomobiel

Meer informatie en foto's van onze leden
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Rich
Supporter
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 17 nov 2013, 2:43
Postcode: 4456cc
Fiets: WAW022
Locatie: Lewedorp
Contacteer:

Rich aan de Velomobiel

#1 Bericht door Rich »

Tja waar begin ik...
Ik ben Richard getrouwd en 2 schatten van kinderen...ahum...
Ik ben niet woonachtig in Vlaanderen maar net iets daar boven. en woon grofweg tussen Goes en Middelburg in Zeeland.
Nadat ik een poosje geleden een keer een velomobiel tegen kwam en deze met het racefietsje niet bij kon houden ben ik mij gaan verdiepen. Er ging toch wel een wereld voor mij open. Na de Quest en de Milan eens bekeken te hebben sprak de WAW mij het meest aan en zag de voordelen hiervan zoals droog naar mijn werk waardoor ik ook kan fietsen als het weer wat minder is, goed voor de conditie wat ik wel prettig vind voor het motorracen en 's winters lekker warm.. nou je een stuk warmer als daar buiten. vooral met regen fietsen heb ik een hekel en dan blijft bij mij de racefiets snel binnen...

Maar goed.... is dit wat voor me ? samen met mijn vrouw heb ik een afspraak gemaakt om bij Fietser.be een proefrit te maken. Gelukkig was dit mogelijk en voor mij met de auto een uurtje weg...dat is handig.
Ter plaatse ben ik keurig te woord gestaan voor al mijn vragen.
Het werd tijd in te stappen.. naast een proefrit met een nieuwe ben ik ook nog even een stukje wezen rijden met de WAW022. De nieuwe stond nog niet geheel lekker afgesteld zat zo nu en dan onbedoeld te schakelen en ondanks dat ik dacht dat het wel goed was zaten mijn trappers effe te ver weg..maar goed daar kijken we wel doorheen. Ben toch nog even een stukje weg geweest langs het jaagpad richting Dendermonde.. even wennen dat wel. vooral als de straat opgebroken is en je gelijk mag draaien...vervolgens een stoplicht..even het knopje drukken...ehh...juist..
Uiteindelijk terug gekomen en na een praatje met Ben en Brecht nog even ingestapt in de WAW022..nou vooruit even proberen..voetjes goed, schakeld goed en rijd heel soepel...wauw...of eigenlijk WAW..zo kan het dus ook..
Hier heb ik maar kort mee gereden (500 meter of iets) maar dit smaakte naar meer. Het was eigenlijk alleen te doen om mij te oriënteren zodat ik kon gaan sparen of niet als ik het niets vond.

Terug bij de zaak met mijn vrouw en Brecht nog over de fiets gehad en weer naar huis gegaan. Thuis de boel eens op een rijtje gezet en toch besloten dat WAW022 het uiteindelijk gaat worden.

Nu wordt het nog even afwachten voor ik hem kan ophalen.
En dat is zeer lastig om te wachten.
Ondertussen wel een route uitgestippeld vanuit Gent naar de boot in Breskens daar ik hem uiteraard gewoon naar huis wil fietsen (86 kilometer) ook ben ik benieuwd hoe hard ik zal fietsen in eigen omgeving. (normaal fiets ik met de Bianchi gemiddeld 28 a 29 km/u wat volgens mijn fietstellertje gem 100 wat zou zijn maar langs de Schelde in Vlissingen-Oost waait het natuurlijk altijd)
Vrijdag gaat ik weer even naar Fietser.be om hem af te laten stellen en gelijk even langer fietsen natuurlijk :wink:
Ondertussen reeds filmpjes op youtube ontdekt van mijn fiets en zodoende weet ik ondertussen ook hoe de verlichting e.d. in elkaar steekt.

Goed meer kan ik even niet melden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Rich aan de Velomobiel

#2 Bericht door bicky »

Lap, weeral enen verkocht :)
Dat achterlicht is echt wel WAW


ps: ik verkleinde je foto een beetje, dat maakte het een pak beter leesbaar.

Gebruikersavatar
Rich
Supporter
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 17 nov 2013, 2:43
Postcode: 4456cc
Fiets: WAW022
Locatie: Lewedorp
Contacteer:

Re: Rich aan de Velomobiel

#3 Bericht door Rich »

Achterlicht en rem en richtingaanwijzers zijn verwerkt in de strips aan de zijkant.
De WAW is reflectie stickers. :D
Wel lekker zichtbaar.
Ja bedankt voor het verkleinen ik had er even niet op gelet.

Gebruikersavatar
Rich
Supporter
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 17 nov 2013, 2:43
Postcode: 4456cc
Fiets: WAW022
Locatie: Lewedorp
Contacteer:

Re: Rich aan de Velomobiel

#4 Bericht door Rich »

Afbeelding

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Rich aan de Velomobiel

#5 Bericht door trikelover »

Hij ziet er allesinds zeer goed uit. Hou het in het in begin een beetje rustig en probeer gewoon te genieten want het zijn totaal ander spieren dan op de bukfiets die je nodig hebt.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
Rich
Supporter
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 17 nov 2013, 2:43
Postcode: 4456cc
Fiets: WAW022
Locatie: Lewedorp
Contacteer:

Re: Rich aan de Velomobiel

#6 Bericht door Rich »

Tja ik had al eens ergens gelezen dat je hieraan moest wennen... ik kan het me niet helemaal voorstellen maar voel dit vanzelf wel.. :lol: net als dat er gezegd wordt dat je in het begin niet zo snel zal zijn.

Ik heb hier nog een fotootje van de zijkant welke ik even van internet heb gehaald daar ik zelf nog geen mooie foto's heb natuurlijk.
Afbeelding

blackarmor
Public Relations
Berichten: 985
Lid geworden op: wo 23 jun 2010, 10:59
Postcode: 1880
Fiets: quest 404
Locatie: Kapelle op den bos
Contacteer:

Re: Rich aan de Velomobiel

#7 Bericht door blackarmor »

de dag ernaa ga je er wel meer van kunen voorstellen :twisted:
succes met je aankoop
https://www.amazon.fr/photos/share/MrLXSbl3la41l1SvduOWfw7xxUOfVT4bghen8rpBST2
https://www.amazon.fr/photos/share/Rs9I2i6rvOklIYpwAD22A1qJQoV3NxsKnhOmF4RZM1C

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Rich aan de Velomobiel

#8 Bericht door Peter J »

Gefeliciteerd met je aankoop en wees welgekomen in de wereld der velomobilisten :!: =D>
Een kleine suggestie, doe het rustig aan in den beginne, een 3-wieler is wat anders dan een 2-wieler
en zou je een vals veiligheidsgevoel kunnen geven, dus... kijk uit dat je je daar niet aan laat vangen :!:
De meeste ongevallen gebeuren in de eerste maanden daar de nieuwbakken velomobilist verkeerde of
overmoedige inschattingen maakt en dit niet goed afloopt...
Na deze waarschuwing wens ik je veel plezier en vele ongevalvrije en aangename kilometers :wink:
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Re: Rich aan de Velomobiel

#9 Bericht door Pleeboy »

Zeker niet te snel willen optrekken, want dan liggen je knieen meteen in de prak...
Zowieso niet te snel optrekken, je wint meer door je extra krachten op de rechte stukken te gebruiken. Veel plezier ermee!
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
Rich
Supporter
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 17 nov 2013, 2:43
Postcode: 4456cc
Fiets: WAW022
Locatie: Lewedorp
Contacteer:

Re: Rich aan de Velomobiel

#10 Bericht door Rich »

Bedankt jongens.. :)

Gebruikersavatar
Rich
Supporter
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 17 nov 2013, 2:43
Postcode: 4456cc
Fiets: WAW022
Locatie: Lewedorp
Contacteer:

Re: Rich aan de Velomobiel

#11 Bericht door Rich »

Zo sinds gister heb ik de WAW022 in mijn bezit en ben dan ook vanaf Fietser.be fietsend naar huis gegaan.
Het was een mooie tocht met enige hindernissen maar ik ben er na 90 km toch gekomen.
Er waren wat wegen afgesloten en heb de WAW nog over een hekje moeten tillen welke inrijden van auto's moet voorkomen...velomobielen dus ook.
Ook het fietsveer Vlissingen-Breskens genomen wat wel leuk was.
Ik had trouwens niet verwacht dat je nog zoveel bekijks had. Onderweg heel wat omgedraaide hoofden gezien en zelfs nog op de foto gezet.

Eenmaal thuis vlug gaan douchen wat wel nodig was volgens omstanders (papa je stinkt) om vervolgens in de avonduren mij eens even bezig te houden met de fietsteller e.d.
Vandaag met de fies naar het werk...pssssss...lek gereden..
Ik had nog een paar nieuwe voorbandjes meegenomen welke er toch maar rap onder gaan. (marathon plus)
De Kojak's hebben zag ik ook wel hun langste tijd gehad daar ze aan de binnenzijde door te scherp sturen al op het kanvas rijden.
Na de winter zien we wel weer verder voor wat vlotters. :)

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2569
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Rich aan de Velomobiel

#12 Bericht door CapoJan »

Veel plezier ermee! Met dat uitzicht is het een WAW waar je niet naast kunt kijken :wink:
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
Rich
Supporter
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 17 nov 2013, 2:43
Postcode: 4456cc
Fiets: WAW022
Locatie: Lewedorp
Contacteer:

Re: Rich aan de Velomobiel

#13 Bericht door Rich »

nee hij valt wel op qua kleurstelling. :D

Plaats reactie