A'pen - Ekeren: HELP !!!!

Je favoriete fietsroutes
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
lmoens
Helper
Berichten: 364
Lid geworden op: di 14 dec 2004, 21:30
Postcode: 9940
Fiets: M5 midracer
Locatie: Ertvelde
Contacteer:

A'pen - Ekeren: HELP !!!!

#1 Bericht door lmoens »

Ik ben deze week van Ertvelde naar Putte-Kapelle gefietst om naar de sluitingsprijs te gaan kijken. Prachtige dag, leuke sfeer en fantastisch weer dat wel, maar om van de voetgangerstunnel naar Ekeren te fietsen, daar heb ik ongelooflijk geprutst. Van pure ellende ben ik in het huiqwaarts rijden gans de haven rond gereden om langs de Berendrechtsluizen enz terug naar A'pen te fietsen. Flink wat eenvoudiger maar ook een heel stuk langer.

Mijn vraag: hoe fiets ik eigenlijk het best van de St Anna tunnel naar Ekeren?

dank bij voorbaat

Louis
Louis / M5 midracer
www.louismoens.be

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Re: A'pen - Ekeren: HELP !!!!

#2 Bericht door slangetje »

Als ik de weg niet ken, probeer ik terug te vallen op knooppunten. Tunnel is nr 57 van daar naar 56 - 54 - 97.

Maar ik heb de route nog niet vaak genoeg gedaan om het exact uit te leggen...
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
fujin
Helper
Berichten: 384
Lid geworden op: ma 07 sep 2009, 21:28
Postcode: 2170
Fiets: Mango Plus 283
Locatie: Merksem
Velomobiel: Quest XS090
Contacteer:

Re: A'pen - Ekeren: HELP !!!!

#3 Bericht door fujin »

Volgens mij heb je een mooi rondje gemaakt. Het is echter relatief simpel, en op een ligfiets is het zo'n 20 minuten rijden, afhankelijk van gekozen route en verkeerslichten. Voor een onbekende zou ik de route aanbevelen die Google-Maps laat zien als je die laat plannen tussen Sint Jansvliet en Ekeren. Vanaf de kaaien rechtsaf Londenstraat in, over de brug, dan bij de bouwwerken links oversteken en het fietspad opzoeken langs de Porsche verdeler. Fietspad volgen en je komt vanzelf weer op de Noorderlaan uit. En die een 4 tal kilometers volgen, daarna rechts richting Ekeren, nog ongeveer km, et voila! Redelijke fietspaden, wel wat verkeerslichten, maar redelijk eenvoudig en goed bewegwijzerd.

Er zijn mooiere routes te bedenken, bijvoorbeeld achter de Metropolis langs, maar dat vergt wat meer uitleg. De bovenste is echt simpel.

Een ander alternatief voor dure GPS systemen: Fietskaart (knooppuntenkaart helpt je al een heel eind) en voor de rest gebruik maken van de natuurlijke spraakondersteuning: gewoon de weg vragen. Heeft mij nog nooit erg veel geld gekost.
Rustige recreatieve rijder uit Merksem. Heb af en toe in het weekend eens tijd om een paar uurtjes te ontspannen om mijn Fujin.

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

Re: A'pen - Ekeren: HELP !!!!

#4 Bericht door skywise »

Dit is een deel van mijn woonwerkparcours! Beste is gewoon de kaaien afrijden over de kattendijksluis en vlak voor de Royersbrug rechtsaf over de pasgeschilderde rode fietsstroken van de Letlandstraat, weer naar rechts de Siberiabrug over en dan het grote viaduct over het Straatsburgdok, dan schuinlinks de Vosseschijnstraat in die je blijft volgen tot aan de Korte Wielenstraat (waar de Vosseschijnstraat een grote bocht naar links maakt) die je uitrijdt en oversteekt en dan de Noorderlaan over en naar links volgen tot aan de afslag Ekerse Steenweg die onder de A12 onderdoor duikt en je bent in Ekeren. (Visueel op Google Maps.) Is een tripje van 8km (voor mij 15-20 min) met minimaal aantal lichten op kruispunten die je op twee manieren kunt oversteken. 's Avonds komt het wel eens voor dat de Siberiaburg openstaat voor schepen, maar dan kan je (als je van Ekeren komt en terug naar de Sint-Annatunnel wil) linksaf de Mexicostraat in en de Mexicobrug over en langs de Kattendijk Oostkaai (fietsstrook in deze richting valt mee, in de tegengestelde richting is het een rotfietspad) en dan aan de Londonstraat rechts de Londenbrug over tot aan de kaaien via de Amsterdamstraat (neem daar best het fietspad dat midden tussen de twee rijstroken ligt maar pas wel op voor tegenliggers/-bukkers).

Veel plezier en minder tijdsverlies de volgende keer!
Skywise (WAW 558 & 011)

Gebruikersavatar
lmoens
Helper
Berichten: 364
Lid geworden op: di 14 dec 2004, 21:30
Postcode: 9940
Fiets: M5 midracer
Locatie: Ertvelde
Contacteer:

Re: A'pen - Ekeren: HELP !!!!

#5 Bericht door lmoens »

Dank iedereen voor de tips.

Ik probeer het vast nog eens want als ik min of meer fietsvriendelijk met een minimum aan kilometers ten noorden van A'pen kan komen heb ik daar een ganse zone die voor mij nog "onontgonnen terrein" is. Territorium uitbreiding weet je wel!
Louis / M5 midracer
www.louismoens.be

Plaats reactie