Fietsen langs de Demer... tot waar?

Je favoriete fietsroutes
Plaats reactie
Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Fietsen langs de Demer... tot waar?

#1 Bericht door eeuwige reiziger »

't Fietsnetwerk langs de Demer stopt eventjes voorbij Aarschot (knooppunt 3), waardoor het erop lijkt dat er oostwaarts geen jaagpad meer te vinden is. Vergis ik mij evenwel als ik op basis van de satellietbeelden op googlemaps concludeer dat er toch nog verder valt te fietsen tot in Diest?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

Re: Fietsen langs de Demer... tot waar?

#2 Bericht door PatRecumbent »

De bereidbare jaagpaden lopen misschien tot in Langdorp als ik goed kijk op de satelietfoto's (http://www.viamichelin.com" onclick="window.open(this.href);return false; geeft meer details dan Google Maps en is recenter). Vanaf Messelbroek zie ik dan terug een jaagpad tot in Diest. Maar daar die ik regelmatig een donkere lijn in het midden van het pad. Dus denk ik dat dat gewoon twee sporen zijn en geen verharde weg.
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

traikiedirk
Neo Prof
Berichten: 184
Lid geworden op: do 01 mei 2008, 22:35
Postcode: 3020
Fiets: hp-scorpion (trike)
Locatie: Herent
Velomobiel: mango 2012
Contacteer:

Re: Fietsen langs de Demer... tot waar?

#3 Bericht door traikiedirk »

hoi,

Ik was in feite ook benieuwd naar de loop van de demer stroomopwaarts. Het was gisteren nog een mooie fietsdag, dus ik op pad met m'n vm.
Vanaf aarschot loopt er een mooi grindpad tot langdorp. Dan moet je even via het knooppuntennetwerk van 03>02>01 Tussen 02 en 01, leidt het eerste asfaltweggetje linksaf je terug naar de demer. Je rijdt nu op een landbouwweggetje met hééél veel putten, nu gevuld met water, zelfs in die mate dat ik soms dacht in de demer zelf te rijden. Wegens gebrek aan roeispanen ben ik op een gegeven moment teruggekeerd. Het pad is berijdbaar voor mtb's of stevige hybride fiets, minder voor liggers, zekers geen vm's.
Een hollands koppel wandelaars wist me te zeggen dat het pad begaanbaar is tot messelbroek. Daar stuit je op een afgespannen weide. Als je deze oversteekt zou je nog wel door kunnen tot zichem.
Ik had toch een leuke tocht langs de demer, beetje avontuurlijk als het ware....
Greets en de wind vanachter, traikiedirk

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Fietsen langs de Demer... tot waar?

#4 Bericht door eeuwige reiziger »

Bedankt PatRecumbent en traikiedirk! OpenCycleMap (onlangs ontdekt...) is blijkbaar niet correct, want er staat aangegeven dat er stroomopwaarts aansluitend op knooppunt 03 onmiddellijk een aarden pad zou moeten volgen. Schijnbaar niet dus. Eens te meer leer ik: 'n kaart is één ding, de werkelijkheid een ander.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

Re: Fietsen langs de Demer... tot waar?

#5 Bericht door PatRecumbent »

Gisteren zijn we door Zichem naar huis gereden. Bij het oversteken van de Demerarmen heb ik eens gekeken. Aanvankelijk grind maar dan twee sporen. Dus in Zichem geen berijdbaar jaagpad maar wel een fietspad langs de spoorweg richting Diest.
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

Plaats reactie