Nieuwe mogelijke ligger in het Antwerpse...

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Plaats reactie
Bericht
Auteur
chriske
Nieuweling
Berichten: 34
Lid geworden op: za 28 sep 2013, 9:42
Postcode: 2530
Fiets: Ben eentje aan 't bouwen (een trike)
Locatie: Boechout
Contacteer:

Nieuwe mogelijke ligger in het Antwerpse...

#1 Bericht door chriske »

Hoi,

Ik ben het autorijden redelijk moe aan 't worden en zou graag met een ligfiets van start gaan. Mijn echtgenote is al een tijdje (terug) bezig met te fietsen (heb die letterlijk van onder het stof moeten halen) En natuurlijk begint het bij mij nu ook te kriebelen.

Ben momenteel bezig het forum wat 'uit te pluizen' en overweeg om te beginnen met een trike.
Ben niet meer van de jongste (misschien daarom die keuze.. :lol: ).
Soit, zou graag eens testen of een ritje maken in een gehuurde trike.
Zijn er mensen die ik kan contacteren, liggers die een trike voor een eenmalig kort ritje(voor hun deur) willen laten proberen. Wellicht zijn er winkels waar ik kan proberen, huren voor een uurtje of een dag.

Alvorens een nieuwe trike te kopen overweeg ik om zo'n ding eerst tweedehands te kopen.

Wie kan wat info geven, bedankt alvast.

Chris
Mijn thuis is waar mijn draaibank staat...

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Nieuwe mogelijke ligger in het Antwerpse...

#2 Bericht door Peter J »

Hallo Chris,
Eerst en vooral wil ik je welkom heten op het forum.
Een prima idee dat je (meer) wil gaan fietsen, en dan nog wel ligfietsen, een prima keuze :!: =D>
Vermits je uit de buurt van Antwerpen bent kan je eventueel een trike huren bij De Ligfiets, Steenhouwersvest 25, 2000 Antwerpen.
De winkel bevindt zich niet ver van de voetgangerstunnel, het is er wel niet evident om te parkeren moest je besluiten om er met de
auto naartoe te gaan, dat lijkt me eerder af te raden.
Een trike lijkt me ook geen slechte keuze, je omzeilt het evenwichtsprobleem en een trike rijdt ook heel prettig.
Wat wel een aanzienlijk verschil is met een gewone fiets is de zithoogte, je zit quasi tegen de grond en daardoor zit ook je hoofd erg
laag, dat zorgt ervoor dat grotere wagens zoals SUV's, bestelwagens en vrachtwagens je niet zien als je naast hen staat of rijdt, dit is
echt wel iets wat je steeds goed in je achterhoofd moet houden aangaande je eigen veiligheid.
Ik rijd zelf niet met een trike maar ik heb bij het begin van mijn "ligfietscarrière" een week met een trike rond gereden en dat was een
heerlijke tijd waar ik nog steeds met veel plezier aan terugdenk. Het is trouwens zo dat ik van plan ben in de nabije toekomst me nog
een trike aan te schaffen.
Misschien is het wel interessant om eens naar een toertocht van WOL of Limburgse Liggers te gaan. Daar kan je dan, indien er trikes
aanwezig zijn, mogelijks wel eens even een stukje rijden...
Advertenties vind je onder andere op volgende sites:
www.ligfiets.net
http://www.humanpoweredvehicles.de/shop ... php#NR8464
www.marktplaats.nl onder de rubriek ligfietsen
Ik wens je veel plezier bij het testen en doe vooral voorzichtig ! ! ! :wink: :) 8)
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
fujin
Helper
Berichten: 384
Lid geworden op: ma 07 sep 2009, 21:28
Postcode: 2170
Fiets: Mango Plus 283
Locatie: Merksem
Velomobiel: Quest XS090
Contacteer:

Re: Nieuwe mogelijke ligger in het Antwerpse...

#3 Bericht door fujin »

Over trikes kan Evelien van Jeroen hier op het forum je al een hoop vertellen.
Zij rijd met veel plezier op haar Trike in de buurten van Roeselare.
En Erde is natuurlijk ook een supervoorbeeld! Echt zijn verhaal van 01 september eens lezen hier op het forum.

Tevens kwam ik 2 weken geleden op een tocht langs Albertkanaal een iets oudere man tegen op een trike.
Comforabele genieter die vanwege rugklachten niet meer op een gewone koersfiets kan rijden. Hij moet ergens in de buurt van Oelegem wonen.

Hij had had zijn fiets gekocht na proefrit en een korte huurperiode bij De Ligfiets ANTWERPEN. Tevens heeft ligfiets.be een leuk filmpje online staan.

Evelien van Jeroen
Helper
Berichten: 254
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 21:56
Contacteer:

Re: Nieuwe mogelijke ligger in het Antwerpse...

#4 Bericht door Evelien van Jeroen »

Hoi,

ik kan je maar één tip geven en dat is veel trikes uitproberen, want de ene is de andere niet. Ik had mijn oog laten vallen op een catrike tijdens Spezi in Germersheim, maar ben uiteindelijk via de Hase Kettwiesel bij de ICE sprint belandt.
Ik heb die gekocht bij Fietser.be in Gent. Ik geloof dat ze deze en de vortex ook in de verhuur hebben, maar daarvoor bel je best eens met Brecht.
Mochten we elkaar tijdens een rit eens treffen mag je zeker de trike eens uitproberen, het is een heel fijn fietsje. Erg gevoelige sturing, zeer baanvast en lekker laag bij de grond. Ik doe er mijn woonwerk mee (25km/d). Of je komt gewoon eens langs naar Roeselare :)

check anders deze ook voor meer info en verhaaltjes: familievercruyssefietst.blogspot.be

groeten,
Evelien

Plaats reactie