eeuwige reiziger schreef: Of het sociaal dat zal zijn, is natuurlijk een andere vraag. Ik doe er dagelijks vijftig, wat overeenkomt met ongeveer tweemaal veertig minuten. Dagelijks meer tijd doorbrengen zou ik jammer vinden voor mijn gezin, al zou het fysiek ook al wel routine kunnen worden na een periode van aanpassing.
De reistijd is voor mij nu ook een probleem, maar dat is enkel op te lossen door te verhuizen of van job te veranderen. Maar beide hebben op hun beurt weer andere nadelen.
Vorige week stomtoevallig nog twee keer een half uur extra onderweg geweest naar huis. Op zo'n momenten klinkt het zen verhaal van Paul behoorlijk verleidelijk.
Anderzijds, eenmaal per week heb ik om zes uur gedaan, mits een sprintje met de fiets naar het station ben ik dan om 19u30 thuis. Daar zal ik met een velomobiel een stuk later terug zijn en dan heb je wel een punt of het aanvaardbaar is.
eeuwige reiziger schreef:
Bij afstanden als bijna honderd kilometer, is het misschien raadzaam ook eens na te denken over ondersteuning. CapoJan kan je ongetwijfeld er wel wat meer over vertellen.
Hier was ik ook over aan het denken, niet meteen omwille van de afstand, wel voor het stadsverkeer.
Het zal er gewoon op aankomen om het eens uit te proberen en te zien wat ik zelf kan, hoe het mij bevalt en hoe ik het kan inpassen in mijn werkrooster. Binnen een viertal weken kalmeert het op verschillende terreinen en dan moet zo'n testrit er wel in zitten.