WOL 09-07-11 Scheldetocht

Planning en voorstellen van toertochten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Piet Piraat
Helper
Berichten: 308
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 14:55
Postcode: 9000
Fiets: M5 Shockproof
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: WOL: 9 juli Scheldetocht

#31 Bericht door Piet Piraat »

jan v schreef: Langs de leie tot over Deinze en zo de kortste weg naar Gent, en zo richting Hamme.
Jan, je plant natuurlijk je route zoals je zelf wilt. Maar als je van Ingelmunster via Deinze naar Hamme wilt, kan je misschien beter Gent vermijden. Ik zou inderdaad de Leie volgen tot in Deinze, en dan de kortst mogelijke route nemen naar Eke. Daar dan de Schelde volgen tot aan knooppunt 3, dan de knooppunten 1, 16, 17 en 22 volgen. Nu terug de Schelde volgen en misschien een hoekje afsnijden tussen Dendermonde en Hamme. In elk geval zul je dat ampulleke wel lusten :-)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: WOL 09-07-11 Scheldetocht

#32 Bericht door Wouter D »

waarom gent vermijden,

je komt van gavere langs schelde naar gent, dan door gent naar dampoort, en van daar volg je dendermondsesteenweg via overmere naar grembergen en daar kan je makkelijk inpikken op de schelde, langs dendermondse steenweg heb je behoorlijk mooi fietspad en je bent veel sneller dan dat je de schelde volgt.

nu jij kiest zelf, maar volgens mij ga je liefst nog meerijden op de tocht zelf ook :-)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

paukerock
Junior
Berichten: 68
Lid geworden op: do 29 jul 2004, 17:40
Postcode: 9100
Fiets: roeland
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Re: WOL 09-07-11 Scheldetocht

#33 Bericht door paukerock »

verdorie zeg eerst zetel die scheurt en nu onderstuur waarvan de las scheurt het zit niet mee
stuur in twee gezaad en ijzezren baar tussen gelast en morgen de kniekoppeling boren en tappen
pffff
al word het nachtwerk ik kom kijken
ligfietsen is super

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: WOL 09-07-11 Scheldetocht

#34 Bericht door Wouter D »

een rouland is dan ook geen recente fiets he, ik weet het niet zeker, maar ik denk da die toch ergens ronde 25-30jaar oud moeten zijn, dan kan er al eens wat stukgaan, nietwaar.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

paukerock
Junior
Berichten: 68
Lid geworden op: do 29 jul 2004, 17:40
Postcode: 9100
Fiets: roeland
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Re: WOL 09-07-11 Scheldetocht

#35 Bericht door paukerock »

oej zo oud dat wist ik niet
ligfietsen is super

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: WOL 09-07-11 Scheldetocht

#36 Bericht door eeuwige reiziger »

spruitje schreef:waarom gent vermijden,

je komt van gavere langs schelde naar gent, dan door gent naar dampoort, en van daar volg je dendermondsesteenweg via overmere naar grembergen en daar kan je makkelijk inpikken op de schelde, langs dendermondse steenweg heb je behoorlijk mooi fietspad en je bent veel sneller dan dat je de schelde volgt.

nu jij kiest zelf, maar volgens mij ga je liefst nog meerijden op de tocht zelf ook :-)
Sedert de eerste Scheldetocht rij ik in het doorgaan altijd langs Gent Dampoort om aan te sluiten bij de Dendermondsesteenweg. Na het viaduct onder de R4 verlaat ik de steenweg om naar Beervelde te rijden en Lokeren te bereiken. Heel vlot, maar ook vrij autoluw.

Na Lokeren heb ik al een verscheidenheid aan wegen genomen, alhoewel ik het vaakst m'n reisweg langs de grote baan vervolgde. In totaal 33 km.
http://www.routeyou.com/route/view/3482 ... -wost-1.en" onclick="window.open(this.href);return false;

De laatste keer heb ik evenwel na Lokeren de knooppunten gevolgd. Dan ga je o.m. langs de Durme.
http://www.routeyou.com/route/view/3482 ... -wost-3.en" onclick="window.open(this.href);return false;

Misschien moet ik evenwel jouw suggestie eens volgen. Altijd leuk andere paden te betreden dan de platgetredene. De route langs Grembergen is schijnbaar toch niet zo heel veel langer dan ik aanvankelijk heb gedacht (36 km). Alleen laat ik dan wel de Schelde links liggen, want dat lijkt me wel een ommeweg.
http://www.routeyou.com/route/view/3482 ... -wost-2.en" onclick="window.open(this.href);return false;
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: WOL 09-07-11 Scheldetocht

#37 Bericht door Wouter D »

gisteren een stukje van de schalde tocht in andere richting gereden, het voelt niet goed aan, dus word het hamme, temse, dendermonde, oudegem, hamme
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: WOL 09-07-11 Scheldetocht

#38 Bericht door Wouter D »

ook het ander stuk van schelde tocht heb ik nog eens overgedaan, dan wel in de eerst gekozen richting, hetgeen wel goed aanvoelde.

hier en daar een kleine aanpassing gedaan, de afstand in zeer korte tijd afgelegd dankzij de vele bukkers die er waren om op te jagen, de laatste van dezen jaagde echter op mij en moest ik zijn gang laten gaan, 38 kruis was voor toch net iets te veel van het goede

iedereen die de track wenst, hetzij om hem te hebben wanneer je meerijdt, hetzij om hem later eens te rijden, moet em maar vragen, dan mail ik em door.

schelde tocht inkorten met dendermonde burg zou ongeveer 20 km afkorting opleveren, we kunnen ook, met een snelle kopgroep de laatste lus voorbij dendermonde brug, twee keer rijden, als dat goed uitkomt.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

rik
General Manager
Berichten: 3189
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: WOL 09-07-11 Scheldetocht

#39 Bericht door rik »

spruitje schreef:we kunnen ook, met een snelle kopgroep de laatste lus voorbij dendermonde brug, twee keer rijden, als dat goed uitkomt.
Jullie zouden het misschien ook kunnen waarderen dat er eventueel mensen meerijden die die snelheid niet aankunnen en dan zouden jullie misschien 's samen op een rustiger tempo de tocht kunnen uitrijden. 't Is maar een idee... maar het lijkt mij gezelliger dan er een wedstrijd van te maken!
DF 269
Ice sprint1 26"

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: WOL 09-07-11 Scheldetocht

#40 Bericht door eeuwige reiziger »

rik schreef: Jullie zouden het misschien ook kunnen waarderen dat er eventueel mensen meerijden die die snelheid niet aankunnen en dan zouden jullie misschien 's samen op een rustiger tempo de tocht kunnen uitrijden. 't Is maar een idee... maar het lijkt mij gezelliger dan er een wedstrijd van te maken!
Rik, 't een hoeft het ander niet uit te sluiten, hoor. In enkele van de vorige Scheldetochten zaten er al stukjes waar er naar hartelust geracet kon worden, maar waarbij we uiteindelijk op een bepaald punt weer allemaal samen de draad oppakten.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

rik
General Manager
Berichten: 3189
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: WOL 09-07-11 Scheldetocht

#41 Bericht door rik »

eeuwige reiziger schreef:
rik schreef: Jullie zouden het misschien ook kunnen waarderen dat er eventueel mensen meerijden die die snelheid niet aankunnen en dan zouden jullie misschien 's samen op een rustiger tempo de tocht kunnen uitrijden. 't Is maar een idee... maar het lijkt mij gezelliger dan er een wedstrijd van te maken!
Rik, 't een hoeft het ander niet uit te sluiten, hoor. In enkele van de vorige Scheldetochten zaten er al stukjes waar er naar hartelust geracet kon worden, maar waarbij we uiteindelijk op een bepaald punt weer allemaal samen de draad oppakten.
Racen met een aantal mensen doe je volgens mij best op een circuit. Of willen jullie de wielerterroristen achterna? Maar zoals gezegd... 't is maar een idee!
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: WOL 09-07-11 Scheldetocht

#42 Bericht door paulheyndrickx »

Ik zal de tocht meerijden. Ik zal waarschijnlijk niet helemaal terug meerijden tot in Hamme.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: WOL 09-07-11 Scheldetocht

#43 Bericht door Wouter D »

rik, er zijn bepaalde stukken waar ze kunnen doorrijden, andere stukken waar ze dat niet kunnen,

ik zou grote stukken in groep doen volgens de wet van de traagste

daarom dat ik voorstelde vanaf dendermonde brug het verste lusje van 20 km twee maal te rijden met een snelle groep, terwijl de rest van de groep dat lusje gewoon één keer doet. dan hebben we twee vliegen in één klap
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: WOL 09-07-11 Scheldetocht

#44 Bericht door eeuwige reiziger »

rik schreef: Racen met een aantal mensen doe je volgens mij best op een circuit. Of willen jullie de wielerterroristen achterna? Maar zoals gezegd... 't is maar een idee!
Rik, mijn kleinste teen zegt me dat we naast elkaar praten. Waarschijnlijk zitten we beiden met andere ideeën in ons hoofd over wat er nu eigenlijk verstaan moet worden onder dat 'racen' tijdens een toertocht. Bij onze laatste toertocht in Oost-Vlaanderen gingen we op een bepaald moment er ook flink tegenaan, maar het had geen uitstaans met wat wielertoeristen soms doen.


En, spruitje, is het niet mogelijk voor de snelle groep een grotere lus te voorzien naast die (kleine) lus? Indertijd heeft Hans dat ook bij de eerste Scheldetocht gedaan. De 'snelle jongens' konden toen ook de ziel uit het lijf rijden op het langere stuk, terwijl de rustige groep een korter traject afreed dat na nauwelijks een kwartiertje weer samenkwam met het eerste. Ik vond het toen een geslaagd racemoment (jij zat toen natuurlijk op je billenkar... :wink: :P ).

http://www.gentseliggers.net/forum/view ... f=2&t=1838" onclick="window.open(this.href);return false;
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: WOL 09-07-11 Scheldetocht

#45 Bericht door Peter J »

Als ik hier de discussie over het in snelle en trage groep verdelen en alle daarbij horende
trammelant lees is mijn zin om mee te rijden al danig aan het zakken... :roll: :? #-o
Racen op een jaagpad is volgens mij niet aan de orde, de jaagpaden langs de Schelde worden
vrij intens gebruikt bij goed weer en dan lijkt mij dat idee van een "snelle groep" niet van
het beste wat ik al gelezen heb, maar... feel free to do what you think you have to do :wink:
Weet wel dat in de buurt van Dendermonde boetes worden uitgedeeld aan fietsers die in
groep racen op de jaag- en fietspaden (was onlangs in het nieuws)
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Plaats reactie