http://www.trick-x.com/detail.php?AR_ST ... C#produitsweet je ook hoe BMX-beschermers er uit zien en of die wel helpen bij valpartijen
Deze heb ik en zonder rijd ik geen berg af.
http://www.trick-x.com/detail.php?AR_ST ... C#produitsweet je ook hoe BMX-beschermers er uit zien en of die wel helpen bij valpartijen
Je moet altijd maar denken dat je weer op je fiets kan stappen en verder rijden. Achteraf heb je een leuk verhaal om te vertellen en vergeet je dat tochtje minder snel.dmd schreef:Volgende keer houd ik de raad van slangetje in het hoofd, en lach ik er gewoon eens mee!
Er zijn twee soorten (lig)fietsers:slangetje schreef:..... ik draag nog geen helm.....
Ik had al een helm voor ik een ligfiets had, in het vooruitzicht: die ga ik altijd dragen als ik mijn nieuwe fiets heb. Zoals in andere topic reeds gezegd: elleboog- en scheenbeschermers zouden al meer baat gehad hebben dan helm (aan mijne kop zit toch niets schoon meer).marksje schreef:Er zijn twee soorten (lig)fietsers:slangetje schreef:..... ik draag nog geen helm.....
1. Zij die zich gewoon een helm aanschaffen en deze altijd opzetten, van niet beter weten en zich zelfs naakt voelen zonder helm.
2. Zij die zich een helm aanschaffen nadat ze met hunne kop tegen het asfalt zijn gegaan en drie maand onherkenbaar met een geschaafde kop rond lopen.
Zou het niet weten, maar idd rechts blijft vaak gespaard. Beter evenwichtsgevoel in die richting?marksje schreef:Ja, de elleboog krijgt het altijd te verduren; ik schrijf "elleboog" en niet "ellebogen" omdat ik ondervind dat, als ik val, ik steevast op mijn linker zij, dus op mijn linker elleboog val, waarom
Wouter, bij niet het geval. Van de laatse 3 keer dat ik viel, was er eentje wegens remmen en beginnen slippen. Mijn achterwiel (rechtse rem) begon te slippen en mijn links been moest er aan geloven... Volgens mij was dat omdat de bocht, waar ik voor remde, naar links ging.spruitje schreef:gaat vallen niet dikwijls gepaard met remmen, en val je dan niet aan de kant van de hand waarmee je remt,
ik dacht zo dat al je de reactie hebt van te remmen, je in die reactie mogelijk ook iets meer aan je stuur trekt (lichte verkramping als je het zo wil noemen)
het lijkt me dan logisch dat je valt aan de kant waar je naar toe draait
of is dit nonsens