HPV-weekend 2011 (1 & 2 oktober) in Leuven

Planning en opvolging van wedstrijden
Bericht
Auteur
traikiedirk
Neo Prof
Berichten: 184
Lid geworden op: do 01 mei 2008, 22:35
Postcode: 3020
Fiets: hp-scorpion (trike)
Locatie: Herent
Velomobiel: mango 2012
Contacteer:

HPV-weekend 2011 (1 & 2 oktober) in Leuven

#1 Bericht door traikiedirk »

Op 1&2 okt. organiseert het HPV zijn liggers treffen. Dit vindt plaats in Vlaams-Brabant (Leuven) Alle ligfietsers zijn welkom om mee te rijden.
Logies: Jeugdherberg LEUVEN Martelarenlaan 11 A 3010 Leuven Er is gratis parkeren in de werkhuizenstraat (150 m. vd JH)
01 okt. Start Jeugdherberg 11 h. Lunchpakket meebrengen.
Lange snelle tocht ook geschikt voor vm's (65/85km à 25km/h.)
Korte tragere tocht (50 km, snelheid traagste)
Er is een stop voorzien aan de artisanale hoevebrouwerij 'Ter Dormaal'
02 okt. Start Jeugdherberg 11 h. FAMILIETOCHT
Een relaxe stadsrondrit naar bezienswaardigheden van leuven en een bezoek aan het witloofmuseum te kampenhout (2.5€). Lunchpakket meebrengen.
Zoals gezegd, iedereen welkom om mee te fietsen.
Laat iets weten
Greets, traikiedirk
Laatst gewijzigd door traikiedirk op di 13 sep 2011, 20:37, 5 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: HPV weekend

#2 Bericht door Wouter D »

aangezien in de maand oktober ook een tweemaandelijkse tocht in brabant was voorzien en dirk al het hpv weekend organiseerde heb ik em gevraagd ter ere van die gelegenheid een langere tocht op zaterdag te voorzien voor de gentse liggers, op die manier bouwen we verder aan de samenhorigheid tussen Gentse Liggers en HPV.
bij deze dank ik alvast Dirk dat hij daar extra tijd voor uittrekt,

ik zal er 99% zeker wel bij zijn,
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: HPV-weekend 2011 (1 & 2 oktober) in Leuven

#3 Bericht door Edje »

Ziet er leuk uit, nu uit ervaring weet ik dat een vreemd bed mij niet goed doet, MAAR 2 oktober is genoteerd en ben ik aanwezig ;-)

Dirk ik vermoed dat we bokes moeten meebrengen?
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
FiSh
Helper
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 20:30
Postcode: 9040
Fiets: Schlitter Encore, Zockra HR700
Locatie: Sint-Amandsberg
Contacteer:

Re: HPV-weekend 2011 (1 & 2 oktober) in Leuven

#4 Bericht door FiSh »

Ik had er heel graag bijgeweest, maar HELAAS :cry:
Onze judoclub organiseert net dan een leden-weekend en als trainer moet ik daar dus ook bij zijn. Het zal voor de volgende keer zijn... Veel plezier!
FiSh Bikes
Schlitter
Performer

dutchligger:)
Junior
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:26
Postcode: 4554al
Fiets: Mango nr.7. Geel
Contacteer:

Re: HPV-weekend 2011 (1 & 2 oktober) in Leuven

#5 Bericht door dutchligger:) »

Hallo....ik kom zaterdag terug van vakantie...
Dus zaterdag zal niet lukken...maar ik ga wel proberen zondag te komen.
Zal zorgen dat alles klaar staat als ik op vakantie ga:-)
Nu nog hopen op droog weer...:-)
Nu een mango gekocht gele nr.7 van velomobiel.nl nog. Die in orde gezet en e-assist in gezet omdat ik met mijn oude alleweder last had van mijn knieën tijdens de 2 bruggen naar werk.

traikiedirk
Neo Prof
Berichten: 184
Lid geworden op: do 01 mei 2008, 22:35
Postcode: 3020
Fiets: hp-scorpion (trike)
Locatie: Herent
Velomobiel: mango 2012
Contacteer:

Re: HPV-weekend 2011 (1 & 2 oktober) in Leuven

#6 Bericht door traikiedirk »

Verandering van vertrekuur. (sommigen komen van ver en anderen zijn langslapers)

De vertrektijden van al de tochten zijn om 11.h.aan de jeugdherberg van Leuven
Voor al de tochten brengt men zelf een lunchpakket mee. Er is voorzien in stopplaats (café oud werchter) om onze bookens op te eten.

groetjes en steeds de wind vanachter

Traikiedirk

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: HPV-weekend 2011 (1 & 2 oktober) in Leuven

#7 Bericht door Edje »

een uur langer maffen thanks ;-)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

traikiedirk
Neo Prof
Berichten: 184
Lid geworden op: do 01 mei 2008, 22:35
Postcode: 3020
Fiets: hp-scorpion (trike)
Locatie: Herent
Velomobiel: mango 2012
Contacteer:

snelheidsaanpassing

#8 Bericht door traikiedirk »

Nou, nou,

Veel mensen hebben er tot nu toe nog niet gereageert, hoe zou dit zo komen, vroegen we ons af ? Mischien is de vooropgestelde snelheid toch iets te hoog ? 25km/h gemiddeld is idd. niet niks....Wij konden op deze tocht wel dit gemiddelde halen doch dit was maar met twee velomobielen. Het spreekt vanzelf dat het met een grotere groep automatisch langzamer zal gaan. Bovendien, je moet nog van het landschap en een babbel onder het rijden kunnen genieten.
De werkelijke snelheid zal dus eerder rond 21km/h liggen. De afstand bedraagt nu 85km maar kan desgewenst met 20 km. ingekort worden. Hiermee kunnen we inspelen op de weersomstandigheden en de ev. wensen van de deelnemende groep.
Als er iemand al niet kan volgen of pech heeft, nog nooit is er iemand achtergelaten, samen uit, samen thuis, zoals ik al eerder te horen kreeg op GL. en LL. tochten. Mooi principe.
Dus geen schrik van de speed, het zal een mooie tocht zijn om rijden, komen maar.
Greets en de wind vanachter, traikiedirk & Peter

Gebruikersavatar
Michael
Helper
Berichten: 278
Lid geworden op: di 13 jul 2004, 16:41
Postcode: 4367
Fiets: Witte Challenge Seiran
Locatie: Crisnee (Prov. Luik )
Velomobiel: Strada 2010
Contacteer:

Re: HPV-weekend 2011 (1 & 2 oktober) in Leuven

#9 Bericht door Michael »

Ik kom zaterdag zeker meerrijden met de Velomobiel, start om 11 uur is ideaal aangezien ik vanuit de provicie Luik naar de startplaats fiets. Ik hoop dat we toch een aardig gemiddelde kunnen halen want ik ben graag terug thuis voor dat het donker wordt.
Pijn vergeet je, opgeven vergeet je nooit.

Gebruikersavatar
Peter C
Belofte
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 18 mei 2008, 18:19
Postcode: 3200
Fiets: Alpha 7, Buelk
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: HPV-weekend 2011 (1 & 2 oktober) in Leuven

#10 Bericht door Peter C »

Om die 25km/h even te situeren, ze werd probleemloos gehaald in een oude FAW met 7 versnellingen tijdens onze 1ste verkenning. Dit geeft meteen aan dat we niet te zot hebben gedaan wat reliëf betreft. Op 1 oktober trek ik de groep voor de lange tocht met een Quest met 27 versnellingen en zou het gemiddelde naar omhoog kunnen. Persoonlijk vind ik het echter veel leuker om met een grote groep te kunnen genieten van het landschap. Morgen zaterdag rijden ik en Dirkske (die andere Dirk met gele Mango die het Hagelandse straatbeeld af en toe opvrolijkt) een 2de verkenning en zal ik een GPS-track proberen trekken.
PC - hoopt op goed weer en een dito opkomst

Gebruikersavatar
dirkske
Belofte
Berichten: 127
Lid geworden op: za 17 jul 2010, 8:15
Postcode: 3200
Fiets: Forenzen: Sinner Mango
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: HPV-weekend 2011 (1 & 2 oktober) in Leuven

#11 Bericht door dirkske »

Peter C schreef:Om die 25km/h even te situeren, ze werd probleemloos gehaald in een oude FAW met 7 versnellingen tijdens onze 1ste verkenning. Dit geeft meteen aan dat we niet te zot hebben gedaan wat reliëf betreft. Op 1 oktober trek ik de groep voor de lange tocht met een Quest met 27 versnellingen en zou het gemiddelde naar omhoog kunnen. Persoonlijk vind ik het echter veel leuker om met een grote groep te kunnen genieten van het landschap. Morgen zaterdag rijden ik en Dirkske (die andere Dirk met gele Mango die het Hagelandse straatbeeld af en toe opvrolijkt) een 2de verkenning en zal ik een GPS-track proberen trekken.
PC - hoopt op goed weer en een dito opkomst
Ik kan bevestigen dat dit een mooie tocht zal worden, eventuele afwezigen hebben ongelijk. Zelfs voor een sporadische fietser als ik zeer goed te doen, ook de stevige korte klim in de tocht is niet onoverkomelijk. Er is zelfs een korte 'omlegging' voorzien voor diegenen die een klim niet zien zitten. Na deze korte omlegging kan de groep terug samen komen. PeterC en ik hebben deze klim afgelopen zaterdag beiden met een vm gedaan. Ik verwacht dat dit voor iedereen wel zal lukken. Ikzelf ben namelijk helemaal geen sportmens, m'n tong hing ver uit men mond toen ik boven was 8)
Sinner Mango http://mango130.blogspot.com

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: HPV-weekend 2011 (1 & 2 oktober) in Leuven

#12 Bericht door Peter J »

Ik heb een paar vraagjes...
- Moet er vooraf ingeschreven worden om deel te nemen aan de tochten en zo ja, waar ?
- Is er logies voorzien van 1 op 2 oktober in de jeugdherberg ? Ik bedoel daarmee, zijn er nog plaatsen vrij ?
- Is er een afgesloten stalling of iets dergelijks aan de jeugdherberg ? Ik zie mezelf mijn velomobiel niet
achterlaten op een open parking enkel met een slot...
Vriendelijke groeten en wie weet... tot zaterdag [-o< :wink:

Peter & Kristel en...
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
Peter C
Belofte
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 18 mei 2008, 18:19
Postcode: 3200
Fiets: Alpha 7, Buelk
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: HPV-weekend 2011 (1 & 2 oktober) in Leuven

#13 Bericht door Peter C »

Hallo Peter & Kristel,

Leuk dat jullie erbij willen zijn. Dat zijn goede vragen die je stelt.
De organisatie van het weekend gebeurt door de mensen van HPV. Traikiedirk is door HPV aangesteld voor het inrichten van de rondritten op zaterdag (2) en op zondag (1). Ikzelf sta in voor de lange rondrit op zaterdag.
Er is blijkbaar meer info te vinden op de site van HPV: http://www.hpv.be/?q=node/223" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zal Traikiedirk even proberen bellen met deze vragen. Zodra ik meer weet zal ik het posten.

Hopelijk tot zaterdag,
Peter C.
Edit: Ik heb je vraag gesteld via info@hpv.be. Zodra ik antwoord krijg hoor je het.
Edit2: Ik heb net Traikiedirk aan de lijn gehad. Die laat weten dat er met de herberg afgesproken is dat er zeker mogelijkheid moet worden geboden om de fietsen veilig te stallen. Voor reservaties is het enige kanaal info@hpv.be. Hopelijk is er nog plaats voor jullie.
Laatst gewijzigd door Peter C op di 27 sep 2011, 19:48, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Peter C
Belofte
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 18 mei 2008, 18:19
Postcode: 3200
Fiets: Alpha 7, Buelk
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: HPV-weekend 2011 (1 & 2 oktober) in Leuven

#14 Bericht door Peter C »

Via volgende link vind je de beloofde track voor de lange tocht van zaterdag: http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=1304649" onclick="window.open(this.href);return false;

Laat je aub niet afschrikken door de spike in het hoogteprofiel ter hoogte van Tielt (tussen knooppunt 65 en 5). Zoals Dirkske reeds aangaf, voorzien we een shortcut voor mensen die niet wensen te klimmen. Deze kunnen gewoon de Haldertstraat 1.5km rechtdoor volgen en wachten aan huisnr. 240 tot de rest bij is. Mocht je twijfelen zou ik toch aanraden de klim mee te doen: het uitzicht boven is erg mooi en de bochtige afdaling erg leuk!

See you in Leuven!
Peter C en de 2 Dirks ;-)

PS: weerbericht toont alleen zonnetjes http://www.bdb.be/Productendiensten/Wee ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Bram
Junior
Berichten: 93
Lid geworden op: ma 06 dec 2004, 15:56
Postcode: 2300
Locatie: Turnhout
Contacteer:

Re: HPV-weekend 2011 (1 & 2 oktober) in Leuven

#15 Bericht door Bram »

Peter, Kristel,

De tochten kan je zo meerijden zonder vooraf in te schrijven.
Wil je ook het avondeten en overnachten, dan moeten we dit vooraf weten.
Er zijn nog plaatsen vrij, maar we moeten dit vandaag ( woensdag) nog weten om te kunnen bevestigen.
Betalen ( 50euro pp) kan ter plaatse.

We voorzien altijd een veilige plaats om de fietsen te stallen.

Kan je ter bevestiging een mailtje sturen naar info@hpv.be ?
Daarmee is je inschrijving in orde.

Bram
namens Hpv Belgium

Plaats reactie