fietspaden (omgeving Sint-Niklaas)

Je favoriete fietsroutes
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Bjorn
Helper
Berichten: 286
Lid geworden op: za 02 dec 2006, 23:19
Postcode: 9130
Fiets: WAW 004
Locatie: Kieldrecht
Contacteer:

fietspaden (omgeving Sint-Niklaas)

#1 Bericht door Bjorn »

Ik vind niet echt een geshikte plaats dus dan maar in de babbelhoek .

Als ik met de velomobiel op pad ga (m.u.v. woon werk ) kies ik meestal voor de polders van zeeuws vlaanderen , grote omgeving hulst.

2 dagen geleden er toch nog maar eens voor gekozen om er op uit te trekken richting Sint-Niklaas. Daarom via de "zwarte wegel" (= fietspad op oude spoorwegbedding tussen Hulst en Sint- Niklaas ) naar Sint-Niklaas .

Man wat een ellende , op de "zwarte wegel viel" het al bij al wel mee als je de vele fietsers (of slenterende fietsers) er bij neemt maar eens in Sint-Niklaas aangekomen is het kommer en kwel. Slechte veel te smalle fietspaden. Dan maar terug via Belsele richting Hulst op ook veel te smalle en slechte fietspaden.

Zijn er in de omgeving van Beveren - Sint-Niklaas fietspaden die de naam waardig zijn ?

Eens je in Temse/Bazel komt lijkt men toch te weten hoe een fietspad er uit moet zien maar tussen mijn woonplaats (Kieldrecht ) en kruibeke / Hamme Temse is er blijkbaar toch , m.u.v. enkele stukken , nog zeer veel werk aan de winkel.

Zijn er mensen omgeving Sint -Niklaas die enkele mooie stukken kunnen aanbevelen ? En welke dan ??

Grtz

Bjorn
Nieuwe blog opgestart terug te vinden onder de www button

http://users.telenet.be/alleweder/

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#2 Bericht door slangetje »

denk denk

denkt nog eens... (moet wel lang denken voor de vele voorbeelden van telkens 5 km...)
:arrow: de wegel naast het spoor richting Sinaai... Maar dan zit je daar, zonder fietspad.
:arrow: Ooit naast de spoorweg richting Beveren. Nu ligt stukje tot Nieuwkerke station, dan moet je rondrijden via baan om nog een stukje aan Motel Beveren te hebben.
:arrow: Ook van de "zwarte wegel" over de markt, tot aan 't Shopping center ligt wel mooi.

Mi *bedenkt nu waarom ze ook zo graag in Limburg fietst: N70 tot Wijnegem en 't kanaal af*

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#3 Bericht door Wouter D »

van st niklaas naar de durme of de schelde is toch zo ver niet? boven sint niklaas ligt er een jaagpad langs een klein riviertje of zo, verder is dat de moervaart, denk ik.

ter hoogte van beveren, of zo beginnen er wel paaltjes en fietssluisen te staan, die zijn niet zo makkelijk te nemen met velomobiel
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: fietspaden (omgeving Sint-Niklaas)

#4 Bericht door eeuwige reiziger »

Bjorn schreef:Man wat een ellende , op de "zwarte wegel viel" het al bij al wel mee als je de vele fietsers (of slenterende fietsers) er bij neemt maar eens in Sint-Niklaas aangekomen is het kommer en kwel. Slechte veel te smalle fietspaden. Dan maar terug via Belsele richting Hulst op ook veel te smalle en slechte fietspaden.
Niet vergeten: je frustraties over slechte fietspaden kun je kwijt op
http://www.meldpuntfietspaden.be/

Ik maak er een gewoonte van systematisch aan de bel te trekken. Als er immers niet of nauwelijks reactie komt van de fietsers gaan de beleidsmensen ervan uit dat alles ok is. Onze stem moeten we blijven verheffen.

Bij gewone wegen:
http://www.meldpuntwegen.be/

Ik moet zeggen dat het soms doeltreffend is. Niet altijd, maar het meldpunt geeft je klacht gewoon door aan de bevoegde overheid/dienst. Sommige diensten maken er een erezaak van vlug in te grijpen, andere leggen het feestelijk naast zich neer.

Nauwelijks enkele weken na een melding van mij greep de gemeente Oostkamp in: een veel te hoge boordsteen werd verwijderd en vervangen door een fietsvriendelijk alternatief. Rond dezelfde tijd meldde ik een bijzonder slechte overgang tussen beton en asfalt op het jaagpad langs het kanaal Gent-Brugge. Wij zijn ondertussen vier jaar verder en ondanks herhaaldelijk aandringen doet Waterwegen en Zeewezen er niets aan. Blijkbaar is het hun een zorg dat dit punt heel slecht is voor de banden en velgen van de fietsers...
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
tom peeters
Neo Prof
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 25 mei 2005, 9:31
Postcode: 9100
Fiets: leiba
Locatie: sint-niklaas
Contacteer:

#5 Bericht door tom peeters »

Het probleem rond Sint-Niklaas is vooral een probleem van missing links. Als er een straat vernieuwd wordt, wordt vaak het fietspad aangepakt. Maar 100m verder stopt dat dan weer. Er wordt niet gedacht in termen van routes. Het gevolg is dat er hier en daar wel een stukje mooi fietspad ligt. Maar met stukjes en brokjes haalt dat eigenlijk niet veel uit en is het vaak ondoordacht geïnvesteerd geld.
tom peeters

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

#6 Bericht door slangetje »

tom peeters schreef:Het probleem rond Sint-Niklaas is vooral een probleem van missing links. Als er een straat vernieuwd wordt, wordt vaak het fietspad aangepakt. Maar 100m verder stopt dat dan weer. Er wordt niet gedacht in termen van routes. Het gevolg is dat er hier en daar wel een stukje mooi fietspad ligt. Maar met stukjes en brokjes haalt dat eigenlijk niet veel uit en is het vaak ondoordacht geïnvesteerd geld.
=D> beter kon ik het niet uitleggen...

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#7 Bericht door eeuwige reiziger »

tom peeters schreef:Het probleem rond Sint-Niklaas is vooral een probleem van missing links. Als er een straat vernieuwd wordt, wordt vaak het fietspad aangepakt. Maar 100m verder stopt dat dan weer. Er wordt niet gedacht in termen van routes. Het gevolg is dat er hier en daar wel een stukje mooi fietspad ligt. Maar met stukjes en brokjes haalt dat eigenlijk niet veel uit en is het vaak ondoordacht geïnvesteerd geld.
Jammer genoeg is dat geen probleem enkel "rond Sint-Niklaas", Tom. Het is een ziekte die als een waar kankergezwel dat in heel Vlaanderen woekert.

In Aalter bijvoorbeeld hebben ze het enige tijd geleden heel bruin gebakken. Daar hebben ze de N44 bij een kruispunt ondertunneld. Schitterend, want over dat kruispunt reden en rijden heel vele scholieren. Niets dan lof zou je denken, ware het niet dat bij de ondertunneling de planmakers het oude fietspad tussen dat punt en Aalter-Brug volledig hebben opgedoekt. Waarom? Geen mens die het weet en geen enkele instantie die me op die vraag een antwoord op wil geven. Al meermaals heb ik mails gestuurd naar zowel de gemeente Aalter, de provincie Oost-Vlaanderen als het Vlaams Gewest, maar niemand gaf tot op heden thuis. Het is immers echt onbegrijpelijk: hierdoor is er immers een breuk gekomen tussen een veilige fietsas die van Maldegem over Aalter en Ruiselede tot in Tielt liep. En wat meer is, het opgedoekte stuk fietspad staat aangeduid als een bovenlokale fietsverbinding op het plan van de Vlaamse overheid... Begrijpe wie begrijpen kan... :x
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

#8 Bericht door Peter J »

eeuwige reiziger schreef:In Aalter bijvoorbeeld hebben ze het enige tijd geleden heel bruin gebakken. Daar hebben ze de N44 bij een kruispunt ondertunneld. Schitterend, want over dat kruispunt reden en rijden heel vele scholieren. Niets dan lof zou je denken, ware het niet dat bij de ondertunneling de planmakers het oude fietspad tussen dat punt en Aalter-Brug volledig hebben opgedoekt. Waarom? Geen mens die het weet en geen enkele instantie die me op die vraag een antwoord wil geven. Al meermaals heb ik mails gestuurd naar zowel de gemeente Aalter, de provincie Oost-Vlaanderen als het Vlaams Gewest, maar niemand gaf tot op heden thuis. Het is immers echt onbegrijpelijk: hierdoor is er immers een breuk gekomen tussen een veilige fietsas die van Maldegem over Aalter en Ruiselede tot in Tielt liep. En wat meer is, het opgedoekte stuk fietspad staat aangeduid als een bovenlokale fietsverbinding op het plan van de Vlaamse overheid... Begrijpe wie begrijpen kan... :x
Mag ik U vriendelijk verzoeken geen commentaar te geven op het beleid
van het "De-Cremlin-imperium" aub ! ! ! :wink: :twisted: :)
Oooh, gij vermaledijde, hoe durft gij... mails sturen naar "Zijne Keizerlijke
Hoogwaardige Gepretendeerde Doorgeluchtigdheid" :P :twisted: :wink:
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Bram Mouton
Public Relations
Berichten: 796
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:22
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Alizé
Locatie: Gent
Contacteer:

#9 Bericht door Bram Mouton »

Ram zijn hekken eens Eeuwige, dat blijkt respons op te leveren :twisted:
Ik kan u als Ex-aalternaar wel zijn adres bezorgen :P Weet dat ik u bij uw eventuele actie in stilte steun en nadien eeuwig zal respecteren... Bij eventuele vragen achteraf door bevoegde instanties gebaar ik mij uiteraard van krommen haas! :lol: Maar mijn respect behoudt u wel, eventueel wil ik zelfs het voertuig leveren, in leopoldsburg weet ik daarvoor iets geschikt staan... :twisted:

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#10 Bericht door Wouter D »

om terug naar het onderwerp te gaan, iemand die een stukje bbq-tocht in de buurt van sint-niklaas wil herverkennen voor me?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie