Beginner met heel wat vragen...

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Bericht
Auteur
Evelien van Jeroen
Helper
Berichten: 254
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 21:56
Contacteer:

Re: Beginner met heel wat vragen...

#91 Bericht door Evelien van Jeroen »

Aspharanx schreef:Heb daarnet bericht gekregen dat als alles meezit die in de loop van volgende week geleverd wordt :mrgreen:

Ben trouwens nog altijd op zoek naar een goede fietstas voor mijn trike waar ik mijn regenkledij ed. kan met vervoeren maar ook mijn 15" laptop. Iemand voorstellen? Die fietstas hoeft geen speciaal laptopvak te hebben, die kan gerust mee gaan in mijn rugzak. Maar ik heb gewoon geen idee van hoe groot al die fietstassen zijn om mijn rugzak met laptop er te kunnen inproppen. Wil dus niet dat de rugzak te klein is maar die moet nu ook niet kolossaal groot zijn dat alles er los in ligt.
Vaude en Ortlieb tassen. En idd, gewoon gaan passen. In de AS adventure hebben ze van beide merken een groot aanbod.
Wij hebben de Vaudes Aqua Backs gekocht. Twee 48L tassen voor op een bagagedrager (of achteraan een trets). 110 euro voor de twee samen. Al in weer en wind mee gereden en nog niks van water binnen gehad. De tassen zijn ruimschoots voldoende voor regenkledij en laptop. Wij staken in onze twee tassen 4 sets regenkledij, 2 kindershorts, 2 kindertruien, 2 sets EHBO, 2x 2L waterflessen en lunchpakket voor 4.

http://www.vaude.com/epages/Vaude-de.sf ... /109173490" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Beginner met heel wat vragen...

#92 Bericht door trikelover »

Mits er toch een 26" wiel aan hangt achteraan zou ik ook gewoon eens gaan zien in een fietsenzaak al die tassen zullen wel passen op jou trike. Zelf ben ik zeer tevreden over de ortlieb zakken zeker waterdicht en snel op en af de fiets gehaald
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Aspharanx
Junior
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 21 sep 2012, 9:52
Contacteer:

Re: Beginner met heel wat vragen...

#93 Bericht door Aspharanx »

Bedankt voor de reacties.

Heb het voordeel dat er hier in Dendermonde een grote AS Adventure is met een volledige fietsenwinkel. =D> Ik was al van plan om daar binnen te springen als ik mijn fiets heb en zal dan zeker al eens uitkijken naar die merken. Die Vaudes Aqua Blacks zien er inderdaad wel goed en stevig uit. Bovendien staat het kleur me ook aan (heb een rode ICE trike dus zijn rode fietstassen mooi meegenomen :P ). Dat zou wel eens een goede kanshebber kunnen zijn.

@trikelover, de ICE Sprint RS heeft allemaal 20" wielen, er is wel een ICE Sprint 26 die een 26" wiel heeft (maar dan weer geen achtervering), maar die heb ik dus niet gekozen. Net daarom dat ik liever zeker weet dat de fietstas gaat passen omdat ik met een 20" wiel zit en een gewone fietstas daar dan misschien niet op past.

Overigens heb ik ondertussen ook een blogje opgericht, veel staat er natuurlijk nog niet op maar jullie zijn alvast welkom om een bezoekje te brengen :mrgreen: http://www.familiemoens.be/tom.moens/blog/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3022
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Beginner met heel wat vragen...

#94 Bericht door Ronnius »

Aspharanx schreef:heb een rode ICE trike
Ik heb eigenlijk nog geen Ice Sprint gezien met een andere kleur dan rood.
Ook de mijne is rood, vind het kleur heel goed passend bij de trike.
Aspharanx schreef:@trikelover, de ICE Sprint RS heeft allemaal 20" wielen, er is wel een ICE Sprint 26 die een 26" wiel heeft (maar dan weer geen achtervering), maar die heb ik dus niet gekozen. Net daarom dat ik liever zeker weet dat de fietstas gaat passen omdat ik met een 20" wiel zit en een gewone fietstas daar dan misschien niet op past.
Je bent de eerste waar ik van weet die niet voor de Sprint 26 gaat.
Ook ik ben voor een 26 inch (dus zonder vering) gegaan. Het frame is van verend materiaal en ook de zitting geeft vrij veel vering.
Je bent een uitzondering die een sprint koopt met vering.

Idd moet je nu wel opletten of tassen niet gaan hinderen, de kant van het versnellingsapparaat moet je uitkijken.
Bij een 26 inch achterwiel heb je dat probleem niet.
Aspharanx schreef:Overigens heb ik ondertussen ook een blogje opgericht, veel staat er natuurlijk nog niet op maar jullie zijn alvast welkom om een bezoekje te brengen :mrgreen: http://www.familiemoens.be/tom.moens/blog/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zie dat ik al gelinkt ben =D>
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Aspharanx
Junior
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 21 sep 2012, 9:52
Contacteer:

Re: Beginner met heel wat vragen...

#95 Bericht door Aspharanx »

Er was geen ICE Sprint 26 beschikbaar om te testen dus dat zou dan toch eerder wat een gok zijn geweest. Met de Sprint RS heb ik dan weer wel kunnen rijden. Heb dan ook met een ongeveerde HPv Gekko gereden en dat was kwa comfort ook niet echt aangenaam. Maar die heeft nu wel ook weer een 20" wiel dacht ik. Dus het effect van een 26" zou ik niet weten. Alleszins was wel duidelijk dat er iets de slagen moest opvangen want die verkeersdrempel met die Gekko deed geen deugd :P Overigens vind ik persoonlijk de RS er beter uitzien dan de 26. Nu goed, er moet iemand de eerste zijn, is goed voor de variatie op het forum :mrgreen:

En rood is inderdaad de standaardkleur en komt dus het meeste voor. Ik vind dat alvast ook het best tot zijn recht komen en bovendien is rood net mijn lievelingskleur dus is dat ook mooi meegenomen.

Evelien van Jeroen
Helper
Berichten: 254
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 21:56
Contacteer:

Re: Beginner met heel wat vragen...

#96 Bericht door Evelien van Jeroen »

die aqua backs heb je volgens mij ook in 24L uitvoering en die zijn geschikt voor 20" wielen. De 48L tassen zullen idd te groot zijn.

Evelien van Jeroen
Helper
Berichten: 254
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 21:56
Contacteer:

Re: Beginner met heel wat vragen...

#97 Bericht door Evelien van Jeroen »

en bedankt om mij te linken op je blogje :-) I returned the favor :)

Aspharanx
Junior
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 21 sep 2012, 9:52
Contacteer:

Re: Beginner met heel wat vragen...

#98 Bericht door Aspharanx »

Graag gedaan, het is leuk om dergelijke avonturen te lezen :mrgreen: Ook bedankt trouwens om al te linken naar mijn blog, ook al staat er nog niet veel op voor de moment :P

Afgaande op foto's op de ICE website en zelfs de mogelijkheden dat ze u geven om tassen mee te bestellen verwacht ik er toch niet meteen problemen mee. Natuurlijk zal je minder grote tassen er op kunnen monteren maar ik ga er dan ook niet meteen de wereld met rondtrekken :P Bij ICE zelf kan je opteren voor 2x27,50 L. Dus ik veronderstel dat die 2 x 24 van Vaude wel zullen lukken... Ik zie wel wat ze er allemaal in de AS hebben en wat er past :p Dat rek heeft trouwens ook een stuk dat de tassen net tegenhoudt van tegen het wiel of de derailleur te slagen.

http://www.icetrikes.co/explore-our-tri ... g&value=64" onclick="window.open(this.href);return false;

highway_patrol
Neo Prof
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 23 okt 2006, 18:35
Postcode: 2880
Locatie: Bornem
Contacteer:

Re: Beginner met heel wat vragen...

#99 Bericht door highway_patrol »

"Levensgevaarlijke zot": Ik heb ze allemaal geprobeerd door de drukke stad, trein, auto, moto, fiets, velomobiel, en ben blijven steken bij het liggend rijden. De argumenten verzamel je nog wel tijdens al de vrije 'denktijd' tijdens het rijden, maar ik geef graag een voorbeeldje mee van een 'ziedetnuwel'moment.

Mijn directeur vond me al stekezot dat ik met de fiets naar het werk kwam, maar in de beginperiode van het velomobielen kwam die stekezotheid nog meer ten berde. Met het fietsen had hij mogelijks wel een punt, daar ik zo'n twee aanrijdingen per jaar had (maar op drie jaar tijd maar één dat gepaard ging met een ziekenhuisticket, de andere keren was het gewoon esthetisch/financieel pijnlijk voor de automobilisten en slecht voor mijn hart). Niet zo lang terug op een werkfeestje sneed hij het onderwerp nog eens aan in de groep. Ik wees hem op het ongevalvrije jaar, vier jaar zonder één dag ziekteverlof (buiten tien dagen die vergoed zijn door de tegenpartij :mrgreen: ) en dat de meest uitstekende stukken van mijn lijf spier en been zijn. Oké, hij was nog niet helemaal overtuigd, maar was toch ook niet meer onovertuigd.

Ik wil maar zeggen, ik ben het helemaal eens met de quote op je blog.
ex-WAW017
ex-WAW235

Aspharanx
Junior
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 21 sep 2012, 9:52
Contacteer:

Re: Beginner met heel wat vragen...

#100 Bericht door Aspharanx »

Bedankt :)

Alvorens ik tot de aankoop overging heb ik al heel wat websites gelezen i.v.m. de veiligheid maar helaas. Gelijk welk argument ik op tafel leg, mensen blijven ze onveilige machines vinden. Nu ja, zij moeten er niet met rijden dus is het niet meteen mijn probleem :P Al is het jammer natuurlijk als je zelfs uit familiale hoek geen steun krijgt. De enige steun die ik krijg is tot nu toe hier op het forum :mrgreen: Nu ja, op dit forum had ik wel al gehoord dat veel outsiders het gevaarlijke dingen vinden en dat ook vaak naar u roepen. Ik zal er dan maar aan wennen zeker?

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Beginner met heel wat vragen...

#101 Bericht door CapoJan »

Het simpelste argument is de verzekering: wij, als ligfietsers, betalen een lagere premie dan wielertoeristen...
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3022
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Beginner met heel wat vragen...

#102 Bericht door Ronnius »

Aspharanx schreef: veel outsiders het gevaarlijke dingen vinden en dat ook vaak naar u roepen.
Mja, op het werk was ik al dood en begraven eer de eerste ligfiets was geleverd.
Toen ik ermee kwam werken werd het plots heel stil aan de kant van de negativisten.
Nu krijg ik heel soms de vraag of ik dat ben met die ligfiets, maar dan met meer rationele vragen/opmerkingen.

Mijn moeder reageerde totaal anders: "Is dat een ligfiets? Langs de spoorweg passeert regelmatig een rode ligfiets".
Daarmee was voor haar de kous af.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

svdaele
Helper
Berichten: 251
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 17:37
Postcode: 9850
Fiets: Toxy ZR
Contacteer:

Re: Beginner met heel wat vragen...

#103 Bericht door svdaele »

... en dan heb je maar beslist om je volgende ligfiets ook een rode te laten zijn.

Alle redenen zijn goed voor een nieuwe fiets!
Alleweder A4 -> Optima Baron -> Raptobike midracer -> Flevoracer ->-> Toxy ZR

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3022
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Beginner met heel wat vragen...

#104 Bericht door Ronnius »

svdaele schreef:... en dan heb je maar beslist om je volgende ligfiets ook een rode te laten zijn.
Zo voorspelbaar ben ik dus #-o
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Aspharanx
Junior
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 21 sep 2012, 9:52
Contacteer:

Re: Beginner met heel wat vragen...

#105 Bericht door Aspharanx »

CapoJan schreef:Het simpelste argument is de verzekering: wij, als ligfietsers, betalen een lagere premie dan wielertoeristen...
Ik weet het, maar sommige mensen zitten zo vast in hun idee dat een ligfiets onveilig is dat ook dat geen geldig argument is.

Wacht maar tot ik hem heb, misschien willen ze die dan ook allemaal eens testen en willen ze straks ook nog een ligfiets hebben :P

Plaats reactie