Ik reed door het oranje en kreeg een uitbrander!!!

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#16 Bericht door GeertJ »

bij mijn weten kunnen leerkrachten je buiten school niet berispen, laat staan een strafstudie geven. Waarschijnlijk zal het dan ook wel een gefrustreerde leerkracht zijn, die elke dag zijn met zijn luie kont achter het stuur van zijn auto kruipt, en zich zo weer heer en meester kan maken over de weg. Swat, kzou der me niet van aantrekken van zulk soort leerkrachten...
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#17 Bericht door Ward De Meyer »

Geert Joos schreef:bij mijn weten kunnen leerkrachten je buiten school niet berispen, laat staan een strafstudie geven. Waarschijnlijk zal het dan ook wel een gefrustreerde leerkracht zijn, die elke dag zijn met zijn luie kont achter het stuur van zijn auto kruipt, en zich zo weer heer en meester kan maken over de weg. Swat, kzou der me niet van aantrekken van zulk soort leerkrachten...
Nou ja, je gelooft het nooit maar het is een LO leerkracht!!!!! Woont 3straten van het school vandaan maar komt wel met auto naar school :evil: Soms komt ie met de fiets en vlieg ik hem voorbij, mss is hij daarom gefrustreerd :twisted:
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#18 Bericht door Wouter D »

zeg ward als die leraar je strafstudie geeft, ga je gewoon naar de directeur he
dattie je bersipt kan nooit geen kwaad,
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gast

#19 Bericht door Gast »

Oké,

ik ben wel een beetje later als anders, maar ik wou toch nog even reageren. Ik kan het alvast volledig vinden met de uitleg van Patrick, voor oranje MOET je proberen te kunnen stoppen. Oké, ik zondig ook wel eens dat ik achteraf denk .. mm .. ik had WEL kunnen stoppen .. maar fout is fout .. en als er een leerkracht aan het zebrapad staat te wachten kan ik zijn reactie wel begrijpen.

Niet dat ik vind dat hij moet dreigen met strafstudie, maar dat hij eigenlijk zou moeten zeggen: Zeg Ward, ik zag daarnet ... was dat niet wat gevaarlijk?"

't is ook niet omdat we liggers ondereen zijn dat we samen sterk tegen de rest moeten spelen ... dit geval is zeer twijfelachtig, maar je kan niet zomaar zeggen dat oranje in de weg stond ... licht kan er ook niet aan doen dat het daar staat ...
:lol:

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#20 Bericht door GeertJ »

Wannes schreef:Oké, ik zondig ook wel eens dat ik achteraf denk .. mm .. ik had WEL kunnen stoppen .. maar fout is fout .. en als er een leerkracht aan het zebrapad staat te wachten kan ik zijn reactie wel begrijpen.
Denk dat iedereen daar soms wel eens op zondig, maar soms moet je in een fractie van een second beslissen of je door rijdt of dat je vol in de remmen gaat, en soms zit je er eens naast. Ik vermoed dat iedereen dat wel eens overkomt. Nu kan de leerkracht (wij trouwens ook) onmogelijk weten in welke situatie Ward was, toen hij door het oranje reed (staat van de weg, snelheid, remvermogen van de VM, en ga zo maar door). Die leerkracht kent ook niet het gedrag van een VM, wat hem, volgens mij totaal niet het recht geeft om Ward zo te bekritiseren.
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Gast

#21 Bericht door Gast »

Groot gelijk Geert,

maar als er nog kinderen bij de leerkracht stonden .. is het zijn verantwoordelijkheid dat er niets mee gebeurd en dan kan ik me wel voorstellen dat deze furieus reageert ... ik kan spreken uit ervaring, heb jarenlang speelplein gegegeven en soortgelijke gevallen meegemaakt !!

Maar ... die leeraar kan wel wat beschaafd blijven en het is inderdaad niet omdat je met een velomobiel bestuurt dat je een klink klare zot bent ...

of toch :lol:

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#22 Bericht door graddus »

als je ward een beetje kent... 8)

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#23 Bericht door Ward De Meyer »

graddus schreef:als je ward een beetje kent... 8)
8-[ heheh, Nou ja, ondertussen blijf ik wa problemen hebben met die leerkracht, hij sprak me er weer overaan, zodat ik deze keer was voorbereid om mijn zegje ook eens te doen. Daar had ie blijkbaar geen oren naar en hij zei langs zijn neus weg dat ie de wijkagent nogal goed kende. Hij ging me dus ook nog effe afdreigen :evil:

Ondertussen al 1.5maand brokkenvrij :wink: :!:
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#24 Bericht door GeertJ »

laat hem de wijkagent goed kenne, je hebt geen fout begaan he, geen een van de 2 kan je iets maken.
ps, kzou iets krijgen van zulke leerkrachten!
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Gast

#25 Bericht door Gast »

Er wordt wel al eens door betrokkenen beweerd dat 'de politie' erover zal aangesproken worden, maar toch is het nog altijd zo dat een verkeersinbreuk vastgesteld wordt door een bevoegd persoon. Met zijn eigen ogen en met zijn neus erop. Dus niet van horen zeggen door anderen.
De enige uitzondering hierop is de 'onbemande' camera. Daar is de foto de bewijslast (en niet de ogen van de verbalisant) - maar dat is dan een ander hoofdstuk.

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#26 Bericht door Ward De Meyer »

Patrick Pevenage schreef:
De enige uitzondering hierop is de 'onbemande' camera. Daar is de foto de bewijslast (en niet de ogen van de verbalisant) - maar dat is dan een ander hoofdstuk.
heheh een flitspaal ben ik niet tegengekomen hoor :D
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#27 Bericht door graddus »

Nee, je wordt alleen door een gefrustreerd stukske lo-docent als 'pispaal' gebruikt :twisted:

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#28 Bericht door de bakker »

Ward als dienen leraar nog es begint over dienen gekende wijkagent vertel dan dat jij 'de bakker' uit nieuwpoort kent. de dienen zijne vader was polies en zijn moeder ne gendarm !!!!!!!!!

Toch even denken aan de reputatie die de Ward met zich meesleept. Als iemand een 'gevaarlijke situatie' ziet en de Ward is in de omgeving dan zal het ook wel zijn fout zijn. daarbij komt nog dat zo'n velomobiel altijd opvalt. gaan er 20 in de fout dan zal er maar eentje herkend worden. juist de mobiel

Gast

#29 Bericht door Gast »

mathias schreef:de wetgeving is hieromtrend een beetjen nattevinger werk natuurlijk omdat het bijna altijd om twijfelgevallen gaat die zeer subjectief zijn. maar volgens mij heeft dienen leerkracht het recht niet om er een strafstudie voor te geven. :twisted:
Van buiten-liggers zullen ze genoeg kennen, maar niet van een ligger. Mis-machtsvertoon van die leraar. Rij hem de volgende keer maar omver :P

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#30 Bericht door Johan Clerx »

@Ward: ik zou nooit met een snelheid van 40 naar een verkeerslicht toe rijden. Defensief rijden duurt volgens mij nog altijd het langst.

Plaats reactie